Ολυμπιάδα 2012, Λονδίνο

SBE

¥
Θα στα χαλάσω λίγο. Θεωρώ ότι ενώ το σώου ξεκίνησε πολύ καλά με το πρώτο κομμάτι με τη βιομηχανική επανάσταση (και πιο νωρίς, πριν την επίσημη έναρξη της παράστασης που πιθανόν να μην το έδειξαν στην Ελλάδα, με σκηνές χωριού, γι'αυτό ανέφερα τον Χάρντι πιο πάνω) μετά το χάλασε.
Το κομμάτι της παιδικής λογοτεχνίας πιστεύω ότι τρόμαξε πολλά παιδάκια που έβλεπαν την τελετή στην τηλεόραση, και που στο καλό ήταν η Αλίκη (της χώρας των θαυμάτων). Το κομμάτι- φόρο τιμής στο ΕΣΥ δεν το σχολιάζω καν, ήταν μια πλήρως εθνικιστική κορώνα με σκοπό να καλοπιάσει τους θεατές στο σπίτι (το ΕΣΥ είναι ο μεγαλύτερος εργοδότης της χώρας). Αν πιάσω στο στόμα μου το σύστημα υγείας δεν θα τελειώσουμε μέχρι μεθαύριο.
Το μουσικό κομμάτι που ακολούθησε, αναδρομή στην αγγλική ποπ, θα μπορούσε να είναι απείρως καλύτερο. Η σαχλοϊστορία με τα SMS δε με πολυενόχλησε, γιατί ήδη σε εκείνο το σημείο είχα αρχίσει να χάνω το ενδιαφέρον μου- και ρισκάροντας να με πείτε ρατσίστρια, δε μου άρεσε η αναγκαστική πολυπολιτισμικότητα του κομματιού- ήταν σαν τις διαφημίσεις που έχουν κι έναν μη-λευκό για να το παίξουν πολυπολιτισμικές με το ζόρι. Η μέση λονδρέζικη οικογένεια δεν περιλαμβάνει όλες τις φυλές του Ισραήλ. Είναι κυρίως ομοιογενής οικογένεια και οι μειονότητες τηρούν τις αποστάσεις και οι πάντες αλληλοαντιπαθιούνται και όλοι μαζί αντιπαθούν τους λευκούς αλλοδαπούς. Και ξέρω τι λέω γιατί έζησα πολλά χρόνια δίπλα στο νυν Ολυμπιακό στάδιο στο Στράτφορντ (Ινδογειτονιά, τρισάθλια και τριτοκοσμική) και μετά μετακόμισα στην άλλη μεριά του νυν ολυμπιακού πάρκου στο Κλάπτον (πολυπολιτισμική περιοχή: κομπλεξάρες μαύροι της Καραϊβικής, ακροδεξιοί λευκοί Άγγλοι και πάρα πολλοί ορθόδοξοι Εβραίοι της ανατολικής Ευρώπης, πάλι καλά που υπήρχαν κι αυτοί, που ήταν ευγενικοί οικογενειάρχες άνθρωποι και βοηθούσαν τον πλησίον τους σε ώρα ανάγκης).

Μου άρεσε η εμφάνιση του Τιμ Μπέρνερς Λι. Κυρίως γιατί δεν υπήρχε καμία άλλη αναφορά στο σώου σε άλλους (πολύ μεγαλύτερους) επιστήμονες που έβγαλε η Αγγλία. Κι αυτό δεν είναι τυχαίο, είναι κλασσικός αντικατοπτρισμός της αγγλικής κοινωνίας που είναι γενικά αρνητική προς την μεγάλη ευφυΐα. Αν είσαι ξύπνιος είναι πρέπον να παίζεις τον ηλίθιο και άμα δείξεις ότι σου κόβει εξοστρακίζεσαι (γι'αυτό άλλωστε το μόνο θέμα συζήτησης είναι ο καιρός, όχι γιατί υπάρχει καμιά εθνική λόξα με τον καιρό, ούτε γιατί ο καιρός τους διαφέρει από τον καιρό της υπόλοιπης βορειοδυτικής Ευρώπης, αλλά γιατί είναι ανώδυνο θέμα που όλοι μπορούν να το σχολιάσουν χωρίς να φανεί ότι είναι άσχετοι ή ξύπνιοι), οπότε ναι, το ότι είδαμε και κάποιον έξω από το χώρο της ποπ καλό είναι, αλλά μας είπε ο παρουσιαστής "ο άνθρωπος στον οποίο οφείλονται όλα τα επικοινωνιακά που είδαμε στο σκετς" (ο Μπερνερς Λι εφευρέτης του SMS; ).

