Λοιπόν και εγώ συμφωνώ οτι ο άνθρωπος λέει απλώς οτι το σύστημα διδασκαλίας φταίει που προκύπτει για κάποια παιδιά πρόβλημα και νομίζω οτι τα λέει αυτά με καλό σκοπό. Θα ήθελα ας πούμε να έβλεπα τα ποσοστά δυσλεκτικών παιδιών που εμφανίζονται σε ένα αντιαυταρχικό σχολείο τύπου Summerhill. Έχοντας παρακολουθήσει από πολύ κοντά την επίδραση του εκπαιδευτικού συστήματος (ή της έλλειψής του) στα παιδιά μου, σας διαβεβαιώ οτι είναι δυνατόν να βγάλει BLR κάθε παιδάκι.
Ο βουλευτής μας δυστυχώς χάνει το δίκιο του (που σαφώς και υπάρχει σε αυτά που ήδη εντοπίσατε) επειδή χρησιμοποιεί χαρακτηρισμούς πολύ μα πολύ ακραίους.
Το "αυταρχικός" δεν θα το χρησιμοποιούσα σε αυτή την περίπτωση. Το σύστημα διδασκαλίας γραφής-ανάγνωσης (διεθνώς μιλώ και όπως θα έπρεπε να εφαρμόζεται), με τα όποια ελαττώματά του, απευθύνεται στην πλειοψηφία των μαθητών που αντιδρούν καλά απέναντί του (αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται αναθεώρηση ή προσαρμογή στα σύγχρονα δεδομένα). Γεγονός είναι ότι τα παιδιά με δυσλεξία, σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία πάντα, έχουν μια διαφορετική ανάγκη προσέγγισης, δηλαδή χρειάζονται ένα άλλο σύστημα διδασκαλίας, επικουρικό ή μη. Είμαι εντελώς υπέρ του επικουρικού για να μην ομαδοποιούμε/ απομονώνουμε τέτοια παιδιά.
Απλώς φαντάζομαι ότι το Σάμερχιλ (το σχολείο των ονείρων μου*) θα επιτρέπει στα δυσλεξικά παιδιά να αποκτήσουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες χωρίς να νιώθουν μειονεκτικά απέναντι στους συμμαθητές τους.
Να σας πω κάτι απλό (που φυσικά δεν συγκρίνω με την δυσλεξία, μην παρεξηγηθώ): οι αριστερόχειρες, σύμφωνα με έρευνες, κινδυνεύουν περισσότερο από μικροατυχήματα, επειδή ο κόσμος είναι φτιαγμένος για δεξιόχειρες (που αποτελούν την πλειοψηφία του πληθυσμού, οι άλλοι είναι 13%).
Για παράδειγμα, πάντα καίγομαι γιατί ανοίγω το ζεστό αντί το κρύο νερό. Μέχρι να μάθω να ξεκλειδώνω (και να κλειδώνω) πόρτες, έφτασα στο γυμνάσιο! Αδυνατώ να ανοίξω κονσέρβα με αυτό το άθλιο φασιστικό μαραφέτι! Τα μπρίκια είναι φρίκη, χύνεται ο μισός καφές! Ευτυχώς που επιτέλους υπάρχουν μαγαζιά όπως ο Αριστερόχειρας!
Με αυτό το χιουμοριστικό παράδειγμα, θέλω να πω ότι πρέπει να δημιουργούμε τις συνθήκες ώστε κάθε άνθρωπος να έχει άμεση και εύκολη πρόσβαση σε αυτά που έχει ανάγκη, χωρίς να πέφτει θύμα της μαζικής ισοπέδωσης, πόσο μάλλον στην παιδεία, που είναι το βασικότερο κοινωνικό αγαθό.
Καλώς υπάρχουν τα επιδόματα στην Αγγλία ή οι προφορικές εξετάσεις εδώ. Αν κινδυνεύει το δημόσιο χρήμα, δεν ευθύνεται το επίδομα γι' αυτό, αλλά προφανώς πάσχει ο τρόπος που αυτό χορηγείται.
*Κι εδώ θέλω να καταγγείλω τους γονείς μου, που σε τρυφερή ηλικία μου χάρισαν το "Πράσινο Σύννεφο" κι έπαθα την πλάκα της ζωής μου. Με τι καρδιά να πας μετά στο δημοτικό της Ηλιούπολης, ε;;; (κι ας είχα σούπερ δασκάλους από τη δευτέρα ως την πέμπτη δημοτικού)