Τα της κρίσης (ό,τι περνάει από την κρησάρα μας)

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Από την Καθημερινή:



[...]
– Η μεγάλη δαπάνη, ωστόσο, αφορά τη συνολική επιβάρυνση του υπ. Παιδείας αλλά και των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς από τη χρήση των εκπτώσεων από μη δικαιούχους. Με βάση τους υπολογισμούς, η δαπάνη αυτή έφθασε το 2010-2011 τα 16.750.548 ευρώ. Η συνολική δαπάνη υπ. Παιδείας και ΜΜΜ για όσους δικαιούνται πάσο πέρυσι ήταν 36.231.975 ευρώ.[...]


Και όχι μόνο: τα χρήματα χάνονται και από θέατρα, κινηματογράφους, ΚΤΕΛ, πλοία, και γενικώς από όλες τις επιχειρήσεις που προσφέρουν εκπτώσεις στους φοιτητές.
Όταν τελείωνα τη σχολή, περίπου το 2001, τα πάσα κόστιζαν περίπου 15€. Εννοώ ότι αν δεν ήσουν φοιτητής, και είχες γνωστό (ή γνωστό γνωστού) σε φοιτητική παράταξη, έσκαγες τα 15€ και έπαιρνες το πλαστό πάσο.

Αν υπολογίσουμε λοιπόν ότι έστω και οι μισοί μη δικαιούχοι πλήρωναν το πάσο τους, οι κομματικές παρατάξεις έβγαζαν ετησίως 1,5 εκ. ευρώ.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Εννοώ ότι αν δεν ήσουν φοιτητής, και είχες γνωστό (ή γνωστό γνωστού) σε φοιτητική παράταξη, έσκαγες τα 15€ και έπαιρνες το πλαστό πάσο.
Τι μου θύμισες τώρα... Πριν από πολλά χρόνια, είχα βγει με μια φίλη (που δεν ήταν φοιτήτρια), και προθυμοποιήθηκα να βγάλω τα εισιτήρια και για τις δυο μας. Μου είπε, "Όχι, εγώ έχω πάσο, θα βγάλω φοιτητικό".
 

SBE

¥
Εγώ τελείωσα τις προηγούμενες σπουδές μου το 2000. Από τότε με διάφορους ημι-νόμιμους τρόπους* είχα φοιτητική ταυτότητα εκπτωτική, μέχρι το 2009. Μετά ξαναγύρισα στο πανεπιστήμιο, όπου με την εγγραφή πήρα την πανεπιστημιακή ταυτότητα που είναι και κλειδί κλπ με ημερομηνία λήξης 2013 και παράλληλα έκανα αίτηση για τη εκπτωτική κλπ. Στάνταρ ταυτότητα η τριετής,που την παίρνουν όλοι και δεν ξέρω γιατί στη μονοετή φοίτηση σου δίνουν τη στάνταρ ταυτότητα αντί να σου δώσουν μονοετή, πάντως πρόσφατα διαπίστωσα ότι εξακολουθεί να ανοίγει την πόρτα της βιβλιοθήκης στο πανεπιστήμιο και κανονικά θα έπρεπε να την είχαν σβήσει, αλλά φυσικά δεν είπα τίποτα γιατί χρειάζομαι που και που βιβλιοθήκη. Τώρα δεν είμαι φοιτήτρια πουθενά, αλλά τόσο εγώ όσο κι οι συμφοιτητές μου έχουμε την τριετή και τη χρησιμοποιούμε όπου γίνεται δεκτή. Πείτε μας απατεώνες και κλείστε μας φυλακή.

Σημ. όλα αυτά στην Εσπερία των έντιμων πολιτών
Σημ 2 Η πανεπιστημιακή ταυτότητα δε γίνεται δεκτή στα μέσα μεταφοράς. Γίνεται δεκτή σε θέατρα, σινεμά, εστιατόρια κλπ Ορισμένα εμπορικά μαγαζιά προσφέρουν έκπτωση, αλλά όπως διαπίστωσα πολλές φορές, σε αυτά τα μαγαζιά δε χρειάζεται καν να δείξεις την κάρτα. Αρκεί να πεις "κάνετε φοιτητική έκπτωση;" και αμέσως κάνουν. Δεν τους απασχολεί το 10%. Αν τους ρωτήσεις κάνετε έκπτωση σε μηχανικούς/ δασκάλους/ γονείς/ παππούδες πάλι ναι θα σου πουν.

