Το νήμα για την παιδεία

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τα συνδικαλιστικά όργανα προφανώς φοβούνται ότι αν όλοι ή οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο, ίσως να μην πουν ότι δεν τους αρέσει η αξιολόγηση.
Ή ότι αν πουν ότι δεν τους αρέσει η αξιολόγηση, θα κατηγορηθούν εύλογα από την κοινή γνώμη ως τεμπέληδες που δεν θέλουν να αξιολογούνται ή ως όργανα των συνδικαλιστών κ.λπ.. Εδώ δεν είναι τόσο απλό το θέμα. Στη μικροκλίμακά του, μου θυμίζει γιατί δεν πρέπει να γίνονται δημοψηφίσματα για τα δικαιώματα των μειονοτήτων, την ανεξιθρησκεία κ.λπ.

Εμένα μου είναι αδιανόητο να τίθεται καν σε δημοψηφισματική λογική, μέσω ερωτηματολογίου, κάτι αυτονόητο όπως η αξιολόγηση. Καταναλογία, τι περιμένουμε ακριβώς ότι θα έδινε ένα ερωτηματολόγιο για όλους με ερώτημα αν θέλουμε να φορολογούμαστε;
 
Αχ, είναι τόσο μα τόσο κουραστικοί... φαντάζομαι και για τα χάλια του σχολείου φταίει πάντα κάποιος άλλος, το κράτος, το υπουργείο, η μοίρα μας η σακατεμένη, οι κάτοικοι του Άλφα Κενταύρου...

Προχθές έβαλα σε δύο τάξεις ένα ολιγόλεπτο τεστ Φυσικής. Στο διάλειμμα, μπαίνω στο γραφείο των καθηγητών κρατώντας ένα πάκο γραπτά. Με βλέπει μια συνάδελφος αγγλικού και με ρωτάει αν είχα βάλει διαγώνισμα. Της απάντησα ότι δεν είχα βάλει διαγώνισμα αλλά ένα δεκάλεπτο τεστ με δυο σύντομες ασκήσεις, και ότι είχα αποφασίσει να βάζω πολλά μικρά τέτοια τεστ ώστε να επιβλέπω την πρόοδο (ή μη) των μαθητών, γιατί είχα παρατηρήσει ότι όποτε τους έδινα άσκηση για το σπίτι οι μισοί δεν την έκαναν και από τους υπόλοιπους οι μισοί την αντέγραφαν από τους άλλους μισούς. Τους ανακοίνωσα λοιπόν, της λέω, ότι κάθε δεύτερο μάθημα θα γράφουν ένα μικρό τεστάκι: μια ασκησούλα, ένα ερώτημα θεωρίας κλπ. Οπότε μου απαντάει το αμίμητο: "Τόσο καλά σε πληρώνουν που θα διορθώνεις τόσα γραπτά; Α πα πα, εγώ δεν κάνω τέτοια πράγματα. Ας έρθουν αυτοί να τους βάλουν τεστ." Σκέφτηκα να τη ρωτήσω ποιοι ακριβώς είναι "αυτοί", αλλά είπα να μην σπαταλήσω το σάλιο μου.


Γιατί φαντάζομαι ότι έτσι και τολμήσει να πει κανείς ότι θέλει να αξιολογηθεί, είναι τσιράκι της κυβέρνησης, δούλος του κεφαλαίου, α, και το αγαπημένο μου, νεοφιλελεύθερο παπαγαλάκι.

Σύμφωνα με συνάδελφο μαθηματικό (η ίδια που με πληροφόρησε για τα 600 δις των ομογενών), από την αξιολόγηση θα ωφεληθούν "οι γλείφοντες, οι έρποντες και οι ρουφιάνοι".

Εγώ πάντως, εδώ και κάποιο καιρό, έχω υιοθετήσει μια απλή τακτική και έχω βρει την ησυχία μου. Υιοθετώ εξαρχής την ταμπέλα προτού μου τη φορέσει ο άλλος. Όταν, ας πούμε, πήγα να ζητήσω τον κλειδάριθμο από την υποδιευθύντρια, τη ρώτησα "από πού μπορούμε εμείς οι νεοφιλελεύθεροι που θέλουμε να συμπληρώσουμε το ερωτηματολόγιο να προμηθευτούμε τον κλειδάριθμο;" Αντίστοιχα, στη μαθηματικό θα ρωτούσα "από που μπορούμε εμείς οι ρουφιάνοι ..." κ.ο.κ. Έχω διαπιστώσει ότι αυτό συνήθως τους μπερδεύει. Άλλοι σαστίζουν και δεν λένε τίποτα, ενώ άλλοι καταλήγουν να απολογούνται κιόλας.
 
