Σύμφωνα με τη Βίκι το άσμα το είπαν μετά πολλοί και διάσημοι, οπότε δεν θα έλεγα ότι ήταν μια κι έξω επιτυχία. [...]
Προφανώς, ούτε έχεις μελετήσει το θέμα του one-hit wonder (ομολογουμένως λίγο μπερδεμένο, αν το ψάξεις,
με τα κριτήρια που ένας ορίζει έτσι, άλλος αλλιώς) ούτε διάβασες σωστά τι έγραψα:
[...] δηλαδή εννοεί ότι ήταν η μία και μοναδική μεγάλη δισκογραφική επιτυχία
της, η μία φορά που στράφηκε στον πολύ κόσμο και ο κόσμος
την άκουσε (και
την ίδια και με το τραγούδι αυτό).
[...]
Σύμφωνα με τη Βίκι λοιπόν:
A one-hit wonder is a person or act known mainly for only a single success. The term is most often used to describe music performers with only one hit single.
Για τις ΗΠΑ:
A one-hit wonder is a Top 40 phenomenon; the combination of artist and song that scores huge in the music industry with one single, but is unable to repeat the achievement. The term can refer to the artist, the song, or both together.
Ενδεικτικά - για να δεις ότι το one-hit wonder καθόλου δεν αποκλείει την επανεκτέλεση ή τη διασκευή (είτε έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία, είτε είναι μουσικά καλύτερο, χειρότερο ή αδιάφορο, είναι αδιάφορο γι' αυτό που συζητάμε) από άλλους, ήδη γνωστούς ή επίδοξους που επιχειρούν να εκμεταλλευτούν την ξαφνική επιτυχία του έργου (μουσικού ή όχι, γιατί το one-hit wonder επεκτείνεται
και σε άλλους τομείς, περιλαμβάνοντας και τη σημασία του
κομήτη) - δες π.χ.
τη λίστα με τα one-hit wonders στις ΗΠΑ τη δεκαετία του '60. Είμαι βέβαιος ότι θα αναγνωρίσεις αρκετά τραγούδια που ήταν μεν μια κι έξω επιτυχίες για τους συγκεκριμένους καλλιτέχνες (στη συγκεκριμένη χώρα στους συγκεκριμένους καταλόγους επιτυχιών, τα κριτήρια που λέγαμε), αυτό όμως δεν τα εμπόδισε να διαδοθούν - συχνά περισσότερο - μέσω εκτελέσεων ή διασκευών από άλλους.
Δυο τρανταχτά παραδείγματα μόνο:
1. το
"Hey Joe" που πρωτοηχογράφησαν οι
Leaves (τέλη του '65, αλλά δεν τους έκατσε με την πρώτη παρά μόνο τοπικά στο Λος Άντζελες, το ξαναηχογράφησαν αρχές του '66 και πάτωσε, οπότε είδαν κι απόειδαν, του πρόσθεσαν φαζ και τότε μόνο πήγε καλά στα τσαρτ του Μπίλμπορντ,
με την τρίτη έγινε επιτυχία δηλαδή και μετά οι Leaves ούτε καν ξαναπλησίασαν στη σαραντάδα που μετράει) κι έσπευσαν να το ηχογραφήσουν οι Standells, οι Surfaris, οι Love, οι Music Machine, οι Byrds κ.ά., αλλά όλοι ξέρουμε πού το έφτασε ο Χέντριξ, και μετά απ' αυτόν ο κατάλογος των ηχογραφήσεων και διασκευών του
είναι τεράστιος
(για να μην πω ότι δεν υπάρχει κιθαρίστας που να μην το έχει παίξει τουλάχιστον μια φορά).
2. το
"Girl from Ipanema" που και ποιος ή ποια (συχνά πρoσαρμοσμένο σε "Boy from Ipanema") δεν το έχει πει.