Τα της κρίσης (ό,τι περνάει από την κρησάρα μας)

SBE

¥
Αυτό δεν ξέρω πού να το βάλω, αλλά επειδή είναι επακόλουθο της οικονομικής κρίσης το βάζω εδώ:
Τον τελευταίο καιρό (μιλάμε για τρίμηνο/ εξάμηνο ας πούμε, όχι παραπάνω), έχουν ανοίξει εις τα ωραία Λονδίνα μερικά πολύ χλιδάτα καταστήματα ελληνικής ιδιοκτησίας, τα οποία ασχολούνται κυρίως με τρόφιμα, εστίαση κλπ. Σε γενικές γραμμές πάντα πάω μία φορά να κόψω κίνηση και μετά αποφασίζω αν μου κάνει το μαγαζί ή όχι, και ως Λονδινόσαυρος έχω δει πολλά "ελληνικά" μαγαζιά, από τις εποχές που υπήρχε πολύ ελληνικό χρήμα εδώ. Αλλά πρόσφατα επισκέφτηκα δυο καινούργια φρούτα. Το ένα είναι σε κεντρικότατο σημείο της πόλης, είναι διπλάσιο από το κοντινότερο Στάρμπακς, και πουλάει πράγματα που δεν σηκώνει η αγορά εδώ. Δεν θα πω τι πουλάει γιατί είναι χαρακτηριστικό. Πρόκειται πάντως για κατάστημα που στην Ελλάδα έχει πέραση, συνήθως με τη μορφή συνοικιακού μαγαζιού, αν και υπάρχουν και αλυσίδες, αλλά στο ΗΒ όσες φορές έχει προσπαθήσει κάποιος να ανοίξει παρόμοιο έχει αποτύχει. Από περιέργεια κοίταξα τα ενοίκια καταστημάτων στο δρόμο αυτό και βρήκα ότι είναι γύρω >200Κ+ (λίρες εννοείται) το χρόνο. Αν προσθέσουμε τα έξοδα διακόσμησης και corporate image, δημοτικά τέλη, άδεια καταστήματος τροφίμων, ασφάλειες κι ένα σωρό άλλους λογαριασμούς και φόρους ΠΡΙΝ ξεκινήσει η επιχείρηση, συν εισαγωγή σε εμπόρευμα που χαλάει και απαιτεί συντήρηση, οχτώ άτομα προσωπικό που μέτρησα, φόρους κι άλλα τόσα που δεν έχω μετρήσει, μιλάμε για μεγάλη επένδυση με μικρή απόσβεση.
Το άλλο πουλάει κάτι που έχει πέραση, ας πούμε καφέδες, αλλά το βρήκα πολύ ακριβό και επιπλέον έχει ανοίξει ακριβώς δίπλα σε ίδιο κατάστημα με πανομοιότυπα προϊόντα και διακόσμηση, πολύ φτηνότερο, γνωστό από παλιά, με πολύ ζεστή ατμόσφαιρα κλπ το οποίο ήταν φίσκα. Μα καλά, δεν τη σκέφτηκαν καθόλου την τοποθεσία; Επίσης ο ιδιοκτήτης και η (αγγλίδα) σύζυγός του, που δούλευαν στο μαγαζί, μου φάνηκε ότι δεν ήταν συνηθισμένοι να εξυπηρετούν πελατεία και δείχνανε πολύ χλιδάτοι και σημαιοστολισμένοι για να φτιάχνουν καφέδες (το προσωπικό φόραγε στολές). Μου έδωσαν την εντύπωση ότι δεν ήταν άνθρωποι του κλάδου, η οποία εντύπωση ενισχύθηκε όταν τους άκουσα να κάνουν μικρολάθη με τα στοιχεία των προϊόντων που πουλάνε.
Τέλος πάντων, μετά βαρέθηκα να κάνω τον Σέρλοκ Χολμς και πήγα για καφέ με μια φίλη μου Ιταλίδα και πήγε η κουβέντα και σε αυτά τα μαγαζιά. Και βεβαίως η κοπέλλα είπε φωναχτά αυτό που σκεφτόμουν: εδώ επομένως ήρθαν τα λεφτά που φεύγανε πέρσι το καλοκαίρι από την Ελλάδα. Της είπα ότι οι επενδύσεις αυτές δεν μου φαίνονται σοβαρές, οι επιχειρηματίες δεν φαίνεται να έχουν σκεφτεί καλά τι κάνουν. Η απάντησή της ήταν περίπου ανεμομαζώματα, διαβολοσκορπίσματα. Και μου είπε ότι τελευταία έχουν εμφανιστεί παρόμοιες ιταλικές επενδύσεις, που απλώς δεν τις έχω πάρει χαμπάρι γιατί δεν είμαι ιταλίδα.
Αυτά.

