Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα

Zazula

Administrator
Staff member
Οι προσωπικές μου εμπειρίες είναι από τις ΗΠΑ.
 

SBE

¥
Παρεμπιπτόντως, επισήμανε κάποιος ότι αν 10000 άτομα περίμεναν μία ώρα για να μπουν μέσα ο υπάλληλος έλεγχε τρία εισιτήρια το δευτερόλεπτο.
 
Τη μέρα εκείνη δεν ήμουν εκεί και δεν ξέρω, αλλά 10 χιλιάδες απέξω είναι προϊόν φαντασίας. Κατά την εκτίμηση τη δική μου από άλλες φορές (=χρονιές), πάνω από 800 άτομα, και πολλά λέω, δεν μπορεί να μαζευτούν στο χώρο πέριξ της εισόδου (κατά την εκτίμηση των διαδηλωτών, δεν ξέρω :)). Τα μηχανήματα συχνά κάποια είναι χαλασμένα. Επίσης, για να λειτουργήσει απρόσκοπτα το σύστημα πρέπει ουσιαστικά σε κάθε μηχάνημα να στέκει κι ένας υπάλληλος που να τοποθετεί τα εισιτήρια με το σωστό τρόπο. Ο δε ρυθμός ακύρωσης των μηχανημάτων δεν είναι αρκετά γρήγορος για τη ροή του κόσμου. Στους Δελφούς είναι όλα χαλασμένα. Αφήστε που είχαν τοποθετηθεί προ 7ετίας, υπολογίζω, και άρχισαν να "λειτουργούν" πέρσι-πρόπερσι (και αμέσως άρχισαν να χαλάνε). Τα είχαν μάλιστα βάλει τόσο κοντά-κοντά, ώστε δεν περνούσαν τα αναπηρικά καροτσάκια· τελικά ξήλωσαν ένα. Μετά από μερικά χρόνια απραξίας, και χωρίς να έχουν λειτουργήσει ποτέ (αφού δεν είχαν παραληφθεί τα αντίστοιχα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων με γραμμωτό κώδικα), βλέπω έναν τεχνικό να 'χει ανοίξει ένα και να σκαλίζει. Τον ρωτάω: "α, θα τα βάλετε [επιτέλους, από μέσα μου] σε λειτουργία;" "Όχι!" "Τότε γιατί τα φτιάχνετε;" "Δεν έχει σημασία, συντήρηση!" Τελικά τώρα κάποιοι λένε ότι χαλάνε λόγω ήλιου. Πόσο κοστίζει ένα στέγαστρο; Στις Μυκήνες τα ίδια, στην Επίδαυρο τα ίδια. Στην Ολυμπία έχουν δυο υπαλλήλους και μια πόρτα, χωρίς μηχανήματα, και κυλάνε όλα μια χαρά και γρήγορα. Υποτίθεται ότι τα βάλαν για να περιορίσουν τις ρεμούλες με τα εισιτήρια, αλλά είμαι περίεργος αν ο ισολογισμός δίνει θετικό αποτέλεσμα.

Το ύφος της καταγγελίας είναι ποταπό. "Φυλακάκος", "δημοσιοϋπαλληλάκι" κττ. Κοινωνικός κανιβαλισμός ένθεν και ένθεν, όπως πάντα: οι μεν λοιδορούν τους δε και αντιστρόφως. Αρκεί να διαβάσει κανείς τα σχόλια κάτω από το άρθρο για να δει τι κακία και ανθρωποφαγία αλλά και μικρόνοια επικρατεί. Το ψάρι όμως βρομάει απ' το κεφάλι.

Τα κρουαζιερόπλοια τώρα δεν επιβαρύνουν τα μηχανήματα τόσο πολύ στην Ακρόπολη , γιατί τα περισσότερα πρακτορεία shore excursion έχουν ανθρώπους που προαγοράζουν εισιτήρια παλαιού τύπου, με τα οποία ο κόσμος περνάει γύρω-γύρω από τα μηχανήματα για να μπει, φυσικά. Είδαν δηλαδή ότι αν πέρναγαν τις μάζες αυτές μέσα από τα μηχανήματα, ζήτω που καήκαμε, και τους εξαίρεσαν κατά κάποιον τρόπο. Άρα από τις χιλιάδες τους επιβάτες των κρουαζ/πλοιων πολύ λίγοι θα επιβάρυναν τη ροή μέσα από τα μηχανήματα εκείνη την ημέρα· αλλά είπα, δεν ήμουν εκεί, δεν ξέρω. Τον φωτογραφήσαντα τον ξέρω, τέτοιες φωτογραφίες και βίντεο, όσες θέλεις· τις προηγούμενες χρονιές είχε πολύ μεγαλύτερα τέτοια "λοκάουτ"! Μετά εδέησαν (ήθελε πολύ μυαλό και σκέψη...) να βάλουν σκοινιά και να φτιάξουν μια πορεία μαιανδρική. Από τότε εξομαλύνθηκε σημαντικά η ροή. Την κυρία και τον πράκτορα πρώτη φορά τους ακούω αλλά το ύφος, επαναλαμβάνω, της καταγγελίας είναι hargneux, όπως λένε οι Γάλλοι.

