Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα

Και τι έχει να πει το ίδιο το ΕΕΤΕ επ' αυτού; Επικοινώνησες μαζί τους;

Όχι ακόμα. Η κοπέλλα στην είσοδο μού είπε ότι τώρα πια με μια πρόσφατη απόφαση του Δ.Σ. του μουσείου, δεν ισχύει (δηλ. κατάλαβα ότι παλιά επιτρεπόταν κι ας ήταν 1 ευρώ η είσοδος) και ότι πρέπει να προμηθευτώ την "Κάρτα Πολιτισμού". Στο σχετικό εντυπάκι για την ελεύθερη είσοδο γράφει:

ιε) Οι κάτοχοι της ‘Κάρτας Πολιτισμού’ (η κάρτα μέλους του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος δεν αρκεί για τη διασφάλιση της ελεύθερης εισόδου στο Μουσείο)

Απ' όσο ξέρω, τα μέλη του ΕΕΤΕ δεν συμπεριλαμβάνονται στους δικαιούχους της κάρτας πολιτισμού (η οποία εξυπηρετεί ειδικές ομάδες, πολύτεκνους, Ρομά κλπ).
 
Ambrose, έχεις κάνα νέο από το Επιμελητήριο; (Οι ξεναγοί, πάλι, δεν έχουν ελευθέρας στο ΕΜΣΤ :mad:)

--------------------------
Επανέρχομαι στο κύριο θέμα του νήματος:

The Medici Conspiracy: The Illicit Journey of Looted Antiquities from Italy’s Tomb Raiders to the World’s Greatest Museums,
by Peter Watson and Cecilia Todeschini.

“However bad you feared it would be [so far as antiquities looting and smuggling are concerned], it always turns out worse”.


Βιβλιοπαρουσίαση από το American Journal of Archaeology.

---------------------
Και εδώ μια μακροσκελής εξήγηση (από [Ελληνο-]Αμερικανό στρατιωτικό) τού πώς για τη λεηλασία του Μουσείου της Βαγδάτης ευθύνεται εντέλει...ο Σαντάμ Χουσεΐν, ο οποίος, κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου και της Σύμβασης της Γενεύης (εδώ γελάνε δις), οχύρωσε το Μουσείο με αμμόσακους, μετατρέποντάς το σε στρατιωτικό στόχο και μην αφήνοντας έτσι τους Αμερικανούς να πάνε να το προστατέψουν. Για δες, βρε παιδί μου!
 

daeman

Administrator
Staff member
[...]Και εδώ μια μακροσκελής εξήγηση (από [Ελληνο-]Αμερικανό στρατιωτικό) τού πώς για τη λεηλασία του Μουσείου της Βαγδάτης ευθύνεται εντέλει...ο Σαντάμ Χουσεΐν, ο οποίος, κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου και της Σύμβασης της Γενεύης (εδώ γελάνε δις), οχύρωσε το Μουσείο με αμμόσακους, μετατρέποντάς το σε στρατιωτικό στόχο και μην αφήνοντας έτσι τους Αμερικανούς να πάνε να το προστατέψουν. Για δες, βρε παιδί μου!

Και μη χειρότερα, Κώστα. Λογικό δεν είναι οι αυτόκλητοι χωροφύλακες της υφηλίου να επεκτείνουν και διεθνώς το motto της αστυνομίας τους (to protect and serve); Μόνο που στα ελληνικά, προστάτης σημαίνει και νταβατζής.
 
Ambrose, έχεις κάνα νέο από το Επιμελητήριο; (Οι ξεναγοί, πάλι, δεν έχουν ελευθέρας στο ΕΜΣΤ :mad:)

Ναι. Τους τηλεφώνησα και μού είπαν ότι ετοιμάζουν επιστολή. Ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Είναι αστείο πάντως αν το σκεφτείς.
 
Μήπως υπάρχει κάποια κάρτα διεθνούς οργανισμού με την οποία μπορείτε να μπαίνετε δωρεάν στα μουσεία; Η αδελφή μου έχει την κάρτα του ICOM ως ιστορικός τέχνης -έχει μια μικρή ετήσια συνδρομή. Μήπως υπάρχει κάτι αντίστοιχο και για καλλιτέχνες ή ξεναγούς;
 
Οι ξεναγοί μπαίνουν δωρεάν στα περισσότερα με την επαγγελματική τους ταυτότητα. Το ΕΜΣΤ αποτελεί (όχι τη μοναδική, αλλά πάντως σαφώς) εξαίρεση.
 