ΥΓ Ντισκλέιμερ: εννοείται ότι εύχομαι οι επιχειρήσεις αυτές να μεγαλώσουν και να προκόψουν και να δοξάσουν τη χώρα κλπ κλπ κλπ και είμαι σίγουρη ότι πρόκειται για σοβαρούς βιοπαλαιστές επενδυτές με νόμιμα αποκτημένα και φορολογημένα χρήματα, οι οποίοι απλώς απελπίστηκαν από το ζοφερό κλίμα της Ελλάδας και μετανάστευσαν κι αυτοί για να δούνε μια άσπρη μέρα κλπ κλπ.

ΥΓ2 Μου είπε ένας Έλληνας που το συζητούσαμε ότι εδώ και κάνα χρόνο έχει λάβει πολλές προτάσεις από γνωστούς του Έλληνες για να ανοίξουν κατάστημα τροφίμων/ καφενείο/ ψιλικατζίδικο κλπ. Να κάνει αυτός τη χαμαλοδουλειά εδώ και να του στέλνουν αυτοί από Ελλάδα εμπόρευμα. Υπάρχει κάτι στον κλάδο τρόφιμα/ ροφήματα που τα κάνει καλύτερη επένδυση από το να πουλάνε π.χ. καλάθια ή στρώματα ή κατσαρόλες; Ή απλώς όλοι νομίζουν ότι ξέρουν από μπακάλικα γιατί ψωνίζουν σε μπακάλικα;
 

SBE

¥
Ενδιαφέρον άρθρο για τις απορίες που μου δημιουργεί:
Στεγαστικό δάνειο σε κατοικία που ανήκει στην οικογένεια πάνω από 57 χρόνια; Γιατί ρε παιδιά;
Εξοχικό που έχει πέσει η αξία του 80% από το 2008 (ας πούμε); Πώς μου ξέφυγε τέτοια ευκαιρία;
Ο ζητιάνος με το Αρμάνι μάλλον φοράει αποφόρια που του δώσανε, παρά τα ρούχα που κάποτε αγόρασε. Συγγνώμη, αλλά δεν τρώγονται οι αγκώνες του σακκακιού σε τρία χρόνια. Κι άμα είχες λεφτά για τέτοια κουστούμια, δεν θα είχες ένα μόνο. Πότε να προλάβει σε τρία- τέσσερα χρόνια να φαγωθεί;

Ξέρω, είμαι κακιά, είμαι παράλογη κλπ. Αλλά γιατί δεν μας αρκεί η αλήθεια; Είναι από μόνη της αρκετά άσχημη.
 

nickel

Administrator
Staff member
Εντάξει, μια πινελιά είναι το άρθρο, γκρίζα προς μαύρη. Δεν είναι ανάλυση, δεν είναι παράπονο. Ακόμα κι αν έχει βάλει κάποια υπερβολή, θα μπορούσε να έχει βάλει πολλές αλήθειες που ξεπερνούν τις υπερβολές.

