metafrasi banner

Τρεις νότες

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Βοηθήστε λίγο τον άμουσο, παρακαλώ. Σε ποιες αντιστοιχούν παρ' ημίν οι νότες:

Low C (C2)
Mid C (C4)
High C (C6)

Μερσί και πάντα καλή μουσική να ακούτε στα αφτάκια σας.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Ντο είναι όλες, σε διαφορετικές οκτάβες: χαμηλό, μεσαίο, υψηλό ντο.

https://en.wikipedia.org/wiki/C_(musical_note)

Τα ονόματα των νοτών ορίζουν πολλά ύψη, όχι κάποιο συγκεκριμένο. Για παράδειγμα, το όνομα Ντο ορίζει την αρχή κάποιας οκτάβας. Μόνο όταν το όνομα συνοδεύεται από τον αριθμό που δηλώνει την οκτάβα, γνωρίζουμε το ακριβές ύψος, όπως συμβαίνει συχνά στις λατινικές ονομασίες (πχ G4 είναι το Σολ πάνω από το μεσαίο Ντο).
http://www.musictheory.gr/θεωρία/νότες/

Το παράθεμα για τη γενική «νοτών», όχι επειδή χρειάζεται απόδειξη. Γιατί κοτάμε και «των κοτών» και «των νοτών».
 
λατινικό | «βυζαντινό» | αγγλικό | γερμανικό
ντο | νη | C | C
ρε | πα | D | D
μι | βου | E | E
φα | γα | F | F
σολ | δη | G | G
λα | κε | A | A
σι | ζω | B | H
Πονοκέφαλος είναι αυτά τα γράμματα. Ας δεχτούμε ότι οι βορειοευρωπαίοι κατέληξαν σε διαφορετικό σύστημα για τις νότες από τους υπόλοιπους... Έπρεπε να έχουν και διαφορετική αρχή; Γιατί τάχα να μην αντιστοιχεί το A στο ντο; Τουλάχιστον ταιριάζει το φα με το F και βγαίνει κάποια άκρη...
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Μπα, όταν ασχοληθείς, γρήγορα τα μαθαίνεις. Αυτό έλεγα κι εγώ όταν είχα πάρει τις πρώτες παρτιτούρες με ακόρντα για την κιθάρα στ' αγγλικά, αλλά ούτε βδομάδα δεν έκανα για να τα συνηθίσω.

Πονοδάχτυλος Δαχτυλόπονος είναι μερικά ακόρντα που στραμπουλάς όλο το χέρι για να τα πιάσεις.


Λα ματζόρε (κεφαλαίο Μ, ενώ τα μινόρε είναι με m) εβδόμης με ανεσταλμένη τετάρτη (sus4) και δίεση στην πέμπτη χορδή:


http://jguitar.com/chordsearch/AM7sus4#5

Μετά απ' αυτό, πας στον ορθοχερικό. :-)
 

SBE

¥
Eγώ θυμάμαι ότι Α είναι το λα και τα υπόλοιπα βγαίνουν από εκεί.
Αλλά είχα την εντύπωση ότι μόνο οι αγγλόφωνοι χρησιμοποιούν τα γράμματα. Κι αυτοί όχι όλες τις φορές.

 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Αλλά είχα την εντύπωση ότι μόνο οι αγγλόφωνοι χρησιμοποιούν τα γράμματα. Κι αυτοί όχι όλες τις φορές.
Οι γερμανόφωνοι οπωσδήποτε.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Φρέσκια σοδειά. Τα φώτα σας παρακαλώ, για εντελώς αρχαρίους (στο πινακάκι, π.χ. λέμε «τέταρτα» ή «νότες διάρκειας ενός τετάρτου» π.χ. --και πώς λέμε την τελεία που επιμηκύνει τη διάρκεια κλπ. -- θα προσθέτω όρους που έχω βρει στο μεταξύ...):


= ψηλό σι ;


= χαμηλό σολ ;



whole note = ολόκληρο (τι; έτσι σκέτο; )
half notes = μισό (ομοίως σκέτο ; )
quarter notes = τέταρτο
eighth notes = όγδοο
sixteenth notes = δέκατο έκτο

stem = στέλεχος
flag = άγκιστρο
beam = μπάρα
dot = ;
 

