Από το ρεπορτάζ:
«Επιθυμία μας είναι περισσότερη ουσία κι όχι τύπος. Θέλουμε ποιοτικό χρόνο στο σχολείο. Δεν μπορεί στο γυμνάσιο να διδάσκονται περισσότερες ώρες Αρχαία Ελληνικά και λιγότερες Νέα Ελληνικά. Πρέπει να δοθεί έμφαση στη λογοτεχνία και στη ζωντανή γλώσσα. Αν κάποιος δεν γνωρίζει τα αρχαία δεν σημαίνει ότι δεν ξέρει να μιλάει καλά τα νέα ελληνικά ή αντίστροφα. Να συζητήσουμε το θέμα όχι με βάση ιδεολογική αλλά παιδαγωγική», ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, προκαλώντας αίσθηση καθώς φάνηκε να χαρακτηρίζει εμμέσως «νεκρή γλώσσα» τα Αρχαία Ελληνικά.
Ο μαθητής δεν πείστηκε από την απάντησή του και επέμεινε, προκαλώντας το θερμό χειροκρότημα των άλλων έφηβων βουλευτών.
«Δεν έχω δει ποτέ μου δέντρο και φυτό να επιβιώνει χωρίς τις ρίζες του κι έτσι η νέα ελληνική γλώσσα δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς τα αρχαία», σημείωσε χαρακτηριστικά ο μαθητής.
Κάποιος θα πρέπει να εξηγήσει στον καλό μαθητή με τις κάκιστες μεταφορές ότι αλλιώς επιβιώνει ένα δέντρο ή ένας ανθρώπινος οργανισμός και αλλιώς μια γλώσσα. Αν πιάσει για παράδειγμα το γνωστό Tree of languages, θα δει γύρω γύρω του κόσμου τις σύγχρονες γλώσσες που οι απόλυτα ικανοποιητικοί φυσικοί ομιλητές τους δεν σκαμπάζουν γρυ από τις γλώσσες στις ρίζες του δέντρου.
Καλύτερα να πάνε οι μαθητές να μελετήσουν το πολύ χρήσιμο κείμενο των γλωσσολόγων (εδώ:
http://www.parathyro.com/?p=46564) και να αφήσουν ήσυχη τη... φυτολογία.