Κακιά δεν θα σε πω, αλλά οπωσδήποτε είσαι ο άνθρωπος που βλέπει τον ελέφαντα στη μέση του δωματίου και έχει σχόλιο για τη ζάρα κάτω από το αριστερό αφτί του.

Είναι ένα άρθρο για το οποίο δεν έχεις τίποτα να πεις. Αυτό είναι το κακό, που σε αφήνει άφωνο, γιατί σου θυμίζει την πραγματικότητα (αν την είχες ξεχάσει). Πότε αλήθεια θα αρχίσουμε να διαβάζουμε άρθρα που μιλάνε για ελπίδα, για δουλειά, για λογική, για νέες ιδέες, για καινοτομίες, για κέφι, για αλληλεγγύη, για λογική, για δημιουργία, για χτίσιμο, για αύριο, για τώρα, για αμέσως, για λογική; Επαναλαμβάνομαι...
 

SBE

¥
Εντάξει, μια πινελιά είναι το άρθρο, γκρίζα προς μαύρη. Δεν είναι ανάλυση, δεν είναι παράπονο. Ακόμα κι αν έχει βάλει κάποια υπερβολή, θα μπορούσε να έχει βάλει πολλές αλήθειες που ξεπερνούν τις υπερβολές.

Κι αυτό δεν είναι πρόβλημα; Νομίζει δηλαδή ότι ο αμερικανός αναγνώστης δεν θα πιάσει την υπερβολή; Και νομίζει ότι θα την δικαιολογήσει σαν καλολογικό στοιχείο; Ας έβαζε τις αλήθειες κι ας έμοιαζαν ψέμματα, τουλάχιστον θα υπήρχαν τρόποι να τις αποδείξει.
Έχω βαρεθεί να διαβάζω υπερβολές, οι οποίες τελικά σε κάνουν να νομίζεις ότι οι πάντες σε δουλεύουν για να τους λυπηθείς, και έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα από το αναμενόμενο.

Πότε αλήθεια θα αρχίσουμε να διαβάζουμε άρθρα που μιλάνε για ελπίδα, για δουλειά, για λογική, για νέες ιδέες, για καινοτομίες, για κέφι, για αλληλεγγύη, για λογική, για δημιουργία, για χτίσιμο, για αύριο, για τώρα, για αμέσως, για λογική; Επαναλαμβάνομαι...

Αν βγάλεις τη λογική, που γενικά μας λείπει, άνοιξε το Κ την ερχόμενη Κυριακή και σίγουρα θα έχει ρεπορτάζ από νέους επιχειρηματίες με κέφι και ιδέες, που ελπίζουν και τολμούν και κάνουν το μεγάλο βήμα κλπ κλπ. Τα ξέρεις, τα έχεις διαβάσει εκατό χιλιάδες φορές. Κι αν δεν τα έχει το τρέχον τεύχος, θα τα βρεις στο επόμενο ή το μεθεπόμενο. Όλα πανομοιότυπα γραμμένα και όλα αισιόδοξα και θετικά.
 

daeman

Administrator
Staff member
...



 

