Τα της κρίσης (ό,τι περνάει από την κρησάρα μας)

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Επειδή το ξανάγραψα, αλλά μάλλον πέρασε στο ντούκου: ο νόμος περί ενιαίου μισθολογίου (4024/2011) αναφέρει:

2. Υπάλληλοι και λειτουργοί που δεν εμπίπτουν ευθέως στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου, το προσωπικό της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, καθώς και οι κατηγορίες υπαλλήλων ή λειτουργών που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Μέρους Β' του ν. 3205/2003 (Α' 297) εξαιρούνται από το πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος Κεφαλαίου, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 17.


Το μέρος Β' του νόμου 3205/2003 αφιερώνει ολόκληρο άρθρο 48 στους Αρχιερείς.


Άρα:
  1. Ο νόμος περί ενιαίου μισθολογίου προβλέπει εξαίρεση για ορισμένες κατηγορίες υπαλλήλων.
  2. Παραπέμπει στο νόμο 3205/2003.
  3. Ο νόμος 3205/2003 συμπεριλαμβάνει τους Αρχιερείς.
  4. Άρα, οι αρχιερείς εξαιρούνται από το ενιαίο μισθολόγιο.
  5. Θαύμα, θαύμα!


Πριν από όλα αυτά, το νομοσχέδιο υπολόγιζε εξαίρεση για όλους τους θρησκευτικούς λειτουργούς:
http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4665063
http://news247.gr/oikonomia/ergasia/se_efedreia_16_000_dhmosioi_ypallhloi_apo_deytera.1514530.html
 

SBE

¥
Πολύ φοβάμαι ότι μαζί μιλάμε και χώρια καταλαβαίνουμε. Πριν μου έλεγες για τους κληρικούς γενικά, ξέρεις, τους δέκα χιλιάδες, στους οποίους αναφερόταν η ερώτηση του Ψαριανού. Τώρα μου λες ότι δε μιλάς γιάυτους αλλά για τους αρχιερείς (με τους οποίους ασχολήθηκα επίσης πιο πανω).

Από την αρχή αυτής της συζήτησης είπα ότι συζήτηση δε γίνεται αν δεν ορίσουμε για τι πράγμα μιλάμε. Αυτό ήταν πλάγιος και ευγενικός τρόπος να σου πω ότι μπερδεύεις τη συζήτηση. Βλεπω ότι δεν έγινε κατανοητό. Επειδή όπως είπα πιο πάνω, δεν έχω υπομονή για τέτοια παιχνίδια, ας την αφήσουμε καλύτερα τη συζήτηση πριν πω καμια βαριά κουβέντα και με διαγράψετε από δω.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Η αλήθεια είναι ότι είχα μείνει στο νομοσχέδιο, επομένως δεν είχα πάρει είδηση ότι ο νόμος τελικά ψηφίστηκε χωρίς να εξαιρεθούν οι κληρικοί (με την εξαίρεση των αρχιερέων, όπως είπα παραπάνω). Η ουσία βέβαια δεν είναι εκεί, καθώς εξαρχής το θέμα που έθιξα είναι ότι διαφωνώ με το να πληρώνονται ιερείς οποιασδήποτε θρησκείας από τον κρατικό προϋπολογισμό. Η προηγούμενη ανάρτησή μου ήταν απλώς απάντηση στο παρακάτω, για διευκρινιστικούς λόγους.
Νομίζω ότι έχουμε αρκετά στοιχεία πλέον για να συμπεράνουμε ότι οι κληρικοί δεν εξαιρούνται από τις περικοπές των άλλων δημοσίων υπαλλήλων, ούτε οι απλοί παπάδες, ούτε οι αρχιερείς, οι οποίοι θα είναι 200-300 (81 μητροπόλεις + αρχιεπίσκοπος + βοηθοί επισκοποι + κανέναν άλλον που ξέχασα) δηλαδή ποσοστό 0.1% του ειδικού μισθολογίου.

Αφού θεωρείς όμως ότι δεν μπορείς να συζητήσεις χωρίς να πεις βαριά κουβέντα, τι να κάνουμε, μην μπαίνεις στον πειρασμό καλύτερα.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Where the bailout money goes (Daniel Hannan, The Telegraph, 8.2.2012)

If you're wondering why Greece is being so obstreperous about the money it's being offered, ponder this chart (hat-tip, zerohedge). Of every euro given to 'Greece', the Greek authorities get to spend just 19 cents; the rest goes on rescuing bankers and bondholders from the consequences of their malinvestments. Yet again, the poor are bailing out the rich.

