Το νήμα του κινηματογράφου

nickel

Administrator
Staff member
Καλοκαίρι μπήκε, που απαιτεί κωμωδίες, άντε και καμιά περιπέτεια, αρκεί να μην ιδρώνουν πολύ, ελαφρά πράγματα γενικά, και εγώ βρήκα τώρα την ευκαιρία να δω τον Αύγουστο (August: Osage County), ταινία για την οποία είχα κρατήσει μια αχνή ανάμνηση όχι πολύ θετικών κριτικών από δικούς μου ανθρώπους. Κατόπιν εορτής (δηλαδή, αφού είδα την ταινία), πάλι διάβασα κάποιες μη θετικές κριτικές.

Λοιπόν, παρότι δεν μου αρέσει το θέατρο στο σανίδι, λατρεύω το (καλό, εξυπακούεται) θέατρο στον κινηματογράφο. Λάτρεψα τη θεατρικότητα του Αύγουστου, όσο δεν αγάπησα ποτέ τους κινηματογραφημένους θεατρικούς καβγάδες της Ελίζαμπεθ Τέιλορ (1, 2). Εδώ, με ένα καστ όπου όλοι είναι ολόσωστοι στο ρόλο τους*), σου φτάνει και μόνο να παρακολουθείς τη Μέριλ Στριπ και την Τζούλια Ρόμπερτς. Το έργο, που νομίζεις ότι είναι όλο χτισμένο πάνω σε αντιθέσεις και εντάσεις, έχει απρόσμενες ανατροπές σαν κερασάκι στην απόλυτα ικανοποιητική τούρτα. Ομολογώ ότι με κέρδισαν, έτσι κι αλλιώς, πολλές πανέξυπνες στιγμές των διαλόγων. Δεν το περίμενα ότι μια τόσο θεατρική ταινία θα γέμιζε τόσο όμορφα μια καλοκαιρινή νύχτα. Ίσως βοήθησε που ήταν Αύγουστος εκεί.


* Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, που τον έχουμε συνηθίσει να παίζει τον ιδιόρρυθμο αλλά ευφυή Σέρλοκ Χολμς, φαίνεται να έχει αταίριαστο ρόλο στο έργο, όχι μόνο επειδή βλέπουμε τον Σέρλοκ πίσω από τον χαζούλη Τσάρλι, αλλά και γιατί δυσκολευόμαστε να αντιληφθούμε τι του βρήκε η μικρή αδελφή. Ακόμα κι εκεί υπάρχει ανατροπή: η μαγεία της μουσικής.
 
Ken Loach, Mike Leigh and others call for release of Ukrainian director
European filmmakers are calling for the release of Oleg Sentsov, who is being detained following his protest against the Russian annexation of Crimea
(The Guardian)

Some of the most highly-regarded film directors in Europe, including Pedro Almodóvar, Ken Loach, Béla Tarr and Wim Wenders, have co-signed a letter to Russian authorities who are currently detaining a Ukrainian film-maker, Oleg Sentsov.

Sentsov was arrested in May at his home in Simferopol, Crimea, charged with attempting to organise a terrorist attack, and Russia's Federal Security Service has said he has admitted to plotting attacks on railway bridges, power lines and public monuments. His lawyer Dmitry Dinze, a veteran of the Pussy Riot trial, has however said Sentsov denies any involvement. The head of a German film fund who supported his movies, Kristen Niehuus, claimed that Sentsov was merely a protestor against the annexation of Crimea by Russia.

The European Film Board, chaired by Agnieszka Holland, are now writing to Vladimir Putin and others to ask him "to ensure the safety of Oleg Sentsov; to make public the whereabouts of the detained; to have the detained charged with a recognisable offence or released; to instigate a full, prompt and impartial investigation into the apparently arbitrary detention by the FSB in order to bring all those responsible to justice." The letter adds that the film-makers are "deeply worried and cannot stop wondering how he is and what his future will be." Other British names adding their support to the letter are directors Stephen Daldry and Mike Leigh along with producers Mike Downey and Rebecca O'Brien.

