Με αφορμή ένα σχολείο και τη στάση του απέναντι στους Ρομά...

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Το να έχεις επιλογές είναι ανθρώπινο. Αν ένα καφέ δεν θέλει άτομα με μαύρα μαλλιά, θα πάω σε ένα άλλο. Έχω ελεύθερη επιλογή. Δεν μπορεί να είναι υποχρεωμένος να με δεχτεί ο ιδιοκτήτης, αν δεν θέλει, γιατί δεν προσφέρει κάποιο βασικό αγαθό που αλλιώς το στερούμαι ούτε είναι ο μοναδικός που το προσφέρει. Και φυσικά κι εγώ δεν θέλω να είμαι σε έναν χώρο που βρίσκομαι μόνο γιατί ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος να με δεχτεί, ωστόσο δεν με θέλει. Ελευθερία, ελευθερία και ελευθερία. Τίποτα άλλο.
Κι αν όλα τα καφέ, υπό την απειλή της Καφέ Νύχτας, δεν θέλουν άτομα με μαύρα μαλλιά, θα αλλάξεις γειτονιά, πόλη, χώρα, ήπειρο, πλανήτη ή θα ασκήσεις την ελευθερία να πιεις τον καφέ στο σπίτι σου; Μέχρι να σε διώξει η Καφέ Νύχτα και από το σπίτι σου.

Οι απαντήσεις σε αυτά τα θέματα δόθηκαν από την ανθρωπότητα με πολύ πόνο και πολύ αίμα.
Η ελευθερία χωρίς κανόνες δεν είναι ελευθερία, είναι ασυδοσία και δικτατορία του ισχυρού.
 

bernardina

Moderator
Πείτε με καχύποπτο, αλλά είναι σίγουρα ακριβής η είδηση; Αυτό το 234-4 δυσκολεύομαι πολύ να το πιστέψω.
Κι εγώ δυσκολεύτηκα πολύ να το πιστέψω -όχι για κανέναν άλλο λόγο, αφού βλέπω τι γίνεται γύρω μου, παρά μόνο γιατί είχα τον ευσεβή πόθο να πρόκειται για υπερβολή ή ακόμη και ψέμα.
Γι' αυτό, λοιπόν, δεν αρκέστηκα στον πρώτο ιστότοπο που συνάντησα την είδηση αλλά έψαξα κι αλλού. Κι αν πρόσεξες, προτίμησα να ποστάρω αυτήν που βρίσκεται στην Πύλη της Εκπαίδευσης. Αν αναπαρήγαν ψευδή είδηση, τότε την πάτησα κι εγώ. Όμως μέχρι στιγμής δεν έχω δει κανέναν να την διαψεύδει.

Ένα δευτερεύον στοιχείο που με εντυπωσίασε είναι το μέρος. Πόσοι Ρομά ζουν στο Χαλάνδρι; Και γιατί ένιωσε την ανάγκη ο σύλλογος να αποκλείσει τα παιδάκια τους;
Όχι πως έχει απολύτως καμία σημασία, αλλά έτσι, for the record...
 
Δεν δυσκολεύομαι να πιστέψω την είδηση, αλλά τους αριθμούς. Και όχι μόνο την πραγματικά απίστευτη αναλογία -98% δεν έβγαζε ούτε ο Τσαουσέσκου τις παλιές καλές μέρες-, αλλά και τον καθαρό αριθμό των 239 (!) γονέων που υποτίθεται ότι πήγαν στη συνέλευση του συλλόγου και μάλιστα ψήφισαν κιόλας. Τόσοι πολλοί; Και πού άραγε έγινε η συνάντηση, σε πανεπιστημιακό αμφιθέατρο;
Μήπως είναι τυπογραφικό λάθος, και το πραγματικό αποτέλεσμα ήταν, ας πούμε, 23-4;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Το να έχεις επιλογές είναι ανθρώπινο. Αν ένα καφέ δεν θέλει άτομα με μαύρα μαλλιά, θα πάω σε ένα άλλο. Έχω ελεύθερη επιλογή. Δεν μπορεί να είναι υποχρεωμένος να με δεχτεί ο ιδιοκτήτης, αν δεν θέλει, γιατί δεν προσφέρει κάποιο βασικό αγαθό που αλλιώς το στερούμαι ούτε είναι ο μοναδικός που το προσφέρει. Και φυσικά κι εγώ δεν θέλω να είμαι σε έναν χώρο που βρίσκομαι μόνο γιατί ο ιδιοκτήτης είναι υποχρεωμένος να με δεχτεί, ωστόσο δεν με θέλει. Ελευθερία, ελευθερία και ελευθερία. Τίποτα άλλο.
Κατ' αρχάς, δεν μπορείς να εξανίστασαι με τον αποκλεισμό των Ρομά από το δημόσιο σχολείο και να τον υποστηρίζεις όταν γίνεται από ιδιωτικό. Μπορεί ο εργοδότης στη μία περίπτωση να είναι το κράτος, και στην άλλη ένας άνθρωπος, όμως το κράτος κι αυτό αποτελείται από ανθρώπους. Γιατί θεωρείς ότι οι άνθρωποι του κράτους δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν αυτό που έχει, κατ' εσέ, δικαίωμα να κάνει ο ιδιώτης; Μπορεί να σου πει το κράτος «φτιάχνω ένα σχολείο μόνο για μπλε, και ένα σχολείο μόνο για πορτοκαλί». Αυτό σημαίνει ότι αν είσαι πορτοκαλί ΔΕΝ σου στερεί το δικαίωμα να μορφωθείς, αλλά να φοιτήσεις στο σχολείο των μπλε. Το ίδιο που κάνει και ο ιδιώτης. Απαρτχάιντ.

