Είναι σωστό να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί από άλλον ένα εισιτήριο του μετρό το οποίο ισχύει ακόμα;

Zazula

Administrator
Staff member
Στην Αθήνα δεν έχει μηχανήματα στις στάσεις ή στο λεωφορείο για να βγάλεις εισιτήρια, Χέλλε. Μόνο στο τραμ και στις στάσεις του μετρό.
Πολύ σωστά, Δόκτωρ, αλλά είπαμε η προέλευση της λίστας είναι από τη Θεσσαλονίκη (εξ ου και η αναφορά στον ΟΑΣΘ).
.
Το λέει στον πίνακα όπου παρέπεμψα. Το σημαντικό όμως είναι ότι, αν δεν έχεις ειστήριο, το τεκμαιρόμενο σε έναν έλεγχο είναι ότι προφανώς ελέγχεσαι για μια διαδρομή.
Ναι, το πρόστιμο στα λεωφορεία και τρόλεϊ στο 1,20 βασίζεται — αλλά ως εισιτήριο αφορά τη μειοψηφία των μετακινούμενων.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Επίσης, Ζαζ, επειδή το νήμα ξεκίνησε από τα εισιτήρια του μετρό (και αναγκαστικά, λόγω επικαιρότητας, πέρασε και στα λεωφορεία) ας υπογραμμίσουμε για όσους δεν το ξέρουν ότι ο ΟΑΣΘ είναι ιδιωτική εταιρεία (ΝΠΙΔ).
 

Zazula

Administrator
Staff member
Δόκτωρ, γιατί το αναφέρεις ότι είναι ΝΠΙΔ; Και η ΟΣΥ ΑΕ είναι ΝΠΙΔ — ε, και; http://www.osy.gr/ethelsite/pages/identity.php. Και η ΣΤΑΣΥ ΑΕ είναι ΝΠΙΔ: http://static.diavgeia.gov.gr/doc/4Α321-ΨΨ. Και τι μ' αυτό; Και πάντως ο ΟΑΣΘ επιχορηγείται από το κράτος: http://www.minfin.gr/content-api/f/...d7/application/pdf/Εισηγητική+Έκθεση+2013.pdf (σελ. 96). Γι' αυτό και η αντίδραση στις αυξήσεις: http://oraiokastronea.blogspot.gr/2010/12/blog-post_240.html.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Νομίζω πάντως ότι αν κανείς δεν θέλει να πληρώσει το κόμιστρο θα ήταν καλύτερο να μην πάρει και το λεωφορείο. Πρώτον επειδή, όπως ξανάγραφα πιο πάνω, και ο οδηγός του ΟΑΣΑ, η καθαρίστρια του Μετρό, ο υπεύθυνος σταθμού, ο εισπράκτορας κλπ είναι κι αυτός προφανώς βιοπαλαιστής και έχει οικογένεια να θρέψει, άρα πρέπει κι αυτός από κάπου να πληρωθεί. Δεύτερον, επειδή στο πλαίσιο της πολιτικής ανυπακοής η Ρόζα Παρκς έδωσε το έναυσμα για μποϊκοτάζ, όχι για «χρησιμοποιώ το μέσο αλλά δεν πληρώνω επειδή δεν θέλω». Τρίτον, επειδή σε αυτήν την κοινωνία που ζούμε σήμερα έχει καταντήσει να πληρώνει α) αυτός που θεωρεί ότι δεν είναι σωστό να μην πληρώσει από τη στιγμή που ειδάλλως επιβαρύνει τους συνανθρώπους του και β) πολύ περισσότερο αυτός που δεν μπορεί να κάνει αλλιώς. Αυτό, κατά τη γνώμη μου, δημιουργεί τις συνθήκες για μια κοινωνία όπου ο ένας θα εκμεταλλεύεται τον άλλον ακόμα περισσότερο από ό,τι σήμερα και μόνο αλληλεγγύη δεν το λες.

Επαναλαμβάνω ότι πιστεύω πως πρέπει να υπάρχουν προβλέψεις για τους οικονομικά ασθενέστερους, όμως όχι για τους «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω, δεν πληρώνω», γιατί αν γενικευτεί το «δεν πληρώνω» θα έχουμε «τι πάει να πει δεν έχει λεωφορείο σήμερα;»
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
ΟΚ, Ζαζ, ατελέσφορη η αναφορά στο ΝΠΙΔ. Ήθελα να δείξω ότι είναι διαφορετικό στάτους (ιδιωτική εταιρεία). Όπως λες, ο ΟΑΣΘ επιχορηγείται (όπως και άλλα αστικά λεωφορειακά συστήματα), δεν έχει όμως το καθεστώς των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Έτσι νομίζω, τουλάχιστον. Αν κάνω λάθος, ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη.
 
