Το νήμα για την παιδεία

SBE

¥
Και βέβαια οι γονείς δε νομίζω ότι θα πουν ότι δεν θέλουν μαθήματα στις διακοπές ή την παραμονή των εξετάσεων.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Κίνδυνος Grexit για τα ελληνικά πτυχία
Μα τι έχουν πάθει εκεί στην κυβέρνηση; Αντί να φροντίσουν τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό και υποδομές, αντί να κοιτάξουν τον εκσυγχρονισμό της διδακτέας ύλης, φαίνεται πως το μόνο που τους νοιάζει είναι να γυρίσουμε πίσω στο 1980.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Αντίθετα, νομίζω ότι είναι μια καλά στοχευμένη παρέμβαση που θα κλείσει οριστικά την αιμορραγία από τους πτυχιούχους που φεύγουν στο εξωτερικό και θα κρατήσει τα παιδιά μας στην Ελλάδα. Όσοι δεν θέλουν να προσφέρουν στην πατρίδα, ας πηγαίνουν να σπουδάζουν επί πληρωμή σε ξένα πανεπιστήμια και να ξενιτεύονται από μικροί.

Edit: (Τώρα που το σκέφτομαι, και αυτό το πρόβλημα μπορεί να λυθεί με κατάλληλες στοχεύσεις στη δευτεροβάθμια, κυρίως προς την ενίσχυση των φαινομένων μη αριστείας.)
 

SBE

¥
Εγώ βλέπω ότι απλά αλλάζουν το όνομα στις μονάδες και τίποτα παραπάνω.
Επιπλέον, δεν αντιλαμβάνομαι γιατί τα μαθήματα έχουν διαφορετικές πιστωτικές/ διδακτικές μονάδες. Δεν έχει κανονίσει το κάθε τμήμα το πρόγραμμά του ανάλογα; Εγώ π.χ. εργάζομαι σε πανεπιστήμιο που προσφέρει μαθήματα 60, 30, 15 και 10 μονάδων (των 10 είναι της πλάκας) και κάθε μάθημα οφείλει να συμμορφώνεται σε αυτές, όχι το αντίθετο. Δηλαδή αν κάποιος έχει ένα μάθημα που άμα το υπολογίσεις βγαίνει 32 μονάδες του λένε να κόψει κάτι ή αν είναι 27 να προσθέσει κάτι, και φυσικά δεν αποφασίζονται αυθαίρετα οι μονάδες.
Επίσης κάτι δεν μου κάθεται καλά με τις ώρες που λέει. Ξέρω ότι π.χ. στο Καίμπριτζ που έκανα το τελευταίο μου πτυχίο είχαμε να γράψουμε μια εργασία μεγαλούτσικη μετά την εκπαιδευτική εκδρομή και μας είχε εξηγήσει ο υπεύθυνος ότι ο λόγος ήταν για να δικαιολογηθεί η εκπαιδευτική εκδρομή σαν μάθημα, γιατί αλλιώς δεν βγαίνανε οι ώρες για αναγνώριση του πτυχίου από την ΕΕ. Κι αυτό γιατί το Καίμπριτζ έχει σύστημα με πολύ λίγες ώρες διδασκαλίας και πολλή δουλειά στο σπίτι. Έτσι η εκδρομή μας μέτραγε σαν Χ μονάδες (δεν ξέρω πόσες) λόγω της εργασίας.
Φυσικά οποιεσδήποτε αλλαγές επηρεάζουν τα προγράμματα ανταλλαγών, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα.

