(Ως προς το παράθεμα «The tone of the book is that of spoken language very successfully transcribed to print. … You can hear the book as you read it.», δεν μπόρεσα να το εντοπίσω όπως διατυπώνεται. Βάζω κάποιο κομμάτι που μου φάνηκε σχετικό μήπως συναγάγεις κάτι να σου ταιριάζει. )
Το πρώτο πράγμα που μου έκανε εντύπωση […] και με συνεπήρε εντελώς ήταν ο τόνος του. Το αυτί μου αμέσως ενέκρινε και καλωσόρισε την αναπάντεχη σωστότητα του τόνου […] Όμως δεν είναι μόνο η σωστότητα του τόνου που με κέρδισε. Στα λίγα ελληνικά βιβλία που διάβασα […] σπάνια βρήκα τις λέξεις στο χαρτί να μετουσιώνονται σε «ομιλία», σε άμεσο ζωντανό λόγο. […] Στο Τρίτο Στεφάνι, το φράγμα του ήχου έσπασε. Το βιβλίο έγινε «μιλητό», το άκουγα συνέχεια από το χαρτί […] ανακατεμένο με τους χίλιους ήχους που μας περιτριγυρίζουν στην καθημερινή ζωή.
(Ως προς το υπόλοιπο κείμενο, νομίζω πως τα παρακάτω ανταποκρίνονται μια χαρά)
Τη Νίνα, την ηρωίδα […] θα την έχω συναντήσει πολλές φορές […] Και ξαφνικά ανακαλύπτω πως πάντα την ήξερα, αυτή τη Νίνα. Είπα πως η κυρία Νίνα είναι η ηρωίδα του βιβλίουˑ ίσως να μην είναι η σωστή λέξη: η Νίνα είναι η αφηγήτρια, και πιθανώς η πραγματική ηρωίδα να είναι η κυρία Εκάβη, το καταλυτικό εκείνο στοιχείο που εισχωρεί βαθμιαία στον κόσμο της κυρίας Νίνας, ώσπου οι δύο παράλληλοι βίοι σμίγουν και γίνονται ένα. […] η Νίνα μιλάει, και στο μονόλογό της καθρεφτίζονται όχι μόνο οι μεγάλες κραυγές της Εκάβης, όχι μόνο οι φωνές των ανθρώπων που απαρτίζουν τον κόσμο της, και διαμορφώνουν τη ζωή της –αλλά και των ανθρώπων που την περνάνε ξυστά στο δρόμο. […] μέσα σ’ αυτό το κοινό δίχτυ συλλαμβάνονται όλα τα πιο ουσιώδη θέματα. Αυτό το «ημερολόγιο μιας μικροαστής» καταφέρνει να είναι, για μένα, συνάμα και το Βιβλίο του πολέμου, το Βιβλίο της Κατοχής, το Βιβλίο του Κινήματος, ακόμα και το Βιβλίο της «Ελληνικής Πραγματικότητας». […] Παρ’ όλο που το βιβλίο βρίθει από επεισόδια, περιπέτειες, συμφορές, συγκρούσεις, και πάλι εδώ δεν υπάρχει η τεχνητή, η ψεύτικη κλιμάκωση του δήθεν «καλά αρχιτεκτονημένου» βιβλίου. Πόσο πιο δύσκολη είναι η ρευστότητα που επιτυγχάνει ο Κώστας Ταχτσής! Γι’ αυτό πιστεύω πως αυτό το βιβλίο, το απατηλά απλό και πεζό, είναι τολμηρότατο, και απόλυτα επιτυχές ως τεχνικό επίτευγμα. Μου είναι αδύνατο να φαντασθώ πώς γράφτηκεˑ εδώ δεν υπάρχει συνταγή, υπάρχει μόνο αλχημεία.