Ομοίως εγώ με τη γραμματική της Νέας Ελληνικής δεν είχα πάρε δώσε. Θεωρούσα ότι αφού μιλάω τη γλώσσα δε χρειάζεται να με βάζουν να κλίνω τίποτα πέρα από την κλίση του πολύς/ πολλή/ πολύ και μερικά άλλα δύσκολα. Να ξέρω πώς κλίνεται ο ενεστώτας του ξέρω είναι περιττό. Μια φορά το κοιτάς, τελείωσε. Δηλαδή η γραμματική θα πρέπει να φροντίζει να διορθώσει τυχόν λάθη και να ξεδιαλύνει δυσκολίες, όχι να μας μάθει τα προφανή. Βεβαίως, συναντώ που και που Έλληνες που μιλάνε σαν τη Στυλιανοπούλου στις παλιές ταινίες, αλλά αυτό δε νομίζω ότι διορθώνεται με τη διδασκαλία της γραμματικής.
Από την άλλη και στα αρχαία δεν κάνουμε τίποτα άλλο εκτός από γραμματική και συντακτικό. Γιατί είναι μετρήσιμα, ενώ το να κάνεις ανάλυση κειμένου δεν είναι τόσο απλό.
Μερικά που θυμάμαι από το σχολείο:
Ρωτάει η φιλόλογος: Του βοός. Πώς είναι η ονομαστική;
Μαθήτρια (όχι εγώ) μετά από σκέψη: Ο βόας.
Φιλόλογος: Αν υπήρχαν βόες στην αρχαία Ελλάδα μπορεί να ήταν έτσι, αλλά μπορείς να σκεφτείς κάτι πιο συνηθισμένο;
(ΟΚ, τουλάχιστον αυτή ήξερε να μιλάει σε παιδιά)
Αλλάζουμε φιλόλογο στη μέση τη χρονιάς και έρχεται ένας που ήθελε να μας κάνει ασκήσεις κατανόησης. Αλλά ρώταγε ονομαστικά.
Φιλόλογος: SBE, τι σημαίνει "Περί κλέους δόξα μπλα μπλα μπλα ...."
SBE: εεεεεεεεεεεεεεεεεε.... μμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμμ... ααααααααααααααααα... Το ξαναλέτε;
Φιλόλογος: Περί. Κλέους. Δόξα. Μπλα μπλα μπλα
Ακολουθεί Η σύγχυση της σύγχυσης, καθώς εγώ προσπαθούσα να καταλάβω που κολλάνε τα περί του κλέους με τα υπόλοιπα, ώσπου στο τέλος μου είπε ότι ο Περικλής κάτι έκανε. Ε, τότε ρε άνθρωπέ μου τί το λές το Περικλέους σα να είναι δύο λέξεις; Σίγουρα επίτηδες το έκανε, βέβαια, για να με μπερδέψει, γιατί κάτι τέτοιους παρανοϊκούς είχαμε στο σχολείο μας (και γι'αυτό βγήκαμε άνθρωποι, που θα έλεγε κανένας γονιός).
Αν ήμασταν τηλεπαιχνίδι θα είχα διαμαρτυρηθεί, αλλά επειδή δεν ήμασταν τηλεπαιχνίδι απλώς πήρα ένα 15 στα αρχαία με το ζόρι και από τότε έκοψα τις διπλωματικές σχέσεις με τη γλώσσα των ΑΗΠ. Κι όποτε ακούω πρόταση να ξεκινάει με Περί περιμένω να ακούσω τις περιπέτειες του Περικλέους, του Περιτούτου, του Περιάλλου, του Περιπολλού κλπ.