Φυσικά επειδή έχω παρακολουθήσει και επιτροπές που δέχονται φοιτητές για μεταπτυχιακά, ξέρω ότι όλα αυτά είναι απλά λευκός θόρυβος στο βάθος. Στην ουσία αυτό που κοιτάζει για να σε δεχτεί κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού είναι τί πτυχίο έχεις (αν είναι δηλαδή σε κάποιο από τα γνωστά αντικείμενα κι αν έχει σχέση με τη θέση) και αν έχεις μεγάλο βαθμό. Κοιτάζουν κι άλλα, αλλά δεν είναι του παρόντος. Όλα τα άλλα χάνονται στη σούπα του "που να ξέρω τί κάνει η κάθε χώρα;". Οπότε όσοι σκοπεύουν να στείλουν τα παιδιά τους για μεταπτυχιακά στο εξωτερικό να κοιτάξουν καλύτερα να εξασφαλίσουν πρωτιά, σε όποιο σύστημα και να'ναι, και εξωσχολική δραστηριότητα ασυνήθιστη.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Φυσικά οποιεσδήποτε αλλαγές επηρεάζουν τα προγράμματα ανταλλαγών, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα.
Μα αυτό είναι το ζήτημα. Αν θέλεις να συμμετάσχεις στο Erasmus -ή άλλο πρόγραμμα ανταλλαγής φοιτητών εντός ΕΕ- δεν θα μπορείς να μεταφέρεις μονάδες. Προσωπικά υποψιάζομαι ότι το πρόβλημα είναι και εδώ πως δεν πρέπει να υπάρχει αντιστοιχία και μεταφερόμενες μονάδες, διότι έτσι δεν θα υπάρχει κανενός είδους έλεγχος στο περιεχόμενο των μαθημάτων του κάθε καθηγητή.
 

SBE

¥
Τί να σου πω. Είχα συμφοιτητές που πήγαν με τον Έρασμο σε ξένες χώρες πριν τις διδακτικές μονάδες/ πιστωτικές μονάδες, άρα κάποιος τρόπος αντιστοίχησης υπήρχε και τότε. Ίσως να μην ήταν τόσο εύκολος.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Να σου πω: δεν υπήρχε τρόπος αντιστοίχισης. Όσοι πήγαιναν Erasmus με το παλιό σύστημα δεν μπορούσαν να μεταφέρουν μονάδες κι αν το επιχειρούσαν συνήθως ο καθηγητής εδώ αρνούνταν να τις δεχτεί. Δεν είναι και τόσο φοβερό αν θέλεις απλώς να πας ένα εξάμηνο ή ένα χρόνο στο εξωτερικό χωρίς κανένα αντίκρισμα στις σπουδές σου και να καθυστερήσεις να πάρεις πτυχίο.
 

nickel

Administrator
Staff member
Οι πανεπιστημιακοί και η αντιπολίτευση συγκεντρώνονται με σύνθημα «Όχι “Μπαλτά” στην Παιδεία», ο Κάτσικας του alfavita σχολιάζει με τίτλο «Συναγερμός “κατσαρόλας” γνωστών Πανεπιστημιακών για σωτηρία της Παιδείας της αγοράς».

Καταλήγει το άρθρο του Χ. Κάτσικα:
Μιλάμε για ότι [sic] πιο αναχρονιστικό και συντηρητικό υπάρχει στην Ελληνική εκπαίδευση, σε τέτοιο βαθμό που η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στο Κυριακάτικο άρθρο της τους ονομάζει "καταξιωμένους πανεπιστημιακούς δασκάλους". :confused:

Θα περάσουμε καλά. Πιάνουμε γωνιακό τραπέζι στο σαλούν και παρακολουθούμε πώς θα διαλυθεί η Παιδεία σ' αυτόν το γύρο.
 

nickel

Administrator
Staff member
Από προχτές, μετά την απάντηση που έδωσε ο Αλέξης Τσίπρας στον Σταύρο Θεοδωράκη, κατά την Ώρα του Πρωθυπουργού, για το θέμα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στις πανεπιστημιακές εκλογικές διαδικασίες, ήθελα να γράψω σχετικά και να καταλήξω στην προσωπική μου άποψη, ότι, αν υπάρχει οποιαδήποτε υποψία ότι η ηλεκτρονική ψηφοφορία δεν διασφαλίζει το αδιάβλητο και τη μυστικότητα, ο ρόλος μιας σοβαρής, υπεύθυνης και σύγχρονης κυβέρνησης είναι να φροντίσει να τα διασφαλίζει. Όχι μόνο γιατί δεν πρέπει να φανεί ότι προτιμά διαδικασίες με άλλου είδους προβλήματα, που όμως συμφέρουν την κυβέρνηση, αλλά κυρίως και πάνω απ' όλα γιατί πρέπει να μάθουμε να ζούμε με την τεχνολογία και να ενισχύουμε συνεχώς τα θετικά της και να ακυρώνουμε τα αρνητικά της. Κάθε άλλη τεχνοφοβική ή τάχατες τεχνοφοβική προσέγγιση είναι σκοταδισμός και πριόνισμα της ανταγωνιστικότητας.