Εμένα μου είναι αδιανόητο να τίθεται καν σε δημοψηφισματική λογική, μέσω ερωτηματολογίου, κάτι αυτονόητο όπως η αξιολόγηση.

Ναι, αλλά είναι λογικό να ρωτήσεις τους ενδιαφερόμενους τι πιστεύουν ότι πρέπει να αξιολογείται και, το κυριότερο, πώς πρέπει να αξιολογείται.
 

nickel

Administrator
Staff member
Προχθές έβαλα σε δύο τάξεις ένα ολιγόλεπτο τεστ Φυσικής. Στο διάλειμμα, μπαίνω στο γραφείο των καθηγητών κρατώντας ένα πάκο γραπτά. Με βλέπει μια συνάδελφος αγγλικού και με ρωτάει αν είχα βάλει διαγώνισμα. Της απάντησα ότι δεν είχα βάλει διαγώνισμα αλλά ένα δεκάλεπτο τεστ με δυο σύντομες ασκήσεις, και ότι είχα αποφασίσει να βάζω πολλά μικρά τέτοια τεστ ώστε να επιβλέπω την πρόοδο (ή μη) των μαθητών, γιατί είχα παρατηρήσει ότι όποτε τους έδινα άσκηση για το σπίτι οι μισοί δεν την έκαναν και από τους υπόλοιπους οι μισοί την αντέγραφαν από τους άλλους μισούς. Τους ανακοίνωσα λοιπόν, της λέω, ότι κάθε δεύτερο μάθημα θα γράφουν ένα μικρό τεστάκι: μια ασκησούλα, ένα ερώτημα θεωρίας κλπ.

Γκαραντί μια από τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους να έρχονται πάντα μελετημένοι. Θα έπρεπε να είναι υποχρεωτικά και να δίνεται υλικό για αξιοποίηση σε τεστ-αστραπή.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
"Τόσο καλά σε πληρώνουν που θα διορθώνεις τόσα γραπτά; Α πα πα, εγώ δεν κάνω τέτοια πράγματα. Ας έρθουν αυτοί να τους βάλουν τεστ."
Θυμάσαι τι είχα πει λίγο παραπάνω; Υποτίθεται ότι ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν τόσο λίγες ώρες, σε σύγκριση με το ωράριο ενός άλλου υπαλλήλου, είναι ότι έχουν και δουλειά στο σπίτι. Όλοι ξέραμε ότι αυτό δεν είναι αλήθεια, και στην πραγματικότητα μόνο οι φιλόλογοι έχουν σταθερά δουλειά στο σπίτι, αλλά τώρα που μειώθηκαν οι μισθοί, βρέθηκε κι η δικαιολογία: Δουλεύω μόνο 20 ή 22 ώρες τη βδομάδα, επειδή ο μισθός είναι μικρός.
 

SBE

¥
Φυσικά ΜΙΑ ή έστω ΔΥΟ σύντομες ασκήσεις μιας τάξης μπορεί τις διορθώσει ένας καθηγητής σε μια ώρα το πολύ.
Στο διάλειμμα όσο πίνει τον καφέ του.

Αλλά αυτό δεν το λέει κανένας.

Όσο για το ότι ο μισθός είναι μικρός κλπ η απορία μου είναι τότε τι λένε αυτοί που παίρνουν το μισθό του ανειδίκευτου εργάτη;
 

SBE

¥
Και γενικότερα, δεν ξέρω τι κάνει τους Έλληνες να πιστεύουν ότι η δουλειά τους θα έπρεπε να πληρώνεται χρυσή ακόμα και σε περιπτώσεις που δεν έχουν ιδιαίτερα προσόντα. Όχι μόνο τώρα με την οικονομική κρίση αλλά πάντα. Ξέρω ότι μέρος του προβλήματος αυτού είναι το ότι η δομή της ελληνικής οικονομίας αναγκάζει πολλούς Έλληνες να υπερμορφώνονται και μετά να παίρνουν δουλειές κατώτερες των προσόντων τους, αλλά κάπου χάνουμε και την αυτογνωσία.