Η συμπεριφορά των υπαλλήλων της εισόδου προς τους τουρίστες είναι γενικά καλή, η δε δουλειά τους έχει στρες.

Αν η Ακρόπολη κλείνει στις π.χ. 19.00, αυτό σημαίνει ότι στις 19.00 μπαίνει λουκέτο στην έξοδο και φεύγουν όλοι για τα σπίτια τους. Οπότε για να αδειάσουν ένα χώρο σαν την Ακρόπολη χρειάζονται σαφώς 20' λεπτά, ώστε να γίνει και με την απαιτούμενη ευγένεια και χαμόγελο, γιατί αλλιώς θα υπάρχουν καταγγελίες ότι είναι ανάγωγοι κλπ. Οπότε κάποια στιγμή (δεν θυμάμαι πότε) παύουν να εκδίδουν εισιτήρια. Επίσης πρέπει να ενημερώσουν τον επισκέπτη ότι ουσιαστικά διαθέτει μόνο π.χ. 30'-40', γιατί αλλιώς θα 'ρθει μετά αυτός και θα διαμαρτύρεται ότι πλήρωσε 12 ευρώ τζάμπα.

Το σπαστικό που μου έχει τύχει είναι να βγαίνει ο κόσμος στο κλείσιμο και να 'χει κλείσει η τουαλέτα ένα τέταρτο νωρίτερα. Βέβαια η γυναίκα (που ήταν μέσα, απλώς είχε κλειδώσει και δεν άνοιγε) έλεγε πως είχε τελειώσει η βάρδια της κι ότι αν άνοιγε θα 'πρεπε μετά να ξανακαθαρίζει πριν φύγει, οπότε θα 'πρεπε να κάθεται παραπάνω κλπ. Άντε βγάλε άκρη.

Για την ώρα άφιξης των κρ/πλοιων στον Πειραιά, λογικά είναι θέμα διαλόγου αρχιφυλακείου Ακρόπολης / υπουργείου - πρακτορείων shore excursion - κρ/πλοιων. Αυτοί έχουν το καρπούζι και το μαχαίρι. Οι ώρες του χαμού είναι 9-12, αποφεύγετέ τις. Ακόμα καλύτερα αργότερα, έστω κι αν βράζει. Φίνα είναι στις 8 και 5.30-7.30.
 

nickel

Administrator
Staff member
Σε ευχαριστώ πολύ για την ενημέρωση και τον κόπο σου — αλλά και επειδή εξαίρεις τον τρόπο που πρέπει να λέγονται πράγματα.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Κι εγώ ουσιαστικά τον Κώστα περίμενα να πει τι γίνεται, που τα ξέρει από πρώτο χέρι.
 
Χτες είδα ένα ρεπορτάζ (οΘντκ) του Μέγκα για το ίδιο θέμα, μόνο που αυτή τη φορά επικεντρωνόταν στις ουρές για την έκδοση εισιτηρίου και όχι στις δήθεν ουρές για να διαβείς την είσοδο του αρχαιολογικού χώρου. Ότι δεν έχει στέγαστρο παρά το ότι η αναμονή μπορεί να είναι πολύ μεγάλη (ακούστηκε πάλι το περί μίας ώρας, που το θεωρώ υπερβολικό). Ότι δεν λειτούργησαν ποτέ τα δύο αυτόματα εκδοτικά μηχανήματα, λόγω...τεχνικού κωλύματος. Πράγματι, ουδέποτε λειτούργησαν, κάποιος όμως (ελπίζω να) έχει πληρωθεί (μετά από τόσα χρόνια πια...) για την προμήθειά τους. Άνθρωποι δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ. Μίλησαν τρεις ξεναγοί και μερικοί τουρίστες, ένας από τους οποίους έπνεε μένεα γιατί δεν βρήκε νερό να αγοράσει στην καντίνα, μόνο που δεν πρόσεξε ότι υπάρχουν μέσα στο χώρο μηχανήματα που πουλάνε εμφιαλωμένο προς 35 λεπτά το μπουκάλι (ούτε και ο δημοσιογράφος φάνηκε να το ξέρει, αλλιώς θα ενημέρωνε το κοινό ότι νερό υπάρχει). Ο αρχιφύλακας μίλησε στο τηλέφωνο, και δυσκολευόμουν να καταλάβω τι έλεγε. Αν το Μέγκα ήθελε να κάνει πραγματικό ρεπορτάζ, θα του είχε ζητήσει κανονική συνέντευξη, δεν θα τον έβγαζε απλώς στο τηλέφωνο. Αλλά αν είχαμε κανάλια που να κάνουν πραγματικά ρεπορτάζ, σύντομα μεν, για το δελτίο ειδήσεων, αλλά πραγματικά και όχι σκηνοθετημένο τσίρκο, τότε δεν θα ήμασταν η Μπανανία που είμαστε.

