Ιεεεεεεεεεεεεεφτασε... Και με λυμένες απορίες περί Χαρούληδων και Πλούτωνων.
Within the framework είναι το πρώτο που έρχεται στο νου, αλλά αυτό χρησιμοποιείται για κάτι που γίνεται μέσα στα όρια ή με τις συνθήκες που προβλέπονται από κάποιο άλλο πράγμα (νόμο, πρόγραμμα κλπ) και ποτέ για εκπαίδευση, και λέγεται π.χ., στα πλαίσια ;) των προγραμμάτων ΕΕ.
Αν είναι φράση σε αίτηση για δουλειά, και θες να αναφερθείς στην εκπαίδευσή σου λες:
As part of my education (I travelled the world etc etc.)
Mετά ξεφεύγεις με διάφορα...
A central theme of my education...
κλπ κλπ.
Αν θες να πεις Ως μέρος της εκπαίδευσής μου, σπούδασα Κινέζικα, συνιστώ να μη χρησιμοποιήσεις καθόλου αυτή δομή.
Αν θες να πεις Στο τέταρτο έτος είχαμε υποχρεωτική πρακτική ή Έκανα μια εργασία σαν αυτό ακριβώς που ζητάτε, τότε λες αυτό ακριβώς χωρίς φιοριτούρες:
I participated in a work placement in Year 4
My dissertation was on... ή In module XYZ, I worked on a project titled...
(module= μάθημα, course= πρόγραμμα σπουδών/ πτυχίο, να θυμίσω τη νέα εκπαιδευτική ορολογία του ΗΒ, η οποία έχει πλέον καθιερωθεί σε όλα τα πανεπιστήμια π.χ. In a mathematics course, physics modules are optional- στο πτυχίο μαθηματικών είναι προαιρετική η φυσική. )
As part of the requirements of my degree, I...
Αλλά θα ήθελα να δω συγκείμενο για πιο συγκεκριμένα.
Θες να εργαστείς σαν δάσκαλος στο ΗΒ αλλά δεν γνωρίζεις πώς λέγεται στα αγγλικά το τρίμηνο; Μην ανησυχείς, θα είσαι φαβορί. Να πω ότι είναι term, και νά γιατί θα είσαι φαβορί:
Πριν λίγο καιρό ένας τύπος έβαλε στο Φέισμπουκ ένα γράμμα που είχε γράψει για την ΒΑ, γιατί είχε μια άσχημη εμπειρία στο ΈλΒεν. Η επιστολή ήταν προϊόν ανθρώπου που είχε κάνει ένα χρόνο αγγλικά στην καλύτερη περίπτωση —και δεν μιλάμε για εντατικά αγγλικά. Ένας ανθόκηπος με ορθογραφικά, νοηματικά και συντακτικά λάθη, εκφράσεις μεταφρασμένες λέξη προς λέξη από τα ελληνικά και εντελώς κακή δομή του γραπτού. Από περιέργεια έριξα μια ματιά στο προφίλ του και είδα ότι έχει μεταπτυχιακό τίτλο από το πανεπιστήμιο που έκανα το διδακτορικό μου και ντράπηκα που έχει καταντήσει έτσι ένα από τα καλύτερα πανεπιστήμια του ΗΒ (μη νομίζεις, παραμένει στα πέντε πρώτα, αλλά δεν σημαίνει πολλά η κατάταξη). Τεσπά, δουλειά μου δεν ήταν να κρίνω πώς τον πέρασαν στο μάστερ, αλλά ο τύπος μετά καπάκι μας είπε ότι εργάζεται σαν καθηγητής σε γυμνάσιο στο Λονδίνο. Εκεί δεν άντεξα, σκέφτηκα ότι αν ήμουν γονιός θα είχα επαναστατήσει.
Η υγεία είναι για τα μπάζα.
Η δημόσια συγκοινωνία είναι για τους πλούσιους.
Και η παιδεία έχει καταντήσει να είναι μπεϊμπισίτινγκ από αλλοδαπούς δασκάλους που δεν μιλάνε τη γλώσσα.
Οπότε, με λίγο καλύτερη γνώση της γλώσσας, έχεις πολλές ελπίδες και δεν χρειάζεται να σκας και τόσο πολύ.
Είμαι φυσικός, έχω γίνει qualified, αλλά μάλλον θα κάνω εθελοντισμό για αρχή, γιατί είναι λέει εντελώς διαφορετικός ο ρόλος του δασκάλου εκεί και, αν δεν έχεις δει τι παίζει, δύσκολο να περάσεις το πακέτο συνέντευξη + μια διδακτική ώρα δοκιμή.
Επίσης εξαρτάται από το σχολείο και τις ανάγκες του. Κάποια σχολεία έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη σε φυσική- μαθηματικά- βιολογία που μου λένε ότι προσλαμβάνουν χωρίς πολλές ερωτήσεις. Φυσικά μετά θα τα βρεις μπαστούνια, αν δεν ξέρεις τι σου γίνεται, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Πιο πολύ θα σε εκτιμήσουν για το μπειμπισίτινγκ πάντως.
Υπάρχουν ομάδες Ελλήνων δασκάλων που εργάζονται ήδη σε σχολεία στο ΗΒ και μπορούν να δώσουν πληροφορίες.
Συγγνώμη, αλλά για τι σχολεία μιλάμε; Για την αντίστοιχη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του ΗΒ, κανονικά γυμνάσια και λύκεια, ή για ειδικά ελληνικά σχολεία, όπως υπάρχουν, ας πούμε, στη Γερμανία;
Αν ξέρεις παιδαγωγικά, όπως ακριβώς διδάσκονται και στην Ελλάδα σε όσους είναι στη ΜΕ, τότε ξέρεις και να φτιάχνεις lesson plan και να το ακολουθείς. Κι αν δεν ξέρεις, μπορείς να βρεις διάφορα ονλάιν.
Αν ξέρεις φυσικά, όπως θα έπρεπε να διδάσκεται στο ιδανικό σχολείο (με πειράματα κλπ.), τότε ξέρεις τι να βάλεις στο lesson plan.
Επίσης εξαρτάται από το σχολείο και τις ανάγκες του. Κάποια σχολεία έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη σε φυσική- μαθηματικά- βιολογία που μου λένε ότι προσλαμβάνουν χωρίς πολλές ερωτήσεις. Φυσικά μετά θα τα βρεις μπαστούνια, αν δεν ξέρεις τι σου γίνεται, αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Πιο πολύ θα σε εκτιμήσουν για το μπειμπισίτινγκ πάντως.
Υπάρχουν ομάδες Ελλήνων δασκάλων που εργάζονται ήδη σε σχολεία στο ΗΒ και μπορούν να δώσουν πληροφορίες.
Συνιστώ επίσης μια επανάληψη του possessive και της χρήσης του γιατί κάνεις ένα πολύ συχνό λάθος των Ελλήνων στην αγγλική γλώσσα. Να σου πω έναν εύκολο κανόνα να τον θυμάσαι: μόνο τα έμψυχα μπορούν να κατέχουν κάτι. Τα άψυχα δεν παίρνουν την κατάληξη 's στην γενική κτητική. Το dissertation είναι άψυχο.
Δεν θέλω να δώσω την απάντηση έτοιμη στον φίλο μας που ρώτησε, οπότε μην πεις την απάντηση