Θα αφήσω για τους άλλους τα ζοφερά και ρεαλιστικά (με τα οποία συμφωνώ) και θα πιάσω εγώ το εκπαιδευτικό κομμάτι, που το έχω ζήσει πολύ καλά, θαρρώ.
Αν δεν έχετε δει φοιτητή να έρχεται στο γραφείο σας με μάτια που λάμπουν από χαρά για το κείμενο που μεταφράζει και με προσμονή από εσάς για έναν καλό λόγο, ένα σχόλιο και προπαντός μια βοήθεια για βελτίωση, τότε δεν μπορείτε να του πείτε μην πας για μεταπτυχιακό ή για άλλες σπουδές.
Αν δεν έχετε δει φοιτητή σε περίοδο αιτήσεων να οραματίζεται το μέλλον του και να λέει ότι εγώ το μόνο που θέλω είναι να μεταφράζω και το μεταπτυχιακό αυτό το θέλω όπως και την αναπνοή μου, τότε δεν μπορείτε να του κόβετε τα φτερά.
Όχι εσείς, μην παρεξηγηθούμε πάλι, αλλά εμείς όλοι.
Είναι πολύ ωραία τα ενημερωτικά, τα κυνικά, τα ρεαλιστικά, η προσγείωση στη σκληρή πραγματικότητα και ματαξαναλέω ότι συμφωνώ με όσα λέτε, αλλά θα με συγχωρήσετε αν πω ότι το Μάστερ είναι μια μορφή αυτοβελτίωσης, όπως είπε κάποιος (ο δόκτωρ νομίζω) παραπάνω. Θα δουλέψει το παιδί σε ένα άρτιο μαθησιακό και εργασιακό/εργαστηριακό περιβάλλον με επαγγελματίες του είδους, αλλά και κορυφαίους θεωρητικούς ενίοτε. Θα δοκιμαστεί (δοκιμαστικά θα κάνει σε κάθε εργασία του στην ουσία), θα τριφτεί, θα μάθει, θα διδαχθεί πράγματα που πνιγμένος από την καθημερινότητα δεν πρόκειται να διαβάσει ποτέ μόνος του, θα δει περιπτώσεις, θα ξεπεράσει εμπόδια, θα μάθει πώς να γίνει μεταφραστής (δεν θα γίνει μεταφραστής φυσικά έτσι απλά) και εν τέλει θα δει έναν άλλο κόσμο, με άλλες συνθήκες, στις οποίες θα δουλεύει μόνος του και με αντίπαλο το κείμενο με σκοπό να εκπαιδευθεί, όχι να τιμωρηθεί με απόλυση επειδή δεν το έκανε σωστά. Δεν μαθαίνεις με αντίπαλο το άγχος του εργοδότη, αλλά μαθαίνεις σε μαθησιακό περιβάλλον, σωστά;
Και τέλος, θα γυρίσει (ή δεν θα γυρίσει εύχομαι) και θα δώσει ένα βιογραφικό που κάτι θα λέει μέσα. 10 πόρτες θα είναι κλειστές και θα ζητάνε δοκιμαστικά, αλλά και 2 θα είναι ανοιχτές ή μισάνοιχτες επειδή θα έχει αυτό το Μάστερ. Και αυτές οι 2 μπορεί και να είναι αρκετές αν εφαρμόσει το συν Αθηνά και χείρα κίνει.
Αν λοιπόν, το Μάστερ τον βοηθήσει να ανοίξει μια πόρτα στη ζωή του, τότε εγώ είμαι υπέρ 1000%. Και για ψυχολογικούς και για επαγγελματικούς και για πολλούς άλλους λόγους.
Και μπορεί στη μετάφραση, όπως σωστά λέτε, να μη μετράει, καθώς και εδώ μέσα έχουμε ουκ ολίγους μη φιλόλογους ή αποφοίτους μεταφραστικών σχολών, αλλά ίσως μετρήσει μια φευγαλέα σκέψη που θα κάνει κάποια στιγμή σε ένα κείμενο και θα τον παραπέμψει σε κάτι που διδάχθηκε στο Μάστερ. Και αυτό είναι επίσης πολύτιμο.
Μπορεί λοιπόν να έχει απαξιωθεί κάθε έννοια εκπαίδευσης, μόρφωσης και ούτω καθεξής και οι μπακάληδες εργοδότες στους οίκους ή στα γραφεία να ζητάνε μόνο δοκιμαστικά, αλλά διάολε κάποιοι από εμάς κάναμε κάτι παραπάνω ή θα κάνουμε όπως ο φίλος εδώ πέρα και έχουμε το δικαίωμα σε μια μισάνοιχτη πόρτα ως αναγνώριση των κόπων μας.
Από την άλλη, φίλε Κόννε, μπορεί το Μάστερ απλώς να το κάνεις κορνίζα. Αλλά όπως λέει η διαφήμιση, η αξία όσων θα μάθεις, ανεκτίμητη. :)
Ελπίζω να βοήθησα.
Εδιτ: κάνω διόρθωση για να πω ότι, όπως λέει η Παλ, το κόστος του μεταπτυχιακού είναι μια πολύ σοβαρή παράμετρος που την έχω συνυπολογίσει στα γραφόμενά μου. Θεωρώ λοιπόν ότι αν είναι εξασφαλισμένο τότε ισχύουν όλα τα άλλα. Αυτή την εξίσωση βάζω.