Καλή και άγια η ανάλυση του Αντώνη του
Radical Desire, την οποία παραθέτει ο somnambulist, κι οφείλω να τονίσω ότι πολλά από τα κείμενα του συγκεκριμένου συγγραφέα τα έχω κυριολεκτικά θαυμάσει, αλλά εν προκειμένω στηρίζεται σε σαθρά από ιστορική άποψη θεμέλια.
Αντιγράφω το σχόλιο που άφησα κάτω από την ανάρτηση
Droit de seigneur στο ιστολόγιο
Radical Desire:
"Φίλτατε οικοδεσπότη,
είναι η πρώτη φορά που διαφωνώ σε τέτοιο βαθμό με ανάλυσή σου. Νομίζω ότι υπέκυψες σε στερεότυπα και μύθους που έχει εφεύρει και διαρκώς αναπαράγει η (αριστοκρατική και αστική) κοινωνία των Νεότερων Χρόνων. Ο μεσαιωνικός φεουδάρχης δεν έχει τέτοια δικαιώματα πάνω στο σώμα και στην αξιοπρέπεια των υποτελών του. Αντιθέτως, βάσει της σύμβασης του hommage που συνδέει κυρίαρχο και υποτελή, ο πρώτος εγγυάται για τη ζωή, την αξιοπρέπεια και την ασφάλεια του δεύτερου. Ο φεουδάρχης έχει βεβαίως δικαίωμα να δικάζει, να τιμωρεί, να εξορίζει, αλλά μέχρις εκεί... Δεν ισχυρίζομαι φυσικά ότι ο Μεσαίωνας ήταν απαλλαγμένος από περιπτώσεις εκμετάλλευσης της θέσης ισχύος για σεξουαλικούς σκοπούς. Απλώς, ότι το φαινόμενο αυτό είναι διαχρονικό (ως εγγενές στην ανθρώπινη φύση) κι ότι η φεουδαλική κοινωνία δεν αποτελεί συναφώς παράδειγμα απόκλισης από τον μέσο όρο. Δεν υπάρχει κανένα ιστορικό έρεισμα για να του προσάψουμε κάτι που συμβαίνει σε όλες τις ανθρώπινες κοινωνίες, παρασυρμένοι από εφευρήματα συγγραφέων των νεότερων εποχών (όπως π.χ. τα φούμαρα για το διαβόητο jus primae noctis το οποίο ουδέποτε υπήρξε στα χρόνια της φεουδαλικής κοινωνίας).
Κατά τα λοιπά, όσον αφορά την κατ' εμέ άστοχη σύγκριση συνεπειών του νεοφιλελευθερισμού και μεσαιωνικών κοινωνιών, παίρνω το θάρρος να παραπέμψω στον εαυτό μου:
Γιατί ΔΕΝ επιστρέφουμε στον Μεσαίωνα.
Τέλος, πόθεν ο μαρκήσιος Ντε Σαντ αποτελεί αξιόπιστη πηγή για τις δομές και σχέσεις στο πλαίσιο της φεουδαλικής κοινωνίας;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων για την κατανόηση".