Τα εφήμερα

nickel

Administrator
Staff member
Μετά από κανένα μισάωρο, ο κ. Τζαβάρας έσκυψε στην πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών Άννυ Ραγιά και της είπε στο αυτί: «Θέλω να φύγω».
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.antapokrites&id=24508

Κι εμείς θέλουμε να φύγεις, αλλά αργεί ο ανασχηματισμός.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Όπως ο υπουργός οικονομικών της Αργεντινής, που είπε στην Ελληνίδα δημοσιογράφο «Θέλω να φύγω».
 

bernardina

Moderator
Μετά από κανένα μισάωρο, ο κ. Τζαβάρας έσκυψε στην πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκδοτών Βιβλιοπωλών Άννυ Ραγιά και της είπε στο αυτί: «Θέλω να φύγω».
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.antapokrites&id=24508

Κι εμείς θέλουμε να φύγεις, αλλά αργεί ο ανασχηματισμός.

E, να φύγει ο άνθρωπος. Μη τον κρατάμε με το ζόρι, αφού δεν έχει καμία σχέση με τον Πολιτισμό. Και, πάνω απ' όλα, μη χάσει η Δικαιοσύνη τέτοιο ανεκτίμητο διαμάντι.
 
Τρεις Κύπριες (ως εκεί [και μη παρέκει] φτάνει ο φεμινισμός μου) θα παρουσιάζουν στο εξής διατριβές για την Οθωμανική Αυτοκρατορία και την Τουρκία στο Dissertation Reviews.

Το φθινόπωρο θα γράψω κι εγώ μια παρουσίαση!
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ακούω ειδήσεις στο ραδιόφωνο: «Για πολύ καλά διαβασμένους τα θέματα της Ιστορίας».

Κοιτάζω τα θέματα και απορώ. Να φταίει ότι έδωσαν ερωτήσεις κρίσης μαζί με πρωτότυπα κείμενα; Να φταίει ότι ασχολήθηκαν με πρόσφατα (στην κλίμακα της ιστορίας) πράγματα;

Η φυσική, αντίθετα, λίγο εμμονική με την πυρηνική φυσική μου φάνηκε. Όσο για τη βιολογία, δεν νομίζω ότι πρέπει να δυσκόλεψε τα διαβασμένα παιδιά...
 
Τα θέματα της ιστορίας ήταν μάλλον εύκολα. Εκείνο το Β2 με ενόχλησε, όμως. Η Ελλάδα επιμένει να αναμασάει την σημασία της συμμετοχής της στον Β'ΠΠ και να ζητάει από τα παιδιά αναλύσεις, όταν είναι ένα θέμα εξαιρετικά περίπλοκο στο οποίο οι ιστορικοί δεν έχουν σύμφωνες απόψεις. Η σημασία μπορεί να ήταν από πολύ μεγάλη ως πολύ μικρή. Και σε έναν μεγάλο βαθμό δεν θα ξέρουμε ποτέ τι απ' τα δυο ήταν, γιατί η ιστορία δεν είναι μαθηματικά πρώτης δημοτικού, να αφαιρέσεις το ένα και να βρεις το αποτέλεσμα των υπολοίπων.

Για την φυσική δεν συμφωνώ. Αφού αυτά έχει το βιβλίο, τι να κάνουν; Να γυρίσουν στους νόμους του Νεύτωνα; Εντάξει, το βιβλίο είναι χάλι μαύρο, αλλά τι να κάνουμε (απλά διαβάστε την εισαγωγή της τρίτης ενότητας, να δείτε τι ανακρίβειες γράφει);
 

SBE

¥
Κοιτάζω τα μαθηματικά και η πρώτη σκέψη είναι έχετε γεια βρυσούλες. Όχι γιατί είναι δύσκολα ή εύκολα αλλά γιατί δεν μπορώ πλέον να κρίνω, τα έχω ξεχάσει όλα. Εμ, ένα μυαλό χειμώνα καλοκαίρι...
 
Εμένα μού φαίνονται φυσιολογικά, βάσει ύλης. Δεν ξέρω τι έπεφτε άλλες χρονιές και ψιλοβαριέμαι να κοιτάξω.
 

Earion

Moderator
Staff member
Ό,τι και να πείτε για την καθαρεύουσα, εμένα μου άρεσαν τα προσπεφυκότα:
Όλα τα δίκαια, πολιτικά, διοικητικά και εμπορικά, τα προσπεφυκότα εις εντελή ανεξαρτησίαν
La Grece formera un Etat independant, et jouira de tous les droits politiques, administratifs, et commerciaux, attachés a une independance complete (Πηγή). Στα αγγλικά θα το είπαν all the rights pertaining to full independence.

προσφύομαι 1. φυτρώνω πάνω σε κάτι, επιφύομαι, 2. (συνεκδ.) είμαι προσκολλημένος σε κάτι, προσκολλιέμαι.