Και δεν έχει καμία σημασία το ότι μπορείς να βρεις το αγαθό που σου στερεί ο ιδιοκτήτης του φανταστικού καφέ σου και αλλού. Το θέμα είναι ότι ο ιδιοκτήτης του φανταστικού καφέ σου, σου εμποδίζει την πρόσβαση σε ένα δημόσιο χώρο στον οποίο έχουν πρόσβαση ελεύθερα άλλοι άνθρωποι. Άλλο είναι η ιδιωτική σφαίρα, δηλαδή το σπίτι του, και άλλο η δημόσια, δηλαδή το μαγαζί του. Αν δέχεσαι ότι οι άνθρωποι μπορούν να αποκλείουν από δημόσιους χώρους άλλους ανθρώπους, δέχεσαι ότι αυτό μπορεί να γίνει ευρύτερα, από όλους, και να έχουμε μελλοντικά μια κοινωνία όπου όλοι οι λευκοί φτιάχνουν καφέ μόνο για λευκούς. Τι θα εμποδίσει όλους τους ιδιοκτήτες καφέ να μιμηθούν τον ιδιοκτήτη του φανταστικού καφέ σου; Απαρτχάιντ.
 
Εγώ σκέφτομαι να βγάλω κάποια συμπεράσματα για το πού οδηγεί το "ελευθερία, ελευθερία και ελευθερία, τίποτα άλλο", αλλά λέω να μην ανάψω άλλα φιτίλια. Εξάλλου το περιέγραψε και ο Παζολίνι στο Σαλό.
 

SBE

¥
Επαναλαμβάνω ότι έχω παρόμοιες απορίες με αυτές που λέει η μπέρνι για την είδηση. Δεν μας τα λέει όλα και δεν ξέρουμε γιατί οι γονείς πήραν αυτή την απόφαση, κι αυτό θα ήθελα να το ξέρω.

Σχετικά με αυτά του Ελληγενή, να πω μόνο ότι διακρίσεις αντιμετωπίζουμε κάθε μέρα στη ζωή μας για χίλιους λόγους. Ορισμένοι λόγοι έχουν νομοθεσία από πίσω τους που απαγορεύει τις διακρίσεις. Αυτό δε σημαίνει ότι οι άλλες διακρίσεις εξαφανίζονται.
Επίσης, σε μια καφετέρια, όπως είπατε, ο διευθυντής έχει το δικαίωμα να αρνηθεί να εξυπηρετήσει κάποιους πελάτες. Και μη μου πείτε ότι δεν έχετε πάει ποτέ σε μέρος που ήταν υποχρεωτική η γραβάτα ή απαγορεύονταν τα αθλητικά, π.χ. (ενδυματολογικός ρατσισμός). Πρόσφατα στην τηλεόραση είδα ένα πείραμα: είχαν στείλει μια παρέα ανήλικες σε διάφορα κλαμπ της νεολαίας (σα θείτσα ακούγομαι). Η μία από αυτές ήταν παχύσαρκη. Όλες ήταν περιποιημένες και ντυμένες κατάλληλα. Σε όλα τα μαγαζιά τους αρνήθηκαν την είσοδο, χωρίς να δίνουν εξηγήσεις ή λέγανε γεμίσαμε κλπ. Σε ένα τους είπαν εμπιστευτικά διώξτε τη χοντρή και θα σας αφήσουμε να μπείτε.

