Τα της κρίσης (ό,τι περνάει από την κρησάρα μας)

nickel

Administrator
Staff member
Ωραία, άρα θα μπορείς να μου εξηγήσεις. Use any language you’re more familiar with in this field.

Οι ΗΠΑ δανείστηκαν παραχωρώντας επιτόκιο 3% στα 10ετη τους ομόλογα, εκεί που πριν από μερικούς μήνες έδιναν 1,70%. Λες όμως ότι «θα αναγκαστούν να πληρώνουν υψηλότερα επιτόκια ώστε να προσελκύσουν αγοραστές σε μελλοντικές δημοπρασίες/εκδόσεις ομολόγων». Γιατί; Οι μελλοντικές αγορές θα επηρεαστούν μόνο από αυτή την ανοδική τάση των επιτοκίων; Δεν υπάρχουν άλλα πράγματα να καθορίζουν τις τάσεις των επιτοκίων σε σχέση με την πορεία μιας οικονομίας όπως επίσης και τη σχέση των επιτοκίων των αμερικάνικων 10ετών με τα επιτόκια των ομολόγων άλλων χωρών και τις άλλες επενδυτικές ευκαιρίες (συνάλλαγμα, χρυσός, CDR κτλ);
 

pontios

Well-known member
Η καμπύλη αποδόσεων αντανακλά όλες τις συνθήκες της αγοράς - δείχνει την ψυχολογία της αγοράς.
Όλα αυτά που ανέφερες παίζουν ρόλο στη διαμόρφωση της ψυχολογίας (the biggest factor may be the level of bond buying by the Central Banks - both anticipated and real).
 

pontios

Well-known member
In response to your specific questions, nickel.

Οι ΗΠΑ δανείστηκαν παραχωρώντας επιτόκιο 3% στα 10ετη τους ομόλογα, εκεί που πριν από μερικούς μήνες έδιναν 1,70%.

re: the 10 year bond yield chart - it doesn't mean the US borrowed by issuing 10 year bonds several months ago at 1.7% and has now borrowed (by issuing more) at 3% - it just shows the yield of the 10 year bonds in the second hand market (which nevertheless indicates the coupon rate at which bonds would need to be issued - in order to attract buyers).
Λες όμως ότι «θα αναγκαστούν να πληρώνουν υψηλότερα επιτόκια ώστε να προσελκύσουν αγοραστές σε μελλοντικές δημοπρασίες/εκδόσεις ομολόγων». Γιατί; Οι μελλοντικές αγορές θα επηρεαστούν μόνο από αυτή την ανοδική τάση των επιτοκίων;

What I meant to say is that, had the US borrowed several months ago, i.e, in the past, it would have borrowed at lower rates, compared to now (the future, in that sense).

Governments issue bonds of various tenures at set interest rates, known as coupon rates.
I've just cited the 10 year bonds.

Once bonds are issued, they can immediately be bought and sold on the second hand market - the investors don't have to hold the bonds until maturity.

The second hand market is continually assessing the risk of the bonds and also comparing the yield of the bond vs the return on alternative investments, and the end result of all this buying and selling and risk assessment is a varying bond yield.
Central banks are buying bonds in order to keep interest rates as low as possible, so anticipating the moods and moves of central banks can greatly influence bond yields.

So governments have to adjust the coupon rates of the bonds they issue, to compete with the bonds in the second hand market - the 10 year bond yield is an important indicator.
 
Γραφείο προϋπολογισμού της Βουλής, "Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στη ζώνη του ευρώ και η Ελλάδα"
(news.gr)
Η αδυναμία κρατών μελών της ευρωζώνης, όπως η Ελλάδα και η Πορτογαλία, να μειώσουν το δημόσιο χρέος τους στο επίπεδο που απαιτούν οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες της ζώνης του ευρώ, επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, στην ενδιάμεση έκθεση που δημοσίευσε σήμερα το Γραφείο προϋπολογισμού της Βουλής, υπό τον τίτλο "Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στη ζώνη του ευρώ και η Ελλάδα".