SBE

¥
Σύμφωνα με τον κύριο του άρθρου:
Στίβω την πέτρα= εργάζομαι για ψίχουλα, σε άθλιες συνθήκες, κάνω δουλειά άριστης ποιότητας και λέω κι ευχαριστώ.
Το άρθρο τα σούρνει στις τεμπέλες τις γυναίκες, και με ενοχλεί ο μισογυνισμός του.
α. είναι αποδεδειγμένο με μελέτες σε χώρες δυτικές και προοδευτικές ότι οι άντρες πλεονεκτούν στην εύρεση εργασίας γιατί οι πάντες θεωρούν ότι οι άντρες έχουν οικογενειακές υποχρεώσεις, ενώ οι γυναίκες έχουν άντρες να τις στηρίζουν.
β. Η έλλειψη υποδομής για την υποστήριξη της οικογένειας (παιδικοί σταθμοί κλπ) επιβαρύνει κυρίως τις γυναίκες, οι οποίες αναγκάζονται είτε να μην εργάζονται ή να αναζητούν εργασία για τέσσερεις- πέντε ώρες.
γ. Είναι απολύτως φυσιολογικό το να μην θέλει μια γυναίκα να δουλεύει γαζώτρια όταν μπορεί να εργαστεί σε γραφείο. Όποιος δεν έχει χρησιμοποιήσει ραπτομηχανή ποτέ του δεν ξέρει πόσο κουραστική δουλειά είναι.
δ. Τα χειρωνακτικά επαγγέλματα πέθαναν όταν έπαψαν να δίνουν έναν καλούτσικο μισθό, το οποίο συνέβη όταν η Ελλάδα έπαψε να είναι τριτοκοσμική, το βιοτικό επίπεδο ανέβηκε κι οι βιομηχανίες μεταφέρθηκαν σε χώρες με χαμηλότερο κόστος εργασίας.
ε. 32 ευρώ τη μέρα είναι το κατώτατο; Μάλλον. Αλλά, αν ο πατέρας σου παίρνει μισθό 2500 καθαρά το μήνα μετά τις μειώσεις, ε, λίγο δύσκολο τέτοιες οικογένειες να βγάλουν κόρες γαζώτριες. Αλήθεια, τόσο δίνει στους Πακιστανούς;

Τέλος, πάντα έτσι ήταν τα φασονάδικα και πάντα τόσο φτηνά είναι τα ρούχα στη χονδρική. Είχαμε κάτι γνωστούς παλιά που είχαν μπουτίκ στο Κολωνάκι και θυμάμαι που είχαν κάτι μπλούζες 16Κ δρχ (μιλάμε για πριν 20 χρόνια, που το ενοίκιό μου ήταν 30Κ) και μας είχαν πει ότι τις έραβαν σε μια μοδίστρα και τους κόστιζε με τα υλικά 200-300 το κομμάτι. Κι επειδή ήταν μικρή παραγγελία δεν είχαν τη μέγιστη δυνατή μείωση κόστους.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ούτε κι εγώ κατάλαβα γιατί επικεντρώνεται στις γυναίκες, πάντως. Όλοι οι Έλληνες τα τελευταία χρόνια έχουν στραφεί στην αναζήτηση δουλειάς γραφείου. Εικάζω ότι στο ερώτημα «Και γιατί μόνο άντρες ράφτες; Και γιατί μόνο Πακιστανοί;» απαντιέται με το προφανές: ότι οι Πακιστανοί μετανάστες στην Ελλάδα είναι προφανώς περισσότεροι από τις Πακιστανές μετανάστριες, πράγμα που σε συνδυασμό με την ενδεχομένως ανδροκρατική κουλτούρα της κοινότητας έχει ως αποτέλεσμα περισσότερους άντρες στο χώρο εργασίας.
 