Στα ιδιωτικά σχολεία δεν χρειάζεται να απαγορεύσουν κάποιους μαθητές, έχουν τρόπο να τους κάνουν να φεύγουν οικειοθελώς, άμα θέλουν.
 
Για μένα η "είδηση" αυτή, έτσι όπως είναι γραμμένη, εξεικονίζει απόλυτα τι ΔΕΝ είναι δημοσιογραφία. Είναι ντροπή! Δεν περιμένω άρθρα τύπου ΝΥΤ (ποιος εργοδότης θα πλήρωνε για κάτι τέτοιο;), αλλά τουλάχιστον πάρε δυο γνώμες, κι από τις δυο πλευρές, μάθε ποιο είναι το πρόβλημα, η αφορμή έστω, που προκάλεσε την ψηφοφορία, βρες έναν γονιό από τους 24... όσους είναι, και πρόσθεσε μια-δυο παραγράφους. Ντροπή για το σανό που μας δίνουνε και τρώμε!

Ωστόσο, ας μην υπερβάλλουμε. Το πρόβλημα με τους Τσιγγάνους μαθητές στα δημόσια σχολεία είναι γνωστό εδώ και δεκαετίες, και έχει δώσει δεκάδες ανάλογα περιστατικά, και άρα δεν έχει σχέση με την ΧΑ κλπ. Μπορεί η συγκυρία να κάνει τα πάντα να δένουν μαζί της, αλλά αδικούμε τα προβλήματα όταν ερμηνεύουμε με βάση τη συγκυρία και ταμπελάρουμε κάπως ένα σύνολο ανθρώπων. Αλλά κι εγώ σε δικές μου εικασίες βασίζομαι τώρα που το γράφω αυτό, ακριβώς επειδή η "είδηση" δεν είναι δημοσιογραφικά επεξεργασμένη. Το ίδιο περίπου ποσοστό πληροφορίας θα αποκομίζαμε και από το Μήτσο της γειτονιάς. Αν και αυτόν, αν τον ρωτούσαμε, σίγουρα θα είχε να μας εξηγήσει κάτι παραπάνω...
 

SBE

¥
Ψάχνοντας να βρω μια άκρη για την είδηση βρήκα αυτό που γράφτηκε πριν την ψηφοφορία των γονέων.
Το πρόβλημα φαίνεται να είναι ότι αποφασίστηκε να ενταχθούν στο σχολείο στο εγγύς μέλλον μαθητές από τον τοπικό καταυλισμό και κάποιοι γονείς αντιδρούν με τις γνωστές δικαιολογίες (εμβολιασμοί κλπ), που φυσικά δεν είναι τελείως αβάσιμες αλλά φαίνεται να είναι παραφουσκωμένες.
 
Κατ' αρχάς, δεν μπορείς να εξανίστασαι με τον αποκλεισμό των Ρομά από το δημόσιο σχολείο και να τον υποστηρίζεις όταν γίνεται από ιδιωτικό. Μπορεί ο εργοδότης στη μία περίπτωση να είναι το κράτος, και στην άλλη ένας άνθρωπος, όμως το κράτος κι αυτό αποτελείται από ανθρώπους. Γιατί θεωρείς ότι οι άνθρωποι του κράτους δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν αυτό που έχει, κατ' εσέ, δικαίωμα να κάνει ο ιδιώτης; Μπορεί να σου πει το κράτος «φτιάχνω ένα σχολείο μόνο για μπλε, και ένα σχολείο μόνο για πορτοκαλί». Αυτό σημαίνει ότι αν είσαι πορτοκαλί ΔΕΝ σου στερεί το δικαίωμα να μορφωθείς, αλλά να φοιτήσεις στο σχολείο των μπλε. Το ίδιο που κάνει και ο ιδιώτης. Απαρτχάιντ.