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται, "το παρόν σημείωμα στηρίζεται στην παραδοχή ότι η Ελλάδα παραμένει στη Ζώνη του Ευρώ ή ότι υπάρχει ευρεία πολιτική συναίνεση για να αποφευχθεί η επιστροφή στη δραχμή. Στους κινδύνους της εξόδου από τη Ζώνη του Ευρώ αναφέρθηκε συχνά ο πρωθυπουργός και, τελευταία, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε πρόσφατη ομιλία του στις ΗΠΑ" ενώ "η παραμονή στην Ευρωζώνη οριοθετεί σήμερα τις δυνατότητες της χώρας με διαφορετικό τρόπο από το παρελθόν λόγω των θεσμικών (και άλλων) εξελίξεων".

Σύμφωνα με την ενδιάμεση έκθεση, "στο μέλλον κάθε ελληνική κυβέρνηση, ανεξάρτητα αν υπογραφεί νέο μνημόνιο, θα πρέπει να κινείται εντός των νέων κανόνων οικονομικής και δημοσιονομικής πολιτικής. Επίσης πρέπει να υπογράψει μαζί με άλλα κράτη- μέλη πάσης φύσης "συμβατικές διευθετήσεις" οι οποίες θα θέτουν τους όρους υπό τους οποίους θα χορηγείται βοήθεια μέσω των διαφόρων μηχανισμών. Από το 2014 βρισκόμαστε σε μια διαφορετική ΕΕ και Ευρωζώνη, δηλαδή σε μια νέα κατάσταση συλλογικής εποπτείας για τη δημοσιονομική της πολιτική και στενότερης συνεργασίας για τη γενικότερη οικονομική της πολιτική".

Όπως τονίζεται, "το νέο σύστημα αμοιβαίας εποπτείας διαφέρει σημαντικά από το προηγούμενο (προ κρίσης). Όσον αφορά τη δημοσιονομική πτυχή γίνεται πιο δεσμευτικό και συνδυάζεται με αυστηρότερες κυρώσεις και ευκολότερες διαδικασίες επιβολής τους".

Οι συντάκτες της έκθεσης, επικαλούμενοι τον Αμερικανό οικονομολόγο Robert Barro, αναφέρουν ότι "το υψηλό δημόσιο χρέος αργά ή γρήγορα, θα οδηγήσει σε υψηλότερη φορολογία η οποία θα μειώσει το δυναμικό της οικονομικής ανάπτυξης. Η οδυνηρή εμπειρία των τελευταίων ετών έχει επιβεβαιώσει την άποψη του Barro, αφού σχεδόν σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ έχουν αυξηθεί οι φόροι, ενώ ταυτόχρονα έχουν μειώσει την πρόβλεψη για οικονομική ανάπτυξη. Επίσης νέοι στόχοι- προτεραιότητες είχαν υψηλό κόστος λόγω της πτώσης του ΑΕΠ που προκάλεσαν και της δραματικής αύξησης της ανεργίας. Τέλος, οι πολιτικές προτεραιότητες μπορεί να αποδειχθούν αντιπαραγωγικές με την έννοια ότι η πτώση του ΑΕΠ δυσκολεύει τις μεταρρυθμίσεις και την επίτευξη μιας όχι προσωρινής αλλά διατηρήσιμης ισορροπίας των προϋπολογισμών με εξάλειψη πρωτογενών ελλειμμάτων (φαινόμενο της "χιονοστιβάδας")".

