Α, ευχαριστώ. Αυτό συμβαίνει όταν δεν ψάχνει κάποιος πριν εκστομίσει ένα "πρέπει".:)
Ε, μάλλον τυχερός είσαι που δεν έχεις συναντήσει μαθητή της Γ' Γυμνασίου που δεν ξέρει να κάνει πρόσθεση δεκαδικών, δηλαδή δεν ξέρει ότι όταν βάζεις δυο δεκαδικούς να τους προσθέσεις, η μία υποδιαστολή πρέπει να πέφτει κάτω από την άλλη.
Το θεωρώ τόσο φυσιολογικό (το «του Κλήμη»), δίπλα στα «του Ηρακλή», «του Θεμιστοκλή», «της Σαπφώς», τη στιγμή μάλιστα που δεν είναι διαδεδομένη η ονομαστική «ο Κλήμεντας» (κατά τα άλλα γνωστά, «ο Πλάτωνας» κτλ.), που μπορεί και να το διόρθωνα (το «του Κλήμεντα») έξω από τίτλους έργων (Κλήμεντος Προς Κορινθίους Α) κ.τ.ό. Θέλει σκέψη.νομίζω ότι δεν έχω ξαναδεί τέτοια αιτιατική αντί για Κλήμεντα.
(Συγνώμη για την αργοπορία, που οφείλεται σε διαφορά ώρας.)Από πού το συμπεραίνεις αυτό;
Το έργο του οποίου (σχολείου, όχι γιου) κρίνεις αρκετά (τουλάχιστον) επιτυχημένο, αν κατάλαβα καλά.Τουλάχιστον αυτή είναι η εντύπωση που έχω βλέποντας τα πράγματα στο δημοτικό του γιου μου.
Δεν εννοούσα την αποστήθιση μιας χρήσης κι έξω. Εννοούσα την αποστήθιση-εργαλείο για την ανάπτυξη των (ήδη καταπληκτικών στα παιδιά) μνημονικών ικανοτήτων, αλλά και αυτοελεγκτικών και επιβραβευτικών δεξιοτήτων. (Μόνο η δια της βίας μέθοδος έπρεπε να αλλάξει, όπως, άλλωστε, και όλη η εκ των άνωθεν βία. Βέβαια, σήμερα τα πράγματα έχουν αντιστραφεί.)Για την αποστήθιση, με έκπληξη διαπίστωσα ότι δεν έχει εκλείψει, τώρα που το παιδί μου πάει σε φροντιστήριο θεωρητικής κατεύθυνσης και η απαίτηση είναι να μάθει την Ιστορία κυριολεκτικά «απ' έξω».
Όχι και τόσο μακρυνή. Για σαράντα κάτι σε κόβω (δεν χρειάζομαι απάντηση). ;)Πάντως, ακόμη και στη μακρινή εποχή μου, μπορούσες να πάρεις πολύ καλό βαθμό στην ιστορία χωρίς να τη μάθεις απ' έξω (ή μαθαίνοντάς την απ' έξω εκ των πραγμάτων, από το πολύ διάβασμα, όχι από επιλογή), σε αντίθεση με ό,τι έκανε η πλειονότητα. Αλλά η ευκολία των φροντιστηριάδων την επιβάλλει την αποστήθιση.
Το έργο του οποίου (σχολείου, όχι γιου) κρίνεις αρκετά (τουλάχιστον) επιτυχημένο, αν κατάλαβα καλά.
Καλά κόβεις.Για σαράντα κάτι σε κόβω
Ένα κουίζ: τί είναι οικονομικότερο (από άποψη μαθητοωρών). Να μαθευτεί η προπαίδεια με αποστήθιση (κάτι που σιωπηρά ποτέ δεν έπαψε να γίνεται στα σχολεία, όχι όμως "οικουμενικά") ή με "κατανόηση" της διατήρησης της (κάθε φορά διαφορετικά αυξανόμενης ή μεριζόμενης) ποσότητας; Μιας ικανότητας που απαιτεί ένα λογισμικό, το οποίο αναβαθμίζεται κι ενεργοποιείται περί το 10-11ο έτος τους.Πώς δεν έχω συναντήσει; Ο κακός χαμός γίνεται με τους δεκαδικούς.
