Τα αντιθρησκευτικά του Φίλη

nickel

Administrator
Staff member
Είμαι (υποτίθεται) ακόμα σε διακοπές και θα 'λεγα ψέματα αν ισχυριζόμουν ότι σας διάβαζα τις μέρες που έλειπα. Για την ακρίβεια, μετράω κάπου 50 αδιάβαστα νήματα εδώ, και αντίστοιχες εκκρεμότητες έχει και ο υπόλοιπος βίος μου, ο επαγγελματικός και ο άλλος (ποιος άλλος; :-) ).

Άκουσα λοιπόν προ ημερών στις ειδήσεις κάποιο προσκλητήριο του Ευκλείδη Τσακαλώτου, που αναρωτιόταν που βρίσκονται τώρα οι διανοούμενοι της Αριστεράς και γιατί δεν υποστηρίζουν τον Νίκο Φίλη στις δυσκολίες του με την Εκκλησία. Και σκεφτόμουν ότι, ακόμα κι αν δεν είμαι διανοούμενος της Αριστεράς, πάντα ήθελα κάπως αλλιώς να διδάσκεται στο σχολείο αυτό το κομμάτι της σχέσης του Ανθρώπου με το Άγνωστο. Αλλά κάτι δεν μου πήγαινε καλά σ' αυτή την ιστορία: η μεθόδευση. Ήρθε λοιπόν ένα κομμάτι από τα χτεσινά Νέα, ένα άρθρο του Μιχάλη Τσιντσίνη, να φωτίσει την άγνοιά μου, και ερχόμουν να το προσθέσω εδώ, αλλά έπεσα πάνω σε σημερινή είδηση με τίτλο «Όπισθεν... ολοταχώς από Φίλη στην κόντρα με την Εκκλησία (Φρένο στον υπουργό Παιδείας από το Μαξίμου υπό την απειλή ενδοκυβερνητικής κρίσης)». Δεν θα κάνω πίσω, ωστόσο. Θα το βάλω το χτεσινό άρθρο, που ίσως εξηγεί τη σημερινή είδηση. Γιατί σκέφτομαι ότι, αν θέλεις πραγματικά να κερδίσεις κάποιες μάχες, δεν μπορεί να τις δίνεις με τόση διάθεση να τις χάσεις.

Όπιο
Μιχάλης Τσιντσίνης | Νέα, 26/09/2016 |

Αν δεν υπήρχε ο Νίκος Φίλης οι φανατικοί ιεράρχες θα έπρεπε να τον επινοήσουν. Ποτέ δεν είχαν στο υπουργείο τέτοιον ιδανικό παρτενέρ. Εναν υπουργό που τους δίνει λόγο ύπαρξης και τους τροφοδοτεί ρίχνοντας λάδι στη φωτιά τους. Έναν υπουργό που τους επιτρέπει να ρυμουλκήσουν και την ηγεσία της Εκκλησίας στον επιθετικό συντηρητισμό τους.

Τι άλλο έχει καταφέρει ο Φίλης επισπεύδοντας την αλλαγή των «προγραμμάτων σπουδών» στα Θρησκευτικά; Ο υπουργός Παιδείας έχει δώσει στο θέμα περιωπή σύγκρουσης για τον κοσμικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα το μάθημα στα σχολεία δεν έχει ούτε την κατηχητική ισχύ που φαντάζονται οι υποστηρικτές του. Ούτε η γραφειοκρατική του εκκοσμίκευση, όπως επιχειρείται, θα απελευθερώσει τάχα τους μαθητές από την εκκλησιαστική επιρροή. Πιστός δεν γίνεσαι χάρη στα Θρησκευτικά. Άθεος δεν γίνεσαι χωρίς αυτά. Η σύγκρουση για το μάθημα είναι συμβολική.

Ο τρόπος που ο Φίλης μετέχει στη σύγκρουση υπονομεύει τον διακηρυγμένο στόχο του. Αν εννοούσε να αλλάξει όντως τον τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος, δεν χρειαζόταν να αιφνιδιάσει την άλλη πλευρά. Ούτε χρειαζόταν να την ερεθίσει με εμπρηστικά σχόλια («τι έκανε στην Κατοχή η Εκκλησία;»), που θα συγχωρούνταν σε έναν σχολιαστή της «Αυγής» αλλά όχι σε έναν υπουργό που υποτίθεται ότι έχει την πολιτική ευφυΐα για να φτάσει ελισσόμενος στον σκοπό του.