SBE

¥
Προφανώς παλιότερα στην Ελλάδα το επάγγελμα της γαζώτριας το έκαναν οι γυναίκες γιατί δεν ήταν τόσο υψηλής περιωπής και αξίας όσο τα "ανδρικά" χειρωνακτικά επαγγέλματα. Τη θέση της Ελληνίδας εργάτριας έχει πάρει ο Πακιστανός μετανάστης.
Κατά τ'άλλα δεν έχει τίποτα το "γυναικείο" η κατασκευή ρούχων, κανένας δεν θεωρεί ότι ο ράφτης κάνει υποδεέστερο επάγγελμα.
Αναρωτιέμαι αν τους πληρώνει τα νόμιμα.
Κι αυτό το λέω γιατί το φεγγάρι που έκανα διερμηνεία σε νοσοκομείο του Λονδίνου είχα μιλήσει με ένα σωρό γιαγιάδες κύπριες, που είχαν έρθει μετανάστριες κι επειδή όλες ήξεραν να ράβουν δούλευαν γαζώτριες και κορδελιάστρες στα εργοστάσια συμπατριωτών τους (τότε είχε ακόμα η Αγγλία φασονάδικα). Έτσι δεν χρειάστηκε ποτέ να μάθουν αγγλικά, το οποίο βόλευε και τον εργοδότη τους γιατί δεν του φεύγανε και δεν ξέρανε τα δικαιώματά τους. Και ξόδευαν το μισθό τους στα καταστήματα ελληνοκυπριακής ιδιοκτησίας, συμπατριωτών τους μπακάληδων και μανάβηδων. Και φτάσανε κάποια στιγμή στη σύνταξη και στα γεράματα κι εκεί τις συναντούσα εγώ, να μην μπορούν ούτε στο γιατρό να πάνε μόνες τους γιατί δεν ήξεραν τη γλώσσα. Όσο για σύνταξη, το αντίστοιχο το δικού μας ΟΓΑ ανασφάλιστων, γιατί δεν τις δήλωναν ποτέ πουθενά οι εργοδότες τους. Κι οι πιο πολλές δεν έχουν ιδέα για τα δικαιώματά τους, οπότε τις αναλάμβαναν διάφοροι οργανισμοί μεταναστών να τους κάνουν τις αιτήσεις κλπ.

ΥΓ σχετικά με την αξία των επαγγελμάτων και το φύλο: οι τσαγκάρηδες (μικροεπιχειρηματίες) ήταν κυρίως άντρες. Οι κορδελιάστρες (γαζώτριες υποδηματοποιίας) ήταν κυρίως γυναίκες.

ΥΓ2 Και έχω γνωρίσει κάποιους από τους αγγλοκύπριους πρώην φασονάδες, νυν εισοδηματίες ή επιχειρηματίες, από αυτούς που έπιναν το αίμα των συμπατριωτών τους με το καλαμάκι. Κάτι καραβλάχοι, πονηροί. Μια εποχή συζητούσα μια δουλειά κάπου με έναν από αυτούς και το συνδικάτο μας όριζε κατώτατη αμοιβή 25 την ώρα, η πιάτσα 35 την ώρα, κι αυτός προσπαθούσε να μου δώσει 5-7 την ώρα. Άι σιχτίρ, πιο πολλά ήταν το επίδομα ανεργίας. Κάπως έτσι κι ο κύριος του άρθρου.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Αντίλογο για τα σχόλια από κάτω που μιλάνε για τους Έλληνες που "ψάχνουν" δουλειά μέσω ΟΑΕΔ και/ή που θέλουν να τους προσλάβεις χωρίς να δουλεύουν για να παίρνουν το επίδομα, έχει κανείς;
 

Elsa

¥
Για την απορία του κυρ Κώστα στο άρθρο, «Μπορούμε να κάνουμε μια Κίνα και μια Τουρκία μέσα στην Ελλάδα;» νομίζω πως η κυβέρνηση εργάζεται φιλότιμα προς αυτή την κατεύθυνση τα τελευταία χρόνια, υπομονή. :s Ελπίζω μόνο να φτάσουμε να ζήσουμε και τέτοια πρόοδο.
Σιγά μη δίνει 32€ τη μέρα. Αν προτιμάει άγαμες, ανειδίκευτες και ως 25 ετών, μπορεί να δίνει 23€.
Πολύ εκνευριστικό άρθρο, συμφωνώ με την SBE.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Δεν νομίζω πάντως ότι εννοεί ακριβώς αυτό, μάλλον αναφέρεται στο ότι η παραγωγή έχει μεταφερθεί τα τελευταία χρόνια σε αυτές τις χώρες. Που ναι μεν έχει πάει εκεί κυρίως επειδή είναι φτηνά τα εργατικά και επειδή το κράτος ενθαρρύνει τις ξένες εταιρείες να εγκατασταθούν εκεί, αλλά έχει πάει και επειδή οι άνθρωποι στη Δύση θέλουν να έχουν πολλά, καλά και φτηνά ρούχα/υπολογιστές/γκάτζετ και να τα αλλάζουν κάθε σαιζόν.