Απορώ που κατάφεραν τη βασίλισσα να εμφανιστεί σε φιλμάκι, πολύ φυσική ηθοποιός, μου άρεσε. Δυστυχώς η βασίλισσα στην τελετή είχε την πλέον ξινισμένη φάτσα, ειδικά στο σημείο του εθνικού ύμνου, και τα λίγα δευτερόλεπτα που την έδειξαν όταν μπήκε η βρετανική ομάδα εξίσου αδιάφορη και ξινισμένη μου φάνηκε. Αναρωτιέμαι μήπως έχει βαρεθεί τη δουλειά της ύστερα από τόσα χρόνια ή μήπως έχει πάθει καμιά ψιλο-άνοια και ο Κάρολος και οι λοιποί συγγενείς το παίζουν αδιάφοροι κι όσο αντέχει ακόμα η γριά άστη να τρέχει να κόβει κορδέλες και να βγάζει λόγους κι εμείς να καθόοοοομαστε. Ή μπορεί απλά να πηγαίνει για ύπνο από τις εννιά και να της το χάλασαν απόψε. Ή μπορεί πραγματικά να αηδίασε με το θέαμα.
Γέλασα και με τον Μίστερ Μπιν, αλλά αυτό ήταν αναμενόμενο.
Στην παρέλαση των αποστολών σκεφτόμουνα ότι έχει παραγίνει το κακό, να βγαίνουν όλοι οι αθλητές με το ένα χέρι να χαιρετάνε και με το άλλο να βγάζουν φωτογραφίες. Και να κοιτάνε όχι τι γίνεται γύρω τους αλλά το κινητό τους. Α, ναι, και θα πρέπει να απαγορευτεί να μασάνε τσίχλα οι σημαιοφόροι. Τι τη θέλουν τη δροσερή αναπνοή όσο κρατάνε τη σημαία; Δεν πρόκειται να έρθει καμιά εμφανίσιμη εθελόντρια να τους φιλήσει την ώρα που παρελαύνουν. Ας φάνε την τσίχλα αφού χαθούν στο πλήθος. Πολύ μου αρέσουν οι σημαιοφόροι με εθνικές στολές. Ειδικά αυτοί από τα εξωτικά μέρη με τις αχυρένιες φούστες κλπ. Η Ελλάδα τις εθνικές στολές τις φτύνει μονίμως :whistle:
Αναρωτιόμουν σε μια στιγμή τι θα γινόταν αν σε αθλητική εκδήλωση στην Ελλάδα περιλάμβανε το πρόγραμμα και θρησκευτικό ύμνο. Θα έβγαιναν από τα ρούχα τους οι πάντες και θα έλεγαν ότι έχουμε γίνει Ιράν, ότι έχουμε θεοκρατία, ότι αποκλείουμε όποιον δεν είναι ΧΟ άρα είμαστε ρατσιστές, ότι είμαστε εκατό χρόνια πίσω από την υπόλοιπη Ευρώπη, θα έπεφταν κεφάλια κλπ κλπ. Εδώ ο ύμνος όχι μόνο είναι απαραίτητο στοιχείο κάθε πρωταθλήματος, αλλά τον ακούσαμε και στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών. Συνοδευμένο από ψευτο-κουλτουρέ χορευτικό, από αυτά που το πλήθος που ενθουσιάζεται με τη Σουζαν Μπόιλ τα θεωρεί πολύ προχωρημένη τέχνη.
Ο Ρογκ έχω την εντύπωση ότι λέει τα ίδια σε κάθε ολυμπιακούς. Ιδέα μου;
Δεν κατάλαβα γιατί δεν μπορούσαν να βρουν οχτώ Βρετανούς να κουβαλήσουν τη σημαία, όπως δεν κατάλαβα που κολλάει ο Μοχάμετ Άλι, ο οποίος με το ζόρι κατάφερε να ανάψει τη φλόγα στην Ατλάντα (συνεπώς την ολυμπιακή τιμή την απόλαυσε όταν καταλάβαινε ακόμα τι του γινόταν) και ο οποίος τώρα δε νομίζω ότι ήξερε καν που βρισκόταν. Ομοίως δεν μου άρεσε που στο τέλος έδειξαν αυτό το φιλμάκι με αποσπάσματα από ολυμπιακές νίκες βρετανών αθλητών και εμβόλιμα είχαν βάλει την Κομανέτσι, τον Μπούμπκα κλπ. Τι να κάνουμε, η χώρα δεν έχει βγάλει επικοντιστές και γυμνάστριες, ή το καταπίνεις και δείχνεις μόνο αυτά που εχει βγάλει ή το κάνεις φουλ διεθνές και δείχνεις απ'όλα. Μεσοβέζικες καταστάσεις, δε λένε.
Για το τέλος, μου άρεσε ο γιγαντοπυρσός με τα καπάκια. Το ότι προτίμησαν να μην τιμήσουν τους Ολυμπιονίκες τους και να βάλουν τους μελλοντικούς αθλητές θα μπορούσα να το σχολιάσω θετικά γράφοντας δέκα παραγράφους, αλλά να μια αρνητική σκέψη: η βρετανική κοινωνία, όπως κι οι άλλες αγγλοσαξονικές, έχει μεγάλη απέχθεια προς τα γηρατειά. Γι'αύτό άλλωστε υπάρχει κι αυτή η αγωνία να διατηρηθούν νέοι τώρα που το επιτρέπει η τεχνολογία.