Εκτός αν σκοπός ήταν η σύγκρουση καθεαυτή. Εκτός αν ο Φίλης επιζητούσε, όπως και στο παρελθόν, μια αφορμή για να δώσει διαπιστευτήρια αριστερής ορθοδοξίας, του ιδίου και της κυβέρνησής του. Η στιγμή είναι κατάλληλη για δογματικές ανδραγαθίες. Μακιγιάρουν την αυτοεικόνα του ΣΥΡΙΖΑ ως φορέα αριστερού μετασχηματισμού λίγο πριν από το Συνέδριό του. Και, παραλλήλως, δίνουν την ευκαιρία στον κυβερνητικό του εταίρο να επανασυστηθεί στο υπερσυντηρητικό του ακροατήριο. Αυτού του τύπου οι ψεύτικοι πολιτισμικοί πόλεμοι με τους ΑΝΕΛ —όπως κι εκείνοι για το τζαμί ή για το σύμφωνο συμβίωσης— ανήκουν πια στη ρουτίνα της συγκατοίκησης με τον ΣΥΡΙΖΑ. Είναι ανώδυνα, αμοιβαίως τονωτικά, καβγαδάκια.

Το πραγματικό πολιτικό ερώτημα είναι κατά πόσο ο καβγάς που πυροδότησε ο Φίλης μπορεί να εξελιχθεί σε σχίσμα μεταξύ της κυβέρνησης και της Εκκλησίας. Μέχρι στιγμής η σχέση της Αρχιεπισκοπής με το Μαξίμου δεν έχει κλονιστεί. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ιερώνυμος απευθύνεται πάντοτε στον Τσίπρα, παρακάμπτοντας τον υπουργό του. Ο Φίλης αντιμετωπίζεται ως μονοπρόσωπη αίρεση σε μια κυβέρνηση της οποίας η ευλάβεια είναι συστηματικότερη από τις εκδηλώσεις της αριστερής της ταυτότητας.

Ο Τσίπρας έχει δείξει ότι υπολογίζει την Εκκλησία ως πολιτικό μέγεθος. Θα ήταν έκπληξη αν δεν αναζητούσε και τώρα τρόπο να θάψει τη διαφορά. Άλλωστε τα αντιθρησκευτικά του Φίλη εξάντλησαν την πολιτική τους χρησιμότητα. Ήταν μια δόση όπιο για τους συριζαίους.

http://www.tanea.gr/opinions/all-opinions/article/5392491/opio/

 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Τι πυροτέχνημα άναψε πάλι ο υπουργός Φιτίλης και σε συγκίνησε;
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Να εξηγήσω και τι εννοώ. Δεν μπορείς να ασχοληθείς στα σοβαρά με οτιδήποτε κάνει ένας άνθρωπος που εδώ και δύο χρόνια προβοκάρει και δείχνει να έχει μοναδικό του μέλημα να φέρνει διχαστικά μηνύματα στην κοινωνία και επιπλέον κάνει το μαύρο άσπρο χωρίς να κινήσει βλέφαρο. Ακόμη και αν κατά τύχη (ή, το πιθανότερο, διχαστικά σκεπτόμενος) ξεκινήσει κάτι σωστό, είναι σαν τα χαλασμένα ρολόγια, που δείχνουν σωστά την ώρα δυο φορές την ημέρα: για πέταμα.
 
Σε λίγο θα αρχίσουν ελπίζω οι σύντομες δικές μου και θα μπορείτε να γκρινιάζετε ελεύθερα (diacopatur altera pars) :twit:
 
Η είδηση ποια είναι;

Η υποχώρηση. Η άτακτη υποχώρηση.
Πρώτα η κυβέρνηση πήρε φόρα και ρίχτηκε με ορμή πάνω στο μνημόνιο. Έφαγε τα μούτρα της. (Ε, τι να γίνει; Ο συσχετισμός των δυνάμεων ήταν αρνητικός).
Έπειτα έπεσε με ορμή πάνω στους καναλάρχες. Έφαγε τα μούτρα της. (Ε, τι να γίνει; Ο συσχετισμός των δυνάμεων ήταν αρνητικός).
Έπειτα άνοιξε μέτωπο με την εκκλησία. Έφαγε τα μούτρα της. (Ε, τι να γίνει; Ο συσχετισμός των δυνάμεων ήταν αρνητικός).
 
Αποσύρθηκε το επίμαχο βιβλίο; Συγγνώμη, δεν το είχα καταλάβει.
 