Το λέω αυτό επειδή συχνά πυκνά προκύπτει το θέμα της κινεζοποίησης της παραγωγής, όμως σπανίως συνδέεται με την πηγή: τον υπερκαταναλωτισμό. Για μένα δηλαδή, ακόμα και τα εξ αριστερών αιτήματα για προστασία των εργατών, καλούς μισθούς και τα σχετικά (με τα οποία συμφωνώ) δεν έχουν κανένα νόημα όταν γίνονται μεμονωμένα, και δεν τοποθετούνται σε άλλη βάση. Η οποία βάση πρέπει να ξεκινάει κάπως έτσι: οι πόροι του πλανήτη είναι πεπερασμένοι, η υπερκατανάλωση μας οδηγεί στο να θέλουμε όλο και περισσότερα πράγματα σε ολοένα και χαμηλότερη τιμή, δεν έχει νόημα να ζητάμε απλώς μεγαλύτερους μισθούς για να τροφοδοτήσουμε αυτόν τον φαύλο κύκλο, ο άνθρωπος μπορεί να ζήσει με λιγότερα*, άρα θα ήταν καλό να το πάρουμε αλλιώς.


______________
*Δεν εννοώ χωρίς εκπαίδευση, χωρίς φαγητό, χωρίς τέχνη, και τέτοια, αλλά χωρίς 20 ζευγάρια παπούτσια, χωρίς Άιπαντ και χωρίς να αλλάζει κινητό κάθε χρόνο, και χωρίς να γεμίζει το ψυγείο του για να πετάξει αργότερα τα μισά φαγητά στα σκουπίδια. Καταλαβαίνετε τι εννοώ.
 

Elsa

¥
Αντιγράφω τα σχόλια #4 και #7 (της ίδιας σχολιάστριας).

Η εργασία της γαζώτριας είναι μια εργασία εντάσεως εργασίας, απαιτητική και επίπονη. Οι γαζώτριες εργάζονται στις μηχανές με παρτίδες ρουχων, με ένα διάλειμμα συνηθως στη μέση της βάρδιας, σε περιβαλλον με υψηλό επίπεδο θορύβου, σκόνη και μικροίνες. Αντιμετωπίζουν μυοσκελετικές παθήσεις, με συνηθέστερα προβληματα στους καρπούς. Οι γαζώτριες έχουν όλα τα χαρακτηριστικά των βιομηχανικών εργατών ασχέτως του μεγέθους της βιοτεχνίας. Επιπλέον οι γαζώτριες έχουν ημερομηνία λήξης, τα πρωτα χρόνια παράγουν πολύ και πληρώνονται λίγο, όσο περνανε τα χρόνια παράγουν λιγότερο και (θεωρητικά) πληρώνονται περισσότερο. Ποια βιοτεχνία ή βιοχηχανία κραταει γαζώτριες στην παραγωγή άνω των 40 ετών? Γιατι να παει ένα κορίτσι να γινει γαζώτρια και στα 40 της να απολυθεί όταν μπορεί να κάνει κάτι άλλο?
Οι ελληνικές βιοτεχνίες ενδύματος παρόλο τον πακτωλό χρημάτων που πέσαν στο έτοιμο ένδυμα, δεν επένδυσαν στο σχεδιασμό και στην καινοτομία, ούτε φρόντισαν να εφαρμόσουν νέα συστήματα εργασίας να κρατήσουν το προσωπικό τους και να αξιοποιήσουν την συσσωρευμένη γνώση. Αντί αυτού, αφού πήραν τις επιδοτήσεις, μετέφεραν την παραγωγή τους στα βαλκάνια ή έκλεισαν τελείως την παραγωγή και το έριξαν στις εισαγωγές από την Κίνα.
Στα 40 τους δεν αποδίδουν όπως αποδίδουν στα 20. Προκύπτει από χρονομετρήσεις εργατριών στο έτοιμο ένδυμα. Επίσης στα 40 τους υποφέρουν απο μυοσκελετικές παθήσεις και αναγκάζονται να παίρνουν άδειες. Δεν μιλάμε για κίνδυνο απόλυσης, μιλάμε για βεβαιότητα απόλυσης. Εφόσον οι δουλειές είναι πιο λίγες από τους εργαζόμενους (είπαμε οι βιοτεχνίες έχουν μεταφέρει την παραγωγή τους στα Βαλκάνια), μοιραία οι εργοδότες διαπραγματεύονται με δικούς τους όρους. Ας μη λέει ο κύριος Κώστας ότι δεν βρίσκει γαζώτριες, να λέει ότι δεν βρίσκει γαζώτριες να δουλεύουν με τις συνθήκες που δουλεύουν οι Πακιστανοί.


