Γιατί ενοχλούνται τώρα οι χρυσαυγίτες όταν τους λένε νεοναζί;

Έχω σχηματίσει την άποψη βασισμένη σε παρατηρήσεις :)

Βέβαια. Ο ίδιος ο Μαρξ, ας πούμε: καθόταν όλη μέρα στο γραφείο του, έπινε κι έτρωγε με τους φίλους του και το βράδυ έγραφε για το «σύστημα», ξύνοντας την κοιλιά του και περιμένοντας πότε θα αλλάξει από μόνο του. Κάτι τρέχει και με την έννοια της «παρατήρησης», οπότε όντως ας το κλείσουμε εδώ. :)
 
Το ότι από την εποχή του Μαρξ, την βιομηχανική, έχουν περάσει δυο εποχές (η ατομική και της πληροφορίας) δεν μας απασχολεί καθόλου, έτσι; Το ότι ο Μαρξ ας πούμε δεν έγραφε για σύστημα αλλά για κάστα ή τάξη ατόμων, η οποία σήμερα δεν υφίσταται καθόλου με την ίδια μορφή, δεν μας ενδιαφέρει, προφανώς. Στην εποχή του Μαρξ ένας λεφτάς μπορούσε να ορίζει το σύμπαν, να αγοράζει κράτη, να λύνει και να δένει. Σήμερα τα κράτη έχουν πολύ μεγαλύτερη ισχύ από τους λεφτάδες, όπως μάς διδάσκουν περιπτώσεις όπως π.χ. της Standard Oil, της Saudi Aramco, της Microsoft, των αντικαπνιστικών νόμων, κτλ. Ο λαός σήμερα έχει τα μέσα στην διάθεσή του για να μιλήσει, να διεκδικήσει και να αλλάξει, μέσα που την εποχή του Μαρξ ήταν αδιανόητα. Ο πολίτης σήμερα είναι μέρος του συστήματος γιατί το σύστημα είναι ο κοινωνικός ιστός και αυτόν πλέον δεν μπορεί να τον ελέγξει καμμιά μοναδική κάστα, γιατί έχει ορμή και είναι χαοτικά αλληλένδετος. Όπου και ισχύει ο πρώτος νόμος του Νεύτωνα. Για να κινήσεις ένα σώμα εντός αδρανειακού συστήματος πρέπει να ασκήσεις δύναμη μεγαλύτερη της συνιστασμένης των υπολοίπων και φυσικά δεν έχεις ούτε άπειρη ενέργεια για να αλλάζεις την αδρανειακή κατάσταση όλων των σωμάτων ούτε και ξέρεις ποια θα είναι η τελική κατάσταση, αφού αλλαγή της αδρανειακής κατάστασης αλληλένδετων σωμάτων σημαίνει χαοτική κίνηση. Αυτά για όσους αρέσκονται να εξισώσουν γενικότητες και αοριστίες με μαθηματικά συστήματα.
 

nickel

Administrator
Staff member
Ο ίδιος ο Μαρξ, ας πούμε: καθόταν όλη μέρα στο γραφείο του, έπινε κι έτρωγε με τους φίλους του και το βράδυ έγραφε για το «σύστημα», ξύνοντας την κοιλιά του και περιμένοντας πότε θα αλλάξει από μόνο του.
Δεν ξέρω για την Παλάβρα, πάντως για τον Μαρξ έχουμε αξιόπιστες πληροφορίες ότι όλα αυτά τα έγραφε για να εκδικηθεί τους αστούς για τους καλόγερους που είχε στο μέρος που μοιραζόταν με την καρέκλα του. Το έγραψε ο ίδιος ο Μαρξ στον Ένγκελς: «At all events, I hope the bourgeoisie will remember my carbuncles until their dying day.» Αλλά τι του έφταιγαν οι αστοί για τους δικούς του καλόγερους; Από τότε βέβαια έγινε μόδα το «Για όλα φταίει ο καπιταλισμός», το οποίο λάνσαρε και επαναλαμβάνει το ΚΚΕ, αλλά το πληρώνει ο Τσίπρας με το τροπάριο της άλλης πλευράς, «Για όλα φταίει ο Τσίπρας». Και όλα αυτά επειδή ο Μαρξ δεν πλενόταν πιο συχνά…