Συγκρίσεις με άλλες τελετές; Είναι λίγο σαν μήλα με πορτοκάλια. Αλλά από τεχνολογική άποψη και σφιχτή μυθοπλασία το Βανκούβερ είχε κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά. Εδώ ήμασταν λόου-τεκ, που δεν είναι καθόλου κακό, αλλά πάσχαμε απο μυθοπλασία.
Το Πεκίνο ήταν η κλασσική παραδοσιακή τελετή με συμμετοχή πολλών, μα πάρα πάρα πάρα πολλών ανθρώπων (έχουν πολλούς εκεί).
Το Τορίνο είχε μια τελετή έναρξης στηριγμένη σε πρόσωπα- διεθνείς Ιταλούς. Αυτό νομίζω πρέπει να είναι ο στόχος κάθε τέτοιας τελετής.
Η Αθήνα είχε και βλακείες (τη Μπιορκ) και πολύ ευφυή εμβόλιμα (το μήνυμα απο τον διεθνή διαστημικό σταθμό), αλλά εμείς τη βλέπουμε αλλιώς την ιστορική αναδρομή και μας μιλάει διαφορετικά, οπότε δεν μπορώ να κάνω σύγκριση.

Απροσδόκητα της βραδιάς: κατά τις οχτώ πέρασε πάνω από το Χάιντ Παρκ σχηματισμός πολεμικών που πέταγαν πολύ χαμηλά και άφηναν χρωματισμό καπνό κλπ κλπ. Στο Χάιντ Παρκ έχει γιγαντοοθόνες που θα αναμεταδίδουν κάθε μέρα τους αγώνες και σήμερα για όσους είχαν πάει να δουν εκεί την τελετή είχε προθέρμανση με ζωντανή μουσική κλπ κλπ που το έδειχνε το μπιμπισί. Εγώ εκείνη την ώρα έβλεπα άλλο κανάλι στην τηλεόραση κι έτσι κατάλαβα ότι περνούσαν πολεμικά τελευταία στιγμή, βγήκα έξω με τη μηχανή στο χέρι και τα είδα βεβαίως να στρίβουν και να φεύγουν πάνω από το κεφάλι μου σχεδόν, αλλά δεν πρόλαβα να βγάλω φωτογραφία. Και συνηθισμένη στο ότι οι γείτονές μου δε βγαίνουν ποτέ στα μπαλκόνια τους και δεν έχω δει ποτέ ψυχή σε παράθυρο, βγήκα στο μπαλκόνι όπως ήμουνα, με ένα σούπερ μίνι καφτάνι της θάλασσας. Για κακή μου τύχη, οι πάντες βγήκαν να δουν τα αεροπλάνα. Ακόμα κι από διαμερίσματα που τα νόμιζα ακατοίκητα. Και η απέναντι μου έπιασε κουβέντα. :eek::cool::eek:mg::angel:
 

SBE

¥
Το πιο κωμικό που έχω διαβάσιε ως τώρα για τη μουσική της τελετής, από εδώ:
Given that the last time that music [ed. tubular bells] accompanied shots of children in beds, it was a satanically possessed girl with a revolving head in The Exorcist, the possibility was raised that the ceremony might enter new heights of WTF?
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Μπορεί το άρθρο της Βένας Γεωργακοπούλου στο πρόταγκον: Τελετή της διπλανής πόρτας να μη βρίσκει σύμφωνο τον Νίκελ, αναμφίβολα θα το λατρέψει όμως για το επόμενο απόσπασμα:

Μεμονωμένες ωραίες στιγμές υπήρξαν και στο βρετανικό υπερθέαμα των 27 εκ λιρών, 23 χιλιάδων κοστουμιών, 12 χιλιάδων ερμηνευτών, 70 προβάτων,12 αλόγων, 3 αγελάδων, δύο κατσικιών, 10 κοτών και 3 σκύλων.
 

bernardina

Moderator
So sorry to rain on your parade, pun intended, αλλά από το λίγο και δειγματολογικό που παρακολούθησα 1) βαρέθηκα αφόρητα 2) τσαντίστηκα με τον ανελλήνιστο δημοσιογράφο που έλεγε και ξανάλεγε η αυτού μεγαλειότης η βασίλισσα Ελισσάβετ, μετά πέταξε κι εκείνο το ελικόπτερο ίπταται του σταδίου και μου 'βγαλε και το άλλο μάτι αλλά 3) γούσταρα Τζέμις (σικ, καλέ!) Μποντ αλαμπρατσέτα με τη μονάρχισσα που το 'παιξε κομάντα αλεξιπτωτιστού (της αλεξιπτωτιστούς) και μετά το 'κλεισα γιατί έγκωσα από χυτήριο και πώς το δέναν το ατσάλι και πήγα στη βεράντα να απολαύσω τη βραδιά μπουρμανιάζοντας ice yogurt που είχα σιάξει με τα χεράκια μου.

Η δικιά μας τελετή έναρξης μ' άρεσε περισσότερο έστω κι αν απεχθάνομαι τους Ολυμπιακούς και τη λατρεία του ωραίου του μεγάλου και τ' αληθινού my gorgeous ass

Αυτά.
 
Εμένα αντιθέτως μ' άρεσε πολύ η τελετή, και το έκλεισες νωρίς κι έχασες τον Μίστερ Μπιν. :)
 

bernardina

Moderator
Εμένα αντιθέτως μ' άρεσε πολύ η τελετή, και το έκλεισες νωρίς κι έχασες τον Μίστερ Μπιν. :)

Τον είδα στο γιουτούμπι και δεν ξετρελάθηκα. Με έχει καλομάθει σε κλάσεις ανώτερα σκετσάκια (ναι, ξέρω, είμαι ξινή και αυστηρή... :laugh: )
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
ΟΚ, ας παίξουμε το παιχνίδι: Είσαι ο σκηνοθέτης της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών του Λονδίνου. Τι θα δείξεις;

Κάθισα και είδα την τελετή μέχρι τέλος. Ήταν η 11η τελετή έναρξης που παρακολουθώ από την τηλεόραση, επομένως είναι κάτι σαν προσωπική παράδοση πια. Επίσης, καλά να' ναι οι δορυφόροι, την είδα από τη γερμανική κρατική: καλύτερη ποιότητα εικόνας, καλύτερος ήχος, ελάχιστα σχόλια, τα ήδη γνωστά (όρκοι κ.λπ.) υποτιτλισμένα. Συνολικά ικανοποιητική μετάδοση, εκτός από τις στιγμές που οι δικές τους κάμερες εστίαζαν στην ομάδα τους, που νομίζω ότι πρέπει να ήταν η πιο κιτς από τις 204 (και από των νήσων Κιτς και Νέβις): θαλασσί τα αγοράκια, ροζ τα κοριτσάκια. Για όνομα! Ε, εκεί, υπήρχε και τηλεκοντρόλ...

Δεν μου είναι εύκολο να πω, έτσι απλά, αν μου άρεσε ή όχι. Ομολογώ ότι από όσα έδειχναν οι κάμερες (που ήταν ένα κλάσμα από όσα συνέβαιναν στο στάδιο) δεν έπιανα πάντα όλους τους συνειρμούς. Οι Βρετανοί όμως, από όσο διαβάζω σήμερα, είναι ενθουσιασμένοι επειδή είδαν εκεί τη χαρακτηριστική βρετανικότητά τους.