Κατεργαράκος (μόνο που αυτός το στήνει το κάτεργο) μου φαίνεται ο κύριος Κώστας...
 

Elsa

¥
Το λέω αυτό επειδή συχνά πυκνά προκύπτει το θέμα της κινεζοποίησης της παραγωγής, όμως σπανίως συνδέεται με την πηγή: τον υπερκαταναλωτισμό. Για μένα δηλαδή, ακόμα και τα εξ αριστερών αιτήματα για προστασία των εργατών, καλούς μισθούς και τα σχετικά (με τα οποία συμφωνώ) δεν έχουν κανένα νόημα όταν γίνονται μεμονωμένα, και δεν τοποθετούνται σε άλλη βάση. Η οποία βάση πρέπει να ξεκινάει κάπως έτσι: οι πόροι του πλανήτη είναι πεπερασμένοι, η υπερκατανάλωση μας οδηγεί στο να θέλουμε όλο και περισσότερα πράγματα σε ολοένα και χαμηλότερη τιμή, δεν έχει νόημα να ζητάμε απλώς μεγαλύτερους μισθούς για να τροφοδοτήσουμε αυτόν τον φαύλο κύκλο, ο άνθρωπος μπορεί να ζήσει με λιγότερα*, άρα θα ήταν καλό να το πάρουμε αλλιώς.
Παλάβρα, μαζί σου, οπωσδήποτε! :-) Στη δική μου ιδανική κοινωνία δεν θα υπάρχει χρεία γαζωτριών, θα φοράμε χλαμύδες και μανδύες, θα έχουμε 2 χειμωνιάτικα και 2 καλοκαιρινά σετ, πλύνε-βάλε! Μέχρι τότε, ας μην επιτρέπουμε να στήνονται κάτεργα, οι άνθρωποι που κάνουν σκληρές δουλειές πρέπει να αμείβονται καλύτερα και να έχουν μικρότερο ωράριο.
Μάλιστα, τώρα που το σκέφτομαι, καμιά εξοντωτική και απάνθρωπη (ή αφόρητα μονότονη) δουλειά δεν θα είχε θέση σε μια ιδανική κοινωνία, έτσι δεν είναι; Όσο καλά και να πληρώνεται κάποιος, η φθορά της υγείας του σωματικής και ψυχικής, δεν αγοράζεται. Θα ήθελα τέτοιες δουλειές ή να καταργηθούν ως άχρηστες (αδαμαντωρυχεία, χρυσωρυχεία κλπ) ή να ξεπεραστούν από τις νέες τεχνολογίες (εξόρυξη πετρελαίου) ή να γίνονται αποκλειστικά από μηχανές.
 