* Η τοπική δημοτική σχολή, κάτι σαν τις ΝΕΛΕ ήταν μέλος της Εθνικής Ένωσης Φοιτητών, και αν γραφόσουν να παρακολουθήσεις μαθήματα έστω και για μια μέρα, επειδή είχες αριθμό εγγραφής είχες δικαίωμα να κάνεις αίτηση για την εθνική φοιτητική ταυτότητα που είναι εκπτωτική κλπκλπ.
 
Εγώ έμαθα ότι οι καπιταλισταί μόνο στους άνω των 60-65 κάνουν έκπτωση. Οι φοιτητές ή τρέχουν για happy hour ή συχνάζουν στα bars που όταν παραγγέλνεις μπύρα σου ζητάνε να ρίξεις darts ή να πεις ένα νούμερο από το 1-20, για παράδειγμα, και πληρώνεις αυτό που σημάδεψες ή διάλεξες σε cents όχι $ :-).
 

Zazula

Administrator
Staff member
@SBE: Μα, στην Ελλάδα, το κράτος χάνει λεφτά ακριβώς από τις συγκοινωνίες με τη χρήση τού πάσου από μη δικαιούχους. Τα εμπορικά καταστήματα, όπως σωστά επισημαίνεις, έκπτωση (ιδίως ένα 10%) κάνουν χωρίς πολλά-πολλά (και τα θεάματα έχουν ούτως ή άλλως συχνά προσφορές για όλους) — αλλά δεν πηγαίνουν κατόπιν στο κράτος να ζητήσουν να αποζημιωθούν για την έκπτωση που έκαναν. Το μεγάλο κόλπο που έβαλε εδώ μέσα το κράτος ήταν οι συγκοινωνίες (κρατικές και μη), που έχουν ειδικό φοιτητικό / σπουδαστικό / μαθητικό ναύλο, κι επομένως μετριέται το πόσα θα πάνε κατόπιν να ζητήσουν από το κράτος (και το κράτος πρέπει μετά να τα δώσει). Οπότε μην τα μπερδεύεις τα πράγματα εδώ (πάσο = άμεσο κέρδος για τον κατέχοντα + ζημία για το κράτος) με τα πράγματα εκεί (φοιτητική ταυτότητα). Άλλωστε σου το 'χω ξαναπεί ότι η ελληνική ιδιαιτερότητα βρομάει στο συγκεκριμένο θέμα: http://lexilogia.gr/forum/showthrea...ν-κρησάρα-μας)&p=118365&viewfull=1#post118365.
:)
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
SBE, υπολόγισε απλώς μετακίνηση 100.000 (δεν τους βάζω όλους, κάνω σκόντο) με ΜΜΕ ημερησίως, με μισό εισιτήριο, 20 μέρες τη βδομάδα (κι άλλο σκόντο). Το κράτος χάνει 100.000*1,40 € *20 = 2 800 000. 2,8 εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως. Αν σε αυτά συνυπολογίσεις 30% με 50% έκπτωση στα ναύλα που λέει ο Ζάζουλας παραπάνω, καταλαβαίνεις ότι θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα για να τρέφουμε και να στεγάζουμε δωρεάν όλους τους φοιτητές σε σούπερ συνθήκες.

Μην κάνεις συγκρίσεις με μία πραγματικότητα που δεν έχει καμία σχέση με την εδώ.
 

LostVerse

Member
SBE, υπολόγισε απλώς μετακίνηση 100.000 (δεν τους βάζω όλους, κάνω σκόντο) με ΜΜΕ ημερησίως, με μισό εισιτήριο, 20 μέρες τη βδομάδα (κι άλλο σκόντο). Το κράτος χάνει 100.000*1,40 € *20 = 2 800 000. 2,8 εκατομμύρια ευρώ μηνιαίως. Αν σε αυτά συνυπολογίσεις 30% με 50% έκπτωση στα ναύλα που λέει ο Ζάζουλας παραπάνω, καταλαβαίνεις ότι θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα για να τρέφουμε και να στεγάζουμε δωρεάν όλους τους φοιτητές σε σούπερ συνθήκες.

Μην κάνεις συγκρίσεις με μία πραγματικότητα που δεν έχει καμία σχέση με την εδώ.

