Φορτσακιάδα: Κανείς δεν έχει δίκιο

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ας προσθέσουμε και το εξώφυλλο που του αφιέρωσε το Unfollow:

 

rogne

¥
Οι απόψεις του Αρίστου Δοξιάδη στην Καθημερινή για αυτά που μας απασχολούν στο παρόν νήμα:

http://www.kathimerini.gr/793986/op...itikh/dhmosia-panepisthmia-idiwtikes-e3oysies

Γράφει ο Δοξιάδης: "Δεύτερο: Οι κινητοποιήσεις δεν είναι για όλους. Γίνονται από μια «πρωτοπορία», ακριβώς για να αναδειχτούν λίγα πρόσωπα κάθε φορά. Γι’ αυτό οι συνελεύσεις στήνονται με τρόπο που απωθεί τους πολλούς. Γι’ αυτό επιλέγονται τρόποι τραμπούκων, που ο μέσος φοιτητής δεν θα διάλεγε ποτέ. Γι’ αυτό αποφεύγουν τη μαζική ψηφοφορία για τα επίμαχα θέματα, που είναι ο πιο ξεκάθαρος τρόπος για να εκφραστεί η πλειοψηφία. Ακόμα κι αν η ψηφοφορία έβγαζε το επιθυμητό αποτέλεσμα, δεν θα αναδείκνυε τους «ηγέτες», όπως αυτοί ξεχωρίζουν με τις αντοχές τους σε δωδεκάωρες γενικές συνελεύσεις. Ο βαθύτερος λόγος που αποκλείονται οι πολλοί είναι ότι εδώ χτίζονται οι πολιτικές καριέρες. Και αυτές εξ ορισμού είναι για λίγους."

Δεν ξέρω τι ακριβώς έχει στο μυαλό του, και κυρίως ποια χρονική περίοδο (ίσως τα πρώτα μεταπολιτευτικά χρόνια;...), πάντως με σχετική βεβαιότητα μπορώ να πω ότι την τελευταία εικοσαετία τουλάχιστον οι... εργατοώρες σε δωδεκάωρες γενικές συνελεύσεις όχι μόνο δεν είναι τρόπος για να χτίσει κανείς πολιτική καριέρα, αλλά αντιθέτως είναι κάτι που αποφεύγουν όπως ο διάολος το λιβάνι όσοι/ες θέλουν να χτίσουν τέτοια καριέρα. Πολιτικές καριέρες χτίζουν οι υπεύθυνοι για κάτι τέτοια (και βαριέμαι πραγματικά να βρω και τ' αντίστοιχα στο πιο πρασινάκι), οι δε διαβόητοι αριστεροί "φοιτητοπατέρες" έχουν εξ όσων γνωρίζω δεκαετίες ολόκληρες να εξαργυρώσουν τις δωδεκάωρες συνελεύσεις με κομματικά αξιώματα, οι περισσότεροι/ες μάλιστα καταλήγουν διαγραμμένοι/ες από τα κόμματά τους ή εντελώς εκτός κομματικής πολιτικής.

Προφανώς δεν αμφιβάλλω ότι οι δωδεκάωρες συνελεύσεις είναι καλός τρόπος για να χτιστούν σχέσεις εξουσίας σε πανεπιστημιακό επίπεδο, είναι άλμα (στο κενό) όμως να μεταφέρονται αυτομάτως αυτές οι σχέσεις εξουσίας και στο ευρύτερο πολιτικό-κομματικό επίπεδο. Άλλα είναι τα κριτήρια που ισχύουν εκεί. Καλή δηλαδή η κριτική της κομματοκρατίας, αλλά να ξέρουμε και τι μας γίνεται.
 

nickel

Administrator
Staff member
Πολιτικές καριέρες χτίζουν οι υπεύθυνοι για κάτι τέτοια

Θα μαραθεί το χέρι μου που «υποστηρίζω» τη ΔΑΠ, αλλά θα έλεγα ότι ελπίζω τουλάχιστον οι συγκεκριμένες αφίσες να μην είναι αντιπροσωπευτικό δείγμα γραφής των παιδιών αυτής της παράταξης. Αν μου λέγατε ότι τις έστησε ο Ζαχαριάδης του ΜΟΥΦΑΝΕΤ, θα το πίστευα. Παραείναι κακόγουστες.