Υπό το πρίσμα όμως αυτό, όπως εκτιμούν οι συντάκτες της έκθεσης, "δεν λύθηκε το ζήτημα του χρέους της Ελλάδας, της Πορτογαλίας κ.α. Κράτη- μέλη όπως η Ελλάδα (με το δημόσιο χρέος να παραμένει στα δυσθεώρητα ύψη του 170%) δεν έχουν την παραμικρή δυνατότητα να μειώσουν τα χρέη (σε απόλυτα μεγέθη και ως ποσοστό του ΑΕΠ) στο επίπεδο που απαιτούν οι νέοι δημοσιονομικοί κανόνες αποκλειστικά μόνο με εθνικές προσπάθειες. Αν το επιχειρήσουν θα πρέπει να εφαρμόσουν και στο μέλλον "τυφλή" λιτότητα που όμως θα επιδεινώσει την κρίση χωρίς να λύσει το πρόβλημα της υπερχρέωσης. Επομένως, λογικό είναι να αναζητούνται εναλλακτικές λύσεις" από την ΕΕ.

Σύμφωνα με την έκθεση, "κάθε κράτος μέλος θεσμοθετεί και τηρεί τον κανόνα του ισοσκελισμένου προϋπολογισμού ("χρυσός κανόνας")" ενώ, όπως επίσης σημειώνεται στο σχετικό κείμενο, "η Ελλάδα θα πρέπει να δημοσιοποιήσει το νέο Μεσοπρόθεσμο 2014-2016 μέχρι τα τέλη Απριλίου 2014. Θα πρέπει να περιλαμβάνει τα μέτρα που θα διασφαλίσουν τη δημοσιονομική ισορροπία για την περίοδο μετά το τρέχον Μνημόνιο. Θα γίνουν τότε φανερές οι δεσμεύσεις της χώρας στο ευρωπαϊκό πλαίσιο".
 
Erosion of Argentine Peso Sends a Shudder Through Latin America (ΝΥΤ)
Το συνδέει με την (θρυλούμενη) επιβράδυνση της ζήτησης στην Κίνα (θρυλούμενη, γιατί αυτοί ανακοίνωσαν ρυθμό μεγέθυνσης 7,7%):
Fears are rising that the demand for commodities, a centerpiece of Argentina’s economy, is weakening in places like China, a slowdown that could threaten developing nations. (...) “There’s something that’s happening all over Latin America, which is that the region is coming to the end of its commodities boom,” said Francisco Rodríguez, an economist with Bank of America Merrill Lynch.
 

SBE

¥
Μερικά προβλήματα που μπορεί να συμβούν σε περίπτωση εφαρμογής:
α. Δίνει πολλά περιθώρια για ξέπλυμα χρήματος. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ξαφνικά κάθε Έλληνας πολίτης θα αποκτήσει έναν μαφιόζο για κολλητό και θα νομιμοποιήσει τα παράνομα του μαφιόζου (με το αζημίωτο) ως δήθεν δικά του αδήλωτα από το παρελθόν. Από την άλλη, δεν είναι και τόσο άσχημη προοπτική να γίνουμε το πλυντήριο της Ευρώπης.
β. Αν σταματήσουν να ψάχνουν τα κρυμμένα λεφτά, γιατί να προσπαθήσει ο φοροφυγάς να τα δηλώσει και να τα πληρώσει; ΟΚ, μερικοί μπορεί να θελήσουν να τα νομιμοποιήσουν, αλλά οι άλλοι γιατί; Ειδικά άμα ξέρουν ότι μετά θα φορολογούνται γι'αυτά κάθε χρόνο;
γ. Ένα πλεονέκτημα είναι φυσικά ότι θα λήξει το ζήτημα και θα μπορέσουμε να κοιτάξουμε στο μέλλον. Και γενικά εγώ είμαι υπέρ του ΟΚ, στο εξής τι κάνουμε, αντί για το εθνικό σπορ της συνεχούς ενασχόλησης με το παρελθόν. Αλλά δεν θα ικανοποιηθεί έτσι το λαϊκό αίσθημα, που διψάει για αίμα φοροφυγάδων.
 