Αν υποθετικά αυτός ο «φοιτητής» αναγκαζόταν να πληρώσει εισιτήριο ή κάρτα απεριορίστων, τα χρήματα αυτά θα πήγαιναν απευθείας στον ΟΑΣΑ, όχι στο κράτος για να φτιάξει εστίες με σούπερ συνθήκες. Τα χρήματα που θα γλίτωνε το κράτος δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα πήγαιναν σε νέες εστίες. Μάλλον θα διασπαθίζονταν κάπου αλλού. Ακόμα και σε εστίες αν πήγαιναν, αν κρίνει κανείς από τις νέες εστίες που φτιάχτηκαν πριν τους Ολυμπιακούς, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι θα είχαν σούπερ συνθήκες. Ακόμα και αν είχαν σούπερ συνθήκες, δεν θα τις είχαν για πάντα, αφού αυτό θα συνεπαγόταν μεγάλα και πάγια έξοδα συντήρησης.

Μηδέν στο πηλίκο σε όλες τις περιπτώσεις.
Δυστυχώς θα κρατήσω αυτό:
Τι κρίμα να επιβεβαιώνεται καθημερινά η θεωρία ότι σ' αυτόν τον τόπο δεν υπάρχουν αθώοι. Ακόμα και οι πολύ νέοι, το μέλλον του τόπου, συμβάλλουν στη λεηλασία χρησιμοποιώντας ένα πάσο που δεν δικαιούνται, μόνο που δεν τους το δίνει κανένας τζάμπα, το πληρώνουν τα κορόιδα οι μισθωτοί, ενώ τους χλευάζουν (τους μισθωτούς) από μακριά οι ελεύθεροι επαγγελματίες με τα ετήσια εισοδήματα κάτω από 12.000 ευρώ.

Οι ίδιοι νέοι που σήμερα κοροϊδεύουν τους πολιτικούς και τους ζητούν να αλλάξουν, είναι τελικά ολόιδιοι με τους πολιτικούς αυτούς και επιπλέον δεν είναι πρόθυμοι ή ικανοί να αλλάξουν πρώτα οι ίδιοι...
 

SBE

¥
Ο λόγος που ανέφερα τι γίνεται με μένα σε περιπτωση που δεν το καταλάβατε (που δεν το καταλαβατε) βρίσκεται στην τελευταία γραμμή του μηνύματος μου που έλεγα: καταδικάστε μας.
Όπως καταδικάζετε την ελληνική νεολαία λέγοντας ότι απο μικρή ηλικία είναι χωμένη στη διαφθορά κλπ κλπ.
Σας έφερα παράδειγμα με το οποίο δείχνω ότι το φαινόμενο δεν είναι ελληνικό. Ο καθένας θα επωφεληθεί αν του δοθεί η δυνατότητα. Οι νεαροί Έλληνες δεν διαφέρουν.
 

Zazula

Administrator
Staff member
LostVerse, ναι: τα χρήματα θα πήγαιναν «απευθείας στον ΟΑΣΑ». Τα οποία χρήματα, επειδή τελικά δεν πήγαν στον ΟΑΣΑ, του τα δίνει το κράτος. Δηλαδή ο φορολογούμενος. Άσε τις εστίες κλπ (που τα 'πε η Παλάβρα για να δώσει μια αίσθηση του μεγέθους των διαφυγόντων ποσών). Άσε ακόμη ακόμη και το αν θα έπιαναν τόπο πηγαίνοντας στον ΟΑΣΑ. Το θέμα είναι ότι, απ' τη στιγμή που κόπηκαν Χ μισά εισιτήρια, το κράτος θα πάει να σκάσει στον ΟΑΣΑ π.χ. Χ·0,50€ ή ό,τι άλλο ποσό προβλέπεται. Το οποίο ποσό το παίρνει απ' τον φορολογούμενο.

