Δικαστικό «όχι» στο μπλοκάρισμα των torrent στην Ελλάδα
[...]
Το δικαστήριο, τέλος, σχολιάζει ότι τα παραβιαζόμενα πνευματικά δικαιώματα «αφορούν όλο και λιγότερο τους ίδιους τους δημιουργούς και περισσότερο τα συμφέροντα των ίδιων των εταιρειών της πολιτιστικής βιομηχανίας».
Μα τι εννοείς, ακριβώς; Αν ο δημιουργός έχει πεθάνει, τα δικαιώματα τα κληρονομούν οι συγγενείς του. Αν δεν υπάρχουν κληρονόμοι, ελευθερώνονται μετά από 75 χρόνια. Οι εταιρείες δεν μπορούν να τα επεκτείνουν πέρα από τα 75 χρόνια αν δεν υπάρχουν ή δεν ενδιαφέρονται οι κληρονόμοι.Έχω ξαναπεί ότι θεωρώ ανήθικο να κερδίζει μια εταιρεία από δικαιώματα που δεν αποδίδει σε κανέναν (συνήθως γιατί ο δημιουργός πέθανε ή ακόμη και γιατί η εταιρεία έχει την εκμετάλλευση και απλώς έχει πληρώσει κάποιο ποσό στον δημιουργό).
Ούτε μπορούν όμως τα πάντα να ρυθμίζονται με κεντρικό σχεδιασμό. Η ιδεολογία αυτή έχει εκμετρήσει το ζην.
Μα τι εννοείς, ακριβώς; Αν ο δημιουργός έχει πεθάνει, τα δικαιώματα τα κληρονομούν οι συγγενείς του. Αν δεν υπάρχουν κληρονόμοι, ελευθερώνονται μετά από 75 χρόνια.
Δηλαδή ποιος έχει τα δικαιώματα του Ντόναλντ και του Μίκυ; Τα παιδιά της Νταϊάν Ντίσνεϋ και του Αρτ Μπάμπιτ;
Δεν είναι ότι ο δημιουργός εκχώρησε τα δικαιώματα σε κάποια εταιρία, αλλά ότι η εταιρία δημιούργησε κάτι ως "work for hire" κι έτσι κατέχει εκείνη τα δικαιώματα: http://www.copyright.gov/circs/circ01.pdf.Μπορεί να τα έχει κάποια εταιρεία στην οποία τα εκχώρησε ο Γουόλτ. Δεν ξέρω.
Μπορεί να τα έχει κάποια εταιρεία στην οποία τα εκχώρησε ο Γουόλτ. Δεν ξέρω. Και δεν ξέρω αν επεκτείνονται τα δικαιώματα σε εταιρείες. Πιθανότατα. Αλλά θα συμφωνήσεις ότι δεν είναι το ίδιο με τα δικά μου π.χ. πνευματικά δικαιώματα. (Να έστηνα μια εταιρεία; Χμ...).
Υπάρχουν τεχνικά προβλήματα στο να γίνει αγωγή εναντίον των Λυριτζή-Οικονόμου.