SBE

¥
Αντίλογο για τα σχόλια από κάτω που μιλάνε για τους Έλληνες που "ψάχνουν" δουλειά μέσω ΟΑΕΔ και/ή που θέλουν να τους προσλάβεις χωρίς να δουλεύουν για να παίρνουν το επίδομα, έχει κανείς;

Δεν διαβασα τα σχολια, άμα τα διαβασω θα απαντήσω, αλλά δεν καταλαβαίνω τι λες. Εννοείς ανθροωπους που θέλουν να δουλευουν στη μάυρη για να φαίνονται ανεργοι και να εισπράττουν από τον ΟΑΕΔ;
 

SBE

¥
Έλσα και Παλ, εγώ από την άλλη θεωρώ ότι όλοι δικαιούνται ένα άιπαντ. Ίσως όχι 40 ζευγάρια παπούτσια.
Από την άλλη, αν δεν κάνω λάθος η Ιντιτέξ ξεκίνησε δίνοντας δουλειά σε γαζώτριες στο σπίτι τους. Χωρίς εργοστάσιο. Οι εργάτριες έπαιρναν τη δουλειά στο σπίτι και πληρώνονταν με το κομμάτι. Έτσι μπορούσαν να προσαρμόσουν τη δουλειά στις οικογενειακές τους υποχρεώσεις. Ακούγεται παράξενο; Δε νομίζω, παραδοσιακό ακούγεται. Προφανώς οι γαζώτριες αυτές έβγαζαν λιγότερη δουλειά από τις γαζώτριες του εργοστασίου, αλλά μάλλον η διαφορά δεν ήταν και τόσο κρίσιμη για την επιχείρηση.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Δεν διαβασα τα σχολια, άμα τα διαβασω θα απαντήσω, αλλά δεν καταλαβαίνω τι λες. Εννοείς ανθροωπους που θέλουν να δουλευουν στη μάυρη για να φαίνονται ανεργοι και να εισπράττουν από τον ΟΑΕΔ;
Όχι, εννοώ ανθρώπους που προσλαμβάνονται στο πλαίσιο προγράμματος που επιδοτεί τις ασφαλιστικές εισφορές τους, και θεωρούν εύλογο το να μην δουλεύουν κι απλώς να μπαίνει η επιδότησή τους. Κι άλλα τέτοια. Και δεν ξέρω πόσοι απ' όσους μιλάνε τόσο εύκολα για εργασιακούς μεσαίωνες κλπ (που δεν αρνούμαι ότι υπάρχουν και τέτοιοι, κακοί —και παράνομοι— εργοδότες) έχουν πραγματική σχέση με το τι συμβαίνει στην αγορά εργασίας στην Ελλάδα. Δηλαδή να βάζεις αγγελία —τώρα, με την υποτιθέμενη κρίση και την ανεργία— και να σε παίρνουν τηλέφωνο και να σε ρωτάνε μόνο πόσα θα παίρνουν κι αν πχ θα πρέπει να κουβαλάνε πράγματα (σε αγγελία για αποθηκάριο ή για οδηγό διανομών) ή που σου έρχονται επειδή πρέπει να εμφανιστούν καθότι τους έχει στείλει ο ΟΑΕΔ και να σου λένε «εγώ απλά για να φανεί πως ήρθα στην συνέντευξη ήρθα». Ή να κάνουν απ' την πρώτη στιγμή τα πάντα για να αναγκαστείς να τους απολύσεις (να 'ρχονται όποτε θέλουν, να γίνονται "ζημιές" στην αποθήκη κλπ). Ή να τους ζητάς πράγματα μέσα στα νόμιμα της εργατικής νομοθεσίας και να αρνούνται τα πάντα και να κάνουν κι επανάσταση από πάνω. Δεν είναι τυχαίο πως, ακόμη και σήμερα, όποιον σοβαρό εργοδότη και να ρωτήσετε θα σας απαντήσει στην πλειονότητα των περιπτώσεων πως δεν υπάρχει ανεργία, υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι που δεν θέλουν να δουλέψουν σε οποιαδήποτε δουλειά δεν είναι γραφείου κι απλώς, όσο τους ταΐζουν οι γονέοι, τους παίρνει να το κάνουν.

Και, SBE, για τα πρώτα πεντέξι σχόλια λέω, διάβασέ τα, δεν είναι πολλά ούτε θα πάθεις τίποτα.
 
Top