Μα, νομίζω ότι είναι προφανής η διαφορά μεταξύ κράτους-ιδιώτη. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να αντιμετωπίζει τους πάντες ισότιμα, γιατί: α) ό,τι κάνει αφορά την δημόσια ζωή και είναι καθολικό και β) απέναντι στο κράτος έχεις υποχρεώσεις και άρα το κράτος έχει υποχρεώσεις απέναντί σου. Συγκεκριμένα, έχεις δυο βασικές υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος: να πληρώνεις φόρους και να υπακούς στους νόμους του. Από την στιγμή που όλοι έχουν αυτές τις υποχρεώσεις, ισότιμα, το κράτος υποχρεούται να μην κάνει απολύτως καμμιά διάκριση στις παροχές του. Αντιθέτως, απέναντι στον ιδιώτη δεν έχεις καμμιά υποχρέωση και άρα δεν βλέπω γιατί πρέπει να έχει αυτός υποχρεώσεις απέναντί σου (υποχρεώσεις αποκτά μόνο όταν συνομολογηθεί η συναλλαγή).

Ας δώσω κι ένα ακόμη παράδειγμα του πόσο διαφορά έχει το τι κάνει το κράτος με το τι κάνει ο ιδιώτης και πόσο θεμιτή είναι η διάκριση. Όταν πας σε μια ταβέρνα ή ένα μπαρ, ο ιδιοκτήτης μπορεί να σου κεράσει ποτά είτε γιατί σε ξέρει κι έτσι θέλει είτε γιατί έχεις κάνει μεγάλη κατανάλωση είτε γιατί έτσι τού κάπνισε (έχει κέφια). Οι άλλοι πελάτες θα πληρώσουν για τα δικά τους ποτά, πράγμα που σημαίνει ότι έχουμε διάκριση ως προς την ισότιμη μεταχείριση στην πληρωμή αγαθών. Κανείς μα κανείς δεν θα το θεωρούσε αυτό λογική κατηγορία. Όλοι το βλέπουν ως δικαίωμα του ιδιώτη να κεράσει όποιον θέλει. Αν όμως το κράτος το κάνει, είναι 100% ανήθικο και αθέμιτο. Ας πούμε να σε αφήνει ο ιδιοκτήτης ενός δημοτικού καφέ να μην πληρώνεις, γιατί είσαι γνωστός του δημάρχου. Αυτό γιατί κάθε τι που ανήκει στο δημόσιο χρηματοδοτείται από το δημόσιο και δεν έχεις περιθώριο επιλογής αν θα συμμετέχεις ή όχι, με τους φόρους σου.

Και δεν έχει καμία σημασία το ότι μπορείς να βρεις το αγαθό που σου στερεί ο ιδιοκτήτης του φανταστικού καφέ σου και αλλού. Το θέμα είναι ότι ο ιδιοκτήτης του φανταστικού καφέ σου, σου εμποδίζει την πρόσβαση σε ένα δημόσιο χώρο στον οποίο έχουν πρόσβαση ελεύθερα άλλοι άνθρωποι. Άλλο είναι η ιδιωτική σφαίρα, δηλαδή το σπίτι του, και άλλο η δημόσια, δηλαδή το μαγαζί του. Αν δέχεσαι ότι οι άνθρωποι μπορούν να αποκλείουν από δημόσιους χώρους άλλους ανθρώπους, δέχεσαι ότι αυτό μπορεί να γίνει ευρύτερα, από όλους, και να έχουμε μελλοντικά μια κοινωνία όπου όλοι οι λευκοί φτιάχνουν καφέ μόνο για λευκούς. Τι θα εμποδίσει όλους τους ιδιοκτήτες καφέ να μιμηθούν τον ιδιοκτήτη του φανταστικού καφέ σου; Απαρτχάιντ.

Θα τους εμποδίσει η ανθρώπινη φύση. Πάρα πολύ απλά. Κι εσύ κι ο Dr, έτσι όπως προσεγγίζετε το θέμα, είναι σαν να παραδέχεστε ότι η ανθρώπινη φύση είναι εκ των πραγμάτων υπέρ του ρατσισμού και δη του φυλετικού. Μα, ο ρατσισμός είναι προϊόν του πολιτισμού και της παιδείας, δεν είναι καθόλου φυσικό πράγμα. Κατ' επέκταση, το να πας από τον έναν στους όλους είναι λογικό άλμα. Το ότι το κάνει ένας δεν σημαίνει ούτε στο ελάχιστο ότι θα το κάνουν όλοι. Δεν προκύπτει από πουθενά αυτό. Άλλωστε αποδεικνύεται από το γεγονός που αναφέρει η SBE. Δηλαδή, το θες ή όχι, διακρίσεις κάνουν τα μαγαζιά, συνέχεια. Όμως την συμπεριφορά αυτή δεν την ακολουθούν όλα τα συναφή μαγαζιά. Υπάρχουν μέρη που δεν επιτρέπουν άντρες χωρίς συνοδούς, αλλά δεν είναι ότι αυτό το κάνουν όλοι. Και μάλιστα αυτού του είδους οι διακρίσεις είναι πιο εύκολο να εξαπλωθούν και να γίνουν μαζικές, γιατί δεν έχουν ουσιαστικές συνέπειες για τους ιδιοκτήτες.

