Πρωτότυπη θεωρία ετυμολογίας

Theodoros

New member
Προφανώς αστειεύεστε. Αν είχαν εξαφανιστεί οι εγγράμματοι, θα είχε εξαφανιστεί και η γραμματεία εκείνης της περιόδου. Αφήστε που αν ανοίξετε και κανένα βιβλίο ιστορίας, θα διαπιστώσετε ότι αρκετοί «εγγράματοι», όπως τους αποκαλείτε, έφυγαν από τον ελλαδικό χώρο και κατέφυγαν σε άλλες χώρες.

Ναι, φυσικά. Κι εγώ αν ήμουν ξανθιά και 1.85, θα ήμουν η Ούμα Θέρμαν.

Προφανώς επειδή δεν είχαν γλώσσα για να μιλήσουν. Λέω εγώ τώρα, με το φτωχό μου το μυαλό.
Παρεμπιπτόντως, την αποκλειστικότητα στις βαρβαρότητες δεν την έχουν οι Τούρκοι. Και οι Βυζαντινοί μια χαρά τα πήγαιναν και χωρίς τη βοήθειά τους.
δεν συζητάμε ποιος έκαμε περισσότερα από τον άλλο. για τη γραφή συζητάμε.

Αυτό το απόσπασμα έχει τόσες αυθαίρετες εικασίες που δεν ξέρω από πού θα μπορούσε κανείς να το πρωτοπιάσει.
Με ρωτάς να απαντήσω σε κάτι που απασχολεί την επιστήμη εδώ και χρόνια.

Σε ποια γεωγραφική περιοχή; Από ποιους ξεχάστηκε; Ποιοι ήταν οι εισβολείς; Και πώς ξεχάστηκε η γλώσσα και μετά την ξαναθυμήθηκαν όλοι; Α, ξέχασα, κι ύστερα ήρθαν οι εξωγήινοι...
Και εδώ , η επιστήμη δεν βρήκε τους λόγους που εξαφανήστηκε η γραφή στην περίοδο 1100-800 πΧ . Γεγονός είναι ότι συνέβει. Εσύ αν δεν το γνωρίζεις, πρόβλημα σου.
 

Theodoros

New member
Δημοσιεύτηκε πρόσφτατα από το Biblical Archeology Review ένα άρθρο για την προέλευση του αλβαφήτου:

http://www.bib-arch.org/bar/article.asp?PubID=BSBA&Volume=36&Issue=2&ArticleID=6
Το διάβασα όλο. Η κεντρική ιδέα είναι ''the first sound of the picture is the letter''.
Απουσιάζει η εξήγηση: από τα ονόματα των γραμμάτων δομείται μια λέξη. Το νόημα της λέξης από που πηγάζει; Μήπως από τις έννοιες των εικόνων από τις οποίες προήλθαν τα γράμματα; Να μη ξεχνούμε ότι εικόνα σημαίνει αυτό που βλέπουμε και το οποίο είναι μέρος του φυσικού μας περίγυρου. Αν είναι έτσι,και έτσι φαίνεται ότι είναι, τότε , αφού οι οικόνες είναι εκ της φύσης και είναι τα αίτια δόμησης των γραμμάτων, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα πως τα γράμματα είναι φυσικοαιτιατά και ακολούθως και τα νοήματα των λέξεων είναι φυσικοαιτιατά. Έτσι καταρρίπτεται το θεώρημα της μοντέρνας γλωσσολογίας που λέει ότι οι έννοιες των λέξεων είναι άσχετες με τις έννοιες των γραμμάτων τους.
Να το θέσω διαφορετικά: η έννοια κάποιων αντικειμένων, εικονίζονται, γίνονται γράμματα και καταλήγουν να δομούν την τελική έννοια της λέξης. ..Είναι μια λογική αλληλουχία της γνώσης ''αίτιο-αποτέλεσμα''..από τα αίτια που είναι τα φυσικά αντικείμενα που γίνονται εικόνες, καταλήγουμε στην έννοια της λέξης που δομείται από τα σύμβολα αυτών των αρχικών φυσικών αιτίων.
Με τον ίδιο συλλογισμό στηρίζω και την δική μου θεωρία περί γραμμάτων και εννοιών των λέξεων.
Η διαφορά είναι , ότι στην δική μου θεωρία, τα αρχικά αίτια είναι αναλλίωτοι φυσικοί νόμοι.
 

