Ιθαγένεια

Κάπως έτσι είναι και ο στρατός: Δεν σε νοίαζει πώς λειτουργεί, αρκεί να λειτουργήσει όταν χρειαστεί. Αντίστοιχα, το αυτοκίνητο, όταν στρίψεις το τιμόνι για να κάνεις δεξιά, θέλεις να στρίψει δεξία, δεν θέλεις να ακουστεί μια φωνή μέσα από τον κινητήρα που να σου λέει "τι φασιστική, αντιδημοκρατική μανούβρα είναι αυτή που κάνεις, αρνούμαι να στρίψω γιατί δεν σεβάστηκες τα δικαιώματά μου?"

Εγώ πάλι θα μείνω λίγο στη μεταφορά με τη μηχανή, αφενός γιατί μου αρέσουν οι μεταφορές και αφετέρου γιατί αυτή η συγκεκριμένη συνοδεύεται και από εντυπωσιακή φωτογραφία, υποθέτω για να μη χάσουμε κάποια απόχρωση ή πινελιά της. Κτγμ όμως αυτή η μεταφορά δεν παίρνει μπρος με τίποτα.

Για το ένα σκέλος της, όντως, δεν πιστεύω να υπάρχει ούτε ένας άνθρωπος που θα ήθελε να στρίβει το τιμόνι δεξιά και το αυτοκίνητό του να πηγαίνει αριστερά, ή τον κινητήρα να σταματάει ή να κάνει καφέ. Όλοι συμφωνούν σ’ αυτό. Είναι μέρος του ορισμού του αυτοκινήτου. Και όντως σχεδόν κανένας δεν νοιάζεται, εκτός από τους ειδικούς (ή τους μεταφραστές), να μάθει τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα.

Στο άλλο σκέλος όμως, εκεί στο 'αρκεί να λειτουργήσει όταν χρειαστεί' έχουμε αμέσως-αμέσως πολλά προβλήματα. Στις κοινωνίες μας δεν συμφωνούν όλοι οι άνθρωποι -όπως φαίνεται κι απ' τη συζήτηση εδώ μέσα- ούτε στο πότε (ή αν) χρειάζεται ένας στρατός ούτε στο πότε λειτουργεί σωστά. Υπάρχουν κράτη που δεν έχουν καθόλου ή έχουν υποτυπώδη στρατό και άλλα που σχεδόν ταυτίζονται με τον στρατό τους. Υπάρχουν στρατοί μισθοφόρων και στρατοί κληρωτών. Στρατοί που θα στήριζαν και στρατοί που δεν θα στήριζαν ένα πραξικόπημα, στρατοί που στρέφονται και κατά εσωτερικών ‘εχθρών’ κλπ. κλπ.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα, ο ρατσισμός ως μέρος της εκπαίδευσης Ελλήνων στρατιωτών δεν είναι το ίδιο με οποιαδήποτε άλλη άποψη ή γούστο που μπορεί να έχει κανείς. Δεν είναι το ίδιο με το αν αρέσουν στους στρατιώτες οι τηγανητές πατάτες ή όχι. Γιατί ο ρατσισμός μπορεί να οδηγήσει σε σφαγές αμάχων, σε βιασμούς, σε βασανιστήρια, σε Αμπού Γκράιμπ ευκολότερα από ό,τι το πάθος για τις τηγανητές πατάτες. Επίσης, μπορώ να τον φανταστώ σαν μέρος του προγράμματος μόνο σε έναν στρατό που θέλει να είναι επιθετικός –ακριβώς ως μέσο για να πειστούν οι στρατιώτες πως ο εχθρός δεν αξίζει να ζει. Για έναν αμυντικό στρατό, η φυσιολογική αγάπη που νιώθουμε όλοι για την πατρίδα μας θα έπρεπε να είναι αρκετή νομίζω. Τέλος, από πότε π.χ. η Αλβανία και η ΠΓΔΜ είναι δυνητικοί εχθροί; Υπάρχει κάποια ένδειξη επιθετικότητας από την πλευρά αυτών των κρατών; Γιατί κι εμείς έχουμε κάποια θρασύδειλα φασιστοειδή ανθρωπάρια που θέλουν να πάρουν την Πόλη, δεν νομίζω όμως πως οι Τούρκοι αισθάνονται να απειλούνται από την Ελλάδα. Εκτός αν οι Αλβανοί εχθροί βρίσκονται εντός των τειχών.
 

nickel

Administrator
Staff member
Και καταλήγει σήμερα ο Μπουκάλας:

Όσο για τους ελληνοέλληνες, λιμενικούς και λοιπούς βέβαιους ότι Έλληνας δεν γίνεσαι αλλά γεννιέσαι, όταν, αντί άλλου ψυχοτρόπου, ξαναδούν τους αγαπημένους τους χολιγουντιανούς «Τριακόσιους» για να φτιαχτούν, ας βάλουν σε μια ακρίτσα του μυαλού τους ότι δύο σπουδαίους ποιητές είχε όλους κι όλους η Σπάρτη. Ο ένας, ο Τυρταίος, δεν ήταν Σπαρτιάτης, κι ο άλλος, ο Αλκμάνας, δεν ήταν καν Έλληνας· από τις Σάρδεις ήταν, Λυδός ή δούλος — ένα «γουρούνι» δηλαδή.