 

nickel

Administrator
Staff member
Αν δεν κάνω λάθος, ο στόχος είναι να μηδενιστεί το 19%, δηλαδή να μη χρειάζεται να δανειστεί το δημόσιο για να λειτουργήσει, γιατί αυτή η ανισορροπία γέννησε την ανάγκη να δανείζεται για να πληρώνει το 81% εκεί που το πληρώνει. (Δεν λαμβάνω υπόψη μου αν καλώς δανειζόταν, με σωστά επιτόκια κ.λπ.) Επίσης, το ότι ένας Άγγλος συντηρητικός πιστεύει ότι το σύστημα πρέπει να αφήσει την τράπεζα που έκανε λανθασμένη επένδυση να φαλιρίσει (αφού πρώτα θα έχει φαλιρίσει η Ελλάδα) δεν είναι αριστερή τοποθέτηση, αλλά άκρως φιλελεύθερη.
 

SBE

¥
Ο Άγγλος συντηρητικός θα ήθελε να φαλιρίσει η τράπεζα και η Ελλάδα γιατί η τράπεζα ανήκει στην Ευρωζώνη. Να δεις τι θα γίνει τώρα που όπου να΄ναι υποβιβάζουν οι Μούντις κι έτσι το ΗΒ.
Αλλά πέρα από αυτό, Νίκελ, το 19% μπορεί να πηγαίνει υπέρ των λειτουργικών αναγκών, αλλά αν το 19% ήταν το 100% των αναγκών μας σε δανεικά, τότε δεν θα είχαμε πρόβλημα.
 
Αν δεν κάνω λάθος, ο στόχος είναι να μηδενιστεί το 19%, δηλαδή να μη χρειάζεται να δανειστεί το δημόσιο για να λειτουργήσει, γιατί αυτή η ανισορροπία γέννησε την ανάγκη να δανείζεται για να πληρώνει το 81% εκεί που το πληρώνει.

Σωστά.
 

daeman

Administrator
Staff member
Σωστά.

I wouldn't hold my breath, for any country, not only for Greece.
Η πλάκα είναι πως όταν έγραφα τη χρονολογία στο παραπάνω ποστ, το χέρι μου αυτοβούλως έγραψε 2102. Τυχαίο; ;)
 
I wouldn't hold my breath, for any country, not only for Greece.
Η πλάκα είναι πως όταν έγραφα τη χρονολογία στο παραπάνω ποστ, το χέρι μου αυτοβούλως έγραψε 2102. Τυχαίο; ;)

Δανειζόμαστε για να πληρώσουμε παλιά ομόλογα. Η ταχύτητα αποπληρωμής των νέων δανείων εξαρτάται από τους ρυθμούς ανάπτυξης. Γι αυτό και όλη η πρεμούρα για την ανάπτυξη αλλά είμαστε σαν τον παχύσαρκο που τον βάζουν ξαφνικά να τρέξει 100άρι.
 

nickel

Administrator
Staff member
Πόσο κάνει η τιμή μας;
του Κώστα Γιαννακίδη
Στο protagon.gr

Οι Ευρωπαίοι μπορεί να μην έχουν άδικο όταν πιάνουν την Ελλάδα από το λαιμό. Έχουν όμως λάθος. Διότι στο τέλος ο αντιευρωπαϊσμός θα γίνει το ιστορικό επόμενο του αντιαμερικανισμού. Αυτό μπορεί να είναι ένα ενδιαφέρον επιχείρημα, αλλά δεν ζει πιο πέρα από το φυλάκιο των Ευζώνων. Και ο Σόιμπλε δεν έχει κανένα λόγο να απαντήσει στον Κάρολο Παπούλια που μέσα σε δύο ώρες έκανε ό,τι δεν έπραξε μέσα σε δύο χρόνια — μια ενδιαφέρουσα δήλωση και αποποιήθηκε την αποζημίωση του.

Η Μέρκελ και ο Σόιμπλε θα προτιμούσαν να απαντήσουν σε κανέναν οργισμένο τύπο από το Λεβερκούζεν που είδε την ομάδα του να εισπράττει τρία από τη Μπαρτσελόνα και τώρα θέλει να μάθει για ποιο λόγο περικόπτονται οι κοινωνικές δαπάνες ενώ δανειοδοτείται η Ελλάδα. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο, αλλά έτσι απλοϊκά τίθενται τα πράγματα ενώπιον των λαών. Και για το λόγο αυτό οι Ευρωπαίοι δείχνουν δόντια προς την Ελλάδα. Επειδή βλέπουν και οι φορολογούμενοι δανειστές μας.