Ωστόσο, δεν χρειάζεται να τα πω αυτά εδώ γιατί κάποιος που ξέρει καλά πώς λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα (όπως πρέπει να λειτουργεί κάθε τέτοιο σύστημα) δίνει πλήρη και αναλυτική απάντηση, και προτείνω να τη διαβάσετε για να μη χρειαστεί να ξανασυζητήσουμε το θέμα. Φυσικά, ελπίζω να διατηρηθεί η ηλεκτρονική ψηφοφορία. Αλλά, ακόμα κι αν καταργηθεί προσωρινά, σύντομα θα επιστρέψει. Γιατί η καινοτομία πάντα κερδίζει στο τέλος κάθε λουδίτη και κάθε τεχνοφοβικό.


Κατάργηση ηλεκτρονικών ψηφοφοριών και ψηφιακός αναλφαβητισμός
https://www.void.gr/kargig/blog/2015/05/12/κατάργηση-ηλεκτρονικών-ψηφοφοριών-κ/
 

nickel

Administrator
Staff member
:cool:

Ρώτησα και άλλους λεξιλόγους και δεν υπήρξε αντίρρηση να μεταφερθεί κι αυτό το νήμα στα Πολιτικά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Στο έλεος των ροπαλοφόρων, του Κώστα Ρεσβάνη

Μετά τις νέες επιθέσεις, ίσως θα έπρεπε να δουν την εφαρμογή της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και στις φοιτητικές εκλογές.

Για να μην πω ότι θα έπρεπε να προβλέπεται ψηφιακή πρόσβαση σε όλες τις παραδόσεις, ζωντανές και μαγνητοσκοπημένες — αλλά αυτό είναι ευρύτερο θέμα.
 

SBE

¥
Μαγνητοσκοπημένες παραδόσεις, για να τις δει ποιός;
Αν θες να κάνεις ονλάιν ή εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν μαγνητοσκοπείς το μάθημα και λες στους φοιτητές δείτε το. Αυτά είναι τεχνικές της δεκαετίας του '70.
Μην ανακατεύουμε αυτό που είναι τρέχον σήμερα στην θεωρία της εκπαίδευσης με αυτό που ήταν πριν 40 χρόνια (και που εφαρμόστηκε όπου εφαρμόστηκε).
Μπορούμε άνετα να περάσουμε στο τρέχον στάδιο χωρίς να περάσουμε τα προηγούμενα.
 

nickel

Administrator
Staff member
Διάλεξη ονομάζουν την παράδοση του μαθήματος από τον καθηγητή.
 

SBE

¥
Το ξέρω.
Όπως επίσης ξέρω ότι πλέον σε περιβάλλον ανώτατης εκπαίδευσης αυτό δεν θεωρείται διδασκαλία.
Είπαμε, τέρμα ο 20ος αιώνας.
 
Αυτό που είναι τρέχον είναι να δίνεται στους μαθητές ψηφιακά όλο το υλικό παράδοσης, το οποίο στα καλά πανεπιστήμια και στους καθηγητές με μεράκι σημαίνει και βιντεάκια (συνήθως ανεβασμένα στο youtube), στο στυλ των crash course ή των numberphile ή κάποιου ευφάνταστου custom στυλ.
 