SBE

¥
Όσο εσείς αποφασίζετε ποιά είναι η είδηση, να πω κι εγώ ένα "ν'αγιάσει το στόμα του" για αυτόν που έγραψε αυτό:
Στην πραγματικότητα το μάθημα στα σχολεία δεν έχει ούτε την κατηχητική ισχύ που φαντάζονται οι υποστηρικτές του.
Και να προσθέσω ότι το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχει ούτε την κατηχητική ισχύ που φαντάζονται οι πολέμιοί του.

Για τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών είναι ένα μάθημα αδιάφορο, η ώρα του παιδιού και ευκαιρία για έναν καλό βαθμό χαριστικά, που διδάσκεται από καθηγητές που όλοι περιμένουν ότι δεν θα διδάσκουν τίποτα απολύτως (παρόλο που υπάρχουν πολλά να συζητήσει κανείς, ειδικά στις μεγαλύτερες τάξεις, για ζητήματα ηθικής, κοινωνίας κλπ). Και έτσι ακριβώς το θυμάμαι από τα δικά μου σχολικά χρόνια. Αλλά ακούγοντας μερικούς συνομήλικούς μου θα νόμιζε κανείς ότι μεγαλώσανε σε άλλη χώρα, στη χώρα που ο θεολόγος του σχολείου ήταν και ιεροεξεταστής, που όλοι οι μεγάλοι ήταν θρησκόληπτοι, που η κοινωνία απαιτούσε υπερβολικές δημόσιες εκδηλώσεις θρησκευτικής λατρείας, που η συμμετοχή στο κατηχητικό ήταν υποχρεωτική και όποιος δεν ήταν ΧΟ ήταν αυτομάτως αιρετικός και για την πυρά. Τώρα, αυτό το μάθημα- παιδική χαρά κάποιοι θέλουν να το κάνουν σοβαρό μάθημα, στο όνομα της ανεξιθρησκείας.
 

nickel

Administrator
Staff member
Καλημέρα. Συμφωνώ με τις διαπιστώσεις σου για την κατηχητική ισχύ, αλλά δεν συμφωνώ με το διά ταύτα αν είναι «αφήστε το μάθημα έτσι που είναι, παιδική χαρά». Έτσι εξευτελίζονται και οι μαθητές και ο χρόνος τους και οι καθηγητές και η θρησκεία και η επιστήμη επειδή οι αποπάνω είναι ανίκανοι να βρουν ένα modus vivendi. Το να σοβαρευτεί το μάθημα δεν σημαίνει απαραιτήτως να γίνει βαρύ κι απαίσιο, για κανένα μάθημα. Το ζητούμενο για κάθε μάθημα και για όλη τη διδακτική ύλη είναι να γίνονται ελκυστικά και να αφήνουν κάτι πίσω τους. Και καλύτερα να πειραματιζόμαστε συνέχεια παρά να μένουμε στη μάκα μιας ασόβαρης βολής.

Περιμένω να δω το καινούργιο βιβλίο, πώς και πώς.
 
Και να προσθέσω ότι το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχει ούτε την κατηχητική ισχύ που φαντάζονται οι πολέμιοί του.
Αν πεις ότι δεν έχει την κατηχητική ισχύ που ίσως φαντάζονται ορισμένοι πολέμιοί του, μπορεί να έχεις δίκιο. :)
Συμφωνώ με τις διαπιστώσεις σου για την κατηχητική ισχύ, αλλά δεν συμφωνώ με το διά ταύτα αν είναι «αφήστε το μάθημα έτσι που είναι, παιδική χαρά». Έτσι εξευτελίζονται και οι μαθητές και ο χρόνος τους και οι καθηγητές και η θρησκεία και η επιστήμη επειδή οι αποπάνω είναι ανίκανοι να βρουν ένα modus vivendi.
Ακριβώς. Ο χρόνος διδασκαλίας υπάρχει για να αξιοποιείται, όχι για να σπαταλάται ή να ευτελίζεται. Υπάρχουν ένα σωρό πράγματα που θα μπορούσαν να γίνουν για να αξιοποιηθούν αυτές οι δύο ώρες (π.χ. επιπλέον ώρες γυμναστικής που τόσο χρειάζονται οι έφηβοι, επιπλέον ώρες πληροφορικής σε συνδυασμό με τα άλλα μαθήματα κι όχι αποκομμένη, θεωρία της γνώσης που ούτε ξέρουν στα σχολεία μας τι είναι, εκπόνηση ομαδικών εργασιών, σεξουαλική αγωγή, ρητορική, ψυχολογία και χίλια δυο άλλα που λείπουν και δεν χωράνε στο πρόγραμμα). Και τέλος πάντων αν κρίνουμε ότι χρειάζονται "ώρα του παιδιού" επί δύο ώρες την εβδομάδα, ας την εντάξουμε με κάποιον τρόπο στο ωρολόγιο πρόγραμμα ως "ώρα του παιδιού", όχι ως υποτιθέμενα σοβαρό μάθημα που ευτελίζεται.