Τέλος, να σας θυμίσω ότι το ίδιο το κράτος κάνει ίσως την μεγαλύτερη διάκριση όλων: προσφέρει δωρεάν τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά όχι σε όλους. Υπάρχει βέβαια η δικαιολογία ότι ο διαχωρισμός είναι πραγματολογικός, στην βάση της προσπάθειας του μαθητή, αλλά στην πραγματικότητα δεν παύει να στηρίζεται σε έμφυτες, τυχαίες, γενετικές ικανότητες. Αρνείται την εκπαίδευση σε άτομα που δεν έχουν τόσο υψηλή νοημοσύνη ή έχουν μειωμένη απόδοση για τον οποιονδήποτε λόγο. Δεν είναι καθόλου επί ίσοις όροις σύγκριση, καθότι η απόδοση του μαθητή εξαρτάται εν πολλοίς από την δουλειά που γίνεται στο σπίτι κι εκεί τα περιβάλλοντα διαφέρουν πολύ από παιδί σε παιδί. Άρα στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε παράγοντες που το παιδί δεν μπορεί να ελέγξει, για να του στερήσει μελλοντικά το δικαίωμα στην τριτοβάθμια. Η κρατική παιδεία πρέπει να είναι δωρεάν για όλους ή για κανέναν.-
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ελληγενή, δεν μου απάντησες στην ερώτηση για τα καφενεία. Αν όλοι δεν με δέχονται, θα πρέπει να ανοίξουν κρατικά καφενεία; Γιατί αν είμαι χοντρός και δεν με δέχονται γι' αυτό, άντε να κάνω μια προσπάθεια να αδυνατίσω και αν είμαι ατημέλητος, άντε να ευπρεπιστώ. Και, μια άλλη απορία. Στην απόλυτη ελευθερία σου συμπεριλαμβάνεται και η ελευθερία να αγοράσω ένα όπλο και να στην μπουμπουνίσω; Αν όχι, γιατί όχι;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Καλά, το θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που αναφέρεις παραπάνω μου θυμίζει το ανέκδοτο στο οποίο έγραφε ο Τοτός συνέχεια εκθέσεις για το μυρμήγκι, και του είπε η δασκάλα του, που ήθελε να τον κάνει επιτέλους να γράψει και κάτι άλλο, «γράψε για τον ελέφαντα», κι ο Τοτός έγραψε «ο ελέφαντας είναι ένα μεγάλο, πολύ μεγάλο ζώο, πιο μεγάλο από το μυρμήγκι. Το μυρμήγκι είναι...»

Για το εντός θέματος: δεν είπε κανείς ότι δεν γίνονται διακρίσεις, γι' αυτό υπάρχουν τα δικαστήρια, για να βγάζουν οι αδικημένοι λεφτά από όσους πιστεύουν, π.χ., ότι ευπρεπίζεται το μαγαζί τους αν διώξουν τους χοντρούς.

Μα, ο ρατσισμός είναι προϊόν του πολιτισμού και της παιδείας, δεν είναι καθόλου φυσικό πράγμα.

Εγώ πάλι νομίζω ότι προσεγγίζεις το θέμα ουτοπικά: οι άνθρωποι είναι κατά βάση από τη φύση τους καλοί, ο ρατσισμός και η ξενοφοβία είναι προϊόντα παραπληροφόρησης, επομένως αρκεί να μορφώσουμε τις μάζες και μετά ο καθένας μπορεί να έχει όλες τις ελευθερίες του κόσμου, και η κοινωνία θα αυτορρυθμιστεί και μετά όλα θα λειτουργούν τέλεια.
 