Και γιατί να καταργηθούν οι πανελλαδικές;

Με την ευκαιρία του σημερινού σαραντάκειου σημειώματος, θέλω να κάνω μια ερώτηση που με απασχολεί εδώ και καιρό: γιατί θεωρούμε δεδομένο το ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα από τα προβλήματα της εκπαίδευσης; Μήπως το σύστημα εισαγωγής είναι σωστό και τα προβλήματα οφείλονται στο επίπεδο της λυκειακής εκπαίδευσης και στις εμμονές των γονιών; Αν θέλουμε να μην αποστηθίζουν οι μαθητές την εξεταστέα ύλη αρκεί να αλλάξουμε τη μορφή των ερωτήσεων και τον τρόπο διδασκαλίας της ύλης, δεν πετυχαίνουμε τίποτα με το να αλλάξουμε τον τρόπο της εξέτασης. Και επιπλέον, όποιο άλλο σύστημα κι αν εφαρμοστεί θα πάσχει από τα ίδια προβλήματα και θα είναι σίγουρα πιο διαβλητό.

Από την άλλη, σκεφτείτε το εξής: Μπορούμε να λύσουμε όλα τα προβλήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αν απαγορευτεί η εγγραφή φοιτητών πριν την ηλικία των 23 ετών. Ιδανικά μάλιστα, θα εγγράφονται μόνον όσοι έχουν εργαστεί σε πολλές και διαφορετικές δουλειές αφού αποφοίτησαν από το λύκειο. Έτσι πετυχαίνουμε τα εξής:
- Γράφονται στο πανεπιστήμιο ώριμοι άνθρωποι, όχι παιδιά όπως ήμασταν εμείς.
- Οι φοιτητές έχουν τον χρόνο να επιλέξουν τον τομέα που θέλουν πραγματικά να σπουδάσουν, και μάλιστα μπορούν να δουλέψουν μερικά χρόνια για να δουν αν όντως το θέλουν.
- Η διδασκαλία στο πανεπιστήμιο παύει να είναι αφηρημένη, αφού ο φοιτητής έχει ήδη μια πρακτική γνώση του αντικειμένου και ζητάει συνειδητά να μάθει περισσότερα.
- Εξαφανίζεται αυτομάτως το άγχος των μαθητών και η πίεση από τους γονείς.
- Καταργείται η ανάγκη για φροντιστήρια.

Πείτε μου αν κάνω λάθος.
 
Επιπροσθέτως: παύει το λύκειο να είναι μια ατέρμονη προετοιμασία για τις πανελλαδικές, αντί για κανονικός κρίκος της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Το πρόβλημα είναι πού θα βρουν δουλειά όλοι μόλις τελειώσουν το λύκειο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Θα σχολιάσω ένα από αυτά που έβαλες, Χαρβ. Έχεις αναλογιστεί πόσοι επιστήμονες, των θετικών επιστημών, είχαν ήδη πετύχει (ή έστω, δρομολογήσει) στα 23 τους τις πιο σημαντικές συνεισφορές τους στον τομέα τους;

Επί της ουσίας, καμία συζήτηση για τις τεχνικές παροχής και το περιεχόμενο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης δεν μπορεί να αποκοπεί από το πρώτο, θεμελιώδες ερώτημα: Γιατί;

Μια παρατήρηση μόνο για το εξεταστικό: Το γεγονός ότι το σύστημα των εξετάσεων είναι αδιάβλητο (και μπράβο μας) και διαφανές (με την έννοια ότι το παιχνίδι δεν αλλάζει στη μέση, πράγμα που συνήθως ισχύει) δεν σημαίνει ότι είναι σωστό ή δίκαιο ή οτιδήποτε άλλο. Σημαίνει απλώς ότι ως κοινωνία έχουμε καταφέρει να λειτουργεί ικανοποιητικά ένας πρακτικός αλγόριθμος στον οποίο έχουμε συμφωνήσει και τον οποίο είμαστε αποφασισμένοι ως κοινωνία να κρατούμε απλό και διαφανή, έστω και σε βάρος ακόμη και εύκολων ποιοτικών βελτιώσεων.
 
Top