Στην Αθήνα δεν έχει μηχανήματα στις στάσεις ή στο λεωφορείο για να βγάλεις εισιτήρια, Χέλλε. Μόνο στο τραμ και στις στάσεις του μετρό.

Καλά, πόσο πίσω ζείτε;:p

Δόκτορα, αν θυμάμαι καλά και δεν κάνω λάθος, όλες ίδιο καθεστώς έχουν.
 

Zazula

Administrator
Staff member
ΟΚ, Ζαζ, ατελέσφορη η αναφορά στο ΝΠΙΔ. Ήθελα να δείξω ότι είναι διαφορετικό στάτους (ιδιωτική εταιρεία). Όπως λες, ο ΟΑΣΘ επιχορηγείται (όπως και άλλα αστικά λεωφορειακά συστήματα), δεν έχει όμως το καθεστώς των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Έτσι νομίζω, τουλάχιστον.
Σωστά, δεν έχει το ίδιο καθεστώς με τους ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ — είναι πολυμετοχική εταιρία με μετόχους κατά βάση 1900 φυσικά πρόσωπα (που εργάζονται στον Οργανισμό).
 
Τελικά μπούρδες θυμάμαι. Ο ΟΑΣΑ και ο ΟΑΣΘ έχουν τελείως διαφορετικό καθεστώς. Η διαχείριση του ΟΑΣΘ είναι, σε αντίθεση με τον ΟΑΣΑ, 100% μη κρατική (αν και η κινητή και ακίνητη περιουσία του έχουν περιέλθει, λογικά, στο δημόσιο, βάσει της μεταξύ τους συμφωνίας). Ίσως γι' αυτό ο ΟΑΣΑ εμφανίζει έξοδα 332 εκατομμυρίων, έναντι 142 του ΟΑΣΘ, και χασούρα, παρότι το απλό εισιτήριο είναι 50% ακριβότερο.
 

bernardina

Moderator
Ας απαιτήσουμε κάποτε να γίνουμε ακριβοί στ' αλεύρι, όχι στα πίτουρα.

Υπάρχουν άνθρωποι που περνούν σε αστικά δημόσια μέσα συγκοινωνίας ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους, λογικά θα έπρεπε να απαιτούν -να απαιτούμε- καλύτερη οργάνωση και εξυπηρέτηση. Αλλά δυστυχώς, λογικά και πάλι, φαίνεται πως οι άνθρωποι αυτοί, οι περισσότεροι, δεν έχουν λόγο, κατά κάποιο τρόπο. Δεν ακούγονται, δεν ξέρουν τι να ζητήσουν, δεν αισθάνονται σίγουροι πως έχουν το δικαίωμα να το κάνουν. Μας δέρνει αυτή η έλλειψη αγωγής του πολίτη, η άγνοια δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Φθηναίνουν αλλά και... ακριβαίνουν τα εισιτήρια στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
Στα βιαστικά: μειώνεται η τιμή του εισιτηρίου από 1,40 σε 1,20 ευρώ και της μηνιαίας κάρτας απεριορίστων διαδρομών από 45 ευρώ σε 30 (σούπερ μείωση, για όσους από εμάς χρησιμοποιούν τα μέσα όλο το χρόνο ανέρχεται σε περίπου 180 ευρώ ετησίως). Μειώνεται ωστόσο η διάρκεια της ελάχιστης διαδρομής κατά 20 λεπτά, από 90 σε 70 - που σημαίνει ότι επιβαρύνονται με έμμεση αύξηση της τιμής όσοι επιβάτες χρησιμοποιούν ΜΜΜ όχι σε τακτική βάση και για μεγάλες διαδρομές με επιστροφή.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Όποιος ξαναπεί ότι ο Έλληνας δεν είναι ομαδικός παίκτης να του καεί το φακελάκι, να του τσακώσουν την πλαστή σύνταξη και να του γκρεμίσουν το αυθαίρετο.
 

nickel

Administrator
Staff member
Γλωσσική παραφυάδα στη σιχαμερή αυτή ιστορία (ξεχάστε το «λαμβάνοντας»):

Σημειώνεται ότι για να μην γίνουν αντιληπτοί από την Υπηρεσία τους, παράλληλα με την εικονική βεβαίωση προστίμων, λαμβάνοντας το αντίτιμο εξ ολοκλήρου οι ίδιοι, προέβαιναν και στην βεβαίωση νόμιμων παραβάσεων, συμπληρώνοντας αντίστοιχα τα μπλοκ που τους είχαν χορηγηθεί από την εταιρεία.

Μου αρέσει το οξύμωρο «νόμιμες παραβάσεις», υποθέτω όμως ότι εννοεί ότι προέβαιναν στη νόμιμη / κανονική / μη εικονική βεβαίωση παραβάσεων και προστίμων.
 
Top