fofoka
¥
"Des craquelés chinois en bleu profond..."
Είναι σωστό να χρησιμοποιήσω τη λέξη "κρακελέ"; (Η πρόταση αναφέρεται σε βάζα ή σε πορσελάνινα διακοσμητικά αντικείμενα/ έργα τέχνης. Πιθανότατα σε κάτι τέτοιο: http://www.naftemporiki.gr/t+z/story.asp?id=1220461)
Ο Ηπίτης δίνει:
Για το craquelé: πυρορραγής,
και για το craqueler: προσδίδω στην πορσελάνη ραγισμένο βερνίκωμα, πυρορραγίζω.
Επίσης:
craquelé: που εμφανίζει ρωγμές στην επιφάνειά του (για πορσελάνη), με σκασίματα.
De la porcelaine craquelée: πορσελάνη με διακοσμητικά ραγίσματα. (Κάουφμαν)
Και από εδώ:
http://www.culture.gr/h/4/gh430.jsp?obj_id=10423
Μεγάλο κινεζικό αγγείο της δυναστείας Σονγκ (960-1279 μ.Χ.), με ραδινό σχήμα και πλούσια ανάγλυφη διακόσμηση. Φέρει πράσινη εφυάλωση "σελαντόν" και ραγάδες, που είναι γνωστές και ως "craquelage", και δημιουργούνται από την άνιση συστολή του αντικειμένου και του σμάλτου μετά το ψήσιμο στο φούρνο. Θεωρείται τεχνικό λάθος, οι Κινέζοι, όμως το χρησιμοποίησαν από το 12ο αι. μ.Χ. ως διακοσμητικό στοιχείο. Η ονομασία "σελαντόν" χρησιμοποιείται για να δηλώσει τα αγγεία που φέρουν διαφανή πράσινη-λαδί ή γκριζωπή εφυάλωση. Κάτω από την εφυάλωση το αγγείο φέρει ανάγλυφο φυτικό διάκοσμο. Κλαδιά με άνθη κοσμούν των ώμο και το σώμα, ενώ μία ξεχωριστή ζώνη με φύλλα δημιουργείται στο κάτω τμήμα. Το αγγείο ανήκε στη μεγάλη συλλογή του Γρηγορίου Μάνου.
Σας ευχαριστώ.
Είναι σωστό να χρησιμοποιήσω τη λέξη "κρακελέ"; (Η πρόταση αναφέρεται σε βάζα ή σε πορσελάνινα διακοσμητικά αντικείμενα/ έργα τέχνης. Πιθανότατα σε κάτι τέτοιο: http://www.naftemporiki.gr/t+z/story.asp?id=1220461)
Ο Ηπίτης δίνει:
Για το craquelé: πυρορραγής,
και για το craqueler: προσδίδω στην πορσελάνη ραγισμένο βερνίκωμα, πυρορραγίζω.
Επίσης:
craquelé: που εμφανίζει ρωγμές στην επιφάνειά του (για πορσελάνη), με σκασίματα.
De la porcelaine craquelée: πορσελάνη με διακοσμητικά ραγίσματα. (Κάουφμαν)
Και από εδώ:
http://www.culture.gr/h/4/gh430.jsp?obj_id=10423
Μεγάλο κινεζικό αγγείο της δυναστείας Σονγκ (960-1279 μ.Χ.), με ραδινό σχήμα και πλούσια ανάγλυφη διακόσμηση. Φέρει πράσινη εφυάλωση "σελαντόν" και ραγάδες, που είναι γνωστές και ως "craquelage", και δημιουργούνται από την άνιση συστολή του αντικειμένου και του σμάλτου μετά το ψήσιμο στο φούρνο. Θεωρείται τεχνικό λάθος, οι Κινέζοι, όμως το χρησιμοποίησαν από το 12ο αι. μ.Χ. ως διακοσμητικό στοιχείο. Η ονομασία "σελαντόν" χρησιμοποιείται για να δηλώσει τα αγγεία που φέρουν διαφανή πράσινη-λαδί ή γκριζωπή εφυάλωση. Κάτω από την εφυάλωση το αγγείο φέρει ανάγλυφο φυτικό διάκοσμο. Κλαδιά με άνθη κοσμούν των ώμο και το σώμα, ενώ μία ξεχωριστή ζώνη με φύλλα δημιουργείται στο κάτω τμήμα. Το αγγείο ανήκε στη μεγάλη συλλογή του Γρηγορίου Μάνου.
Σας ευχαριστώ.