Κατά τ' άλλα, μάλλον έχεις δίκιο, το επιχείρημα για πολιτικές καριέρες πατά περισσότερο στο παρελθόν.
 

SBE

¥
Οι αφίσες αυτές βλέπω ότι είναι για πάρτι κλπ όχι για πολιτικές εκδηλώσεις.
Αυτό δεν είναι ελαφρυντικό φυσικά. Είναι ενδεικτικό του τι θεωρεί χιούμορ η σπουδάζουσα νεολαία, η οποία είναι απλώς υποσύνολο της γενικότερης ελληνικής κοινωνίας, κι όλα αυτά ενώ εμείς συζητάμε στο νήμα περί άνισων ευκαιριών.

ΥΓ Και εννοείται ότι φταίνε ΚΑΙ οι φοιτήτριες, οι οποίες δεν έβαλαν τις φωνές, δεν μποικοτάρισαν την εκδήλωση, δεν ζήτησαν παρέμβαση του συλλόγου φοιτητών κλπ κλπ.
 
Ναι, σόρι, γνώριζα την ύπαρξη του παρόντος νήματος, αλλά καθώς παλιά αυτά τα θέματα τα συζητούσαμε στο άλλο νήμα, και καθώς το θέμα του άρθρου δεν αφορά τον Φορτσάκη, το έβαλα εκεί. Εδώ τώρα βάζω ένα κείμενο του Μάνου Στεφανίδη για τον Φ.