Το ίδιο ισχύει και για τα μέλη του ΕΕΤΕ (δωρέαν ή με μειωμένη είσοδο σε όλα τα μουσεία και εκθέσεις). Το νέο μουσείο της Ακρόπολης είναι μία από τις ελάχιστες εξαιρέσεις.
 
Σωστά, εσείς τα ξέρετε καλύτερα. Είπα μήπως υπάρχει κάποιος άλλος οργανισμός που να καλύπτει περισσότερα μουσεία. Αλλά βλέπω ότι π.χ. και το ICOM που ανέφερα, το Μουσείο Ακρόπολης δεν το περιλαμβάνει στα συμβεβλημένα μουσεία. Οπότε, γενικό το κακό.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Στην Καλαμπάκα εντοπίστηκε το αρχαιότερο τεχνικό έργο
Στην εποχή των παγετώνων

(από TA NEA, σήμερα)
Στο προϊστορικό σπήλαιο της Θεόπετρας, κοντά στην Καλαμπάκα στη Θεσσαλία, εντοπίστηκε το αρχαιότερο τεχνικό έργο στον ελλαδικό χώρο, ίσως και παγκοσμίως. Πρόκειται για ένα πέτρινο τείχος, που κατασκευάστηκε πριν 23.000 χρόνια, δηλαδή κατά την ψυχρότερη περίοδο της τελευταίας παγετώδους εποχής.

Το τείχος περιορίζει την είσοδο του σπηλαίου κατά τα 2/3 και από τις έρευνες προκύπτει ότι κατασκευάστηκε από τους παλαιολιθικούς οικιστές του σπηλαίου για να προστατευθούν από το τότε δριμύ ψύχος.

Η χρονολόγηση του τείχους έγινε με η μέθοδο της οπτικής φωταύγειας, στο εργαστήριο Αρχαιομετρίας του κέντρου «Δημόκριτος», από την ερευνητική ομάδα των Ν. Ζαχαριά, επίκουρο καθηγητή του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και του Δρ. Ι. Μπασιάκου, διευθυντή ερευνών του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δημόκριτος».

Στο σπήλαιο έχουν πραγματοποιηθεί συστηματικές ανασκαφές τα τελευταία 25 χρόνια υπό τη διεύθυνση της δρος Ν. Κυπαρίσση – Αποστολίκα, προϊσταμένης της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας Νοτίου Ελλάδος του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.

Το σπήλαιο της Θεόπετρας είναι το μόνο μέχρι στιγμής σε όλη την Ελλάδα με συνεχείς ανθρωπογενείς επιχώσεις που ξεκινούν από τη Μέση Παλαιολιθική Εποχή και φθάνουν μέχρι το τέλος της Νεολιθικής (3000 π.Χ.).

Μεταξύ άλλων, στο σπήλαιο έχουν βρεθεί λίθινα εργαλεία Παλαιολιθικής - Μεσολιθικής και Νεολιθικής Εποχής, κεραμικά ευρήματα Νεολιθικά, οστέινα εργαλεία, κοσμήματα από όστρεο, ένα μοναδικό για τον ελλαδικό χώρο χρυσό κόσμημα της Παλαιολιθικής, της Μεσολιθικής και της Νεολιθικής περιόδου, καθώς και τα περίφημα ανθρώπινα αποτυπώματα της Θεόπετρας που χρονολογούνται στα 130.000 χρόνια πριν από σήμερα και αποτελούν σπανιότατο εύρημα όχι μόνο για τον ελλαδικό αλλά και για τον ευρωπαϊκό χώρο.
 

Elsa

¥
Ρεπορτάζ της Μαίρης Αδαμοπούλου, από τα σημερινά "ΝΕΑ":

Στο σφυρί 1.000 αρχαιότητες
Είναι η συλλογή γνωστού από την υπόθεση της Σχοινούσας αρχαιοκάπηλου

Περισσότερες από 1.000 αρχαιότητες βγάζει στην αγορά η βρετανική κυβέρνηση από τη συλλογή του διαβόητου αρχαιοκάπηλου Ρόμπιν Σάιμς- γνωστού από την υπόθεση της Σχοινούσας και προμηθευτή του Μουσείου Γκετί- ώστε να αποπληρωθούν τα χρέη του προς την Εφορία.