Για τα ευρωπαϊκά πολιτικά δεδομένα η συμπεριφορά της Αθήνας την τελευταία διετία είναι, τουλάχιστον, άστοχη. Έτσι την αντιμετωπίζουμε και εμείς, αλλά εδώ βρισκόμαστε πάνω στη σκηνή του δράματος. Βγείτε από αυτά που ζείτε και παρατηρήστε ψυχρά τις εξελίξεις και τα δεδομένα των δύο τελευταίων ετών. Τι νομίζετε ότι κάνει η Ελλάδα απέναντι στους δανειστές της; Καθυστέρηση. Και μάλιστα όχι για να «πονέσουν κάποιοι λιγότερο», όπως θα έλεγε ο Σαμαράς, αλλά για να διατηρήσει η πολιτική αριστοκρατία την προνομιακή της σχέση με το κράτος. Νομίζω συμφωνούμε ότι αυτό που πληρώνουμε τώρα δεν είναι μια συνωμοσία, ένα συμβόλαιο που πρέπει να εκτελεστεί, αλλά μια δέσμευση που δεν υλοποιήθηκε, κοινώς το πρώτο μνημόνιο. Η αγριότητα του νέου μνημονίου θρέφεται από τη συνειδητή άρνηση της κυβέρνησης Παπανδρέου να εφαρμόσει το πρώτο. Και η Ελλάδα έχει ανοίξει ένα φουσκωμένο λογαριασμό στην Ευρώπη. Τι συμβαίνει όταν έχεις πίσω σου απάτες με κοινοτικά κονδύλια, Greek statistics και μη τήρηση των συμφωνηθέντων; Συμβαίνει αυτό που ζούμε τώρα.

Ποιος είπε ότι ο κόσμος είναι δίκαιος και ηθικός; Δεν είναι και αυτό έπρεπε πρώτοι να το γνωρίζουμε εμείς. Η υπομονή εξαντλήθηκε μαζί με την ανοχή τους. Και επειδή όλοι αυτοί πρώτα λογοδοτούν στους ψηφοφόρους τους και μετά στην ιστορία, η Αθήνα εισπράττει συμπεριφορά αντίστοιχη της πολιτικής που κατέβαλε. Μόνο που η συμπεριφορά των Ευρωπαίων εκλαμβάνεται διαφορετικά ανά περίσταση. Όταν ο ΓΑΠ πέταξε τον χαρταετό του ως το δημοψήφισμα, η ωμότητα με την οποία τον αντιμετώπισαν, έγινε δεκτή ως λυτρωτική δικαίωση. Αλήθεια, γιατί τότε ο θυμωμένος πρόεδρος της Δημοκρατίας δεν άρθρωσε ούτε μία σεβάσμια λέξη; Τώρα, όμως, η παρέμβασή τους τρώει κλοτσιά με τα τσαρούχια.

Φυσικά και οι Έλληνες είναι υπερήφανος λαός, αν και δεν ξέρω λαό που να μην είναι. Έχει, όμως, τιμή η αξιοπρέπεια ενός λαού; Ασφαλώς, αρκεί να μην ανήκεις σε αυτόν. Αν είσαι κομμάτι του, η αξία είναι ανεκτίμητη. Αν δεν είσαι, τη μετατρέπεις σε κέρματα. Ε, λοιπόν γι' αυτούς η αξιοπρέπειά μας κοστίζει ακριβώς όσο τα δάνεια που πήραμε. Ούτε ευρώ πάνω ή κάτω.
 

SBE

¥
Ίσως κάτι δεν έχω καταλάβει με αυτό το άρθρο, αλλά... δεν κατάλαβα τι λέει και που το πάει. Αναφέρεται σε πολλά πράγματα μαζί και αδυνατώ να πιάσω το νόημα. Μήπως λείπουν τα εισαγωγικά από τις τρεις πρώτες προτάσεις της πρώτης παραγράφου; Μήπως μετά το Παπούλια της πρώτης παραγράφου θα βοηθούσε μια παρένθεση ή ένα κόμμα; Το Δεν ισχύει κάτι τέτοιο της δεύτερης παραγράφου μήπως είναι περιττό; Ή μήπως έπρεπε να είναι αλλιώς;
Είναι μήπως το κείμενο μεταφρασμένο (άσχημα) και γι'αυτό δεν το καταλαβαίνω;
 

nickel

Administrator
Staff member
Πιάσε την αύρα του, γιατί, αν σε μπερδεύουν τα κόμματα, μπορεί να σημαίνει ότι δεν θέλεις να το καταλάβεις, όχι ότι δεν μπορείς. Πώς το λέγαμε αλλού; «Δεν υπάρχει "δεν μπορώ", υπάρχει "δεν θέλω"».
 