SBE, με εντυπωσιάζει που, με τόσες γνώσεις και τόση οξυδέρκεια κι ευθυκρισία που έχεις, καταλήγεις στο «ο καθένας θα επωφεληθεί αν του δοθεί η δυνατότητα». Ε, και; Το να επωφεληθεί ένας Βρετανός φοιτητής να μπαίνει επί δύο χρόνια στην πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη ενώ δεν το δικαιούται, τι με νοιάζει εμένα στην οικονομική του διάσταση; Διότι, εδώ πρωτίστως την οικονομική διάσταση συζητούμε. Ένα κοινωνικό φαινόμενο που είναι διεθνές (π.χ. ο βιασμός) όταν αγγίξει εσένα προσωπικά (δηλ. πέσεις εσύ θύμα βιασμού) του κάνεις κοινωνική ανάλυση και το δικαιολογείς; Διότι το συγκεκριμένο κοινωνικό φαινόμενο που λέγεται «ο καθένας θα επωφεληθεί αν του δοθεί η δυνατότητα» στην Ελλάδα πλέον έχει άμεσο αντίκτυπο στη δική μας οικονομική κατάσταση και στο δικό μας βιοτικό επίπεδο. Οπότε άσε μας να προσπαθούμε και να αγωνιζόμαστε να περιοριστεί. Όταν φύγουν όλα αυτά τα αγγούρια —που μας τα φοράει το κράτος, με αίτιο ή αφορμή ή πρόφαση ή ό,τι άλλο, κάποια, μικρή ή μεγάλη, οικονομικώς παραβατική συμπεριφορά— απ' τον πωπούλη μας, έλα να κάνουμε όση κοινωνική ανάλυση θες.
 

daeman

Administrator
Staff member
Στις λεζάντες της εικόνας το πάσο κατατάχτηκε στα άκλιτα, αλλά το βλέπω άκλιτο και σε άλλα σημεία του κειμένου (κοκκινίζω όσα κατά τη γνώμη μου έπρεπε να κλιθούν):

Από την Καθημερινή:

[...]
Αυτό είναι το ποσό με το οποίο επιβαρύνθηκε ο κρατικός προϋπολογισμός από την απλόχερη διανομή
πάσο από τα ΑΕΙ σε μη δικαιούχους, καθώς πέρυσι ο ένας στους δύο κατόχους πάσο για τις εκπτώσεις στα μέσα μεταφοράς δεν το δικαιούνταν. Εως και πέρυσι η διαδικασία χορήγησης πάσο διεκπεραιωνόταν αποκλειστικά υπό την εποπτεία των ΑΕΙ. Φέτος, όμως, το υπουργείο Παιδείας άλλαξε το σύστημα και η έγκριση των σχετικών αιτήσεων και η έκδοση των πάσο έγινε ηλεκτρονικά. Αποτέλεσμα ήταν να αποκαλυφθεί το σκάνδαλο διασπάθισης δεκάδων εκατ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια και σήμερα να εκτίθενται τα ίδια τα ιδρύματα, που επί χρόνια έκαναν τα... στραβά μάτια στις φοιτητικές παρατάξεις, οι οποίες αφού κανείς δεν τις έλεγχε και για λόγους αλίευσης μελών και ψήφων μοίραζαν αφειδώς πάσα! [...]


Τι κρίμα να επιβεβαιώνεται καθημερινά η θεωρία ότι σ' αυτόν τον τόπο δεν υπάρχουν αθώοι. Ακόμα και οι πολύ νέοι, το μέλλον του τόπου, συμβάλλουν στη λεηλασία χρησιμοποιώντας ένα πάσο που δεν δικαιούνται, μόνο που δεν τους το δίνει κανένας τζάμπα, το πληρώνουν τα κορόιδα οι μισθωτοί, ενώ τους χλευάζουν (τους μισθωτούς) από μακριά οι ελεύθεροι επαγγελματίες με τα ετήσια εισοδήματα κάτω από 12.000 ευρώ.

Παρατήρηση γλωσσικής φύσης: Στις λεζάντες του γραφικού το πάσο εμφανίζεται άκλιτο, πληθυντικός "τα πάσο", ενώ μέσα στο κείμενο κλίνεται κανονικά.


*Η υπογράμμιση δική μου, επειδή έχω ιδιαίτερη εκτίμηση στον κύριο πρύτανη του ΑΠΘ.

Για το θέμα, και βέβαια δεν πρέπει να παίρνουν πάσα όσοι δεν τα δικαιούνται.

Μόνο ένα σχόλιο για την ενοχοποίηση των πάσων, των πάντων και πασών, και για τις ευθύνες και τις τάξεις μεγέθους. Δεν συμφωνώ ότι δεν υπάρχει κανένας αθώος σ' αυτό τον τόπο - και δεν βάζω τον εαυτό μου στους αθώους. Δεν υπάρχει γονίδιο της ενοχής· και αν υπήρχε, δεν θα το είχαμε μόνο εμείς. Οι άνθρωποι παντού, ήδη από μικρά παιδιά, είναι όπως τους μάθεις, όπως βρίσκουν κάνουν και ό,τι μπορούν. Βέβαια, εμείς το παρακάνουμε, του βγάζουμε τα μάτια, και τα κάνουμε όλα εξόφθαλμα, κραυγαλέα.