Ενώ η Ιταλία ασκεί βέτο ώστε οι θησαυροί που προέρχονται από το έδαφός της να της επιστραφούν, η Ελλάδα όχι μόνο δεν ακολουθεί την ίδια τακτική, αλλά ούτε καν γνωρίζει την υπόθεση!

«Σκάνδαλο» αποκαλεί την υπόθεση ο λόρδος Κόλιν Ρένφριου- ο διάσημος καθηγητής Αρχαιολογίας που έχει τάξει εαυτόν εδώ και χρόνια κατά της αρχαιοκαπηλίας- και ζητά δράση ώστε να πάψει να θεωρείται το Λονδίνο «ως πλυντήριο για το ξέπλυμα προϊόντων αρχαιοκαπηλίας», σε δήλωσή του στη βρετανική εφημερίδα «Τhe Οbserver». «Είναι σαν η ιταλική κυβέρνηση να βγάζει κέρδη από το εμπόριο ναρκωτικών της Μαφίας», υποστηρίζει από την πλευρά του ο αρμόδιος ιταλός εισαγγελέας Πάολο Τζόρτζιο Φέρι, ο οποίος έχει ζητήσει επανειλημμένως από τους Βρετανούς να επιστρέψουν τις αρχαιότητες της συλλογής Σάιμς στους νόμιμους κατόχους τους. Ωστόσο η βρετανική κυβέρνηση ήδη έχει αναθέσει την υπόθεση σε εκκαθαριστές και βγάζει στην αγορά χρυσά κοσμήματα και χάλκινα γλυπτά ηλικίας έως και 3.000 ετών, αναμένοντας να εισπράξει περί τις 100.000 στερλίνες. Χρήματα που ο Σάιμς οφείλει στην Εφορία, όταν χρεοκόπησε μετά τη νομική διαμάχη που είχε με την οικογένεια του νεκρού (υπό ανεξιχνίαστες συνθήκες) συνεταίρου του, Χρήστου Μιχαηλίδη.
Η Ελλάδα αγνοεί την υπόθεση

Και ενώ οι Ιταλοί ήδη κινούν διαδικασίες, αλλά και τη διεθνή επιστημονική κοινότητα υπέρ τους, η Ελλάδα αγνοεί την υπόθεση.«Μετά βεβαιότητος υπάρχουν και αρχαιότητες που παρανόμως έχουν εξαχθεί από τη χώρα μας, όπως και αντικείμενα από την Αίγυπτο και τη Μέση Ανατολή», λέει στα «ΝΕΑ» ελληνας ερευνητής που γνωρίζει σε βάθος την υπόθεση Σάιμς. «Μόνο οι Ιταλοί γνωρίζουν ποιες και πόσες αρχαιότητες προέρχονται από τη χώρα τους. Η ελληνική πλευρά αν και εκλήθη προ διετίας από τους Βρετανούς να δει τη συλλογή υπό όρους, δεν έδωσε συνέχεια, με αποτέλεσμα σήμερα να μη γνωρίζουμε ούτε πόσες, ούτε τι ποιότητας είναι οι ελληνικού ενδιαφέροντος αρχαιότητες».

«Είναι γεγονός ότι υπήρξε πρόταση για να επισκεφθεί κλιμάκιο τη Βρετανία», έλεγε χθες το βράδυ στα «ΝΕΑ» η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, «αλλά μόλις τώρα ολοκληρώνεται η διαδικασία και γίνονται οι τελικές συνεννοήσεις». Η κυρία Μενδώνη παραδέχθηκε ότι δεν έχει ενημέρωση αυτή τη στιγμή από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με την υπόθεση της εκποίησης της συλλογής Σάιμς. «Θα διερευνηθεί κατά πόσον υπάρχουν αρχαιότητες που έχουν εξαχθεί παρανόμως από το ελληνικό έδαφος και σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών θα ασκήσουμε τα νόμιμα δικαιώματά μας», κατέληξε.
 