Sentsov's debut feature Gaamer, about a video game tournament, was highly regarded on the eastern European festival circuit, and helped secure him funding for a forthcoming feature Rhino, production on which was postponed by his work with the protest movement.

A Russia-funded film about the Crimean conflict is meanwhile being developed, which the filmmakers say will "focus primarily on the human angle", rather than the political theatre around the unrest.
 

nickel

Administrator
Staff member
Locke. Ελληνικός τίτλος: Σε λάθος χρόνο. Ταινιάρα, 100% βρετανική. Ο Άιβαν Λοκ ταξιδεύει μέσα στην BMW του και τακτοποιεί σε αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα τις εκκρεμότητές του με τρία κομμάτια της ζωής του, αλληλένδετα για τον ίδιο, πολύ αλληλένδετα αυτό το βράδυ. Για σχεδόν μιάμιση ώρα βλέπεις τον ηθοποιό πίσω από το τιμόνι (ή το αυτοκίνητο ή την εθνική προς Λονδίνο) και τον ακούς να συνομιλεί. Θα μπορούσε να είναι και θέατρο από το ραδιόφωνο, αλλά ο Τομ Χάρντι είναι ηθοποιός που βοηθάει να τον βλέπεις. Από τις συνομιλίες έχεις ως θεατής μια πλήρη εικόνα, αλλά μπορείς να φτιάξεις και μια πληρέστερη αν η ταινία σού δώσει ικανά κίνητρα. Πάντως επί μιάμιση ώρα τουλάχιστον ασχολείσαι αποκλειστικά με την ταινία.
 

nickel

Administrator
Staff member

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Το είδαμε, το είδαμε! Και μάλλον πρέπει να το ξαναδώ επειδή είναι τόσο πυκνό που δεν προλαβαίνεις.
 

SBE

¥
Βρε παιδιά, μήπως έχασα κάτι; Το είδα, καλό ήταν, της σχολής Αμελί με όλίγον από τον Βιβλιοκλέφτη, δε μου φάνηκε πυκνό σε νοήματα.
 

SBE

¥
Lauren Bacall dies at 89

Κι επειδή θα δούμε πολλές φωτογραφίες της 19χρονης Μπακόλ με τον Χάμφρει Μπόγκαρντ, να μια φωτογραφία της σε μεγαλύτερη ηλικία, με τον δεύτερο σύζυγό της (τότε πρώην), Τζέισον Ρόμπαρντς.
512x.jpg
 

nickel

Administrator
Staff member
Lauren Bacall (1924-2014)

Από την πρώτη της ταινία, To Have and Have Not, μας χάρισε μια κλασική σκηνή, μια κλασική ατάκα:



Η απονομή του τιμητικού Όσκαρ το 2009:

 

SBE

¥
Και μην ξεχνάμε ότι η Μπακόλ μάλλον ευθύνεται για πολλούς καρκίνους, εδώ βλέπουμε ότι άναβε και μόνη της τα τσιγάρα της.
b,w,cigarette,coffee,lauren,bacall,smoking,table-36e1f992276c8e77341127411c7aac30_h_large.jpg
 
Ξανανοίγει το Πτι Παλαί στο Παγκράτι μετά από 12 μήνες και, στον Πειραιά, ανοίγει Σινέ Βοτσαλάκια, στα...Βοτσαλάκια. (Καθημερινή)
 

nickel

Administrator
Staff member
Από περιέργεια περισσότερο πήγα στον κινηματογράφο της γειτονιάς μου να δω την ταινία του Μπεσόν Lucy (που συζητήσαμε εδώ με αφορμή το ότι ο Μπεσόν (που είναι και σεναριογράφος) παίρνει σαν κεντρική ιδέα της ταινίας το μύθο ότι χρησιμοποιούμε μόνο το 10% του εγκεφάλου μας).