Λέω να μην επεκταθώ στο μάθημα των θρησκευτικών και το κατά πόσον χρειάζεται πραγματικά να υπάρχει στο σχολείο με οποιαδήποτε μορφή και μάλιστα επί δύο ώρες την εβδομάδα επί δέκα χρόνια, γιατί το νήμα θα πάρει τελείως άλλη τροπή.

Στο θέμα της ανάρτησης τώρα, θεωρώ κι εγώ τις κινήσεις Φίλη πολιτικές μανούβρες για εντυπωσιασμό. Δεν καταλαβαίνω γιατί αντιδρούν τόσο έντονα οι εκκλησιαστικοί παράγοντες, αφού οι εξαγγελθείσες αλλαγές τους συμφέρουν: το μάθημα παραμένει ουσιαστικά ως έχει (όποιος έχει κουράγιο ας κατεβάσει το ΦΕΚ 2016 τεύχος Β αρ. 2920 και ας το διαβάσει) και δρομολογείται η κατάργηση της δυνατότητας απαλλαγής, μια που τάχα δήθεν δεν θα είναι ομολογιακό. Υποθέτω ότι αντιδρούν κι αυτοί για το θεαθήναι: ο Φίλης ικανοποιεί το δικό του ποίμνιο κι εκείνοι το δικό τους, διακηρύσσοντας καθένας τη δική του ορθοδοξία.

Εν τω μεταξύ οι θεολόγοι τρίβουν τα χέρια τους: το μάθημά τους αναβαθμίζεται, δεν απαξιώνεται πλέον, παραμένει στα σχολεία με το ίδιο ακριβώς ωράριο όπως πριν, και αν καταργηθεί κι η απαλλαγή όπως μου μυρίζεται, δεν θα χάνουν και "πελάτες" άρα δεν θα δημιουργηθεί ποτέ η εικόνα ότι το μάθημα είναι περιττό. Οι αλλαγές αυτές υποκινήθηκαν και υποστηρίχθηκαν από τον Καιρό, τον σύλλογο των "προοδευτικών" θεολόγων, που ομολογουμένως κινήθηκε πολύ έξυπνα και πέτυχε αυτό που ήθελε. Βέβαια η ΠΕΘ αντιδρούσε στις αλλαγές, αλλά αν έχουν κουκούτσι μυαλό θα καταλάβουν κι αυτοί σύντομα πόσο τους συμφέρει. Έτσι ο Φίλης έχει ένα ακόμη κερασάκι στην τούρτα: ικανοποίησε τους συνδικαλιστικούς παράγοντες.

Η μόνη περίπτωση να λειτουργήσει θετικά αυτή η αλλαγή, είναι να υπάρχει ένα πεντηκονταετές πρόγραμμα σταδιακής μεταβολής του περιεχομένου, μείωσης του ωραρίου και τελικής κατάργησης του μαθήματος των θρησκευτικών (αφού έχεις μειώσει δραστικά τον αριθμό των εισακτέων στη θεολογική, για να πάψει να υπάρχει το πρόβλημα των θεολόγων που θεωρούν ότι το κράτος οφείλει να τους αποκαταστήσει). Αλλά κάτι μου λέει ότι δεν υπάρχει τέτοιο πρόγραμμα. Και να υπήρχε, δεν θα μείνει αρκετά στην κυβέρνηση ο Σύριζα ώστε να το υλοποιήσει. Πάω στοίχημα όμως ότι όχι μόνο δεν υπάρχει πρόγραμμα, αλλά ούτε κι έχει καμιά σκασίλα η κυβέρνηση στην παρούσα συγκυρία για την εκκοσμίκευση της παιδείας.
 

Evelyn

New member
Απορώ που το συζητάτε καν. Η κυβέρνηση αυτή είχε εξαρχής καταστήσει συνομιλητή της την Εκκλησία, παρά τον πολιτικό όρκο που έδωσαν κάποια από τα μέλη της. Να οι συναντήσεις με τον Ιερώνυμο, να τα χειροφιλήματα, κτλ.