SBE

¥
Δεν πιστεύω ότι δεν θέλω, πιστεύω ότι δεν έχει κεντρική ιδέα και πηδάει από το ένα στο άλλο χωρίς να ξέρει κι ο ίδιος τι θέλει να πει.

Και για να σχολιάσω σε αυτό που καταλαβαίνω: δε νομίζω ότι ισχύει τίποτα από όλα αυτά. Πώς μας βλέπουν, γιατί μας φέρονται έτσι κλπ. Η πολιτική είναι πολύπλοκο παιχνίδι και η κάθε πλευρά χρησιμοποιεί τεχνάσματα.
 

rogne

¥
Δεν πιστεύω ότι δεν θέλω, πιστεύω ότι δεν έχει κεντρική ιδέα και πηδάει από το ένα στο άλλο χωρίς να ξέρει κι ο ίδιος τι θέλει να πει.

Και για να σχολιάσω σε αυτό που καταλαβαίνω: δε νομίζω ότι ισχύει τίποτα από όλα αυτά. Πώς μας βλέπουν, γιατί μας φέρονται έτσι κλπ. Η πολιτική είναι πολύπλοκο παιχνίδι και η κάθε πλευρά χρησιμοποιεί τεχνάσματα.

Θέλει να πει ότι οι Ευρωπαίοι έχουν δίκιο σε αυτά που λένε για τους Έλληνες, αλλά το δίκιο τους αυτό δεν πρέπει να το φωνάζουν, γιατί μετά το ακούμε εμείς και, ακριβώς επειδή είμαστε αυτοί που είμαστε, και που δικαίως πιστεύουν οι Ευρωπαίοι ότι είμαστε, τελικά μας καταδικάζουν να τους δικαιώνουμε μια ζωή, χωρίς πάντως αυτοί να δικαιούνται να το φωνάζουν ποτέ το δίκιο τους. Αλλιώς προκύπτει το λάθος συμπέρασμα, ότι εμείς έχουμε δίκιο και αυτοί άδικο, ενώ τα πράγματα είναι αντίστροφα - διότι, στον άδικο τούτο κόσμο, μόνο οι νεκροί δεδικαίωνται.

Προσωπικά συμφωνώ ότι δεν ισχύει τίποτα απ' όλα αυτά.
 
Μπουτάρη θα ψήφιζα αν ήμουν από κει, και συνεχίζει να μου αρέσει πολύ η πολιτεία του. Αλλά το υπόγειο κείμενο (subtext) του αγιογραφικού άρθρου μού φαίνεται πως είναι "ορίστε! υπάρχουν και Έλληνες όπως τους θέλουμε!". Αν ήταν λιγότερο αγιογραφικό το ύφος του, δεν θα το έλεγα αυτό.
 

Elsa

¥
"I do not like violence. I do not think that very much is gained by burning banks and smashing windows. And yet I feel a surge of pleasure when I see the reaction in Athens and the other cities in Greece to the acceptance by the Greek parliament of the measures imposed by the European Union. More: if there had not been an explosion of anger, I would have felt adrift in a sea of depression.

The joy is the joy of seeing the much-trodden worm turn and roar. The joy of seeing those whose cheeks have been slapped a thousand times slapping back. How can we ask of people that they accept meekly the ferocious cuts in living standards that the austerity measures imply? Do we want them to just agree that the massive creative potential of so many young people should be just eliminated, their talents trapped in a life of long-term unemployment? All that just so that the banks can be repaid, the rich made richer? All that, just to maintain a capitalist system that has long since passed its sell-by date, that now offers the world nothing but destruction. For the Greeks to accept the measures meekly would be to multiply depression by depression, the depression of a failed system compounded by the depression of lost dignity."


Από τον John Holloway, στον Guardian, η συνέχεια εδώ: Greece shows us how to protest against a failed system
 
Top