Attachments

  • b5.JPG
    b5.JPG
    16.9 KB · Views: 425
  • g2.JPG
    g2.JPG
    14.9 KB · Views: 359
  • duration.JPG
    duration.JPG
    39.2 KB · Views: 562

daeman

Administrator
Staff member
...
υψηλό σι

χαμηλό σολ, αφού είναι G2, άλλωστε στο πεντάγραμμο που έχεις βρίσκεται χαμηλά στο κλειδί του φα, το κλειδί των μπάσων, της χαμηλής έκτασης

whole note = ολόκληρο
half note = μισό
quarter note = τέταρτο
eighth note = όγδοο
sixteenth note = δέκατο έκτο
(σκέτα όλα αυτά, όπως και το τριακοστό δεύτερο και το εξηκοστό τέταρτο)



dot = στιγμή (διάρκειας), ενώ παρεστιγμένο παρεστιγμένη νότα) λέγεται το φθογγόσημο που τη φέρει



Υπάρχει και το δις παρεστιγμένο, με δύο στιγμές, το οποίο έχει την αξία του αρχικού συν τη μισή εκείνου συν τη μισή του δεύτερου, δηλαδή ένα ολόκληρο δις παρεστιγμένο έχει διάρκεια ενός ολόκληρου + ενός μισού + ενός τετάρτου.
Τα ίδια ισχύουν και για τις παύσεις.


stem, flag και beam οι μουσικοί τα λένε όλα ουρές
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ευχ, daeman

stem, flag και beam οι μουσικοί τα λένε όλα ουρές

Τα στέλεχος, άγκιστρο και μπάρα τα βρήκα εδώ. Να υποθέσω ότι είναι «γραμματιζούμενη» (αλλά αποδεκτή) ορολογία;
 

daeman

Administrator
Staff member
... Τα στέλεχος, άγκιστρο και μπάρα τα βρήκα εδώ. Να υποθέσω ότι είναι «γραμματιζούμενη» (αλλά αποδεκτή) ορολογία;

Θεωρητικά, θεωρία και πράξη είναι το ίδιο πράγμα. Στην πράξη, όμως, διαφέρουν. :-)

Το στέλεχος παίζει, αλλά μάλλον σαν ορολογία (μεταφραστικό/σημασιολογικό δάνειο) παρά στην πράξη, στα λόγια των λογίων παρά στον λόγο των μουσικών.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ας συνεχίσω εδώ τις μουσικές απορίες που μου λύνει ο Δαεμάνος προς μέλλουσα χρήση όποιου τα ξαναχρειαστεί...

Musicians can play dozens of notes per second, even as many as 50 per second in a glide known as a glissando.

... σε έναν καλλωπισμό που ονομάζεται γκλισάντο;

Γιατί μου μοιάζει σαν λογιοτατισμός ο «καλλωπισμός» για το glide; Ή πρόκειται για παρερμηνεία δική μου; :(
 

daeman

Administrator
Staff member
...
... σε έναν καλλωπισμό που ονομάζεται γκλισάντο;
Γιατί μου μοιάζει σαν λογιοτατισμός ο «καλλωπισμός» για το glide; Ή πρόκειται για παρερμηνεία δική μου; :(

Επειδή είναι λογιοτατισμός να λέμε όλα τα μελωδικά στολίδια καλλωπισμούς ή ποικίλματα. :-) Αλλά τι να κάνουμε που έχουν καθιερωθεί έτσι στη λόγια μουσική; Στολίσματα είναι, αλλά πρέπει να συμφωνήσουν οι πολλοί να τα λένε στολίσματα ή ό,τι άλλο δεν θα είναι υπερβολικά λόγιο. Όσο η βάση δεν συμφωνεί στις επιλογές της για να τις διαδώσει και να τις επιβάλει, θα καπελώνεται από τους «αποπάνω», τους μουσικολόγους που παρακαλλωπίζουν τον λόγο τους, λες και στη μουσική κύρος δίνει πώς λες κάτι και όχι πώς και πότε το παίζεις.

Μα το έχω ψάξει και ξέρω ότι δεν υπάρχει ακριβής απόδοση του grace note, οπότε βολεύονται οι μελετητές με υπερώνυμα ή όρους στους οποίους δεν έχει κατασταλάξει η πιάτσα (αναφέρεις στολιδάκια, περαστικές νότες, off-beat νότες, φευγαλέες νότες). Οι σίγουρες αντιστοιχίες είναι:

ornament <> ποίκιλμα, καλλωπισμός, φιοριτούρα
ornamental note <> ποικιλματικός φθόγγος
...

Δεν κάνει η βιβλιογραφία διάκριση ανάμεσα σε καλλωπισμούς και ποικίλματα. ...

Το γκλισάντο πάντως είναι ένα γλίστρημα από μια νότα σε άλλη, περνώντας συνεχόμενα και από τις ενδιάμεσες, που σε άλλα όργανα ακούγονται διακριτές ενώ σε άλλα όχι.


Gypsy Eyes - Jimi Hendrix



Trombone Glissando Waltz

 
Top