Ναι, υπάρχουν πολλοί ένοχοι: και αυτοί, και οι άλλοι, και οι τάδε, και οι δείνα, και οι μπήξε, και οι δείξε, ωστόσο δεν έχουν όλοι το ίδιο μερίδιο ευθύνης. Αν αρχίσουμε όμως να κρεμάμε τους ενόχους, πού θα καταλήξουμε; Να το πάρουμε απόφαση ότι θα φαγωθούμε μεταξύ μας ή μήπως είναι καλύτερα να τελειώνουμε μια ώρα αρχύτερα, να του βάλουμε μπουρλότο να γίνει στάχτη και μπούρμπερη, που θα είναι και πιο οικονομικό; Και, αν υποθέταμε ότι θα έπρεπε να στήσουμε λαϊκά δικαστήρια και αγχόνες, από πού θα 'πρεπε να ξεκινήσουμε, απ' αυτούς που - κακώς, κάκιστα - εκμεταλλεύτηκαν μια δεδομένη κατάσταση για να γλιτώσουν κάνα φράγκο ή από κείνους που, ενώ είχαν τη θέση και την ευθύνη, την αρμοδιότητα και τη δυνατότητα να το σταματήσουν, το επέτρεπαν επειδή επωφελούνταν τα μέγιστα τόσες δεκαετίες και, τώρα που ήρθαν τα ζόρια, δείχνουν με το δάχτυλο τους άλλους (πάντα και μόνο), διαιρούν και βασιλεύουν, μας ρίχνουν στάχτη στα μάτια κατηγορώντας μέχρι και την τελευταία τρύπα της φλογέρας, αποσιωπώντας τις δικές τους ευθύνες και ατασθαλίες;

Επί του πρακτέου όμως, έτσι θα βγούμε από την κρίση, με αλληλοκατηγορίες, τρώγοντας τα σωθικά μας;
Ή είναι καλύτερα να δούμε επιτέλους τα στραβά - όλα τα στραβά όμως, ψηλά και χαμηλά - και να προσπαθήσουμε να τα διορθώσουμε;
 

pontios

Well-known member
Good morning from Melbourne.

Προφανώς δεν μπορούμε να αλλάξουμε τα σφάλματα του παρελθόντος.

Η καλύτερη εκπαίδευση κοστίζει, και δεν πρέπει να πάει χαμένη.
Η Ελλάδα πήρε πολλά πολύτιμα και ακριβά μαθήματα, η σωστή μετάνοια και η πορεία προς την εξιλέωση αρχίζει και θα φανεί μόνο με την εφαρμογή από τα όσα έμαθε.

Σαν πολίτες πρέπει να απαιτούμε την ευνομία και να επιμένουμε σε καλές, ειλικρινές και συνετές κυβερνήσεις από τώρα και στο εξής... και για να εξασφαλιστούν αυτά, άμα χρειαστούν ορισμένες αλλαγές του συντάγματος, ας απαιτηθούν (το πως δεν ξέρω βέβαια).

Όλα τα ανάποδα πρέπει να ανατραπούν και να αλλάξουν οριστικά μερικά πράγματα και γνωρίζοντας π.χ. πως το ψάρι μυρίζει από το κεφάλι - πρέπει από τώρα και εξής να παραγραφεί η ατιμωρησία των ηγετών (όχι το αντίθετο που ισχύει σήμερα)... και ας αρχίσουμε να βλέπουμε και ένα η δυο αφαιρεμένα κεφάλια εδώ και εκεί, σαν καλό παράδειγμα, για να φοβηθούμε και εμείς τα μικρά ψαράκια πριν πράξουμε τα δικά μας παραπτώματα.