SBE

¥
Μέχρι να γίνουν οι τελικές συνεννοήσεις, κυρία Μενδώνη μου, πέταξε το πουλάκι...

Από την άλλη, στο ζήτημα της αρχαιοκαπηλίας η Ιταλία και η Ελλάδα μπορεί να έχουν συγκεκριμένη στάση, η "διεθνής κοινότητα" όμως δεν έχει, γι' αυτό συμβαίνουν αυτά.
Τις προάλλες κάποιος στο ΗΒ βρήκε αρχαίο θησαυρό σε χωράφι και η ανακοίνωση έλεγε ότι αφού μελετηθεί από τους αρχαιολόγους θα δημοπρατηθεί υπέρ του ευρέτη. Που σημαίνει ότι όλο και κάποιο μουσείο θα βγει στη ζητιανιά για "να μείνει ο θησαυρός στη χώρα".
 

Elsa

¥
Πάλι από τα "ΝΕΑ", συνέχεια του προχτεσινού θέματος (τα bold δικά μου):

ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΜΕΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ - Τρέχουν να προλάβουν τη δημοπρασία των κλεμμένων αρχαίων
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 13 Απριλίου 2010

Αγώνα δρόμου καλείται να κάνει τώρα η Ελλάδα για να προλάβει να διαπιστώσει αν και πόσες αρχαιότητες που έχουν εξαχθεί παράνομα από τη χώρα βρίσκονται στη συλλογή του εμπόρου τέχνης Ρόμπιν Σάιμς, την οποία και εκποιεί η βρετανική κυβέρνηση για να εισπράξει τα χρέη του Σάιμς προς την εφορία.

«Ελπίζω πως προλαβαίνουμε πριν από τη δημοπρασία», δήλωσε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και επισήμανε πως στα άμεσα σχέδια του ΥΠΠΟ είναι η ενεργοποίηση σχετικής επιτροπής που θα σπεύσει στη Βρετανία για να δει τη συλλογή. Αν και το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού παραδέχτηκε πως είχε δεχθεί πρόσκληση προ διετίας από τις βρετανικές αρχές για να δει τι περιέχει η συλλογή πριν εκποιηθεί απέδωσε την καθυστέρηση σε νομικές κυρίως διαδικασίες. Η κ. Μενδώνη πάντως επανέλαβε πως πληροφορήθηκε την υπόθεση από δημοσιογράφους και πως δεν έχει ενημερωθεί από την υπηρεσιακή αλληλογραφία, τονίζοντας πως θα αναζητηθούν ευθύνες.

«Είναι γεγονός πως η Διεύθυνση Αρχαιοκαπηλίας του ΥΠΠΟ που ανακοινώθηκε πριν από δύο χρόνια δεν μπορεί να λειτουργήσει, διότι δεν υπάρχει το κατάλληλο θεσμικό πλαίσιο το οποίο τώρα και προωθούμε», συνέχισε και παραδέχτηκε πως η εν λόγω υπηρεσία «δεν έχει στελεχωθεί όπως θα έπρεπε». Βασικός απών είναι και ο αποσπασμένος αστυνομικός στην συγκεκριμένη Διεύθυνση του ΥΠΠΟ, απόσπαση για την οποία ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Σπύρος Βούγιας, δεν έχει ενημερωθεί.


Μας είχαν ειδοποιήσει πριν 2 χρόνια, λένε. :eek: Θα αναζητηθούν όμως ευθύνες, ησυχάστε...;)
 
Άβατο για τον σκύλο-οδηγό το νέο Μουσείο
Της ΛΙΑΝΑΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Γύρισε όλα τα μουσεία του κόσμου με τη βοήθεια του πιστού της σκύλου-οδηγού. Από το Λούβρο μέχρι το Μουσείο του Βατικανού και το Πάνθεον ουδείς απαγόρευσε την είσοδο στην τυφλή Ισπανίδα φιλόλογο Antonia Pons Losada και τον σκύλο της. Ουδείς, εκτός από τους υπευθύνους στο νεότευκτο Μουσείο της Ακρόπολης.