Μου φαίνεται ότι η τελετή είχε και καλά και αδιάφορα και κακά σημεία (οκ, μεγάλη σοφία είπα). Με δεδομένο ότι ένα τεράστιο μέρος της ιστορίας της χώρας είναι πλεγμένο με παλιούς και πρόσφατους πολέμους, με αποικιοκρατίες κ.λπ., είναι απόλυτα εύλογο ότι δεν έπαιζε για ολυμπιακό περιεχόμενο. Μου φάνηκε όμως υπερβολική η έμφαση στην παιδική λογοτεχνία ...τρόμου και απλώς αστεία η ιδέα να στηθεί ολόκληρο κομμάτι πάνω στο NHS. Και, ειλικρινά, αυτές ήταν όλες οι προσωπικότητες που έχει να δείξει η ιστορία της χώρας;

Υπήρχαν όμως και εξαιρετικά σημεία. Η αναφορά στη βιομηχανική επανάσταση, σε συνδυασμό με το χάπενινγκ για την ολοκλήρωση του πέμπτου κύκλου ήταν ένα από αυτά (αν και ο χορός των καπιταλιστών ήταν από τα αστεία, ιδίως με τη συμμετοχή του πολιτικά ορθού μαύρου χορευτή). Η ιδέα του σύνθετου βωμού για την ολυμπιακή φλόγα ήταν καταπληκτική (αλλά περιμένω να δω πού θα τον μετακινήσουν για να μην πέφτουν πάνω του τα ακόντια και οι σφύρες). Και όσο ξαναδουλεύω μέσα μου όσα είδα, βλέπω και άλλους συμβολισμούς: π.χ. την απόθεση των σημαιών πιο πέρα, ψηλά στο βουνό, να βρίσκονται εκεί αλλά να μην παρεμβαίνουν υπερβολικά στα αθλητικά δρώμενα και να απελευθερώσουν ακόμη και τους σημαιοφόρους --παρεμπ, ήταν πιο πολλές οι σημαιοφόρες ή είναι απλώς μια εντύπωσή μου; Το στάδιο, που σε κάποιες στιγμές φωτιζόταν εξωτερικά έτσι ώστε να θυμίζει το Globe (και άλλες, πιο κιτς, να θυμίζει ντίσκο των 70ζ).

Τελικά, πιστεύω ότι ήταν μια καλομελετημένη ερμηνεία της τελετής έναρξης προς μια διαφορετική κατεύθυνση από όσα γνωρίζουμε, πιο ουμανιστική, με την αποφυγή των μεγάλων εθνικών αφηγήσεων (αλλά χωρίς υποκριτική λήθη για το παρελθόν), στραμμένη προς τη νεολαία και το μέλλον. Σαν καλλιτεχνική πρόταση είχε πολύ περιεχόμενο, πολλά να δεις και πολλά για να αντιδράσεις. Επομένως, καλλιτεχνικά πρέπει να θεωρηθεί πετυχημένη. Κατά τα λοιπά, περί ορέξεως και (κυρίως, εδώ) χρωμάτων...

...

Και άλλες εικόνες αναδύονται σιγά σιγά: Τα χαρούμενα παιδιά της χορωδίας που τραγούδησαν τον εθνικό ύμνο, να ξεπερνούν τον εαυτό τους και να φωτίζουν όλο τον κόσμο με τη συμμετοχή τους. Μεγάλη στιγμή! Η ευγενική αδιαφορία όλων όταν μπήκε η περιούσια ομάδα του περιούσιου λαού πρώτη στο στάδιο. Ας προσέχαμε! Η αναφορά του Ρογκ για την επιστροφή στην πραγματική πατρίδα των σύγχρονων αγώνων, αφού «τόσα και τόσα σύγχρονα αθλήματα ρυθμίστηκαν κανονιστικά στην Αγγλία και επηρέασαν τη σκέψη του Κουμπερτέν» (ή κάπως έτσι), η επιμονή στις σκηνές από τα «αδικημένα και απόντα από τις Ολυμπιάδες» βρετανικά αθλήματα, το ράγκμπι και το κρίκετ...
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Και κάποιες από τις πρώτες φωτοσειρές της τελετής έναρξης:

Από το Έθνος
Από το Stern (γερμανικά σχόλια)
 

nickel

Administrator
Staff member
Θα στα χαλάσω λίγο.

So sorry to rain on your parade.

