Ambrose
¥
Ότι ο διαγωνισμός έχει γίνει τσίρκο το ξέρουμε, αλλά μάλλον αντικατοπτρίζει τον τρόπο που λειτουργεί η δισκογραφική βιομηχανία στην Ευρώπη.
Μάλλον αντικατοπτρίζει την παντελή έλλειψη ταλέντου στην Ευρώπη, την αδυναμία των Ευρωπαίων να αποκολληθούν από τα εθνικά στερεότυπα, τα δικά τους και των άλλων χωρών και την γενικότερη στενομυαλιά. Δεν είναι τυχαίο ότι όσες φορές πήγαν και προχωρημένα τραγούδια στη Eurovision, πάτωσαν οικτρά.
Το τουρλού-τουρλού είναι που καταλήγει σε ένα κιτς αποτέλεσμα. Κάτι σαν το τραγούδι του Πυροβολάκη. Που όμως έχει οπαδούς (και το τραγούδι του Πυροβολάκη και το κιτς του φεστιβάλ.)
Αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημα. Ότι η Ευρώπη, όπως εκφράζεται μέσα από αυτό τον διαγωνισμό φαίνεται να λατρεύει το κιτς. Και δεν είναι μόνο η Eurovision. Πριν από λίγα χρόνια, είχε γίνει ένα πανευρωπαϊκό Fame Story στη Γαλλία, όπου μας είχε εκπροσωπήσει ο νικητής του δικού μας. Πέρα από τη γενικότερη έλλειψη μουσικού ταλέντου, μού είχαν κάνει φοβερή εντύπωση δύο πράγματα:
1. το πώς οι Γάλλοι είχαν στην κυριολεξία "γράψει" τους διαγωνιζόμενους των άλλων χωρών προβάλλοντας ξεδιάντροπα τη δική τους υποψήφια.
2. το πώς τα εθνικά στερεότυπα της κάθε χώρας έκαναν μπαμ.