Τις προάλλες μου έλεγε κάποιος ότι πήγε στην εφορία και έδωσε στον υπάλληλο τα χαρτιά του, ο υπάλληλος τα έλεγξε και τα καταχώρησε. Κι αυτή ήταν όλη κι όλη η δουλειά του. Και σε μια φάση παραπονέθηκε ο υπάλληλος ότι παίρνει μόνο 700 ευρώ (735 εννοούσε, που νομίζω είναι το κατώτατο του δημοσίου). Και λες για στάσου ρε φίλε, μια δουλειά που μπορεί να την κάνει οποιοσδήποτε ξέρει γραφή και ανάγνωση, ένας απόφοιτος υποχρεωτικής εκπαίδευσης δηλαδή, μια δουλειά που δεν έχει καμία ευθύνη, καμία λήψη αποφάσεων, γιατί να μην είναι στην κατώτατη μισθολογική βαθμίδα; Στο κάτω κάτω αν είναι τόσο υποτιμητική και χωρίς προοπτικές η θέση, υπάρχει και η παραίτηση.

ΥΓ Και για να το συνδέσω με την εκπαίδευση, κάποια εποχή γράφτηκα στο Λονδίνο σε μαθήματα ραπτικής και έμαθα να ράβω στα σοβαρά. Κι ένας γνωστός μου, που δικαιολογείται ίσως γιατί δεν ήξερε τον κόσμο της μόδας, μου είχε πει ότι δεν είναι δυνατόν εγώ με το διδακτορικό στην ηλεκτρονική να διδάσκομαι από τη μοδίστρα. (!!!!)
 

SBE

¥
Αν πω ότι δεν αντιλαμβάνομαι το άρθρο θα είμαι ρατσίστρια; Είναι πολύ λογικό να προτιμάει κανείς να χρεωθεί στους φίλους του παρά στους υπαλλήλους του.
 

nickel

Administrator
Staff member
Εμένα με έκανε περισσότερο να σκεφτώ την ιστορία του μέρμηγκα και του τζίτζικα.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Εμένα με έκανε περισσότερο να σκεφτώ την ιστορία του μέρμηγκα και του τζίτζικα.
Όχι σε αυτήν εδώ τη βερσιόν, υποθέτω (από μια ιστορία γραφειοκρατικής τρέλας):

Ενώ το καλοκαίρι ο μέρμηγκας αποταμιεύει για το χειμώνα, ο τζίτζικας γλεντάει με παρέα, με κορίτσια, ποτά κλπ. Την κρύα νύχτα του χειμώνα ο μέρμηγκας απολαμβάνει μπροστά στο τζάκι του τη θαλπωρή, όταν ακούει την πόρτα να χτυπά. «Αχά, θα είναι το ρεμάλι ο τζίτζικας να μου ζητήσει τροφή και ζεστασιά». Ανοίγει και μένει κόκκαλο. Ο τζίτζικας με το τζιπ εξοπλισμένο, με τρία κορίτσια μέσα, του φωνάζει. «Έλα ρε μούχλα, πάμε Αράχωβα να περάσουμε τζάμι». Ο μέρμηγκας αρνείται, αλλά πριν κλείσει την πόρτα του λέει: «Τζίτζικα, αν δεις τον Αίσωπο, πες του να πάει να…»
 
Απορία: αν το ερωτηματολόγιο το συμπληρώσουν όλοι (ή οι πιο πολλοί) και πουν ότι δεν τους αρέσει η αξιολόγηση, πώς ακριβώς θα γίνουν συμμέτοχοι στην αξιολόγηση, αφού θα έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους;

Δεν θα γίνουν. Απλά το συνδικαλιστικό όργανο δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι η πλειοψηφία θα απαντήσει αρνητικά.

Αχ, είναι τόσο μα τόσο κουραστικοί... φαντάζομαι και για τα χάλια του σχολείου φταίει πάντα κάποιος άλλος, το κράτος, το υπουργείο, η μοίρα μας η σακατεμένη, οι κάτοικοι του Άλφα Κενταύρου...

Φταίνε κι αυτά, εκτός από τους τελευταίους, γιατί στο Άλφα του Κενταύρου δεν έχουν βρεθεί ποτέ πλανήτες.:twit:
Αλλά υποτίθεται ότι την κύρια ευθύνη για το τελικό αποτέλεσμα έχουν οι εκπαιδευτικοί.
 

SBE

¥
Αυτό όμως προϋποθέτει ότι το συνδικαλιστικό όργανο πιστέυει ότι οι εργαζόμενοι θα ακούσουν τη συμβουλή του και δεν θα συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια, ακόμα κι αν είναι υπερ της αξιολόγισης.
 
Αυτό όμως προϋποθέτει ότι το συνδικαλιστικό όργανο πιστέυει ότι οι εργαζόμενοι θα ακούσουν τη συμβουλή του και δεν θα συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια, ακόμα κι αν είναι υπερ της αξιολόγισης.

'Η ότι θα τους πείσει με την ρητορική του.