nickel

Administrator
Staff member
Έλα, Θόδωρε. Μην προσπαθείς να στριμώξεις τα πάντα σ' ένα τόσο μικρό κουτάκι. Τι σχέση μπορεί να έχουν οι μυριάδες λέξεις στις οποίες απαντά το φωνήεν Α με ένα εντελώς διαφορετικό στην προφορά γράμμα που βασίστηκε στο πώς ζωγράφιζαν κάποτε ένα βόδι; Αυτό που κάνεις είναι βιασμός της λογικής, και, αν η λογική δεν ήταν απλώς θηλυκό, αλλά ήταν γυναίκα, θα ήσουν μέσα για κακούργημα.
 

Theodoros

New member
Έλα, Θόδωρε. Μην προσπαθείς να στριμώξεις τα πάντα σ' ένα τόσο μικρό κουτάκι. Τι σχέση μπορεί να έχουν οι μυριάδες λέξεις στις οποίες απαντά το φωνήεν Α με ένα εντελώς διαφορετικό στην προφορά γράμμα που βασίστηκε στο πώς ζωγράφιζαν κάποτε ένα βόδι; Αυτό που κάνεις είναι βιασμός της λογικής, και, αν η λογική δεν ήταν απλώς θηλυκό, αλλά ήταν γυναίκα, θα ήσουν μέσα για κακούργημα.
Ποτε δεν ειπα οτι τα Α προηλθε απο την κεφαλη του βοδιου.
Παρα να μιλας για βιασμο της λογικης , καλυτερα να εξετασεις αν το Α δεν αλλαζει το νοημα του σε μυριαδες λεξεις. Τα συμφωνα εχουν σταθερες εννοιες, οπως και τα φωνηεντα.
Το μονο που αλλαζει και εχει σημασια ειναι η θεση των γραμματων στην λεξη και το φωνηεν που ανεβαζει τον τονο της φωνης.
Και η γραφη με κεφαλαια συνεχομενα; Γιατι αποφευγετε να απαντησετε παρα 'ριχνετε πετρες';
Υπηρχε σοβαρος λογος που οι προγονοι μας διαβαζαν του διφθογγους χωριστα το καθε φωνηεν. Ειναι επειδη οι εννοιες βγαινουν απο τα γραμματα της λεξης. Δωστε μια απαντηση..
Συμβουλευω λιγη υπομονη, διοτι δεν μπορω να αναφερθω σε ολα με μιας.
Παραμεμπω να διαβασετε λιγο ''γνωστικη ψυχολογια'' για να παρετε καποια γνωση του τροπου που οι γνωσεις δημιουργουνται στο μυαλο. Ισως αντιστοιχισετε καποια δεδομενα με τον τροπο που η γνωση του φυσικου κοσμου συμβολιζεται με εικονες/σχηματα για να ανακαλει απο αυτα τις εννοιες. Αντιεπιστημονικος ειναι ο τροπος με τον οποιο η επισημη γλωσσολογια δεχτηκε 'αγογγιστα' τα περι ψυχικων αποτυποματων του Σωσσυρ και καθιερωσε το θεωρημα περι του συμβατου του σημειου. (Μεχρι σημερα κανεις δεν ξερει τι ειναι η ψυχη και καποιοι βρηκαν τα αποτυπωματα της...αν ειναι δυνατο...).
Δεν καταλαβαινω την αρνηση μερικων να ερευνησουν ξανα αυτο το θεμα, αλλα παραμενουν να πιστευουν σε αντιεπιστημονικα μη αποδειγμενα θεωρηματα.
Ο Σωσσυρ δεν εξηγει τον τροπο που το μυαλο αποκτα την πληροφορηση για τον τροπο που γραφεται και εκφερεται η λεξη. Εσας δεν σας απασχολει αυτη η παραληψη του;
 

