Πρέπει να έγινε χτες, στο Ανοικτό Ψυχοθεραπευτικό Κέντρο, ημερίδα με θέμα «Η ιστορική ορθογραφία στην νέα εποχή». Λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε π.χ. εδώ:
http://www.ardin.gr/node/4275
Η πολυτονισμένη ανακοίνωση, τα ονόματα των ομιλητών, οι τίτλοι των εισηγήσεων δίνουν την εντύπωση ότι κάποιοι μαζεύτηκαν για να αναμασήσουν κοινοτοπίες και επιστημονικές ανακρίβειες (μα, για όνομα του Θεού, ακόμα περιφέρουν την αποδεδειγμένα αναξιόπιστη έρευνα του κ. Τσέγκου;), ίσως και για να νιώσουν καλά που είναι οι τελευταίοι θεματοφύλακες κάποιας κληρονομιάς με αξία αποκλειστικά κειμηλιακή.
Εντάξει, νοσταλγούς έχουν πολλά καθεστώτα και πολλοί θεσμοί που με καθυστέρηση ανακαλύψαμε ότι έχουν ψοφήσει και βρομάνε, και κάναμε κάτι για να αναπαυθεί το πτώμα. Απλώς, επειδή δεν μπόρεσα να χαραμίσω τόσες ώρες από περιέργεια, αναρωτιέμαι αν πήγε κάποιος και αν θα μπορούσε να μου λύσει την απορία του τίτλου: «Μα τι θέλουν τέλος πάντων οι πολυτονιστές;»
Επειδή σέβομαι πολλούς από τους ανθρώπους που τάσσονται υπέρ του πολυτονικού, αλλά όχι τα επιχειρήματά τους, είχα σκεφτεί να κάνω συνοπτική λίστα με αυτά τα επιχειρήματα όπως έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς, μαζί με τα αντεπιχειρήματα. Αλλά όλα αυτά έχουν συζητηθεί και ξανασυζητηθεί, και τώρα πια, 30 χρόνια μετά την εφαρμογή του μονοτονικού, όταν υπάρχουν τόσα και τόσα σοβαρότερα θέματα, είναι χασομέρι να επανερχόμαστε στα ίδια.
Να όμως που κάποιοι δεν το ’χουν χασομέρι να στήσουν ημερίδα για το πολυτονικό και την ιστορική ορθογραφία. Τι μπορεί να ισχυρίζεται ο κ. Κεντρωτής με εισήγηση που τιτλοφορείται «Το μονοτονικό σύστημα στην υπηρεσία του πολυεθνικού κεφαλαίου»; Ελπίζω να μη βλέπουν το μονοτονικό σαν ευκολία μονάχα, σαν εξοικονόμηση χρόνου και φαιάς ουσίας, αφού είναι ηλίου φαεινότερο ότι αποτελεί και γλωσσολογικό εξορθολογισμό, εκεί που το πολυτονικό είναι μια σκέτη παράνοια και διαστροφή.
Τριάντα χρόνια εφαρμόζεται το μονοτονικό χωρίς κανένα πρόβλημα (εκτός από τα φανταστικά προβλήματα που μόνο παρελθοντολάγνοι ανακαλύπτουν). Υπάρχει άραγε ΕΝΑ ουσιαστικό επιχείρημα υπέρ του πολυτονικού; Ας το καταθέσετε να το συζητήσουμε. Ούτε ένα δεν υπάρχει.
Έχω κατανόηση για του άλλου τη συνήθεια, την αισθητική άποψη, την ιδιαίτερη αντίληψη για την κληρονομιά, τα φετίχ που θέλει να παραχώνει στις τσέπες του, τη βιτρίνα του σαλονιού του που τη στολίζει με άχρηστα παλιά κομψοτεχνήματα. Έχω κατανόηση ακόμα και για το σφιχταγκάλιασμα της ειδημοσύνης του και του ελιτισμού του: καμαρώνουμε για δεξιότητες στις οποίες ξεχωρίζουμε, αλλά αναρωτιόμαστε φωναχτά γιατί άραγε δεν τις έχει και ο άλλος επειδή θέλουμε να φανεί η διαφορά μας· στην πραγματικότητα, δεν θέλουμε καθόλου να αποκτήσει κι ο άλλος τη δεξιότητα, γιατί τότε πώς θα ξεχωρίζουμε; Έχω κατανόηση και γι’ αυτή την περίπτωση, έστω κι αν πρόκειται για μια κραυγαλέα υποκρισία. Το μονοτονικό τού στέρησε αυτή την ειδημοσύνη και του έχει μείνει να την περιφέρει σαν ξεπεσμένος ταχυδακτυλουργός σε διάφορα περιφερειακά παλκοσένικα για να κάνει φιγούρα σε λίγους βαριεστημένους θεατές.