Ο κύριος Φορτσάκης, λένε, είναι δεξιός. Προσωπικά ουδόλως μ´ ενδιαφέρει αλλά ούτε με αφορά. Αντιθέτως με αφορά η προσπάθεια που καταβάλλει ο νέος πρύτανης για να συμμαζέψει ένα πανεπιστήμιο που κλυδωνίζεται, οπισθοβατεί ή βουλιάζει στον ανορθολογισμό και την τυραννία των μειοψηφιών. Που προσπαθεί να επιτύχει εκεί που "αριστεροί" προκάτοχοί του απέτυχαν παταγωδώς βυθίζοντας το πανεπιστήμιο στα σκουπίδια και την ανυποληψία. Προσωπικά δεν ψήφισα τον κ. Φορτσάκη ενώ αντιθέτως είχα ψηφίσει τον κ. Πελεγρίνη ο οποίος ξεκίνησε πολύ θετικά, απέκλεισε την αχανή Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου από τις συμμορίες και τα βαποράκια που την λυμαίνονταν αλλά αργότερα περιέπεσε σε ... καλλιτεχνική ραστώνη. Σήμερα ο κύριος Φ. διεκδικεί το αυτονόητο, δηλαδή την αυτοτέλεια του ΕΚΠΑ, την απρόσκοπτη λειτουργία όλων των υπηρεσιών του, την ασφάλεια όλων των εργαζομένων του. Επιχειρεί να επιβάλλει στοιχειώδη σεβασμό στην ιεραρχία και τις αποφάσεις των οργάνων διοίκησης του πανεπιστημίου παρεμποδίζοντας τον κάθε κομματικό κηφήνα ή τραμπούκο να διακόπτει τις συνεδρίες αυτών των οργάνων και να προπηλακίζει τα μέλη τους. Κάτι που παλαιότεροι "προοδευτικοί" πρυτάνεις το ανέχονταν επιτρέποντας ακόμη και τον προσωπικό τους εξευτελισμό. Ο νέος πρύτανης προωθεί τον έλεγχο εισόδου μόνο στο κεντρικό κτίριο του ΕΚΠΑ, τα Προπύλαια, όπου στεγάζονται οι υπηρεσίες της πρυτανείας, φιλοξενούνται τα διεθνή συνέδρια ή λαμβάνουν χώρα οι επίσημες τελετές του ιδρύματος. Υπενθυμίζω ότι τα Προπύλαια έχουν πλειστάκις καταληφθεί από φοιτητές με αιτήματα όπως ... "Να φύγουνε οι Αμερικανοί από το Ιράκ", από συνδικαλιστές εργαζομένους που αντιδρούσαν για την κάρτα ωραρίου ή που είχαν προσληφθεί ως ακαδημαϊκοί ερευνητές με απολυτήριο λυκείου! Κυρίως όμως τα Προπύλαια καταλαμβάνουν κάθε τρεις και λίγο αντιεξουσιαστές, η επανάσταση των οποίων αρχίζει από το φούμο στο άγαλμα του Ρήγα Φεραίου ή τα γκράφιτι στο κομψό οικοδόμημα των Χάνσεν. Πρόκειται για τους ίδιους -ποιος το έχει ξεχάσει;- που έστειλαν δυο φορές τον προπροηγούμενο πρύτανη κ. Κίττα στην εντατική. Άρα η περιφρούρηση του κτιρίου είναι αναγκαίο κακό εφόσον εμείς οι ίδιοι ως ακαδημαϊκή κοινότητα έχουμε αποτύχει να το κάνουμε.
Ο νέος πρύτανης επιχειρεί να εφαρμόζει το νόμο και τις συλλογικές αποφάσεις. Ποιος διαφωνεί με αυτό; Εκτός κι αν προτιμάμε μια δημοκρατία à la carte. Είναι αλήθεια πως ούτε και σε μένα αρέσουν οι σεκιουριτάδες στην είσοδο. Ενοχλούν τα αριστερά μου ανακλαστικά. Ίσως έπρεπε να επαναπροσληφθούν οι παλιότεροι φύλακες με ριζικά διαφορετική όμως νοοτροπία επειδή ασκούσαν, οι περισσότεροι, πλημμελώς τα καθήκοντα τους. Βλέποντας λ.χ. καθ´ έξιν τηλεόραση στα φυλάκια (sic). Κάνω λοιπόν έκκληση προς την ηγεσία της Αριστεράς να μην στέρξει σε μεθόδους και συνθήματα του παρελθόντος και να αφήσει τον "δεξιό" γάτο να πιάσει τα ποντίκια όπως θα έλεγε ο Ντεγκ Ξιαοπίγκ. Να ξεβρωμίσει δηλαδή το ΕΚΠΑ και κυριολεκτικά και μεταφορικά. Εκτός κι αν ισχύουν ξανά τα πιστοποιητικά των πολιτικών φρονημάτων.

ΥΓ. Επί δυο συνεχόμενες Τετάρτες, η γενική συνέλευση των φοιτητών της Φιλοσοφικής αποτελούμενη από 300 περίπου άτομα από ένα σύνολο χιλιάδων φοιτητών αποφάσισε κατάληψη μιας μέρας. Δηλαδή απώλεια των μαθημάτων και γενικό μπάχαλο σε ένα έτος που μόλις αρχίζει και ενώ ακόμη είναι ανοιχτές οι πληγές της περσινής χρονιάς. Αυτό το φέις κοντρόλ στην είσοδο από διάφορους "δημοκράτες" νεανίες και την απαγόρευση σε ένα ακαδημαϊκό δάσκαλο να πάει στο γραφείο του, ποιος θα το καταγγείλει; Μπορεί το άσυλο των ιδεών και της πνευματικής διαπάλης να ισχύει πάντα μονομερώς; Τον φασισμό εκεί έξω μπορώ να το αναγνωρίσω και να τον αντιμετωπίσω. Τι θα γίνει όμως με τον μικρό φασίστα που πολλοί κρύβουμε μέσα μας;
 

rogne

¥
Να ξεβρωμίσει δηλαδή το ΕΚΠΑ και κυριολεκτικά και μεταφορικά. [...] Τι θα γίνει όμως με τον μικρό φασίστα που πολλοί κρύβουμε μέσα μας;

Έλα μου ντε...
 