Σχετικά με τα μηχανήματα έκδοσης στους Δελφούς που είχα γράψει ότι αγοράστηκαν μετά τα μηχανήματα ακύρωσης, η υπάλληλος μού είπε πως όχι, μαζί είχαν αγοραστεί, και μαζί...δεν λειτούργησαν επί χρόνια. Γιατί; Δεν ήξερε.

Παλιά στους γκισέδες έλεγε "Οι ξεναγοί έχουν προτεραιότητα". Φέτος το άλλαξαν, και γράφει (το νόημα) "προτεραιότητα έχουν μόνο οι ΑΜΕΑ". Αφού λοιπόν μας έκαναν καψονάκια για μερικές μέρες, σιγά-σιγά επανήλθαμε (ευλόγως και δικαίως) στην προτέρα κατάσταση, απλώς το χαρτί λέει άλλα. Ελλάς, η χώρα του θεσμοθετημένου ψέματος.
 
Εντάξει, για το Μέγκα μιλάμε. Απορώ ειλικρινά τι είδους κόσμος ενημερώνεται από τις ειδήσεις του Μέγκα.
 
Δεν το λέω επειδή είμαι οπαδός του Μέγκα, αλλά ποιο είναι το καλύτερο κανάλι που κάνει σοβαρά ρεπορτάζ στο δελτίο του;
 
Είναι πολύ καλή η ερώτησή σου. Ειδήσεις βλέπω πάρα πολύ σπάνια στην τηλεόραση και το κανάλι της επιλογής μου ήταν η ΝΕΤ (Θεός σχωρέστην). Ειδικά όμως από το δελτίο του Μέγκα θα προτιμούσα οποιοδήποτε άλλο, ακόμα και του Σταρ (που μπορεί να δείχνει κώλους, αλλά είναι λιγότερο του κώλου). Το Μέγκα είναι η χαρά της παραπληροφόρησης και της προπαγάνδας. Σαν κανάλι το Μέγκα μού άρεσε, γιατί είχε πάντα πολύ καλό πρόγραμμα. Τώρα δεν έχει ούτε αυτό.
 
The Greek and Roman togas make a new sort of sense when we learn that the production of the cloth from which the garments were made was so labour intensive that the material was considered too precious to cut, and so the custom of draping evolved. (Commerce, fantasy, fetishism, από το Prospect Magazine)
 

SBE

¥
Πάω στο άρθρο και πάνω πάνω διαβάζω τη λεζάντα: Brooke Shields in her controversial 1976 Calvin Klein ad, και σκέφτομαι ότι πολύ αναπτυγμένο δεκάχρονο ήταν η Μπρουκ Σήλντς το '76, και ότι τη συγκεκριμένη διαφήμιση και μερικές παρεμφερείς τις θυμάμαι αργότερα, πολύ αργότερα, την εποχή που ήθελα κι εγώ τέτοια πόδια όταν θα μεγάλωνα (μουάχαχαχαχα). Συμπέρασμα: είμαι σαν την νεαρή της πρώτης παραγράφου.
 