Πριν από λίγες μέρες και συγκεκριμένα στις 3 Απριλίου η κ. Λοσάντα βρέθηκε στην Ελλάδα μαζί με τον άντρα της και μια δεκαμελή παρέα Ισπανών. Ηταν η τέταρτη επίσκεψή της στη χώρα μας, την οποία επισκέπτεται συχνά και λόγω των σπουδών της (κλασική φιλολογία, ελληνική και λατινική). Οπως κατήγγειλε στην «Ε», όταν έφτασαν στην είσοδο του μουσείου ένας από τους εργαζομένους στην ασφάλεια του μουσείου τής είπε ότι τα σκυλιά δεν επιτρέπονται. Του εξήγησε ότι δεν είναι απλός σκύλος και ότι πρόκειται για ειδικά εκπαιδευμένο σκύλο-οδηγό τυφλών, αλλά ο υπάλληλος επέμεινε. Το ίδιο είπε και ο επικεφαλής της ασφάλειας, ο οποίος κλήθηκε από την ίδια.

Η κ. Λοσάντα ζήτησε να μιλήσει και με τον διευθυντή του μουσείου, ο οποίος διά τηλεφώνου κράτησε την ίδια στάση. «Τελικά εμφανίστηκε ένας αρχαιολόγος και μου πρόσφερε ένα αναπηρικό καροτσάκι λέγοντας ότι ο σκύλος δεν μπορεί να μπει μέσα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πώς αισθάνθηκα, πόσο ντράπηκα. Απλώς δεν μπορώ να δω, δεν έχω κάποια αναπηρία. Ηταν τόσο εξευτελιστικό... Και εγώ και οι φίλοι μου επιμείναμε ότι η ευρωπαϊκή νομοθεσία είναι σαφής και επιτρέπει την είσοδο των σκύλων-οδηγών παντού, αλλά όλοι ήταν ανένδοτοι».

Σύμφωνα πάντα με την κ. Λοσάντα, η δικαιολογία που προέβαλαν ήταν ότι ο σκύλος θα μπορούσε να δαγκώσει κάποιον, να σπάσει κάτι ή να δημιουργήσει πρόβλημα σε κάποιον επισκέπτη αλλεργικό στους σκύλους. «Ζήτησα τη φόρμα παραπόνων του μουσείου και τη συμπλήρωσα. Θα καταγγείλω το γεγονός και στη Βουλή της Καταλονίας όπου και ζω. Ποτέ δεν είχα πρόβλημα με τον σκύλο μου σε όλο τον κόσμο. Είχα λίγα προβλήματα και στο Μουσείο της Βεργίνας στη Θεσσαλονίκη, αλλά τους εξήγησα και με άφησαν να μπω με τον σκύλο μου. Στο Μουσείο της Πέλλας μάλιστα οι υπάλληλοι ήταν ιδιαίτερα ευγενικοί μαζί μου και δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα εξαρχής».

Η «Ε» απευθύνθηκε στον Δημήτρη Παντερμαλή, πρόεδρο του Οργανισμού Ανέγερσης του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης, ο οποίος είπε ότι προτάθηκε στην τυφλή επισκέπτρια να αφήσει τον σκύλο απ' έξω και να τη συνοδέψει κάποιος αρχαιολόγος μέσα στο μουσείο. «Το κοινό δεν μπορώ να το ελέγξω. Μπορεί κάποιος να αντιδρούσε, να δημιουργούνταν πανικός και να έπεφτε ένα βάθρο με κάποιο έκθεμα. Ούτε να το σκέφτομαι δεν θέλω... Η ευθύνη μας είναι τεράστια απέναντι στον πολιτιστικό θησαυρό. Η διάθεσή μας είναι απολύτως φιλική απέναντι σ' αυτούς τους ανθρώπους και μάλιστα σκοπεύουμε να φτιάξουμε και ένα μικρό μουσείο αφής».