Theodoros

New member
Σύμφωνα με την 'γνωστική ψυχολογία' η μάθηση είναι η πληροφόρηση που παίρνουμε στο μυαλό μέσω των αισθήσεων. Τα αισθανόμενα, είναι εκ του φυσικού κόσμου. Όσα έχουμε στο μυαλό και τα οποία με νοητικές διεργασίες έχουν αναχθεί σε γνώση, σε σκέψη, σε ιδέες, σε σοφία, σε βλακεία, όλα έχουν αίτια τα αρχικά ερεθίσματα που πέρνουμε από τον φυσικό μας περίγυρο. Ερεθίσματα από τον φυσικό περίγυρο μας, συνεχίζουμε να πέρνουμε και να τα διαχειριζόμαστε, μέχρι το φυσικό μας τέλος.
Καμιά πράξη του ανθρώπινου νου, είναι άσχετη με την φύση. Και η γραφή και η ομιλία, είναι προϊόνται της σχέσης του ανθρώπου με την φύση. Αυτό πρέπει να εξετασθεί από την γνωστική ψυχολογία για να φωτισθεί η γλωσσολογία.
 

nickel

Administrator
Staff member
Θεόδωρε, απορίες:

1. Χρησιμοποιείς Word ή OpenOffice;
2. Χρησιμοποιείς Firefox;

Αν χρησιμοποιείς ένα από τα τρία, φρόντισε, σε παρακαλώ, να χρησιμοποιείς και ορθογραφικό διορθωτή (μπορώ να σε βοηθήσω στην απόκτηση και εγκατάσταση, αν δεν έχεις). Να γράφεις στο Firefox ή στο Word και να σου διορθώνει τα λάθη. Δεν θα σου διορθώνει λάθη όπως π.χ. διαβάζεται αντί για διαβάζετε, αλλά θα σου κοκκινίζει το κείμενο όταν θα γράφεις π.χ. πέρνουμε αντί για παίρνουμε!

Χωρίς παραπάνω κόπο, θα μαθαίνεις και ορθογραφία. Λίγο το 'χεις; Άσε που θα δίνει καλύτερη εικόνα το κείμενό σου.
 

Theodoros

New member
Θα σου φανεί περίεργο, αλλά ποτέ δεν χρησιμοποίησα κανένα από τα διορθωτικά προγράμματα που ανάφερες. Από τώρα και στο εξής θα το κάνω .
 

Theodoros

New member
Πως ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται μια αφηρημένη έννοια; Τα πραγματικά τα αντιλαμβάνεται μέσω των αισθήσεων του. Τα αφηρημένα;
Η ερώτηση αυτή έχει σχέση με τις έννοιες των γραμμάτων.
 

Theodoros

New member
Ο Μαρτιν Ρις, επικεφαλης αστρονομος της Αγγλιας, προεδρος του επιστημονικου ιδρυματος της Βασιλικης εταιριας της Βρεττανιας δηλωσε προσφατα ότι << μπορει καλλιστα να υπαρχουν πτυχες της πραγματικοτητας που βρισκονται περαν από τις δυνατοτητες των εγκεφαλων μας – όπως οι χιμπατζιδες που δεν καταλαβαινουν την κβαντικη θεωρια - >>.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Και τι σχέση έχει αυτό με το θέμα μας;
Θεόδωρε, θα ήθελα επίσης να σου θυμίσω να χρησιμοποιείς διορθωτή κειμένου.
 