21 Σεπτεμβρίου 2013
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ


Άρχισα να παρέχω τις υπηρεσίες μου στη Νεμέα τον Ιούνιο του 1973. Από τότε αγόρασα γη και δημιούργησα ένα αρχαιολογικό πάρκο, κατασκεύασα και εξόπλισα ένα Μουσείο, άρχισα την αναστήλωση του Ναού του Νεμείου Διός, έφερα στο φως το αρχαίο στάδιο με τη θολωτή του είσοδο, διαμόρφωσα το χώρο και το στάδιο, καθιέρωσα την Αναβίωση των αρχαίων Νεμέων Αγώνων (www.nemeangames.org), έκανα πολλές ανασκαφές και δημοσίευσα τα αποτελέσματά τους. Όλα αυτά έγιναν με χορηγίες που εξασφάλισα από Αμερικανούς ιδιώτες, με τελική κατάληξη τη δωρεά όλης της αγορασμένης γης με τα μνημεία στο Ελληνικό Δημόσιο.
Θα επιθυμούσα να ασχοληθώ πλέον μόνο με τα τελευταία δύο αντικείμενα (αποτελέσματα ανασκαφών και δημοσιεύσεις) αλλά πάντα προσέβλεπα στην αξιοποίηση του ερευνητικού μου έργου ως βάσης για μια εκπαιδευτική εμπειρία, που θα έδινε στον κάθε επισκέπτη της Νεμέας την ευκαιρία να μάθει ακόμα περισσότερα για τις αρχαιοελληνικές ρίζες του. Και αυτή η προσπάθεια έχει πετύχει: το καλοκαίρι του 1973, οι επισκέπτες στο Ναό του Νεμείου Διός ήταν μόνο ένας. Τον περασμένο χρόνο ξεπέρασαν τους 50.000, από όλο τον κόσμο.
Στις 27 Σεπτεμβρίου 2013, εκδικάζεται η υπόθεση παραμονής ή όχι στις θέσεις τους επτά εκτάκτων φυλάκων του αρχαιολογικού χώρου και του Μουσείου Νεμέας, που είχαν καταφύγει σε «ασφαλιστικά μέτρα». Εάν αυτοί απολυθούν, μένουν εν ενεργεία μόνο τρεις ημερήσιοι φύλακες, οι οποίοι δεν επαρκούν για να κρατηθεί ο χώρος και το Μουσείο ανοικτά στο κοινό. Αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες θα τα βρίσκουν, πλέον, όλα κλειστά.
Εάν συμβεί κάτι τέτοιο, θα κοιτάζω τον εαυτό μου στον καθρέπτη και θα συνειδητοποιώ πόσο ανόητος και αιθεροβάμων ήμουν. Θα έχω πετάξει στα αζήτητα όλη μου τη ζωή.


Στέφανος Γ. Μίλλερ
Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Μπέρκλεϊ
Ομότιμος Διευθυντής Ανασκαφών Νεμέας
 

Earion

Moderator
Staff member
Άνοιξε μετά από δύο αιώνες το Ζινζιρλί Τζαμί στις Σέρρες

Μετά από δύο αιώνες άνοιξε τις πύλες του το τέμενος Ζινζιρλί τζαμί στην πόλη των Σερρών, αποκαλύπτοντας ένα κόσμημα της ιστορίας της ισλαμικής αρχιτεκτονικής, ένα εκπληκτικό κτίσμα της σχολής Σινάν, που διέπρεψε στην Οθωμανική Αυτοκρατορία για τα αρχιτεκτονικά της σχέδια.



Ελευθεροτυπία 31.10.2013, με εντυπωσιακές φωτογραφίες (η τελευταία των οποίων δεν ανήκει στο Ζιντζιρλί αλλά στο τζαμί του Αχμέτ Πασά). Οι Σέρρες έχουν περισσότερα από ένα και θαυμάσια δείγματα παλαιότατης οθωμανικής αρχιτεκτονικής.
 
Επιτέλους! Ωστόσο, με τόσα τζαμιά στις Σέρρες και δεν μπορούν να βρουν ένα για την προσευχή των μουσουλμάνων; Τς τς τς.... Επίσης είναι εντυπωσιακό πώς το άρθρο, ενώ μιλάει για το "στρώμα καταστροφής του 1913", δεν καταφέρνει να διανοηθεί ότι θα έπρεπε ίσως να ενημερώσει (αφού πρώτα ενημερωθεί;...) τι ήταν αυτή η καταστροφή. Ευτυχώς που ανέλαβε (για άλλους λόγους) ένας σχολιαστής... Να και μερικές ακόμα φωτογραφίες, δικές μου του 2009, από το τζαμί αυτό. [1][2][3][4][5]. Στην [5] φαίνονται τα ίχνη από τον κατεδαφισμένο μιναρέ, υποθέτω.

Και το Μπεζεστένι, σε κεντρικότατο σημείο της πόλης, όπου στεγάζεται το Αρχαιολογικό Μουσείο, είναι ωραίο χτίριο.