Τις υπογραφές που σήμερα ζητούν οι δανειστές από την ηγεσία μας,.. γιατί δεν ζητούμε σαν πολίτες και εμείς παρόμοιες δεσμεύσεις, από εκάστοτε (μελλοντικές) κυβερνήσεις, και αφού είδαμε τις πολυάριθμες καταχρήσεις των ηγετών μας, γιατί να μην ζητούμε ορισμένες εγγυήσεις και συνταγματικές τροπολογίες που θα αποτρέψουν τα παρόμοια στραβά στο μέλλον.
 

pontios

Well-known member
Υ.Γ.
Εννοούσα πρέπει να σταματήσει η παραγραφή των αδικημάτων ..δηλαδή να σταματήσει έτσι η ατιμωρησία.
- δεν το διατύπωσα σωστά.

.. και διαπράξουμε αντί πράξουμε !
 

SBE

¥
O Δαεμάνος με κάλυψε πλήρως με την απάντησή του. Με μία επέκταση:
Οι άνθρωποι παντού, ήδη από μικρά παιδιά, είναι όπως τους μάθεις, όπως βρίσκουν κάνουν και ό,τι μπορούν.

Όχι μόνο όπως τους μάθεις. Πάντα όλοι κάνουν ό,τι τους συμφέρει καλύτερα. Κι αυτό δεν το διδάσκεσαι, είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Όχι μόνο όπως τους μάθεις. Πάντα όλοι κάνουν ό,τι τους συμφέρει καλύτερα. Κι αυτό δεν το διδάσκεσαι, είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης.
Σωστά. Και σε ένα ευνομούμενο κράτος συνήθως σε συμφέρει να μην παρανομείς, επειδή αλλιώς τιμωρείσαι. Αλλά θα ήταν λιγάκι περίεργο να μην υπήρχε διαφορά μεταξύ ατόμων στο μέγεθος της παρανομίας που είναι πρόθυμοι και ικανοί να κάνουν, και αυτό όντως εξαρτάται από το πώς μεγάλωσαν, τι αρχές έχουν πάρει και τι παραδείγματα έβλεπαν όταν μεγάλωναν.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Όχι μόνο όπως τους μάθεις. Πάντα όλοι κάνουν ό,τι τους συμφέρει καλύτερα. Κι αυτό δεν το διδάσκεσαι, είναι μέρος της ανθρώπινης φύσης.
Το θέμα είναι όμως ότι αυτό το συμφέρον είναι κάτι ιδιαίτερα περίπλοκο και είναι κτγμ λάθος να το περιορίζουμε μόνο σε αμιγώς οικονομικά μέτρα.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Όλα τα ανάποδα πρέπει να ανατραπούν και να αλλάξουν οριστικά μερικά πράγματα και γνωρίζοντας π.χ. πως το ψάρι μυρίζει από το κεφάλι - πρέπει από τώρα και εξής να παραγραφεί η ατιμωρησία των ηγετών (όχι το αντίθετο που ισχύει σήμερα)... και ας αρχίσουμε να βλέπουμε και ένα η δυο αφαιρεμένα κεφάλια εδώ και εκεί, σαν καλό παράδειγμα, για να φοβηθούμε και εμείς τα μικρά ψαράκια πριν πράξουμε τα δικά μας παραπτώματα.
Εγώ πάντως επιμένω στη διάσταση της προσωπικής ευθύνης. Οι πολιτικοί δεν εκλέγονται μόνοι τους. Τους εκλέγουν οι πολίτες, συνήθως με βάση το προσωπικό τους συμφέρον (ρουσφέτια, επιδοτήσεις-μαϊμούδες, κτλ). Το ψάρι στην Ελλάδα δεν βρομάει από το κεφάλι, βρομάει από την ουρά. Πόντιε, στην Ελλάδα η διαφθορά και η αδιαφορία προς τους νόμους είναι παντού. Παντού. Από το παράνομο παρκάρισμα, στην αυθαίρετη κατασκευή, στο φακελάκι, στο λάδωμα, παντού. Δεν ακούω τους πολίτες ως τώρα να λένε «φταίμε κι εμείς». Όχι μόνο «φταίμε κι εμείς που τους ψηφίζουμε», αυτό κάποιοι έχουν αρχίσει και το λένε. «Φταίμε κι εμείς» που βλέπουμε την παρανομία παντού και δεν κάνουμε τίποτα.