SBE

¥
Αν όλοι δεν με δέχονται, θα πρέπει να ανοίξουν κρατικά καφενεία;

Η παχουλή έφηβη που δεν τη δέχονται τα κλαμπ τι θα πρέπει να κάνει, Δόχτορα;
Ή ο ασχημομούρης που τον αγνοούν οι γκόμενες;

ΥΓ Παλ, οι άνθρωποι είναι κατά βάση καλοί, αλλά πάντα θέλουν να διαφέρουν ή να αισθάνονται καλύτερα από τους άλλους.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Η παχουλ/η έφηβη που δεν τη δέχονται τα κλαμπ τι θα πρέπει να κάνει, Δόχτορα;
Ή ο ασχημομούρης που τον αγνοούν οι γκόμενες;
Αυτό είναι σαφές παράδειγμα του γιατί οι συζητήσεις που κάνουμε καταλήγουν σε παρεξηγήσεις. Η επιλογή ερωτικού συντρόφου είναι άσχετη με το θέμα μας. Το κλαμπ από την άλλη είναι ένας δημόσιος χώρος, που δεν έχει δικαίωμα να κάνει διακρίσεις βάσει της εμφάνισης. Το ότι αυτές γίνονται στην πράξη δεν σημαίνει ούτε ότι είναι σωστό να γίνονται, ούτε ότι είναι νόμιμο.
 

SBE

¥
Έστω ότι η επιλογή ερωτικού συντρόφου είναι άσχετη, που δεν είναι, όλα στον ίδιο παρανομαστή καταλήγουν.
Το υπόλοιπο Παλ δείχνει γιατί οι συζητήσεις μας καταλήγουν στο τίποτα, γιατί δεν έχουμε όλοι τις ίδιες προαπαιτούμενες γνώσεις.

Το κλάμπ δεν είναι "δημόσιος χώρος", όπως ο δρόμος είναι δημόσιος χώρος. Το κλαμπ είναι ιδιωτικός χώρος που δέχεται το κοινό. Ιδιωτικοί χώροι είναι και τα ξενοδοχεία, και οι καφετέριες κλπ κλπ.
Έντιτ πριν αρχίσουμε να παιζουμε με τις λεξεις, όλα αυτά τα μέρη είναι άνοιχτα για το κοινό αλλά δεν είναι κοινοί χώροι, ούτε ανήκουν στο κοινό.
 
Εγώ πάλι νομίζω ότι προσεγγίζεις το θέμα ουτοπικά: οι άνθρωποι είναι κατά βάση από τη φύση τους καλοί, ο ρατσισμός και η ξενοφοβία είναι προϊόντα παραπληροφόρησης, επομένως αρκεί να μορφώσουμε τις μάζες και μετά ο καθένας μπορεί να έχει όλες τις ελευθερίες του κόσμου, και η κοινωνία θα αυτορρυθμιστεί και μετά όλα θα λειτουργούν τέλεια.

Μα είναι καλοί εκ φύσεως. Αν δεν έχεις αυτό για προϋπόθεση δεν χτίζεις ελεύθερες κοινωνίες. Ο άνθρωπος είναι καλός, όσο είσαι καλός απέναντί του. Και αταβιστικά να το δεις, είναι το μόνο που έχει λογική. Οι άνθρωποι γίνονται "κακοί" εξαιτίας αρκετά ελέγξιμων παραγόντων. Αλλά ακόμη κι αν δεν ήταν, η παιδεία κι ο πολιτισμός έχουν την δύναμη να μετατρέψουν τον άνθρωπο σε πολιτισμένο. Σκέψου μόνο πόσο πολιτισμένος είναι ο άνθρωπος σε σχέση με 50,000 χρόνια πριν, πόσο εξευγενισμένη είναι η φύση μας, με τέχνες, κανόνες ευγένειας, σεβασμούς, πραότητα. Αυτά δεν είναι καθόλου φυσικά μας χαρακτηριστικά. Έχει αλλάξει τόσο η φύση μας λόγω του πολιτισμού, που η φύση (το φυσικό περιβάλλον) πλέον μάς φαίνεται... "άγρια". Ακόμα και σε σχέση με 100 χρόνια πίσω, είμαστε απίστευτα πιο πολιτισμένοι. Η σχέση των αντρών με τις γυναίκες, οι καλοί τρόποι, η συμπεριφορά μας... όλα έχουν αλλάξει χάρη στην εκπαίδευση. Δεν είμαστε πλέον αγροίκοι, σαν μέσος όρος κοινωνίας.