Οπότε όλα αυτά που λέει ο υπουργός παιδείας είναι απλά πυροτεχνήματα - όπως τα «δεν ψηφίζω» των ΑΝΕΛ/Οικολόγων/μελών της Κ.Ο. του Σύριζα, που πάντα τελικά ψηφίζουν και παραψηφίζουν, γιατί προφανώς το ζητούμενο είναι να μην χαθεί η έδρα τους.

Πιστεύω επίσης ότι ο Φίλης πρέπει να είναι από τους χειρότερους υπουργούς παιδείας που έχουν περάσει από το πόστο, γιατί μου φαίνεται πως το μόνο που θέλει είναι να ικανοποιήσει τον κόσμο που εργάζεται για το υπουργείο, με την ευρύτερη έννοια - βλ. η έδρα που λέγαμε παραπάνω- κι αυτό φαίνεται από το πώς αντιμετωπίζει το σχολείο και ιδίως τους εργαζόμενους γονείς.
 

SBE

¥
Πεντηκονταετές πρόγραμμα; Μήπως Μελάνη εννοείς πενταετές; Γιατί κανείς δεν προγραμματίζει τόσο μακριά.

Για όλα τα άλλα: ναι, αλλά τα θρησκευτικά δεν θα πάψουν να είναι δευτερεύον μάθημα, μαζί με τη γεωλογία, την αστρονομία, την ψυχολογία, τη φιλοσοφία κλπ.
 
Όσο εσείς αποφασίζετε ποιά είναι η είδηση, να πω κι εγώ ένα "ν'αγιάσει το στόμα του" για αυτόν που έγραψε αυτό:
Στην πραγματικότητα το μάθημα στα σχολεία δεν έχει ούτε την κατηχητική ισχύ που φαντάζονται οι υποστηρικτές του.
Και να προσθέσω ότι το μάθημα των θρησκευτικών δεν έχει ούτε την κατηχητική ισχύ που φαντάζονται οι πολέμιοί του.

Για τη μεγάλη πλειοψηφία των μαθητών είναι ένα μάθημα αδιάφορο, η ώρα του παιδιού και ευκαιρία για έναν καλό βαθμό χαριστικά, που διδάσκεται από καθηγητές που όλοι περιμένουν ότι δεν θα διδάσκουν τίποτα απολύτως (παρόλο που υπάρχουν πολλά να συζητήσει κανείς, ειδικά στις μεγαλύτερες τάξεις, για ζητήματα ηθικής, κοινωνίας κλπ). Και έτσι ακριβώς το θυμάμαι από τα δικά μου σχολικά χρόνια. Αλλά ακούγοντας μερικούς συνομήλικούς μου θα νόμιζε κανείς ότι μεγαλώσανε σε άλλη χώρα, στη χώρα που ο θεολόγος του σχολείου ήταν και ιεροεξεταστής, που όλοι οι μεγάλοι ήταν θρησκόληπτοι, που η κοινωνία απαιτούσε υπερβολικές δημόσιες εκδηλώσεις θρησκευτικής λατρείας, που η συμμετοχή στο κατηχητικό ήταν υποχρεωτική και όποιος δεν ήταν ΧΟ ήταν αυτομάτως αιρετικός και για την πυρά. Τώρα, αυτό το μάθημα- παιδική χαρά κάποιοι θέλουν να το κάνουν σοβαρό μάθημα, στο όνομα της ανεξιθρησκείας.

Η ουσία είναι ότι πρόκειται για πεταμένο χρόνο. Το σχολείο υπάρχει για να μορφώσει, να διαμορφώσει χαρακτήρες και να εκπαιδεύσει. Δεν υπάρχει λόγος να έχουμε "ώρες του παιδιού". Δίνουμε λεφτά γι' αυτό και δεσμεύουμε τον χρόνο των παιδιών. Τα μαθήματα πρέπει να είναι ουσιαστικά. Δεν είναι μόνο τα θρησκευτικά πρόβλημα, αλλά τα άλλα μαθήματα έχουν πρόβλημα μεθόδου, ύλης και νοοτροπίας, όχι σκοπού ύπαρξης.

Θα προτιμούσα το μάθημα των θρησκευτικών να αντικατασταθεί με ένα μάθημα σύγχρονης ηθικής, με μπόλικη συζήτηση και ίσως ιστορία των θρησκειών, των εθίμων τους και των σχέσεων που είχαν οι θρησκείες με την διαμόρφωση της ιστορίας.
 

