Your slip is showing: Γλωσσικές και μεταφραστικές γκάφες (και μικρολαθάκια)

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Σε υπότιτλο, το πασίγνωστο Crazy Horse του Παρισιού μεταφράστηκε "Αφηνιασμένος Επιβήτορας"! Στον ίδιο υπότιτλο το mademoiselle έχει μείνει αμετάφραστο, ακριβώς όπως το βλέπετε. Δηλαδή, το mademoiselle δεν χρειάζεται ούτε καν μεταγραμματισμό, ενώ το Crazy Horse, που είναι ξακουστό χρειάζεται μετάφραση.

Στην ίδια ταινία, το υπέροχο χιούμορ του Πίτερ Σέλερς "my little laxative", ως τρυφερή προσφώνηση σε γυναίκα, μεταφράστηκε "σοκολατάκι ενεργείας μου".
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Έχουμε πει στο παρελθόν για τους μεταφραστές που με μεγάλη άνεση ταυτίζουν άσχετες μεταξύ τους μονάδες, π.χ. εκτάρια και ακρ. Σήμερα μού έτυχε, στην ταινία που αναφέρω πιο πάνω, να δω ταύτιση των λίτρων με τα γαλόνια, προφανώς επειδή οι θεατές είναι πάντα αστοιχείωτοι και βλάκες.

-How many gallons? (ρωτάει ο βενζινάς.)
-Twenty.

-Πόσα λίτρα; (γράφει ο υποτιτλιστής.)
-Είκοσι.
 
Σήμερα στο in.gr: "Ειδικοί εμπειρογνώμονες θα ερευνήσουν τις συνθήκες κάτω από τις όποιες έγινε η φονική καραμπόλα στο Σχηματάρι..."
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Πρέπει να το διευκρινίζουμε αυτό στην Ελλάδα, όπου οι καρδιολόγοι γράφουν εξετάσεις για γυναικολογικά και οι ΩΡΛ για καρδιολογικά. Κάλλιστα θα μπορούσε να έρθει ένας εμπειρογνώμονας αεροπορικών ατυχημάτων και να δώσει τη γνώμη του για το τροχαίο. :p
 

Earion

Moderator
Staff member
Και μην ξεχνάμε ότι οι υπερειδικοί υπερεμπειρογνώμονες επί παντός επιστητού είναι οι δημοσιογράφοι.
 
Ιδού ο πηχυαίος τίτλος (Το Βήμα):
PwC:Η οικονομία θα λειτουργεί άνευ παραδοσιακών τραπεζών έως το 2030

Ιδού η αντίδρασή μου: :confused:

Και ιδού το κλειδί από τα συμφραζόμενα του υπότιτλου:
Μέσω τεχνολογίας και όχι σε φυσικό επίπεδο οι τραπεζικές υπηρεσίες

Προφανώς (δεν το έψαξα) η ξένη είδηση λέει by 2030. Οπότε θα έπρεπε να είναι από το 2030.
 

nickel

Administrator
Staff member
Είναι υπερβολικά σαφές το 2030. Καλύτερα: «Μέχρι το 2030 θα έχουν εκλείψει οι παραδοσιακές τράπεζες».
 
Υποπτεύομαι προσθήκη στη Στρατιά των Αγνώριστων του Σαραντάκου:

O Ζεράρ Ντεπαρτιέ στις 19 Ιανουαρίου θα βρίσκεται στη χώρα μας και συγκεκριμένα στο Μέγαρο Μουσικής. Όσο για το λόγο που έρχεται στην Αθήνα;
Όπως ανακοινώθηκε, θα απαγγείλει αποσπάσματα από τις «Εξομολογήσεις» του Αγίου Αυγουστιανού, ο οποίος, σαν alter ego του γνωστού ηθοποιού, έζησε έκλυτο βίο που ανακάλυψε το φως στην πίστη και μεταμορφώθηκε σε έναν από τους πιο ενάρετους φιλοσόφους στην Ιστορία.


Ζούγκλα η δημοσιογραφία.
 
Υποπτεύομαι προσθήκη στη Στρατιά των Αγνώριστων του Σαραντάκου:

O Ζεράρ Ντεπαρτιέ στις 19 Ιανουαρίου θα βρίσκεται στη χώρα μας και συγκεκριμένα στο Μέγαρο Μουσικής. Όσο για το λόγο που έρχεται στην Αθήνα;
Όπως ανακοινώθηκε, θα απαγγείλει αποσπάσματα από τις «Εξομολογήσεις» του Αγίου Αυγουστιανού, ο οποίος, σαν alter ego του γνωστού ηθοποιού, έζησε έκλυτο βίο που ανακάλυψε το φως στην πίστη και μεταμορφώθηκε σε έναν από τους πιο ενάρετους φιλοσόφους στην Ιστορία.


Ζούγκλα η δημοσιογραφία.

Μα, απλώς την υποπτεύεσαι; Είναι, βεβαίως, η χειμερινή μεταγραφική περίοδος και η διοίκηση και η τεχνική ηγεσία της ομάδας είχαν κάνει γνωστό ότι κινούνται για την απόκτηση επιτελικού μέσου. [δεν ξέρω αν ο παιχταράς θα έρθει πακέτο με τον "Φάουστ" της Σώτης]. :)
 

nickel

Administrator
Staff member
Πάνω που άκουγα το γνωστό ντουέτο από τους Αλιείς μαργαριταριών...

 
Καταγράφεται η μεταγραφή για να ανακοινωθεί επισήμως με τα σαββατιάτικα μεζεδάκια.

Ρογήρε, ποιος ειναι ο Φάουστ της Σώτης;
 
Lifo, λεζάντα κάτω από φωτογραφία [προς το τέλος του σκρολαρίσματος] που δείχνει μια ομάδα από γυναίκες που κοιτάζουν προς το φακό:
Οι κορυφαίες γυναίκες έμποροι τέχνης αναπαριστούν ένα πίνακα που συντελείται σχεδόν αποκλειστικά από άνδρες, τους μεγάλους παίχτες του χώρου το 1982 | Annie Leibovitz - Δεκέμβριος 2014

Η εξήγηση:
The photo is not exhaustive—the universe of important women dealers is now too large for one photograph—but a re-creation of an image by Hans Namuth at Manhattan’s Odeon restaurant in 1982. That photo (on right) was a record of the moment’s most powerful art-world figures, nearly all of them men.

Μιλάμε για φοβερές γλωσσικές δεξιότητες!...
 
Top