Ελληγενή, δεν μου απάντησες στην ερώτηση για τα καφενεία. Αν όλοι δεν με δέχονται, θα πρέπει να ανοίξουν κρατικά καφενεία; Γιατί αν είμαι χοντρός και δεν με δέχονται γι' αυτό, άντε να κάνω μια προσπάθεια να αδυνατίσω και αν είμαι ατημέλητος, άντε να ευπρεπιστώ. Και, μια άλλη απορία. Στην απόλυτη ελευθερία σου συμπεριλαμβάνεται και η ελευθερία να αγοράσω ένα όπλο και να στην μπουμπουνίσω; Αν όχι, γιατί όχι;

Απάντησα πιο πάνω, στην Παλάβρα, που έγραφε λίγο-πολύ το ίδιο πράγμα. Δεν γίνεται να μην σε δέχονται όλοι. Κι ακόμη κι αν δεν σε δέχονταν, ποια βασική σου ανάγκη καλύπτει το καφενείο σαν χώρος, που οι καφενετζήδες είναι υποχρεωμένοι να σου προσφέρουν; Αν δεν υπήρχαν καφενεία τι θα έκανες; Τώρα, στην νεοφιλελεύθερη φιλοσοφία περιλαμβάνεται η ελεύθερη οπλοκατοχή, αλλά εγώ διαφωνώ μ' αυτό για πρακτικούς λόγους, όχι θεωρητικούς. Έτσι όπως το θέτεις βέβαια, είναι λογικό σφάλμα. Όχι, δεν είναι ελευθερία να κάνεις κάτι που μου στερεί βασικές μου ελευθερίες. Ελευθερία είναι κάτι που προϋποθέτει την διατήρηση των ελευθεριών των υπολοίπων, αλλιώς είναι σχήμα οξύμωρο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Μπα, το εκπληκτικό είναι ότι ξεκινήσαμε από το δικαίωμα όλων των παιδιών για μόρφωση σε δημόσια σχολεία και για να στηρίξουμε τα αστήριχτα φτάνουμε σε παχουλές γκόμενες στα κλαμπ. Ό,τι λάχει. Ας πάει η παχουλή με ένα κανάλι ή δυο σφίχτερμεν μαζί, να δεις για πότε θα μπει μέσα.

Και όχι, δεν είναι αυτόνομες πόλεις-κράτη τα καταστήματα δημοσίου ενδιαφέροντος (εστιατόρια, ξενοδοχεία, καφετέριες κλπ). Υπάρχουν νόμοι και κανόνες που πρέπει να τηρούν.
 
Το κείμενο των Χαλανδριωτών ενημερώνει πολύ ωραία, γιατί ακριβώς εξετάζει ένα-ένα τα ζητήματα, απαντά στις αιτιάσεις και παράλληλα καταδικάζει τη στάση των γονιών, καταγγέλλοντας και τον αμιγώς ναζιστικό δάκτυλο (ή τη ναζιστική μερίδα μεταξύ των γονιών) που δεν θα μπορούσε να λείπει στις μέρες μας, όταν οι δημοσκοπήσεις δίνουν στο ναζιστικό κόμμα την τρίτη θέση στη Βουλή και ποσοστό 13%. Κατά τα άλλα, απ' όσο θυμάμαι από τις εφημερίδες το συχνότερο ζήτημα ήταν ανέκαθεν η διαφορά μαθησιακού επιπέδου και οι συχνές απουσίες των Τσιγγανόπουλων, τα έμπα-έβγα τους (λόγω του βιοπορισμού των γονιών τους) και οι συνακόλουθες δυσλειτουργίες στην τάξη, πέρα από την κλασική και πάγια αίσθηση ότι ο Τσιγγάνος είναι ο κατεξοχήν Άλλος: εθνοτικά, πολιτιστικά, γλωσσικά, εθιμικά κλπ.
 

SBE

¥
Δόχτορα, τα δημοσίου ενδιαφέροντος που λες, μπορούν να παραβούν τους νόμους χωρίς να φαίνεται ότι τους παραβαίνουν. Αυτό λέμε από την αρχή.
Έτσι, για να επιστρέψουμε στο σχολείο, το ιδιωτικό σχολείο μπορεί να αρνηθεί να δεχτεί κάποιους μαθητές με κανονικότατες και νομιμότατες δικαιολογίες. Πώς μπορείς να αποδείξεις ότι δεν πήραν το παιδί σου για το λόγο που σου λένε;
 
Top