Όπου το find us before we find you μετατρέπεται σε find us because we can't (and/or we don't want to) find you.
 

nickel

Administrator
Staff member
Η SBE ανέφερε μερικές από τις σκέψεις που έχω κάνει, αλλά στο σλόγκαν του Κώστα θα έπρεπε ίσως να προστεθεί και η σκέψη «Find us before Syriza finds you». :-)
 
Πώς θα αποζημιωθείτε για τις καταθέσεις σας σε περίπτωση «ατυχήματος» (Financial Press)
Απολύτως ασφαλείς είναι οι καταθέσεις μέχρι τις 100.000 ευρώ και με τη βούλα του ΕΚΟΦΙΝ. Το Συμβούλιο των υπουργών Οικονομικών της ΕΕ ενέκρινε οριστικά την οδηγία για την προστασία των καταθέσεων ως 100.000 ευρώ, σε περίπτωση που «σκάσει» τράπεζα στην ΕΕ.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Οι προφητείες Λεβέντη για τα όσα ζει η Ελλάδα σημέρα:
 

Zazula

Administrator
Staff member
H Knight Frank ορίζει UHNWI (Ultra-High-Net-Worth Individual) κάποιον με περιουσία άνω των 30.000.000 USD σε καθαρά στοιχεία ενεργητικού πέρα απ' την κύρια κατοικία του. Αντιγράφω απ' τη φετινή έκθεσή της:
.
There were also some notable pockets of optimism in Europe in 2013, including Greece and Ireland, two of the countries that suffered most in the wake of the financial crisis. Ireland gave itself an early Christmas present last year by exiting the EU and IMF bailout package put in place in 2010. Although dealing with the fallout from the crisis, especially in the banking sector, will weigh on the country for years to come, some positive signs have emerged – not least a pick-up in house prices and a robust 35% rise in the Irish stock exchange during the year.
The Greek economy may have remained in recession last year, but stocks listed on the Athens exchange rose by 25%, and it is widely forecast that the country will finally emerge from recession during the coming year.
The number of UHNWIs in Greece rose by 2% last year, although the total UHNWI population remains 19% lower than in 2007. Given the painful austerity measures still in place, both countries’ UHNWI populations may have been boosted to some extent by those arriving from overseas, rather than an underlying growth in wealth. Attracting wealthy individuals as residents can be beneficial, especially if they also relocate their businesses.
.
Τα στοιχεία με τους πολυεκατομμυριούχους (οι πρώτοι είναι πάνω απ' τα τριάντα Μουσντ, οι δεύτεροι πάνω απ' τα εκατό· παρέλειψα τους δισεκατομμυριούχους, οι οποίοι είναι σταθεροί απ' το 2003 ως σήμερα στους δύο και η έκθεση δεν προβλέπει πως θ' αυξηθούν σε αριθμό μέχρι το 2023):
Rank|Wealth population|31|= η θέση της Ελλάδας σε σχέση με τις άλλες χώρες, με βάση τον συνολικό αριθμό UHNWIs
|Wealth growth|80|= η θέση της Ελλάδας με βάση τις προοπτικές αύξησης των UHNWIs στα επόμενα δέκα χρόνια
UHNWI population|2003|571|
|2012|709|
|2013|721|
|2023|864|
______ % change|2003-2013|26%|
|2012-2013|2%|
|2013-2023|20%|
Centa-millionaires|2003|73|
|2012|90|
|2013|92|
|2023|110|
______ % change|2003-2013|26%|
|2012-2013|2%|
|2013-2023|20%|
Δείτε όλη την έκθεση εδώ: http://www.thewealthreport.net/resources/thewealthreport2014.pdf
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ακούω τώρα στο ραδιόφωνο του Σκάι μια κυρία μεγάλης ηλικίας που παίρνει τηλέφωνο: «Λοιπόν, εγώ είμαι άγαμη θυγατέρα στρατηγού με τρία ξώγαμα. Δεν ξέρω τι θα κάνουνε τους ένστολους, εμένα να κοιτάξουνε».
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Τι κρύβει η σιωπή για τον Γιώργο Τράγκα;, του Ανδρέα Πετρουλάκη.