Όσο για το ότι ο μισθός είναι μικρός κλπ η απορία μου είναι τότε τι λένε αυτοί που παίρνουν το μισθό του ανειδίκευτου εργάτη;

Καλά είμαι, τουλάχιστον παίρνω 400 ευρώ και πληρώνω τα τσιγάρα μου (το έχω ακούσει).
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Φταίνε κι αυτά, εκτός από τους τελευταίους, γιατί στο Άλφα του Κενταύρου δεν έχουν βρεθεί ποτέ πλανήτες.:twit:
Ε, όχι! Κι από πού είναι ο Όπτιμους Πράιμ τελικά; :twit:
 
Όχι σε αυτήν εδώ τη βερσιόν, υποθέτω (από μια ιστορία γραφειοκρατικής τρέλας):

Ενώ το καλοκαίρι ο μέρμηγκας αποταμιεύει για το χειμώνα, ο τζίτζικας γλεντάει με παρέα, με κορίτσια, ποτά κλπ. Την κρύα νύχτα του χειμώνα ο μέρμηγκας απολαμβάνει μπροστά στο τζάκι του τη θαλπωρή, όταν ακούει την πόρτα να χτυπά. «Αχά, θα είναι το ρεμάλι ο τζίτζικας να μου ζητήσει τροφή και ζεστασιά». Ανοίγει και μένει κόκκαλο. Ο τζίτζικας με το τζιπ εξοπλισμένο, με τρία κορίτσια μέσα, του φωνάζει. «Έλα ρε μούχλα, πάμε Αράχωβα να περάσουμε τζάμι». Ο μέρμηγκας αρνείται, αλλά πριν κλείσει την πόρτα του λέει: «Τζίτζικα, αν δεις τον Αίσωπο, πες του να πάει να…»

:lol: :lol:

Όπως το ξέρω εγώ, ο μέρμηγκας αρνείται επειδή τα πόδια του είναι ακόμα πρησμένα από τη σκληρή δουλειά του καλοκαιριού!
 
Απλά το συνδικαλιστικό όργανο δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι η πλειοψηφία θα απαντήσει αρνητικά.

Αυτό ακριβώς πιστεύω κι εγώ.

Αυτό όμως προϋποθέτει ότι το συνδικαλιστικό όργανο πιστέυει ότι οι εργαζόμενοι θα ακούσουν τη συμβουλή του και δεν θα συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια, ακόμα κι αν είναι υπερ της αξιολόγισης.

Σωστό, αλλά είναι πιο εύκολο να πείσεις κάποιον να μην συμπληρώσει ένα ερωτηματολόγιο (η δύναμη της αδράνειας γαρ) από το να τον πείσεις να το συμπληρώσει όπως εσύ του επιδεικνύεις. Έτσι, η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ εξαπολύουν μια συνωμοσιολογική εκστρατεία κατά του ερωτηματολογίου ("δεν θα γίνουμε συνένοχοι στη σφαγή" κλπ), η οποία μπορεί όντως να πείσει αρκετούς να μην συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο (είτε επειδή πράγματι πιστεύουν στο συνωμοσιολογικό χαρακτήρα του ερωτηματολογίου, είτε επειδή φοβούνται την αξιολόγηση εν γένει, είτε επειδή απλά βαριούνται να μπουν στον κόπο και βρίσκουν έτσι μια καλή αφορμή). Οι ίδιοι ακριβώς άνθρωποι, όμως, αν πράγματι έμπαιναν στον κόπο να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο, είναι άκρως απίθανο ότι θα απαντούσαν ένα ξερό και απόλυτο "όχι σε όλα".
 

nickel

Administrator
Staff member
Πόσο πιθανό είναι, αν δεν απαντηθούν τα ερωτηματολόγια από εκείνους που θα ευθυγραμμιστούν με τους συνδικαλιστές, να μετρήσουν τα υπόλοιπα, τα οποία θα απηχούν τις απόψεις εκείνων που αδιαφόρησαν στις παροτρύνσεις των συνδικαλιστών. Και να προχωρήσει το υπουργείο με βάση τα όσα καταλάβει από τα ερωτηματολόγια που θα επιστραφούν. Μήπως είναι καλύτερα έτσι;
 
Φταίνε κι αυτά, εκτός από τους τελευταίους, γιατί στο Άλφα του Κενταύρου δεν έχουν βρεθεί ποτέ πλανήτες.:twit:

Ρε Ελληγενή, δεν προλαβαίνεις να πεις κάτι και μόλις πέντε μέρες μετά βγαίνουν οι αστρονόμοι να σε διαψεύσουν! Τι κατάρα κι αυτή! :D
 
Top