nickel

Administrator
Staff member
Η δήλωση του βασιλικού αστρονόμου αφορούσε εξωγήινους. Πλάσματα έξω από τα μέρη μας. Τα γράμματα είναι, υποτίθεται, δικό μας δημιούργημα. Μην ισχυριστείς ότι πρόκειται για γνώση που κάποτε κατείχε ο άνθρωπος, έπειτα την ξέχασε, κατάφερες εσύ να την επανανακαλύψεις αλλά εμείς αδυνατούμε να την καταλάβουμε επειδή «βρίσκεται πέραν από τις δυνατότητες των εγκεφάλων μας — όπως οι χιμπατζήδες που δεν καταλαβαίνουν την κβαντική θεωρία». (Τώρα, η αλήθεια είναι ότι ούτε την κβαντική θεωρία είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω...)
 

Theodoros

New member
Και τι σχέση έχει αυτό με το θέμα μας;
Θεόδωρε, θα ήθελα επίσης να σου θυμίσω να χρησιμοποιείς διορθωτή κειμένου.
΄΄Εχω ΄΄ενα πρ΄΄οβλημα ..με τον τονισμ΄΄ο. Πατ΄΄ω το αν΄΄αλογο πληκτρο και βγα΄΄ινει αυτ΄΄ο που βλ΄΄επετε. Δηλαδ΄΄η, αντι να βγαινει τονος πανω απο το γραμμα βγαινει διπλη γραμμουλα πανω και πισω απο το γραμμα. Μπορει καποιος να βοηθησει;
Αν το διορθωσω θα παω κα στον διορθωτη.
Το αρθρο αναφερεται μεν σε εξωγηινους , οτι βρισκονται ηδη αναμεσα μας, και δεν τους ''βλεπουμε'' ενεκα ελληψης καποιων δυνατοτητων στον εγκεφαλο μας.
Αν η διανοητικη διαδρομη μας στον χρονο, ελεγχεται απο αλλα οντα και οχι απο εμας(ως φυσικη εξεληξη μας), τοτε, πρεπει να υποψιαζομαστε οτι, οι λεγομενες νεες ιδεες που ερχονται στο μυαλο καποιων συνανθρωπων μας , κατα καιρους, και συμβαλουν στην προοδο μας σε διαφορους τομεις, ισως να ειναι δοτες απο αυτα τα οντα.
Με αυτο το σκεπτικο, ισως καποια στιγμη, μας επιτρεψουν να ανακαλυψουμε και για την γενεση της γραφης και του λογου.
Ισως η αποκαληψη για την γραφη να ειναι αυτα που λεμε,,,γιαυτο ολοι εχουμε υποχρεωση ο,τι νεο παρουσιαζεται στην ανθρωποτητα, να τυγχανει καποιας ερευνας. Δυστυχως υπαρχει μια ταση απορριψης πριν καθε ερευνα. Ουσιαστικα δεν ξερουν τι απορριπτουν και δεν εξεταζεται αν αυτο που ισχυει ειναι με λογικο τροπο αποδεδειγμενο.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
΄΄Εχω ΄΄ενα πρ΄΄οβλημα ..με τον τονισμ΄΄ο. Πατ΄΄ω το αν΄΄αλογο πληκτρο και βγα΄΄ινει αυτ΄΄ο που βλ΄΄επετε. Δηλαδ΄΄η, αντι να βγαινει τονος πανω απο το γραμμα βγαινει διπλη γραμμουλα πανω και πισω απο το γραμμα. Μπορει καποιος να βοηθησει;
Αν το διορθωσω θα παω κα στον διορθωτη.
Πατάς τον τόνο (το πλήκτρο δεξιά από το L) και μετά το φωνήεν που θέλεις να τονίσεις. Εσύ προφανώς πατάς τον τόνο και μετά πατάς κενό και μετά το φωνήεν.
 
Αν η διανοητικη διαδρομη μας στον χρονο, ελεγχεται απο αλλα οντα και οχι απο εμας(ως φυσικη εξεληξη μας), τοτε, πρεπει να υποψιαζομαστε οτι, οι λεγομενες νεες ιδεες που ερχονται στο μυαλο καποιων συνανθρωπων μας , κατα καιρους, και συμβαλουν στην προοδο μας σε διαφορους τομεις, ισως να ειναι δοτες απο αυτα τα οντα.