Μπορεί το άρθρο της Βένας Γεωργακοπούλου στο πρόταγκον: Τελετή της διπλανής πόρτας να μη βρίσκει σύμφωνο τον Νίκελ…

Thank you, London, and bravo, έγραψα, αμέσως μετά το τέλος, αυθόρμητα. Πώς φαίνεται ότι δεν ξέρετε τον νίκελ. Αυτό θα έγραφα έτσι κι αλλιώς, είναι θέμα αβρότητας απέναντι σ’ έναν λαό που αγαπώ με τα καλά του και τα κακά του, που κόπιασε να μου δώσει ευχαρίστηση και που μπορεί να αδιαφορεί για τη γνώμη του ενός, αλλά θεώρησα υποχρέωσή μου κάπου να ευχαριστήσω. Διότι μπορεί να συμφωνώ ίσως μέχρι κεραίας με αυτά που έγραψε η SBE ή η Βένα (διαφωνώ στο ότι δεν με ενοχλεί η χαλαρότητα της παρέλασης ενώ επίσης θεώρησα ευφυές το ότι έφεραν και τον Κι-Μουν να μεταφέρει τη σημαία), αλλά το πόσο ευχαριστιέσαι ένα θέαμα εξαρτάται από τις συνθήκες υπό τις οποίες το παρακολουθείς και πόσο είσαι αποφασισμένος να βάλεις στην μπάντα τα αδιάφορα ή τα ενοχλητικά και να αφήσεις τη σεροτονίνη σου ελεύθερη στα θετικά.

Είχα λοιπόν την τεράστια χαρά να παρακολουθήσω την τελετή με τα παιδιά μου σε γιγαντοοθόνη με τροφοδοσία από το WebTV της ert.gr, σε απρόσμενα καλή ποιότητα, με την ελληνική μετάδοση στο σπανιότατα κακομεταφρασμένο σκριπτ. Εντάξει, ξέφευγε και καμιά «εξοχότητα», αλλά το πρόβλημα είναι συνήθως ότι η ζώνη του μικροφώνου δεν αφήνει να ακουστεί καλά η ζώνη της μουσικής. Σε όλη τη διάρκεια του τρίωρου δεν κάναμε τον κόπο να αφαιρέσουμε το screensaver του υπολογιστή, οπότε κάθε τέταρτο της ώρας αναρωτιόμασταν για λίγα δευτερόλεπτα γιατί ο σκηνοθέτης έκανε φέιντ άουτ και έπειτα κάποιος έπρεπε να κουνήσει το ποντίκι να ξανανάψει η οθόνη…

Πλάκα είχαμε στη μουσική αναδρομή, όπου στην αρχή ο υπερήλιξ έβαζε τις λεζάντες (Κινκς!), αλλά γρήγορα περίμενε από τη νεολαία να πει τα συγκροτήματα που ακούγαμε. Ξεχάσανε τους Πινκ Φλόιντ; (Όχι, απλώς περιμέναμε μέχρι το τέλος να τους ακούσουμε.)

Αν θέλω να κάνω την προσωπική μου αποτίμηση, θα πρέπει να βάλω στην άκρη τις προσωπικές στιγμές, να αφαιρέσω αυτά που δεν μου έκατσαν καλά και να απαριθμήσω όλα όσα μου άρεσαν, όπως έκανε ο drsiebenmal (με τον οποίο επίσης συμφωνώ). Η λίστα με τα μικρά και τα μεγάλα θετικά είναι τεράστια και βαρετή. Ακόμα και το NHS το θεώρησα καλλιτεχνικά αδύναμο, αλλά σαν μήνυμα προκλητικά πρωτότυπο. Η Βρετανία δεν έφερε μόνο τη μουσική στη μεταπολεμική εποχή. Έφερε κυρίως το εθνικό σύστημα υγείας. Και ο Μπόιλ ήθελε να το πει.

Η παιδική λογοτεχνία θα μπορούσε να είναι πιο διεθνοποιημένη, αλλά πρόσφατα είδαμε την Αλίκη και μάλλον δεν ήθελε να επαναλάβει χιλιοφορεμένες φιγούρες.

Χάρηκα που ο Μπέκαμ έμεινε να οδηγεί το σκάφος και έβαλαν τον Ρέντγκρειβ και τα νεαρά παιδιά στο παιχνίδι των αντιθέσεων.

Θα κάνω μια γερή λίστα με τα θετικά (τα πιο πολλά τα έχετε ήδη πει) όταν θα ξαναδώ την τελετή χωρίς την αφήγηση των Ελλήνων, αλλά δεν θα κάνω καμιά σύγκριση με τις άλλες τελετές, αφού την καθεμιά την ευχαριστιέμαι για τα δικά της ωραία. Άλλωστε, με δύο κουλτούρες έχω κάποια οικειότητα και φρόντισαν να μου δώσουν δύο ολυμπιάδες μέσα σε 8 χρόνια. Σιγά μην παραπονεθώ.
 

