1) Έχει αποδεδειγμένη θέση η «επιστήμη», για το πώς ξεκίνησε το σύμπαν;
2) Έχει αποδεδειγμένη θέση η «επιστήμη», για το πώς ξεκίνησε η ζωή;
3) Έχει αποδεδειγμένη θέση η «επιστήμη», για το πριν πόσο χρόνο ξεκίνησε το σύμπαν;
4) Έχει αποδεδειγμένη θέση η «επιστήμη», για το πριν πόσο χρόνο ξεκίνησε η ζωή;
Όχι. Η πραγματική επιστήμη έχει μόνο υποθέσεις γι' αυτά, τα τεράστια θέματα. Το ψάχνει, όμως. Ξέρει τώρα ότι ο κόσμος δεν γεννήθηκε από το σπέρμα Τιτάνων και από το εργαστήριο κάποιου καλού παππούλη με μακριά άσπρη γενειάδα. Διατυπώνει διαρκώς νέες υποθέσεις, τις ελέγχει, τις απορρίπτει ή τις επανεξετάζει και προχωράει. Αλλά δεν είναι μόνο αυτά τα θέματα για τα οποία δεν έχει απάντηση η επιστήμη.
Η επιστήμη δεν γνωρίζει ακόμη πώς προκαλείται καθένας από τους δεκάδες καρκίνους που ταλαιπωρούν τον άνθρωπο και δεν έχει βρει τρόπο θεραπείας τους. Η επιστήμη δεν γνωρίζει πόσα πλανητικά συστήματα υπάρχουν στο σύμπαν. Η επιστήμη δεν γνωρίζει καν αν υπάρχει ένα σύμπαν, συστελλόμενο ή διαστελλόμενο, ή αν υπάρχουν πολλά σύμπαντα, αν «ξεκίνησε»κάποτε ή αν υπάρχει, αιώνια. Διατυπώνει θεωρίες και προχωράει. Η επιστήμη δεν γνωρίζει γιατί γεννιόμαστε με τα καλά και τα στραβά μας, τα χούγια και τις λόξες μας. Αλλά το ψάχνει.
Μπορείτε να βρείτε και άλλα θέματα (από τα λεγόμενα μεταφυσικά) που η επιστήμη δεν μπορεί να δώσει απάντηση. Γιατί διστάζετε να τα διατυπώσετε; (Για διευκόλυνση, και σε αυτά η απάντηση είναι όχι.)
5) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη για το τι συμβαίνει μετά τον θάνατο;
6) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη για την ύπαρξη της ψυχής;
7) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη για τις λεγόμενες παραισθητικές δυνάμεις (π.χ. τηλεπάθεια, τηλεκίνηση κ.ο.κ.)
8) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη για το αν υπάρχει θεός;
9) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη για το ποιος θεός των πέντε χιλιάδων περίπου θρησκειών που έχουν καταγραφεί από τη λαογραφία είναι ο καλύτερος και ο πιο δυνατός;
10) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη αν ένας που γεννιέται στην Ορεστιάδα θα πάει στον Παράδεισο και ένας που γεννιέται είκοσι χιλιόμετρα πιο κει, στην Αδριανούπολη, θα πάει στην κόλαση ή αν θα γίνει το αντίστροφο;
11) Έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη για το ποιος πηγαίνει στον παράδεισο στους εμφύλιους πολέμους;
Αλλά δεν χρειάζεται να σταθούμε σε τέτοια θέματα, θεολογικά. Υπάρχουν θέματα όπως αν έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη για τη νοημοσύνη των κατοικίδιων, των πρωτευόντων, των θαλάσσιων θηλαστικών. Ακόμη και για το αν έκανε έκανε πρώτα η κότα το αβγό ή το αβγό την κότα δεν έχει αποδεδειγμένη θέση η επιστήμη. Η επιστήμη γνωρίζει όμως ότι ο άνθρωπος προήλθε από πρωτοπιθήκους και το το μυρμήγκι είναι απόγονος μιας πανάρχαιας πρωτοσφήκας. Το γνωρίζει επειδή πρωτοπόροι επιστήμονες σε αυτόν το τομέα βρήκαν απολιθώματα, μελέτησαν το DNA, έκαναν συγκριτικές έρευνες.
Αλλά είναι πολύ περισσότερα αυτά που δεν ήξερε η επιστήμη πριν από 100 και 200 και 1000 χρόνια και τα ξέρει τώρα. Και είναι ακόμη περισσότερα τα ερωτήματα που γεννήθηκαν επειδή έμαθε στο μεταξύ αυτά που ξέρει τώρα.
Αλλά προφανώς δεν σας ενδιαφέρουν τα θέματα που απασχολούν τους επιστήμονες. Εδώ ήρθατε να μας πείτε ότι ο κόσμος γεννήθηκε πριν 5-6 χιλιάδες χρόνια, στη βελτιωμένη εκδοχή αυτής της παράφρονης θεωρίας ενός αμόρφωτου Γερμανού κληρικού που κάθισε και μέτρησε τους προγόνους του Χριστού και πολλαπλασίασε επί τη μέση ηλικία (δηλαδή χρησιμοποίησε επιστημονική μέθοδο, καφενειακού μεν επιπέδου, αλλά μέθοδο), με άλλα λόγια τη θεωρία που λέει τώρα ότι ο κόσμος γεννήθηκε εξοπλισμένος με απολιθώματα ηλικίας και ενός και δύο και τριών εκατομμυρίων χρόνων, και παπαγαλίζετε την σε άτοπο απαγωγή και την επαγωγική μέθοδο (που δεν καταλαβαίνετε καν τι σημαίνουν και πώς εφαρμόζονται) για να μας εντυπωσιάσετε; Νομίζετε ότι έχετε να κάνετε με αδαείς και αμόρφωτους εδώ μέσα;
Και επειδή δεν απαντήσατε στην κρίσιμη ερώτησή μου, θα υποθέσω ότι η ψήφος σας, ενός ανθρώπου με περιτρίμματα γνώσεων του 1700, που αδυνατεί να συνειδητοποιήσει τι είναι και πώς δουλεύουν οι (θετικές) επιστήμες αλλά θεωρεί εαυτόν ικανό να κρίνει και να κουνάει το δάχτυλο, μετράει στις εκλογές όσο και η δική μου και θα κρίνει το μέλλον αυτής της χώρας και των παιδιών της με βαρύτητα ίση με τη δική μου. Δεν είναι σπουδαία η δημοκρατία;
Σας παρακαλώ μη μου απευθύνετε ξανά απευθείας τον λόγο. Αυτά που γράφετε είναι ασυνάρτητα, ανόητα και γελοία και δεν έχω καν την όρεξη (και δεν πρόκειται ξανά) να ασχοληθώ με τέτοια αερολογήματα και να σας απαντήσω.