Για να συνεχίσω στο ίδιο μοτίβο, να και μια αστεία εισαγωγή σε άρθρο του μακαρίτη του Χίτσενς:

The late Huw Wheldon of the BBC once described to me a series, made in the early days of radio, about celebrated exiles who had lived in London. At one stage, this had involved tracking down an ancient retiree who had toiled in the British Museum’s reading room during the Victorian epoch. Asked if he could remember a certain Karl Marx, the wheezing old pensioner at first came up empty. But when primed with different prompts about the once-diligent attendee (monopolizing the same seat number, always there between opening and closing time, heavily bearded, suffering from carbuncles, tending to lunch in the Museum Tavern, very much interested in works on political economy), he let the fount of memory be unsealed. “Oh Mr. Marx, yes, to be sure. Gave us a lot of work ’e did, with all ’is calls for books and papers …” His interviewers craned forward eagerly, to hear the man say: “And then one day ’e just stopped coming. And you know what’s a funny fing, sir?” A pregnant pause. “Nobody’s ever ’eard of ’im since!” This, clearly, was one of those stubborn proletarians for the alleviation of whose false consciousness Marx had labored in vain.
http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2009/04/the-revenge-of-karl-marx/307317/
 
όλα αυτά τα έγραφε για να εκδικηθεί τους αστούς για τους καλόγερους που είχε στο μέρος που μοιραζόταν με την καρέκλα του

Έτσι μάλιστα, εξηγούνται όλα. :)
 

Zazula

Administrator
Staff member
 
Δεν τον πιστεύω τον παραπάνω διάλογο... :eek: δεν ξέρω ποιοι είναι, αλλά σίγουρα τρολάρουν.

Δηλαδή μιλάμε, αν είναι αληθινός διάλογος, δεν ξέρεις τι να πρωτοθαυμάσεις: το μυαλό ή τα μπράτσα; :blink:
 
Τρολάρουν σίγουρα. Οι πραγματικοί χρυσαυγίτες δεν γράφουν τόσο ορθογραφημένα και σε τόσο συγκροτημένη σύνταξη.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Γιατί πιστεύετε ότι τρολάρουν; Δεν έχουν όλοι συναίσθηση ότι αυτά που γράφουν στο φ/β είναι δημόσια - εδώ δεν την έχουν Αμερικάνοι πολιτικοί που, αν μη τι άλλο, είναι πιο έμπειροι στο δημόσιο λόγο, θα την έχουν οι χρυσαυγίτες; Πφ.
Όσο για το δια ταύτα:
If democracy is foolish enough to give us free railway passes and salaries, that is its problem. It does not concern us. Any way of bringing about the revolution is fine by us.[...] We are coming neither as friends or neutrals. We come as enemies! As the wolf attacks the sheep, so come we.
.
(Γιόζεφ Γκέμπελς, 30 Απριλίου 1928.)
http://www.calvin.edu/academic/cas/gpa/angrif06.htm
 

Zazula

Administrator
Staff member
Δεν τον πιστεύω τον παραπάνω διάλογο... :eek: δεν ξέρω ποιοι είναι, αλλά σίγουρα τρολάρουν.
Τρολάρισμα; Έχε χάρη που δεν θέλω να βάλω συνδέσμους, να φρίξεις!...

Εντωμεταξύ, τελευταίας κοπής: Παραλληλισμός (απ' τη ΧΑ) της περίπτωσης Μιχαλολιάκου με τον Ερντογάν. :rolleyes:
 

nickel

Administrator
Staff member
Και τι πρόβλημα έχει η Αριστερά να αποκηρύξει και τις μολότοφ και όσους τις πετάνε; Θα της λείψουν οι ψήφοι τους ή η επαναστατικότητά τους; Ή μήπως δεν καταλαβαίνει πόση ζημιά μπορεί να της κάνει αυτή η στάση της στην πορεία προς την εξουσία που υποτίθεται ότι έχει επιλέξει;

Δεν είναι καλή η ταύτιση των δύο άκρων, συμφωνώ, αλλά να, η Ν.Δ. έκανε οικονομία και σκέφτηκε να φτιάξει μια αφίσα αντί για δύο. :)
 

rogne

¥
Ε να, κι εσύ τώρα με ταυτίζεις με τα άλλα τροπάρια.

