+1
Ήθελα να πω, όμως, και κάτι για την
έλλειψη ενδιαφέροντος, σχετικά με την οποία έχω την εντύπωση πως επικρατεί (πολύ δικαιολογημένα) κάποια σύγχυση.
Είναι πολύ πιθανό κάποιος να έχει πολλά και ποικίλα
ενδιαφέροντα, αλλά να μην έχει
κίνητρα για να ενεργοποιηθεί και να ασχοληθεί δημιουργικά με τα ενδιαφέροντά του. Στην περίπτωση των μαθητών και της εκπαίδευσης γενικότερα, το πλέον προφανές κίνητρο που μπορούμε να δώσουμε ως παράδειγμα είναι το μάθημα που
προκαλεί το ενδιαφέρον των μαθητών ή των σπουδαστών κλπ. Και, κάπως έτσι, ίσως να καταδεικνύεται και η αιτία της σύγχυσης των δύο εννοιών.
Άρα, αν συζητούσαμε την περίφραση, θα πρότεινα τα «χωρίς κίνητρα», «έλλειψη κινήτρων».
Επίσης, όσον αφορά την
έλλειψη στόχων, που έχει επίσης αναφερθεί (
χωρίς στόχους) και πιστεύω ότι είναι μερικώς εύστοχη, αξίζει ίσως να παρατηρήσουμε ότι οι στόχοι κάποιου περιλαμβάνονται οπωσδήποτε στα κίνητρά του.