Eudokia

New member
Δεν διαφωνώ, αλλά μπορεί (λέω, μπορεί...) η Ζάχα να τους πήγε μια μακέτα και να τους είπε: Εσείς ορίσατε προδιαγραφές για κολυμβητήριο π.χ. 10.000 θέσεων. Αυτό εδώ, όταν λειτουργεί πισίνα, έχει 14.500 θέσεις (οι 4.500 στου διαόλου τα μέρη) αλλά στις καταδύσεις από βατήρα 10 μ., η ορατότητα είναι για 10.000 θέσεις. Να το τυλίξω;
Αν και την αρχιτεκτονική της Χαντίντ γνωρίζω μόνο από φωτογραφίες, μπορώ να πω ότι με ξενίζει αρκετά, χωρίς να αμφισβητώ το δημιουργικό της ταλέντο. Ανεξάρτητα από αυτό, συμφωνώ με το παραπάνω σχόλιο: η επαγγελματική μου εμπειρία με έχει διδάξει ότι η τόσο αρμονική σχέση μορφής και λειτουργικότητας που ο αρχιτέκτονας έχει εμπνευστεί και που μπορεί να τον έχει βασανίσει μερόνυχτα ολόκληρα, πετιέται πολύ συχνά στον κάλαθο των αχρήστων εξαιτίας της ανθρώπινης απληστίας (σε χώρους, κέρδος, εντυπωσιασμό). Οικείο (ίσως αντίστοιχο) παράδειγμα: οι δικοί μας ημιϋπαίθριοι χώροι που κατήντησαν κλειστοί πληκτικοί χώροι προς πώληση και τελικά προς "τακτοποίηση".
 

Eudokia

New member
Ανταπόκριση της "Σοφίας από Λονδίνο": Πόση περηφάνεια πια με την τελετή έναρξης του Λονδίνου!
Από την τελετή έναρξης της Αθήνας είχα να νιώσω τόση χαρά.

http://www.digital-era.org/blog/?p=..._campaign=Feed:+digital-era+(digital-era.org)

Οι Άγγλοι, λέει, σήμερα αισθάνονται περήφανοι, και καλά κάνουν οι άνθρωποι. Ωραίο συναίσθημα! Εμάς, γιατί μας το στέρησαν οι "αγορές";
 

nickel

Administrator
Staff member
Όλοι μιλάνε σήμερα για τον αυτοσαρκασμό των Βρετανών και την απομυθοποίηση που λιγότερο έχει να κάνει με τη μουσική του Βαγγέλη σε εκτέλεση Σάιμον Ρατλ και γελοιοποίηση Ρόουαν Άτκινσον και περισσότερο με την απίστευτη συμμετοχή της Ελισάβετ.

Η μεγαλύτερη αυτοαπομυθοποιητική έκπληξη που είχα ζήσει στην Αγγλία είχε να κάνει με την Άντζελα Ρίπον το 1976. Η Ρίπον ήταν η πρώτη (τακτική) γυναίκα παρουσιάστρια τηλεοπτικού δελτίου ειδήσεων. Από το 1975 διάβαζε κάθε βράδυ στο BBC1 τις ειδήσεις των εννέα. Σοβαρή, άψογη επαγγελματίας, ατσαλάκωτη, Κανέλλη και Τρέμη και Στάη μαζί επί δέκα. Και εμφανίζεται στο χριστουγεννιάτικο πρόγραμμα των δύο μεγάλων κωμικών, των Eric Morecambe και Ernie Wise, και κάνει το παρακάτω απίστευτο νούμερο. Όλη η Βρετανία παρακολούθησε αποσβολωμένη!



http://en.wikipedia.org/wiki/Angela_Rippon
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Οι Άγγλοι, λέει, σήμερα αισθάνονται περήφανοι, και καλά κάνουν οι άνθρωποι. Ωραίο συναίσθημα! Εμάς, γιατί μας το στέρησαν οι "αγορές";
Τι εννοείς; Κι εμείς, το 2004, μια χαρά νιώθαμε...
 

SBE

¥
Εγώ νομίζω το έχω ξαναπεί, δεν ανήκω στα παιδιά που ήρθαν στο Λονδίνο από το κατσικοχώρι και εντυπωσιάστηκαν από τα μεγαλεία της ξένης πρωτεύουσας και έγιναν ενθουσιώδεις υποστηρικτές κάθε αγγλικής ανοησίας. Ούτε ανήκω σ'αυτούς που ήρθαν εδώ, αισθάνθηκαν πόσο μικροί είναι και για να αναπληρώσουν κακολογούν τη χώρα και τα βρίσκουν όλα στραβά.