[Αν βρεθείτε στις Σέρρες, μην παραλείψετε να φάτε ένα γλυκό ή να πιείτε ένα τσάι στην Άρτεμις (μη καπνιστικό! :up:), το πιο κουκλίστικο μαγαζί της Ελλάδας [1][2]- συμφωνεί ο Ζάζουλας;]
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Ωραίες φωτογραφίες, Κώστα, ευχαριστώ!

Το Μπεζεστένι στη Λεξιλογία: οπτικά στο γαϊτάνι, γλωσσικά στο bedesten = μπεζεστένι.

Για τον Σινάν, στο κουρσούμι, όπου και πληροφορίες για και φωτογραφίες από το τέμενος του Οσμάν Σαχ, το Κουρσούμ Τζαμί, που λειτουργεί κάμποσα χρόνια τώρα σαν χώρος εκθέσεων και ήπιων πολιτιστικών εκδηλώσεων. Από το εσωτερικό του, όταν ευκαιρήσω να τις ξεδιαλέξω.
 
Χαμηλάκης και Υφαντίδης, Φωτογραφικό δοκίμιο για τις "άλλες Ακροπόλεις".

Μ' άρεσαν τα πέτρινα τουρμπάνια από τους μουσουλμανικούς τάφους καθώς και τα λογοπαίγνια mono-chrony, corpo-reality, material and cyber-real. Αντιθέτως, το walking passed us πρέπει να είναι λάθος αθέλητο, όπως σίγουρα τα ascend-descend αντί για ascent-descent. Επίσης, το no photos allowed για το Μουσείο της Ακρόπολης, που αναφέρει, ισχύει τώρα μόνο για τη ράμπα και τα αρχαϊκά. Για την απουσία κάθε μνείας της μεταρωμαϊκής ιστορίας της Ακρόπολης από το Μουσείο --εκ παραλλήλου με ό,τι ισχύει στην ίδια την Ακρόπολη--, έχει απόλυτο δίκιο. Ούτε καν μια μακέτα για τη φάση της τουρκοκρατίας, για να μη μιλήσουμε για εκθέματα --βυζαντινά, φράγκικα, τούρκικα.

Κατά τα άλλα, ανθρωπολογικό στιλ. Δεν λέει τίποτα λάθος, ίσα-ίσα, σωστά πράματα επισημαίνει, αλλά βρε παιδί μου, δεν με ενθουσιάζει αυτό το ύφος γραφής, έχει κάτι το ναρκισσιστικό, το περισπούδαστο. Ίσως όμως απλώς εγώ να είμαι βαρύς, μονόχνωτος και ζαροφρύδης, δεν ξέρω. Η ιδέα πάντως του φωτο-μπλόγκ (http://theotheracropolis.com) από το οποίο έχει τραβηχτεί το δοκίμιο, είναι πολύ καλή.
 
Πέντε καταδίκες για τη ληστεία στο Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας
Επιβλήθηκαν ποινές κάθειρξης από 6 έως 17 έτη
ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 20:49
Πέντε καταδίκες για τη ληστεία στο Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας
(Το Βήμα)
Ένοχοι [ΣΣ. καιρό είχα να δω σε εφημερίδα κεφαλαίο με τόνο] κρίθηκαν οι κατηγορούμενοι για την υπόθεση της ληστείας στο παλαιό Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας, που είχε γίνει στις 17 Φεβρουαρίου του 2012. Στους κατηγορούμενους επιβλήθηκαν ποινές κάθειρξης από έξι έως 17 έτη.

Το δικαστήριο επέβαλε στον 41χρονο ο οποίος είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στη ληστεία και είχε προσπαθήσει να πουλήσει ένα αρχαίο χρυσό μυκηναϊκό δαχτυλίδι, ποινή κάθειρξης 17 χρόνων.

Σε δυο άλλους κατηγορουμένους, οι οποίοι είχαν πάει στη συνάντηση για την πώληση του δακτυλιδιού, επιβλήθηκαν ποινές κάθειρξης επτά χρόνων στον καθένα.

Επίσης, σε δύο ακόμη κατηγορουμένους, που κρίθηκαν ένοχοι για την εμπλοκή τους στην υπόθεση, επιβλήθηκαν ποινές κάθειρξης έξι χρόνων στον καθένα.

Οι ποινές που επιβλήθηκαν στους κατηγορουμένους δεν έχουν ανασταλτικό χαρακτήρα και έτσι θα οδηγηθούν στις φυλακές.

Και γιατί δε λέει τα ονόματά τους, από πού ήταν, κλπ.;
 
Top