SBE

¥
Ανέφερα άλλα πεντέξι μαθήματα που παω στοίχημα ότι κανένας δεν τους έδινε σημασία. Να τα καταργήσουμε κι αυτά.
 
Αποσύρθηκε το επίμαχο βιβλίο; Συγγνώμη, δεν το είχα καταλάβει.

Ποιο βιβλίο;
Δεν υπήρξε ποτέ κάποιο "επίμαχο βιβλίο" να αποσυρθεί.

Το μόνο που έχει υπάρξει είναι μια οδηγία στους θεολόγους να πάψει (άγνωστο πώς) το μάθημά τους να είναι ομολογιακό. Η ιδέα βεβαίως είναι σωστή, αλλά αν δεν μας ενδιαφέρει μόνο η πρόθεση, οφείλουμε να κοιτάξουμε και το αποτέλεσμα, το οποίο, για μένα τουλάχιστον, είναι απογοητευτικό.

Με την υποτιθέμενη "μεταρρύθμιση" του Φίλη, έχουν μειωθεί οι διδακτικές ώρες σε μια σειρά από μαθήματα στο Γυμνάσιο (Βιολογία, Γεωγραφία, Αρχαία, Οικιακή οικονομία, Project και κάποια άλλα που ξεχνάω) και το Δημοτικό (μεταξύ άλλων, μειώθηκαν οι ώρες των Αγγλικών κατά μία ώρα σε κάθε τάξη!) πλην των ..... ντουμ ταρατατζούμ...., το μαντέψατε: των Θρησκευτικών! Με άλλα λόγια, στην Α' Γυμνασίου τα Θρησκευτικά κρίνονται πιο σημαντικά από τη Βιολογία και τη Γεωγραφία, ή στην Ε' Δημοτικού κρίνονται πιο σημαντικά από τα Αγγλικά. Ο ίδιος ο Τσίπρας έκρινε σκόπιμο χθες από το βήμα της Βουλής να θυμίσει ότι οι ώρες των Θρησκευτικών δεν μειώθηκαν και κατ' ουσίαν να διαβεβαιώσει ότι δεν κινδυνεύουν να μειωθούν.

Τι άλλο έγινε; Η διακήρυξη μιας υποτιθέμενης αλλαγής στη φύση του μαθήματος, έτσι γενικά και αόριστα, χωρίς να έχει αλλάξει κανένα διδακτικό βιβλίο και χωρίς οι εκπαιδευτικοί να έχουν την παραμικρή σχετική εκπαίδευση. Συγγνώμη, αλλά τέτοιες αλλαγές δεν γίνονται έτσι. Θέλουν προσεκτικό σχεδιασμό και μέθοδο, όχι πυροτεχνήματα. Τώρα, αν αντί για σχεδιασμό και μέθοδο έχεις απλά έναν υπουργό να μιλάει για "ηθική έκπτωση" της ελληνικής κοινωνίας από την εκκλησία, να ρωτά που ήταν η εκκλησία στην κατοχή και άλλα τέτοια, το μόνο βέβαιο είναι ότι τίποτε από αυτά δεν θα περπατήσει. Ούτε η αλλαγή στη φύση του μαθήματος, αλλά ούτε βέβαια και η κατάργηση άλλων σκοταδιστικών παραδόσεων, όπως η υποχρεωτική προσευχή, οι μαθητικές παρελάσεις κ.ο.κ.
Για χωρισμό Εκκλησίας-κράτους, ούτε λόγος.
 
Ανέφερα άλλα πεντέξι μαθήματα που παω στοίχημα ότι κανένας δεν τους έδινε σημασία. Να τα καταργήσουμε κι αυτά.

Νομίζω ότι απάντησα αυτό:

Δεν είναι μόνο τα θρησκευτικά πρόβλημα, αλλά τα άλλα μαθήματα έχουν πρόβλημα μεθόδου, ύλης και νοοτροπίας, όχι σκοπού ύπαρξης.
 

nickel

Administrator
Staff member
Ευχαριστώ πολύ, panadeli. Μας ενημερώνεις μέσα από τον ίδιο το χώρο που δυστυχώς δεν έχω πια τη δυνατότητα να παρακολουθώ άμεσα (μέσω των παιδιών μου, φυσικά). Στην ακόλουθη σελίδα
http://www.iep.edu.gr/index.php/el/?option=com_content&view=article&id=451
θα βρούμε υλικό σχετικό με τα «Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Θρησκευτικά Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου». Θα έχει ενδιαφέρον να τους ρίξουμε μια ματιά.
 
Top