Καβάφης - Πεσόα
Εγώ είδα χτες "Τη νύχτα που ο Φερνάντο Πεσόα συνάντησε τον Κωνσταντίνο Καβάφη", του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου. Τα πρώτα σαράντα πέντε λεπτά είχαν αστυνομική πλοκή και τα είδα πάρα πολύ ευχάριστα· για την ακρίβεια, ήμουν ενθουσιασμένος. Άριστη φωτογραφία, ωραίο μοντάζ, εναλλαγή έγχρωμου-ασπρόμαυρου, ωραία μουσική του Κυπουργού, αποδεχτή ηχοληψία, πολλά πλάνα αρχείου, και διάφορες άλλες αρετές, ιδίως για ελληνική ταινία. Από τη στιγμή που το αστυνομικό κομμάτι λύθηκε όμως (οι δύο ποιητές συναντιόνται τελικά), άρχισε η κοιλιά. Ο ρυθμός έπεσε, και άρχισαν οι ποιητικοί βίοι παράλληλοι των δυονών, όπου δεν προέκυψε για μένα καμιά συνάφεια ανάμεσα στον έναν, που έγραψε 150 ποιήματα, και στον άλλον, που έγραψε 27000 σελίδες. Πώς να βγάλεις απ' τη μύγα ξίγκι; Ακούσαμε περισσότερο Πεσόα (ίσως για να κρατηθούν οι πραγματικές αναλογίες του όγκου του έργου τους), ο οποίος δεν μου είπε απολύτως τίποτα (αμπελοφιλοσοφίες), και λιγότερο Καβάφη. Και από τον Καβάφη, διάλεξαν πολύ λίγο ερωτισμό και πολλή νταούνα. Βλέπεται η ταινία, πάντως, αλλά εκεί κατά τη μέση πάρτε και κάναν υπνάκο.
Πριν από την κανονική ταινία είχε και μιαν άνευ προηγουμένου παπαριά μικρού μήκους του Αχιλλέα Κυριακίδη, ονόματι "Αλληλουχία των κήπων".