[...]
Πιστεύω πάντως ότι η κυριότερη αιτία της ασυλίας που απήλαυσε ο δημοσιογράφος οφείλεται σε αυτό το μνημείο ανορθολογισμού και παράνοιας που ονομάζεται αντιμνημονιακό μέτωπο. Σε αυτόν τον χυλό που ισοπεδώνει και αποπροσωποποιεί τα πάντα. Που καταπίνει προϊστορία, δεοντολογία, ποινικά μητρώα, κοινή λογική. Που σε κάνει ξαφνικά να βλέπεις πολιτικούς και δημοσιογράφους με επάρκεια και βάθος και συνεπή πορεία στην αριστερά ή αλλού να δείχνουν κατανόηση για ακροδεξιούς, σεξιστές, λαικιστές, εθνικιστές, λούμπεν, αγοραίους, γραφικούς και απατεώνες μόνο και μόνο γιατί νιώθουν να τους ενώνει ο κοινός εχθρός, το μνημόνιο. Που βλέπεις ανθρώπους τους οποίους σέβεσαι για τις γνώσεις, το ήθος και την προσήλωσή τους στα ιδεώδη της δημοκρατίας και του ουμανισμού να εγκλωβίζονται σε ένα ιδεολόγημα που τους συστοιχίζει στα αντιμνημονιακά χαρακώματα με έναν συρφετό που παλιά και οι ίδιοι θα ονόμαζαν αυριανισμό.
[...]
 

nickel

Administrator
Staff member
Η μόνη μου ελπίδα είναι το κομμάτι του λαού που φανατικά άκουγε και αναπαρήγαγε τις ατάκες του κ. Τράγκα. Που τον ένιωθε σαν τη φωνή του, διερμηνέα του πόνου του και εκτόνωση της δικής του οργής. Μήπως ξαφνικά αυτός ο λαός σκεφτεί ότι, καλά η Μέρκελ και ο Βενιζέλος και ο Παπανδρέου και ο Σαμαράς, αλλά μήπως για την ξαφνική αλλαγή της ζωής μας φταίει και το γεγονός ότι άνθρωποι με τόσα πολλά λεφτά απέφευγαν και αποφεύγουν να πληρώνουν τους φόρους τους; Μήπως ο ταξιτζής που τον ακούει στη διαπασών κάθε πρωί πληρώνει χαράτσι για το τριάρι του ακριβώς γιατί οι Τράγκες αυτής της χώρας δεν πληρώνουν αυτά που αναλογούν στα δικά τους μεγαλύτερα σπίτια; Και το κυριότερο να συνειδητοποιήσει ποιας τάξεως χρήματα, έστω και απολύτως νόμιμα, έχει ένας άνθρωπος με τον οποίο ταυτίζεται στην καθημερινή του βιοπάλη; Πόσα λεφτά κρατικής διαφήμισης π.χ. έπαιρναν οι ημιθανείς εφημερίδες του (μόνο για το 2007 το ποσόν ήταν περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ) και για ποιο λόγο οι υπουργοί φρόντιζαν να τα εγκρίνουν; Πόσο προσοδοφόρος τελικά είναι ο ασυνθηκολόγητος πόλεμος ενός αντισυστημικού κατά του κατεστημένου, ενός αντιστασιακού κατά της κατοχικής κυβέρνησης;

Καλημέρα. Τίποτα δεν εγγυάται ότι άνθρωποι που δέχονται την αισθητική και την επιχειρηματολογία του Τράγκα μπορούν να πραγματοποιήσουν τα άλματα που ονειρεύεται ο Πετρουλάκης. Απλώς θα μεταπηδήσουν στον επόμενο ή στον διπλανό Τράγκα. :-(
 
Top