Και μαθήτρια τρίτης γυμνασίου που δεν ήξερε την προπαίδεια μου έχει τύχει, και μαθητής της πρώτης που δεν ήξερε να κάνει πράξεις με το μηδέν, και ό,τι θες.
...και τρεις λατίνοι συγγραφείς. Πολύ υλικό για να το απομνημονεύσεις. Έχτιζες πάνω στα δεδομένα από χρόνια τουβλάκια...
Απλό. Συγκρίνοντας την ικανότητα λύσης προβλημάτων, θεωρητικών (σε επίπεδο χαρτιού στο σχολείο) όσο και πρακτικών (απλές κατασκευές σε επίπεδο ζωής, όπως το να κολλήσεις ένα φούιτ μόνος) των τότε συμμαθητών μου και των τωρινών μαθητών μου.
Έπεσα μόλις σε παρόμοια περίπτωση: ο Φαέθων στην αρχαία γραμματεία έχει μία μόνο γενική: του Φαέθοντος. Από εκεί βλέπω ότι έχει διαδοθεί αρκετά η ονομαστική ο Φαέθοντας. Ωστόσο, μια χαρά διαπρέπει και η γενική του Φαέθωνα, η οποία δεν υπήρχε καθόλου στα αρχαία (ένα Φαέθωνος βρίσκεις όλο κι όλο σε κάποια σχόλια).Το θεωρώ τόσο φυσιολογικό (το «του Κλήμη»), δίπλα στα «του Ηρακλή», «του Θεμιστοκλή», «της Σαπφώς», τη στιγμή μάλιστα που δεν είναι διαδεδομένη η ονομαστική «ο Κλήμεντας» (κατά τα άλλα γνωστά, «ο Πλάτωνας» κτλ.), που μπορεί και να το διόρθωνα (το «του Κλήμεντα») έξω από τίτλους έργων (Κλήμεντος Προς Κορινθίους Α) κ.τ.ό. Θέλει σκέψη.
Οι Γάλλοι που έχουν πάθος με τις ντικτέ και που κρατάνε τα στοιχεία εδώ και δεκαετίες, παρατηρούν μια συνεχή, ομαλή πτώση των ορθογραφικών δεξιοτήτων ή έστω επιδόσεων των μαθητών τις τελευταίες 3-4 δεκαετίες, ανεξαρτήτως κυβερνήσεων. Πολλά πανεπιστήμια ιδρύουν ενισχυτικά τμήματα γλώσσας στο πρώτο έτος που απευθύνονται φυσικά σε ημεδαπούς. Πρέπει να το έχω γράψει στο μπλογκ μου, ένας διδάσκοντας σε ΑΕΙ ανέφερε κάποια γουστόζικα λάθη φοιτητών του, όταν κάποιος έγραψε ότι homicide σημαίνει φόνος εντός της οικίας ή άλλος sporadique μανιακός με τα σπορ. Αν το επίπεδο έχει πέσει ή όχι δεν το ξέρω, αλλά τα μαθηματικά που κάνει τώρα η κόρη μου στο λύκειο εμείς τα κάναμε στο πολυτεχνείο. Βέβαια, δεν κάνει γεωμετρία.
Drazen said:Απλό. Συγκρίνοντας την ικανότητα λύσης προβλημάτων, θεωρητικών (σε επίπεδο χαρτιού στο σχολείο) όσο και πρακτικών (απλές κατασκευές σε επίπεδο ζωής, όπως το να κολλήσεις ένα φούιτ μόνος) των τότε συμμαθητών μου και των τωρινών μαθητών μου.
Πώς ακριβώς γίνεται αυτή η σύγκριση Νίκο; Σου είναι εύκολο να μας παραθέσεις μεθοδολογία; Τι ακριβώς συγκρίνουν και με ποιον ακριβώς τρόπο;