Εκεί σταματά η κατανόησή μου. Γι’ αυτό θα αναρωτηθώ ξανά: Τι θέλουν τέλος πάντων οι πολυτονιστές; Να καλλιεργούν το φετίχ τους ανενόχλητοι σε ιδιωτικές φυτείες κάνναβης; Ωραία, αρκεί να μη θέλουν να παρασύρουν κι άλλους στους τεχνητούς παραδείσους τους, ενίοτε με το στανιό. Η πρόταση για προαιρετική χρήση του πολυτονικού στην εκπαίδευση και τη δημόσια διοίκηση προσφέρεται μόνο για πρωταπριλιάτικες φάρσες και, όταν η χώρα έχει πολύ σοβαρότερα προβλήματα να λύσει, πρέπει να αποβάλουμε πολλά φετίχ. Είναι σαβούρα.
http://www.ardin.gr/node/4275
Η πολυτονισμένη ανακοίνωση, τα ονόματα των ομιλητών, οι τίτλοι των εισηγήσεων δίνουν την εντύπωση ότι κάποιοι μαζεύτηκαν για να αναμασήσουν κοινοτοπίες και επιστημονικές ανακρίβειες (μα, για όνομα του Θεού, ακόμα περιφέρουν την αποδεδειγμένα αναξιόπιστη έρευνα του κ. Τσέγκου;), ίσως και για να νιώσουν καλά που είναι οι τελευταίοι θεματοφύλακες κάποιας κληρονομιάς με αξία αποκλειστικά κειμηλιακή.
Εντάξει, νοσταλγούς έχουν πολλά καθεστώτα και πολλοί θεσμοί που με καθυστέρηση ανακαλύψαμε ότι έχουν ψοφήσει και βρομάνε, και κάναμε κάτι για να αναπαυθεί το πτώμα. Απλώς, επειδή δεν μπόρεσα να χαραμίσω τόσες ώρες από περιέργεια, αναρωτιέμαι αν πήγε κάποιος και αν θα μπορούσε να μου λύσει την απορία του τίτλου: «Μα τι θέλουν τέλος πάντων οι πολυτονιστές;»
Επειδή σέβομαι πολλούς από τους ανθρώπους που τάσσονται υπέρ του πολυτονικού, αλλά όχι τα επιχειρήματά τους, είχα σκεφτεί να κάνω συνοπτική λίστα με αυτά τα επιχειρήματα όπως έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς, μαζί με τα αντεπιχειρήματα. Αλλά όλα αυτά έχουν συζητηθεί και ξανασυζητηθεί, και τώρα πια, 30 χρόνια μετά την εφαρμογή του μονοτονικού, όταν υπάρχουν τόσα και τόσα σοβαρότερα θέματα, είναι χασομέρι να επανερχόμαστε στα ίδια.
Να όμως που κάποιοι δεν το ’χουν χασομέρι να στήσουν ημερίδα για το πολυτονικό και την ιστορική ορθογραφία. Τι μπορεί να ισχυρίζεται ο κ. Κεντρωτής με εισήγηση που τιτλοφορείται «Το μονοτονικό σύστημα στην υπηρεσία του πολυεθνικού κεφαλαίου»; Ελπίζω να μη βλέπουν το μονοτονικό σαν ευκολία μονάχα, σαν εξοικονόμηση χρόνου και φαιάς ουσίας, αφού είναι ηλίου φαεινότερο ότι αποτελεί και γλωσσολογικό εξορθολογισμό, εκεί που το πολυτονικό είναι μια σκέτη παράνοια και διαστροφή.
Τριάντα χρόνια εφαρμόζεται το μονοτονικό χωρίς κανένα πρόβλημα (εκτός από τα φανταστικά προβλήματα που μόνο παρελθοντολάγνοι ανακαλύπτουν). Υπάρχει άραγε ΕΝΑ ουσιαστικό επιχείρημα υπέρ του πολυτονικού; Ας το καταθέσετε να το συζητήσουμε. Ούτε ένα δεν υπάρχει.
Έχω κατανόηση για του άλλου τη συνήθεια, την αισθητική άποψη, την ιδιαίτερη αντίληψη για την κληρονομιά, τα φετίχ που θέλει να παραχώνει στις τσέπες του, τη βιτρίνα του σαλονιού του που τη στολίζει με άχρηστα παλιά κομψοτεχνήματα. Έχω κατανόηση ακόμα και για το σφιχταγκάλιασμα της ειδημοσύνης του και του ελιτισμού του: καμαρώνουμε για δεξιότητες στις οποίες ξεχωρίζουμε, αλλά αναρωτιόμαστε φωναχτά γιατί άραγε δεν τις έχει και ο άλλος επειδή θέλουμε να φανεί η διαφορά μας· στην πραγματικότητα, δεν θέλουμε καθόλου να αποκτήσει κι ο άλλος τη δεξιότητα, γιατί τότε πώς θα ξεχωρίζουμε; Έχω κατανόηση και γι’ αυτή την περίπτωση, έστω κι αν πρόκειται για μια κραυγαλέα υποκρισία. Το μονοτονικό τού στέρησε αυτή την ειδημοσύνη και του έχει μείνει να την περιφέρει σαν ξεπεσμένος ταχυδακτυλουργός σε διάφορα περιφερειακά παλκοσένικα για να κάνει φιγούρα σε λίγους βαριεστημένους θεατές.
Εκεί σταματά η κατανόησή μου. Γι’ αυτό θα αναρωτηθώ ξανά: Τι θέλουν τέλος πάντων οι πολυτονιστές; Να καλλιεργούν το φετίχ τους ανενόχλητοι σε ιδιωτικές φυτείες κάνναβης; Ωραία, αρκεί να μη θέλουν να παρασύρουν κι άλλους στους τεχνητούς παραδείσους τους, ενίοτε με το στανιό. Η πρόταση για προαιρετική χρήση του πολυτονικού στην εκπαίδευση και τη δημόσια διοίκηση προσφέρεται μόνο για πρωταπριλιάτικες φάρσες και, όταν η χώρα έχει πολύ σοβαρότερα προβλήματα να λύσει, πρέπει να αποβάλουμε πολλά φετίχ. Είναι σαβούρα.