Από το «γλυκανάλατη» μέχρι το «αριστούργημα» υπάρχει
τεράστια απόσταση! Και το 3,5 που της έδωσες, δίκαιο το θεωρώ (κι αν έχει σημασία, εγώ μάλλον στο 4 θα ήμουν), γιατί γούστα είναι αυτά. Για παράδειγμα, συχνά θεωρώ
προτέρημα το να ήσουν καλός μαθητής στο μάθημα του
creative writing (βγάζω το καπέλο κάποιες στιγμές, όταν διαπιστώνω ότι την έμαθε καλά τη συνταγή ο σεναριογράφος, συγχίζομαι όταν με θεωρούν βλάκα και μου ταΐζουν απιθανότητες για πλοκή ή ένα εντελώς απισχνασμένο σενάριο για τέχνη). Για άλλη μια φορά (κι ας τ' ακούσω από τον Στάθη), συμφωνώ με τον αγαπημένο μου κριτικό, τον Ebert, που αρχίζει
την κριτική του: «How long has it been since you saw a movie that succeeds as pure story? That doesn't depend on stars, effects or genres, but simply fascinates you with how it will turn out?»
Δεν έπαιξα, λοιπόν, με τον δύσκολο χαρακτηρισμό «αριστούργημα». Είπα «Δείτε την, με την καρδιά σας», παναπεί, μην εμποδίσετε το συναίσθημα, δεν θα πάθετε τίποτα. Και μην αφήνετε να σας επηρεάζουν ινστρούχτορες. Βασική μου στάση απέναντι στους κριτικούς: αν δεν ξέρει ο κριτικός να πει «Σας αρέσουν αυτού του είδους οι ταινίες; Δείτε την, θα σας ενθουσιάσει» αλλά νομίζει ότι πρέπει όλοι οι θεατές να βλέπουν με τα δικά του μυωπικά γυαλιά, ε τότε είναι σε λάθος επάγγελμα. Εδώ, ακόμα και στο
In Bruges, που είπε τα καλύτερα λόγια, 3 στα 5 έδωσε ο Μήτσης. Προφανώς, αυτός που θα απολάμβανε την ταινία, θα πάρει πεντέξι υπνάκους όταν ο μονοδιάστατος κριτικός τον στείλει να δει το
Πέρυσι στο Μάριενμπαντ.