Η λέξη φασίστας κοντεύει πια να γίνει πιο κοινόχρηστη από τη λέξη μαλάκας. Αναπολώ την προ φασισμού ορολογία της ενδοσκόπησης...
 

rogne

¥
Η λέξη φασίστας κοντεύει πια να γίνει πιο κοινόχρηστη από τη λέξη μαλάκας. Αναπολώ την προ φασισμού ορολογία της ενδοσκόπησης...

Επί της αρχής συμφωνώ. Εν προκειμένω, βέβαια, λάστιχο την κάνει τη λέξη ο Μ.Σ., όταν αποκαλεί έτσι διάφορους "νεανίες". Τα καλέσματα για "ξεβρώμισμα" ήταν ανέκαθεν φασιστικά με την αυστηρή έννοια.
 
Γιατί το λες αυτό; Το filthy rich είναι έκφραση κοινή, όχι μόνο των φασιστών. Η κόπρος του Αυγείου, επίσης. Το βρομιάρης, το "να ξεβρομίσει ο τόπος" εκστομίζεται από κάθε είδους ανθρώπους για τους εχθρούς τους, γι' αυτούς τους οποίους σιχαίνονται. Το "σε σιχαίνομαι" το έχουν πει ουκ ολίγοι/ες στους καβγάδες τους με το έτερον ήμισυ. Κλπ. κλπ. Εδώ οι ευρέσεις τού filth στο marxists.org.
 

rogne

¥
... το "να ξεβρομίσει ο τόπος" εκστομίζεται από κάθε είδους ανθρώπους για τους εχθρούς τους, γι' αυτούς τους οποίους σιχαίνονται.

Μπα, Κώστα, αυτό έχει πατενταριστεί πια. Όποιος το λέει, ξέρει πού παραπέμπει.
 
Εβαλαν μπουγάδα στο Σύνταγμα για να ξεβρομίσει ο τόπος από το φασισμό (βίντεο)
(Κουτί της Πανδώρας)
Η πλειονότητα των αθηναίων μάλλον δεν θεωρεί το φασισμό και το ρατσισμό σημαντικά και υπαρκτά προβλήματα. Γι’ αυτό κι έλαμψε δια της απουσίας της από το σημερινό αντιφασιστικό συλλαλητήριο στο κέντρο της πρωτεύουσας κι από τη συναυλία που το ακολούθησε. Όσοι, όμως, συμμετείχαν κάλυψαν με το κέφι και τον παλμό τους και με το παραπάνω το κενό. Προκειμένου, μάλιστα, να «ξεβρομίσει ο τόπος έριξαν σαμπουάν στο συντριβάνι της πλατείας Συντάγματος με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια εντυπωσιακή μπουγάδα!
Δείτε το βίντεο
Άφρισε το συντριβάνι στο Σύνταγμα!!! χαχαχαχαχαχ

[Και, στο βίντεο, με κόκκινο μελάνι γραμμένο στο παραπέτο του σιντριβανιού: "Έτσι ξεβρωμίζει ο τόπος"]

Θα μου πεις, είναι η φράση των φασιστών· ναι, αλλά τους επιστρέφεται με τα ίδια ακριβώς λόγια. Η γλώσσα της πολεμικής είναι ίδια. Και πώς θα μπορούσε να είναι αλλιώς; αφού η επιθυμία και των δύο είναι η καταστροφή του άλλου.

Υπάρχει και σχετική σελίδα στο Φατσομπούκι: Να ξεβρωμίσει ο τόπος από τους φασίστες, με έμβλημα μια σκούπα πατώματος που καθαρίζει το πάτωμα από έναν αγκυλωτό σταυρό, και με About: ΔΕΝ ΖΗΤΟΥΜΕ...ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να ξεβρωμίσει ο τόπος από τους φασίστες!