Συμφωνώ.
 

Zazula

Administrator
Staff member
Πατάς τον τόνο (το πλήκτρο δεξιά από το L) και μετά το φωνήεν που θέλεις να τονίσεις. Εσύ προφανώς πατάς τον τόνο και μετά πατάς κενό και μετά το φωνήεν.
Όχι. Απλώς πατάει τον τόνο δύο φορές. Συνηθισμένο, καθότι με το πρώτο πάτημα δεν γίνεται τίποτα, οπότε δεν μπορεί κάποιος να είναι βέβαιος ότι πράγματι πάτησε τον τόνο. Και την πατάει.
 
(Τώρα, η αλήθεια είναι ότι ούτε την κβαντική θεωρία είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω...)
ergo, είσαι χιμπατζής (δια λογικής Θεόδωρου). Εδώ που τα λέμε, όμως, πού ξέρουμε ότι οι χιμπατζήδες δεν καταλαβαίνουν την κβαντική θεωρία; Μήπως πέφτουμε στο αμάρτημα του ειδισμού (speciesism);

Θεόδωρε γεια χαρά! Δεν θα ξαναπώ τα προφανή, άλλωστε τα είπαν άλλοι. Θα πω μόνο αυτό που έλεγα όταν κάναμε την ίδια ακριβώς άκαρπη συζήτηση επί 45 σελίδες σε άλλο forum: τεκμηρίωσε τους ισχυρισμούς σου, αλλιώς κράτα τους για τον εαυτό σου. Με την επανάληψη δεν θα τους κάνεις αληθινούς.
 

nickel

Administrator
Staff member
Θεόδωρε, συγγνώμη, αλλά διέγραψα το προηγούμενο μήνυμά σου. Η φιλοξενία που παρέχουμε επιτρέπει ενδεχομένως τις καινοφανείς θεωρίες σου για τα γράμματα. Ξεκαθαρίσαμε άλλωστε και τη θέση μας απέναντι σ' αυτήν.

Ωστόσο, στον επαγγελματικό μας χώρο, σε θέματα μετάφρασης και ορολογίας, εκεί δεν θα ανεχτούμε καμία προχειρόλογη προσέγγιση και αστόχαστη τοποθέτηση από άτομο εκτός του χώρου. Αυτά δεν μπορούν να βρίσκουν θέση εδώ μέσα ούτε θα αρχίσουμε να επιχειρηματολογούμε χωρίς λόγο για πράγματα που είναι το καθημερινό μας ψωμοτύρι.
 

Theodoros

New member
Θεόδωρε, συγγνώμη, αλλά διέγραψα το προηγούμενο μήνυμά σου. Η φιλοξενία που παρέχουμε επιτρέπει ενδεχομένως τις καινοφανείς θεωρίες σου για τα γράμματα. Ξεκαθαρίσαμε άλλωστε και τη θέση μας απέναντι σ' αυτήν.

Ωστόσο, στον επαγγελματικό μας χώρο, σε θέματα μετάφρασης και ορολογίας, εκεί δεν θα ανεχτούμε καμία προχειρόλογη προσέγγιση και αστόχαστη τοποθέτηση από άτομο εκτός του χώρου. Αυτά δεν μπορούν να βρίσκουν θέση εδώ μέσα ούτε θα αρχίσουμε να επιχειρηματολογούμε χωρίς λόγο για πράγματα που είναι το καθημερινό μας ψωμοτύρι.
Ουδέν σχόλιο.
 
Last edited by a moderator:

Theodoros

New member
Θα περιοριστώ στην ερμηνεία των γραμμάτων , αφού είμαι φιλοξενούμενος και οφείλω να ακολουθώ τους ''νόμους'' όπου φιλοξενούμαι.
 
Top