Ο ηγεμόνας θέλει φέρει τον τίτλον Ηγεμών Κυριάρχης της Ελλάδος = portera le titre de Prince Souverain de la Grece.

Και μια ένσταση: Το κείμενο δόθηκε στα παιδιά πολυτονισμένο, έτσι όπως το βλέπω δημοσιευμένο στην εφημερίδα; Γιατί; Πώς; Αφού το ελληνικό σχολείο δεν χρησιμοποιεί πολυτονικό. Και, για να προλάβω αντιρρήσεις, διόλου δεν δέχομαι τη δικαιολογία ότι το ξεσήκωσαν από την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, γιατί το κείμενο είναι από σαρωτή και ψηφιοποιημένο. Κάποιος κατέβαλε τον αχρείαστο κόπο να το πολυτονίσει.
 

nickel

Administrator
Staff member
Εγώ το δικαιολόγησα αμέσως με τη σκέψη ότι προτιμούν να τα ακούσουν από κάποιους που θα τους πουν «Γιατί δεν το μονοτόνισες;» παρά από κάποιους που θα τους πουν «Γιατί μονοτόνισες ένα κείμενο της καθαρεύουσας που η πηγή σου το είχε πολυτονισμένο;».
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Και τώρα, αφού μελετήσετε προσεκτικά το πρωτόκολο του 1830, παρατηρήστε προσεκτικά αυτό το γραμματόσημο (της ονομαζόμενης σειράς της «εκατονταετίας»)



και σημειώστε τις παρατηρήσεις σας.

Τα σύνορα στο γραμματόσημο είναι αυτά της διάσκεψης του Λονδίνου, του 1832, που επανέφερε τα σύνορα του πρωτοκόλου του Λονδίνου του 1829. Όποιος βρει στο ιντερνέτι τον χάρτη του πρωτοκόλου του 1830, τον πραγματικό χάρτη, που αφήνει τη Δυτική Στερεά, πέρα από τον Αχελώο εκτός, ας κάνει έναν κόπο να τον κοπιάρει εδώ.
 

Attachments

  • gramatosimo_1830.jpg
    gramatosimo_1830.jpg
    23.1 KB · Views: 253
Εγώ το δικαιολόγησα αμέσως με τη σκέψη ότι προτιμούν να τα ακούσουν από κάποιους που θα τους πουν «Γιατί δεν το μονοτόνισες;» παρά από κάποιους που θα τους πουν «Γιατί μονοτόνισες ένα κείμενο της καθαρεύουσας που η πηγή σου το είχε πολυτονισμένο;».

Το μονοτόνισα γιατί δεν υπάρχει κανένα OCR που να διαβάζει πολυτονικό.-
 

nickel

Administrator
Staff member
Το μονοτόνισα γιατί δεν υπάρχει κανένα OCR που να διαβάζει πολυτονικό.-
Πρόγραμμα υπάρχει. Πέραν αυτού, για λίγες παραγράφους, ας έβαζες μόνος σου τους τόνους.

Όχι, δεν είμαι υπέρ του πολυτονικού, ούτε υπέρ της νεκρανάστασής του στις εξετάσεις. Υποθετικούς διαλόγους γράφουμε.
 
Πρόγραμμα υπάρχει. Πέραν αυτού, για λίγες παραγράφους, ας έβαζες μόνος σου τους τόνους.

Όχι, δεν είμαι υπέρ του πολυτονικού, ούτε υπέρ της νεκρανάστασής του στις εξετάσεις. Υποθετικούς διαλόγους γράφουμε.

Το έχω υπόψιν μου, αλλά κάνει σχεδόν έξι κατοστάρικα. Απαράδεκτο να πληρώσεις έξι κατοστάρικα για να πολυτονίσεις ένα κείμενο, όταν ο κατώτατος μισθός είναι χαμηλότερος. Το ερώτημα που προκύπτει λοιπόν, είναι: από την στιγμή που δεν υπάρχει φθηνός -κατά προτίμηση δωρεάν- τρόπος να διατηρήσεις το πολυτονικό, γιατί πολυτονίζεις ένα μονοτονικό κείμενο, την στιγμή που δεν είναι αρχαίο;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τι εννοούσες λοιπόν με τον «πραγματικό χάρτη»; :)
Εννοούσα ότι σχεδόν :D πουθενά (εκτός από το σχολικό βιβλίο, και μάλιστα της Στ΄Δημοτικού, που δεν σκέφτηκα να κοιτάξω πρώτο πρώτο), ακόμη και στο γραμματόσημο που αναφέρει 1830, δεν βρίσκεται ο χάρτης του πρωτοκόλου που έπεσε στις σημερινές εξετάσεις, με τη συνοριογραμμή Μεσολόγγι-Λαμία, αλλά ο χάρτης του 1832, με τη βορειότερη γραμμή.
 
Top