Ακόμα: φασιστικά μιάσματα, φασιστοειδή.

Σημ.: δεν επικρίνω σώνει και καλά αυτή τη γλώσσα, ούτε εξομοιώνω τους αντιπάλους, απλά έτσι είναι οι σχέσεις εχθρότητας. Αφού τα αισθήματα είναι αυτά, και η γλώσσα θα είναι ανάλογη.
 

rogne

¥
Εν μέρει το λες και μόνος σου βέβαια, αλλά ας το τονίσω: έχει προφανώς μία σημασία και λογική το να χρησιμοποιείς κάτι που λέει ο φασίστας εναντίον του ίδιου του φασίστα. Να το απομονώνεις, τώρα, απ' τα συμφραζόμενα μιας ευθείας αντιπαράθεσης φασίστα-αντιφασίστα, για να το χρησιμοποιήσεις κατ' αναλογία αλλού (π.χ. στο ΕΚΠΑ), έχει προφανώς (τέλος πάντων, προφανώς για μένα) μία άλλη, αντίθετη σημασία και λογική. Στην πρώτη περίπτωση αντιστρέφεις την αρχική του έννοια, στη δεύτερη την οικειοποιείσαι. Γιατί δεν είπε, φαντάζομαι, κανείς στον Μ.Σ. "δρόμο από δω, για να ξεβρομίσει ο τόπος", ώστε να νομιμοποιείται κι αυτός να το επιστρέψει...
 
;Άρα ο συλλογισμός σου καταλήγει στο συμπέρασμα ότι κάποιος που χρησιμοποιεί πρώτος αυτή την έκφραση ενάντια στους αντιπάλους του, εν προκειμένω ο Μ.Σ., φλερτάρει με φασιστικές εκφράσεις, ενώ κάποιος που τη χρησιμοποιεί κατά κόρον αλλά ως "απάντηση" στους φασίστες που πρώτοι τη χρησιμοποιούν, δεν φλερτάρει με αυτές; Παραθέτω παρακάτω δείγμα γραφής αντιφασιστών από τη σελίδα στο FB με τον "απαντητικό" τίτλο που προανέφερα, για να δείξω ότι αυτό δεν ισχύει. Εμένα πάντως με ενδιαφέρει περισσότερο το αν συγκεκριμένες συμπεριφορές είναι φασιστικές τραμπούκικες, αυθαίρετες και καταχρηστικές ή όχι, και δευτερευόντως το πόσο κόσμια ή άκοσμα επενδύονται και/ή σχολιάζονται γλωσσικώς αυτές οι συμπεριφορές.

Όνομα: μέσος νεοναζί
(...)
Ύψος: 1,70 (το πολύ)
Βάρος: Συνήθως 80% χοληστερόλη
(...) Είναι ανορθόγραφος, δε μπορεί να συντάξει φράσεις άνω των 2 λέξεων και το IQ του βρίσκεται σε αριθμό που αν ήταν υγρό θα είχε στερεοποιηθεί. (...) Συνήθως είναι χοντρός, κοντός, μελαμψός και αμόρφωτος. Πιθανότατα αν ζούσε εκείνη την εποχή [ΣΣ: του Χίτλερ] στη Γερμανία να είχε χειρότερη τύχη από τους Εβραίους ως επικίνδυνος για αναστροφή της θεωρίας του Δαρβίνου και μετατροπή του άριου DNA, σε DNA που τείνει περισσότερο στα πιθηκοειδή. (...)


[12 Μαΐου 2014· 6 like, κανένα σχόλιο]

Παρ' όλα αυτά, δεν θεωρώ ότι πρέπει να δίνει κανείς τόση σημασία στη γλώσσα, με την οποία στο κάτω-κάτω όλοι παίζουμε εκτός από τους τελείως αγέλαστους, όσο στις πράξεις. Αλλά αυτό ας ισχύει για όλους.
 
Top