Η πραγματικότητα για όλα είναι κάπου στη μέση. Αν αύριο έφευγα από την Αγγλία θα είχα πολλές ωραίες αναμνήσεις, αλλά θα ήταν προσωπικές αναμνήσεις, της ζωής, ο τόπος μόνο σύμπτωση, γαρνιτούρα. Παρόμοια ωραίες αναμνήσεις θα μπορούσα να έχω κι από την Κίνα, αν είχα ζήσει στην Κίνα. Αν είναι απαραίτητος ο απολογισμός, θα έλεγα ότι η χώρα δεν μου πρόσφερε ούτε το επίπεδο ζωής, ούτε τις επαγγελματικές ευκαιρίες, ούτε την παιδεία, ούτε καν την υγειονομική περίθαλψη που έπρεπε (γι'αυτό δε με συγκινεί ιδιαίτερα το απόσπασμα περί συστήματος υγείας). Έχω γνωρίσει από κοντά απίστευτη γραφειοκρατία, π.χ., αλλά παράλληλα σχετικά απλές διαδικασίες στις σχέσεις κράτους και πολίτη. Οι αναμνήσεις όμως δεν φτιάχνονται από το πόσο καθόσουνα στην ουρά για ένα έγγραφο.

Κι αν δεχτούμε ότι οι αναμνήσεις φτιάχνονται από τους ανθρώπους, τι να πεις για τους Άγγλους; Ναι, εντάξει, σε όλα τα μέρη υπάρχουν και καλοί και κακοί και όλοι αδέρφια είμαστε κλπ κλπ, αλλά μερικές ιδιαιτερότητες των Άγγλων ή τις παίρνεις στο ψιλό, όπως κάνουν οι Γάλλοι που τους κοροϊδεύουν με κάθε ευκαιρία, ή τις παίρνεις στα σοβαρά και στενοχωριέσαι. Δεν είμαι και τόσο της κοροϊδίας, είναι αγένεια κι έχει νόημα μόνο αν έχεις πρόσβαση σε εναλλακτικές λύσεις. Με τον καιρό μαθαίνεις να παίρνεις στα σοβαρά μόνο τις παραξενιές που επηρεάζουν τη δική σου ζωή. Έτσι και η χτεσινή τελετή, επιλέγεις να δώσεις σημασία σε αυτά που σου αρέσουν. Τα άλλα είναι αδιάφορα.

YΓ Από σχόλιο αναγνώστη στη Γκάρντιαν "We think our multiracial aesthetic is something virtuous in and for itself." Ναι, και δεν ξέρετε πόσο γελοίο φαίνεται αυτό στους αλλοδαπούς της χώρας σας.
 

Eudokia

New member
Τι εννοείς; Κι εμείς, το 2004, μια χαρά νιώθαμε...

Εννοώ ότι τώρα, 8 χρόνια μετά, που έστω και μεθοδευμένα
μας δακτυλοδείχνουν τουλάχιστον οι μισοί Ευρωπαίοι, νιώθουμε ότι τζάμπα υπερηφανευόμαστε τότε. Νομίζω ότι για να είναι κάποιος υπερήφανος πρέπει να έχει την αίσθηση ότι, έστω και σε κάποιο μικρό βαθμό, ο απέναντί του τον θαυμάζει ή τουλάχιστον τον εκτιμά. Διαφορετικά αισθάνεται γελοίος.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Εννοώ ότι τώρα, 8 χρόνια μετά, που έστω και μεθοδευμένα μας δακτυλοδείχνουν τουλάχιστον οι μισοί Ευρωπαίοι, νιώθουμε ότι τζάμπα υπερηφανευόμαστε τότε. Νομίζω ότι για να είναι κάποιος υπερήφανος πρέπει να έχει την αίσθηση ότι, έστω και σε κάποιο μικρό βαθμό, ο απέναντί του τον θαυμάζει ή τουλάχιστον τον εκτιμά. Διαφορετικά αισθάνεται γελοίος.
Δεν έχω αντίρρηση ότι τώρα μπορεί να νιώθουμε έτσι, ή να νιώθουν έτσι αρκετοί Έλληνες. Αλλά γιατί "μεθοδευμένα"; Ποιος έχει λόγο να βυσσοδομεί σε βάρος των Ελλήνων -- και το κυριότερο γιατί;
 
Top