Όχι, αυτό είναι ξεχωριστό τροπάριο, και έχει να κάνει ακριβώς με την απήχηση της θεωρίας των "δύο άκρων", όχι με την κατασκευή της. Το έχω γράψει και κάπου παραπάνω σε αυτό το νήμα: η θεωρία των "δύο άκρων" εκμεταλλεύεται κάποιες παραδοχές που φαίνονται μάλλον αθώες και αυτονόητες (όπως π.χ. ότι δεν πρέπει οι άνθρωποι να αλληλοσκοτώνονται "για τα πολιτικά", όπως, ας πούμε, συνέβαινε με τα κομματόσκυλα της δεκαετίας του '80, ή ότι οι μολότοφ είναι γενικά πολύ κακό, επικίνδυνο και αντικοινωνικό πράγμα), φέρνοντάς τες στη "συζήτηση" και αλλάζοντας αμέσως το αντικείμενο της συζήτησης. Προφανώς, για να χτιστεί η θεωρία χρειάζονται στην πορεία κι άλλες παραδοχές (όπως π.χ. ότι ο χρυσαυγιτισμός είναι μια αναγνωρισμένη "πολιτική προτίμηση", τύπου ΠΑΣΟΚ, ΝΔ κλπ., ή ότι τις μολότοφ τις πετάνε γενικά "αριστεροί", και όχι, ας πούμε, παρακρατικοί). Αλλά για να βρει πέραση η θεωρία, αρκεί και μόνο να γίνουν αποδεκτές στη (στημένη) "συζήτηση" οι μάλλον αθώες και αυτονόητες αρχικές παραδοχές. Έτσι ακολουθεί αμέσως μετά το "αλλά...".
 

nickel

Administrator
Staff member
Γι' αυτό η Αριστερά, αυτή τουλάχιστον που μπορεί να αντιληφθεί το πρόβλημα με τις μολότοφ και θέλει να διατυπώσει έναν πιο σύνθετο λόγο και να εξηγήσει πιο δύσκολα πράγματα στο ακροατήριό της, ας καταδικάζει ό,τι πιστεύει ότι είναι καλό να καταδικάζει, ας ξεκαθαρίζει τις διαφορές, ας αφαιρεί σαχλά επιχειρήματα από τον αντίπαλο. Τι θα πάθει, θα πέσει ο δείκτης του προοδευτισμού της;
 

bernardina

Moderator
Η politically correct αριστερή θέση ποια είναι; Καταδικάζουμε τις μολότοφ απ' όπου κι αν προέρχονται ή οι "αριστερές" και "αντιεξουσιαστικές" μάς κάνουν;
 

Earion

Moderator
Staff member
Ισχυρίζομαι ότι οι μολότοφ σε καιρούς ειρηνικούς είναι γενικά πολύ κακό, επικίνδυνο και αντικοινωνικό πράγμα.
Ενίοτε καίνε και μωρά αγέννητα στην κοιλιά της μάνας τους.

(Αντίθετα, οι μολότοφ είναι καλό πράγμα αν τις εξαπολύεις στο Στάλινγκραντ εναντίον γερμανικών τεθωρακισμένων ή στην Πράγα το '68 εναντίον σοβιετικών τεθωρακισμένων).
 

rogne

¥
Ισχυρίζομαι ότι οι μολότοφ σε καιρούς ειρηνικούς είναι γενικά πολύ κακό, επικίνδυνο και αντικοινωνικό πράγμα.
Ενίοτε καίνε και μωρά αγέννητα στην κοιλιά της μάνας τους.

(Αντίθετα, οι μολότοφ είναι καλό πράγμα αν τις εξαπολύεις στο Στάλινγκραντ εναντίον γερμανικών τεθωρακισμένων ή στην Πράγα το '68 εναντίον σοβιετικών τεθωρακισμένων).

Bien dit. :up:
 
Top