Ένα παράδειγμα: για ποιο λόγο να είμαι αναγκασμένη να παίρνω την αστυνομία κάθε φορά που περνάω από ένα συγκεκριμένο ποδηλατόδρομο στου Ζωγράφου, επειδή κάθε φορά πάει κάποιος και κλείνει τη ράμπα σε όλα τα σημεία, και δεν μπορούν οι άνθρωποι με κινητικά προβλήματα να ανέβουν στο πεζοδρόμιο; Αφήστε με εμένα με το ποδήλατο, πάω κι από το δρόμο. Πρέπει να έρθουν να σου κόψουν πρόστιμο για να σκεφτείς ότι με τη γαϊδουριά σου δημιουργείς πρόβλημα σε κάποιον που δεν έχει πόδια;
 

LostVerse

Member
LostVerse, ναι: τα χρήματα θα πήγαιναν «απευθείας στον ΟΑΣΑ». Τα οποία χρήματα, επειδή τελικά δεν πήγαν στον ΟΑΣΑ, του τα δίνει το κράτος. Δηλαδή ο φορολογούμενος. Άσε τις εστίες κλπ (που τα 'πε η Παλάβρα για να δώσει μια αίσθηση του μεγέθους των διαφυγόντων ποσών). Άσε ακόμη ακόμη και το αν θα έπιαναν τόπο πηγαίνοντας στον ΟΑΣΑ. Το θέμα είναι ότι, απ' τη στιγμή που κόπηκαν Χ μισά εισιτήρια, το κράτος θα πάει να σκάσει στον ΟΑΣΑ π.χ. Χ·0,50€ ή ό,τι άλλο ποσό προβλέπεται. Το οποίο ποσό το παίρνει απ' τον φορολογούμενο.

Ναι, δεν είπα κάτι διαφορετικό. Απλά δεν είναι αυτονόητο ότι επειδή δεν θα έπαιρνε το Χ ποσό αυτό από τον φορολογούμενο, θα το χρησιμοποιούσε επωφελώς για τον φορολογούμενο.

Εγώ αμφιβάλλω ακόμα και για αυτό που λες εδώ. Πιστεύω ότι τέτοια άτομα είναι η προσωποποίηση των διαφυγόντων κερδών. Ακόμα και το ψεύτικο πάσο να μην είχαν, το πιθανότερο είναι ότι με το μυαλό που κουμαντάρουν (αρπαχτή ολέ) απλά θα έμπαιναν στα λεωφορεία χωρίς εισιτήρια, ή με χρησιμοποιημένα εισιτήρια, ή απλά θα αρνούνταν να δώσουν στοιχεία στους ελεγκτές κ.ο.κ. Και πιστεύω επίσης ότι μιλάμε για κατεξοχήν άτομα που κάθονται καταχρηστικά σε σημασμένες θέσεις ηλικιωμένων/εγγύων/ΑΜΕΑ, που είναι εριστικοί μέσα στα λεωφορεία, που κάθονται με τα πόδια στην απέναντι θέση, που καταστρέφουν τα λεωφορεία με κάθε τρόπο κ.ο.κ. Το πιστεύω αυτό. Αν έχεις μάθει στην αυθαιρεσία/παρτακισμό μια φορά, μετά μια ζωή έτσι είσαι.

Πρέπει να έρθουν να σου κόψουν πρόστιμο για να σκεφτείς ότι με τη γαϊδουριά σου δημιουργείς πρόβλημα σε κάποιον που δεν έχει πόδια;

Ναι. Οποιαδήποτε άλλη λύση θα προϋπόθετε ύπαρξη οδηγικής παιδείας ή/και φιλότιμου. Ξέρεις να υπάρχει είτε το ένα είτε το άλλο;
 

nickel

Administrator
Staff member
Για μια ωραία επιστροφή στη μακροοικονομία, μου άρεσαν τα μηνύματα στο σημερινό πρωτοσέλιδο του Ν. Ξυδάκη στην Καθημερινή:


Η διάψευση της διαρκούς ευημερίας

Η κρίση που πλήττει την Ευρώπη δεν θα ξεπεραστεί μόνο με οικονομική διαχείριση. Η παραγωγή χρήματος από την ΕΚΤ και η έκδοση ευρωομολόγου θα ανακουφίσουν οπωσδήποτε τις δοκιμαζόμενες χώρες, αλλά δεν θα επιλύσουν την ασυμμετρία εντός της Ευρωζώνης ούτε, πολύ περισσότερο, θα προσφέρουν μακροπρόθεσμη θωράκιση της Ε.Ε. έναντι των αναδυόμενων υπερδυνάμεων BRIC. Η κρίση της Ευρώπης δεν είναι μόνο οικονομική, είναι και πολιτική και ηθική, είναι κρίση στρατηγικού μοντέλου. Το θαυμαστό κράτος πρόνοιας του μεταπολέμου οικοδομήθηκε βάσει κοινωνικού συμβολαίου, αλλά και διότι η Ευρώπη απορροφούσε πλούτο από την περιφέρεια για να στηρίξει την ευημερία του προνομιούχου λευκού ανθρώπου. Η υπόσχεση της διαρκούς ευημερίας έχει διαψευσθεί, διότι συν τοις άλλοις η ευημερία εξετράπη σε καταναλωτική βουλιμία, σε απληστία και κατασπατάληση. Το καταναλωτικό τέρας της Δύσεως εξαντλεί όχι μόνο φυσικούς πόρους, όχι μόνο τον ανυπεράσπιστο πλούτο του Τρίτου Κόσμου, αλλά τώρα πλέον εξαντλεί τις ίδιες τις κοινωνίες, πλήττει τον δυτικό άνθρωπο. Ο άφρων δανεισμός δεν μπορεί πλέον να τροφοδοτήσει την άφρονα κατανάλωση, όταν οι πραγματικοί μισθοί μειώνονται και, ακόμη χειρότερα, όταν χάνονται εκατομμύρια θέσεις εργασίας και η φτώχεια κατατρώει τα μεσοστρώματα.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, καναρινιού στο ανθρακωρυχείο της Ευρώπης, γνωρίζουμε πλέον ότι η χρηματοοικονομική βοήθεια είναι αναγκαία αλλά δεν αρκεί. Χρειάζονται επειγόντως ένα μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης και μαζί ένας ριζικά νέος τρόπος διαβίωσης, που θα διακρίνει σαφώς την ευημερία από τη σπατάλη, την αξιοπρέπεια από τη χλιδή, που θα προκρίνει τον γενναιόδωρο δημόσιο χώρο έναντι του κανιβαλικού πλουτισμού της αγέλης. Μιλάμε για ηθική και πνευματική ανασυγκρότηση. Μα πώς αλλιώς; Η κρίση, το βλέπουμε, δεν αφορά μόνο οικονομικά μεγέθη, αφορά ανθρώπους, ψυχές, αφορά τη βιόσφαιρα. Η αλλαγή παραδείγματος βίου είναι προαπαιτούμενο της βιώσιμης ανάπτυξης: αυτό πρέπει να κατανοήσουμε, αυτό να απαιτήσουμε, από τους εαυτούς μας, την πολιτική, τον πνευματικό κόσμο.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Ναι. Οποιαδήποτε άλλη λύση θα προϋπόθετε ύπαρξη οδηγικής παιδείας ή/και φιλότιμου. Ξέρεις να υπάρχει είτε το ένα είτε το άλλο;
Από το ΛΚΝ:
Φιλότιμο = Ιδιαίτερη, αυξημένη ευαισθησία, ως στοιχείο του χαρακτήρα κάποιου σε σχέση με την προσωπική τιμή, την αξιοπρέπειά του και γενικότερα με την εικόνα που σχηματίζουν οι άλλοι (η κοινωνία, το περιβάλλον) γι' αυτόν.

Ο οδηγός που παρατάει το αυτοκίνητό του σε διαβάσεις αναπήρων δεν έχει ιδιαίτερη ευαισθησία για την τιμή του και την αξιοπρέπειά του, επειδή ξέρει ότι είναι απρόσωπος και ανώνυμος. Δηλαδή, αν δεν ξέρουν ότι εσύ έκανες τη γαϊδουριά, δεν θίγεται η τιμή σου και η αξιοπρέπειά σου.

Νομίζω ότι μπορώ να δώσω και τον ορισμό του "ελληνικού" φιλότιμου: Ελληνικό φιλότιμο είναι όταν ο Έλληνας παριστάνει τον ανώτερο και τον ευαίσθητο μόνο όταν τον βλέπουν, και μεταμορφώνεται σε γαϊδούρι όταν δεν ξέρουν ποιος είναι. Τα συμπτώματα του "ελληνικού φιλότιμου" εξαφανίζονται όταν σταματήσει η ατιμωρησία και αρχίσει να τρώει πρόστιμο κάθε φορά που κάνει τη γαϊδουριά.
 
Top