Από τα παραπάνω προκύπτουν κάποια εύλογα ερωτήματα. Το Μουσείο του Λούβρου, της Περγάμου, το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Ελσίνκι, το Μουσείο των Συρακουσών ή ο αρχαιολογικός χώρος της Ταορμίνα, στα οποία επετράπη ανενόχλητα η είσοδος του σκύλου-συνοδού, δεν έχουν τόσο σημαντικά εκθέματα όσο τα δικά μας; Οι επισκέπτες του Μουσείου της Ακρόπολης είναι τόσο απαίδευτοι που θα πανικοβάλλονταν στη θέα ενός ήρεμου σκύλου-οδηγού, ειδικά εκπαιδευμένου ώστε να μην αποπροσανατολίζεται και να μην αντιδρά στην πολυκοσμία;


http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=16/04/2010&id=152135
 

SBE

¥
Στις άλλες χώρες όμως έχουν γενικότερη αγάπη προς τους σκύλους. Ενώ στην Ελλάδα φροντίζουν οι μαμάδες να τρομάζουν τα παιδιά τους από μικρά κάνοντας σαν υστερικές όταν βλέπουν σκύλο, γάτα, γάιδαρο ή άλλο ζώο. Τι σόι άρνηση της φύσης είναι αυτή, τη στιγμή που μέχρι πριν μερικά χρόνια όλοι οι Έλληνες είχαν στενές σχέσεις με το χωριό...

Αυτό που λέει ο Παντερμαλής μπορεί και να συνέβαινε αν ήταν στο μουσείο εκείνη την ώρα μια φίλη μου η οποία πάσχει από φοβία για τους σκύλους. Μια φορά καθόμασταν σε μια παμπ στην Αγγλία κι ήρθε δίπλα μας ένα greyhound τριάντα γραμμάρια σκύλος. Η φίλη μου σηκώθηκε να φύγει. Ο σκύλος νόμισε ίσως ότι έπαιζε και την ακολούθησε όλο χαρά, η φίλη μου έτρεξε τσιρίζοντας να κρυφτεί στην τουαλέτα, παρασέρνοντας στο δρόμο τραπέζια και καρέκλες, ο σκύλος την ακολούθησε (όχι με άγριες διαθέσεις, περισσότερο για παιχνίδι και δεν έτρεχε καν). Εγώ είχα πέσει κάτω από τα γέλια :D:D:D ,οι ιδιοκτήτες του σκυλιού και οι άλλοι πελάτες δεν καταλάβαιναν τι γινόταν :confused::confused::confused::confused:. Τους εξήγησα ότι φοβάται τα σκυλιά και οι άνθρωποι μάζεψαν το σκύλο τους και την πείσαμε να βγει από την τουαλέτα, και μετά τα άκουσα κιόλας γιατί γέλαγα. Της πρότεινα να πάει να δει κανέναν γιατρό μπας και θεραπευτεί, αλλά στην Ελλάδα κανένας δεν το θεωρεί ψυχολογικό πρόβλημα, πιστεύουν ότι είναι φυσιολογική ιδιοτροπία, δείχνουμε κατανόηση.

ΥΓ Το "αυτοί οι άνθρωποι" του Παντερμαλή δεν μου άρεσε, μήπως έχω γίνει pc;
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
ΥΓ Το "αυτοί οι άνθρωποι" του Παντερμαλή δεν μου άρεσε, μήπως έχω γίνει pc;
Ούτε εμένα μού άρεσε. Δεν θέλω να τον κρίνω αρνητικά, επειδή έχω γενικά καλή γνώμη γι' αυτόν, αλλά νομίζω ότι ανήκει σ' αυτή τη μερίδα των Ελλήνων που μισούν τα ζώα.
 

Elsa

¥
Εγώ πάλι, καταλαβαίνω οτι με αυτή τη φράση, εκφράζεται προσβλητικά προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες, όχι προς τα ζώα. :confused:
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Ναι, καταλαβαίνω τι εννοείς. Αλλά όταν κάποιος μισεί τα ζώα, δεν νομίζω ότι αγαπάει ιδιαίτερα τους ανθρώπους, και μάλιστα αυτούς που έχουν κάποια αναπηρία.
 

SBE

¥
Βεβαίως μπορεί ο άνθρωπος απλά να μην καταλαβαίνει ότι εκφράζεται άσχημα έτσι. Ίσως να νόμιζε ότι είναι πιο λόγιο, σημαίνει "άτομα με ειδικές ανάγκες" και αποφεύγει τη λέξη "ανάπηροι" μια που η παθούσα δήλωνε ότι είναι τυφλή, όχι ανάπηρη.
 
Top