Μερικοί λόγοι που ρισκάρισα να δω την ταινία:
  • Μου άρεσε το Πέμπτο στοιχείο του: είχε χιούμορ και αρκετές καλές ιδέες.
  • Έπαιζαν η Σκάρλετ και ο Φρίμαν.
  • Πήρε τρία (στα 5) αστεράκια από κριτικό του φόρουμ του Ebert.
  • Δεν έδωσα σημασία στον 1 αστεράκι που πήρε στο athinorama. (Εδώ φαίνεται και ο κακός χειρισμός του συστήματος από τους κριτικούς του Αθηνοράματος. Όταν δεν αντιμετωπίζουν τις ελαφρές ταινίες από την οπτική γωνία του θεατή που θα πάει να τις δει για να χαλαρώσει, αλλά τις βαθμολογούν όλες σχεδόν με αρνητική βαθμολογία, τότε εύκολα θα νομίσεις ότι και στην ταινία που έδωσαν το ένα αστεράκι επαναλάμβαναν απλώς την ίδια ελιτίστικη προσέγγιση. Δεν βοηθάει!)

Μετάνιωσα φρικτά. Ο τρόπος που ο Μπεσόν προσεγγίζει την επιστήμη είναι ηλίθιος, όχι απλώς ανακριβής. Π.χ. η πρώτη εκδήλωση της επίδρασης του καταλύτη (κάποια συμπυκνωμένης ναρκωτικής ουσίας) που ξεκίνησε τη διαδικασία για τη σταδιακή αύξηση της χρήσης του μυαλού (άντε, των ανθρώπινων δυνατοτήτων) ήταν η κατάργηση του νόμου της βαρύτητας. Και η μεν Σκάρλετ βρέθηκε στο ταβάνι, εγώ όμως ήμουν εντελώς εκτός εαυτού.
Αποκεί και πέρα τα πράγματα απ’ αυτή την άποψη απλώς χειροτέρεψαν. Εκεί που η Σκάρλετ έπρεπε να γίνεται πιο έξυπνη, έκανε τη μια βλακεία μετά την άλλη, όπως ας πούμε εμπιστεύτηκε τη Γαλλική Αστυνομία να κάνει μια δουλειά σωστά.
Η δράση ήταν η κλασική «πυροβολούμε σαν να μην υπάρχει αύριο». Δίνεται η εντύπωση ότι στις χολιγουντιανές παραγωγές καμικάζι και τζιχαντιστές στελεχώνουν τις ομάδες ακραίας δράσης.
Περιμένεις ότι σε τέτοια στησίματα όπου δοκιμάζονται τα όρια της νοημοσύνης και της υπομονής του θεατή, θα βρίσκαμε λίγο χιούμορ, κάποιες ανατροπές, μερικές ανθρώπινες στιγμές… Αν θυμάμαι καλά, υπήρχαν δύο ανθρώπινες στιγμές με λίγο χιούμορ, που άξιζαν όσο η υπόλοιπη ταινία — κι αυτό ήταν όλο.
Spoiler: Το μήνυμα του τέλους είναι ότι, όταν θα χρησιμοποιούμε το 100% του μυαλού μας, θα γίνουμε πανταχού παρόντες θεοί.
Έφυγα με την απορία ποιο ποσοστό του μυαλού του χρησιμοποίησε ο Μπεσόν για να στήσει αυτή την ταινία. Μια εκπτωσούλα θα την είχε κάνει, δεν εξηγείται αλλιώς.

Και όχι, δεν είναι b-movie. Δεν έλειπαν τα λεφτά από την παραγωγή: υπήρχαν αρκετά και πήγαν στράφι. Άλλωστε, υπάρχουν b-movies που εξελίσσονται σε cult movies. Η Lucy είναι μάλλον αυτό που λέμε bomb: είχε όλες τις προϋποθέσεις να γίνει καλή ταινία, αλλά απέτυχε παταγωδώς.
 
Δεν σ' αρέσαν ούτε οι μικρές σφήνες με τη γαζέλα και τις λεοπαρδάλεις στην αρχή; Εμένα εκεί με κέρδισε το φιλμ και να πω την αλήθεια το απόλαυσα (παρότι όλα τα παραπάνω ισχύουν).
 
Top