Είσαι κι εσύ στον κόσμο σου, Παντελή.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Είσαι κι εσύ στον κόσμο σου, Παντελή.
Φυσικά. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι η ποίηση είναι για τους γυναικωτούς, οι γνήσιοι άντρες δεν πιάνουν στο χέρι τους βιβλίο, ούτε καν την Καινή Διαθήκη, άσχετο που θέλουν να την προσκυνάνε οι άλλοι ακόμα κι αν οι ίδιοι μόνο από το εξώφυλλο την ξέρουν.
 
Last edited:
Εμένα θα μου επιτρέψετε να πω ότι όλα όσα έχουν ακουστεί σε αυτό το νήμα αναφορικά με το επεισόδιο στην παρέλαση έχουν τη βάση τους και τη λογική τους, αλλά -αισθάνομαι- ότι είναι όλα λίγο "απ' έξω". Δηλαδή, λίγο από τη μεριά του θεατή. Συμφωνώ ότι το περισσό δηλητήριο του φιδιού πρέπει να το βγάζουμε, αλλά ας μην γελιόμαστε. Το φίδι (αν και δεν ξέρω αν μ' αρέσει αυτή η παρομοίωση, αλλά ας την δεχτούμε προσωρινά) είναι φίδι και πρέπει να είναι έτσι.

Η φυσιολογική αγάπη για την πατρίδα μπορεί να εκδηλωθεί με πολλούς τρόπους. Η αγάπη που είχε π.χ. ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Χατζιδάκις και η Μερκούρη εκδηλώθηκαν με τους τρόπους που όλοι γνωρίζουμε. Αν τους έβαζες σε στρατιωτικό τάγμα η συγκεκριμένη αγάπη μάλλον δεν θα μπορούσε να εκφραστεί και καθόλου.
 

LostVerse

Member
Να μια καλή αφορμή για να αξιοποιήσω ένα παράδειγμα και να δείξω τι εννοώ «διαφορετικό σετ αρχών» στην πράξη:

Έστω ότι κάποιο νέο μέλος του φόρουμ ψάχνει να βρει ένα θέμα και δεν το βρίσκει. Ποια πρέπει να είναι η απάντηση των αντμίν/μοντ αν απευθυνθεί σε αυτούς να τους ρωτήσει σχετικά:

α) Να του πουν «Εκεί είναι και τα 58.500+ νήματά μας, έχουμε και ωραίο search, ο αιτών λαμβάνει και ο ζητών ευρίσκει»;
β) Να αξιοποιήσουν τις όποιες περισσότερες γνώσεις τους στο συγκεκριμένο στενό και πολύ ειδικό πεδίο και να τον καθοδηγήσουν/βοηθήσουν να βρει αυτό που ζητάει;

Ε, η δική μας απάντηση είναι η β). Πολύ περισσότερο αν εμείς οι ίδιοι οι αντμίν/μοντ, δηλαδή «οι κάτοχοι της γνώσης», είχαμε παραπέμψει το νέο μέλος στο συγκεκριμένο θέμα.

Point taken, αλλά βλέπω δεν είναι αμοιβαίο... Εξηγούμαι: Από την στιγμή που άρχισα να γράφω σε αυτό το θέμα αντιμετώπισα άγνοια και αμφισβήτηση (ευπρόσδεκτα αμφότερα), κακόπιστη κριτική (μμμμ... ας πούμε ότι τρώγεται) και ειρωνία (εκεί απλά προσπέρασα), αλλά όχι δεδομένα. Ε, μετά από όλα αυτά... ναι.

Όχι ιδιαίτερη αναλογία με το δικό σου παραδειγμά, δεν βρίσκεις; :confused:

Τέλος πάντων, όπως είπες κι εσύ, μιλήσαμε και οι δυο, ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Fair enough.

Πολύ κακή εντύπωση μου έκαναν όλα αυτά. Δεν είναι ανάγκη να είναι κανείς ρατσιστής για να υπερασπιστεί τον τόπο του σε καιρό πολέμου. Και είναι κοινή γνώση πλέον ότι στα σώματα ασφαλείας (της αστυνομίας συμπεριλαμβανομένης) η εκπαίδευση η ίδια περιλαμβάνει ένα κομμάτι το οποίο απλώς έχει ως αποτέλεσμα την πώρωση του εκπαιδευόμενου απέναντι στον Άλλο.

Θα μου επιτρέψεις να πω ότι δεν ισχύει αυτό που λες, το διαψεύδω. Ισχύει μόνο για ορισμένες επίλεκτες μονάδες, που θα κληθούν να επέμβουν σε ακραίες καταστάσεις υψηλού κινδύνου, όπως ΕΚΑΜ, ΜΥΑ, ΕΤΑ, ΜΑΚ, ΜΑΛ, 31 ΜΕΕ, ΟΥΚ κτλ. Εκεί είναι αλήθεια τα μέλη αυτών των μονάδων πρέπει να έχουν λίγο βαρύ χέρι και η εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει αντικείμενα όπως ποίηση και διαλογισμό.

Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα καλό, από τη στιγμή μάλιστα που οι στρατοί σε όλο τον κόσμο, και ιδίως στη χώρα μας, έχουν χρησιμοποιηθεί για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντα διαφόρων που θέλησαν κατά καιρούς να υφαρπάξουν την εξουσία.

Η λογική αυτή μπορεί να αποδειχτεί δίκοπο μαχαίρι. Δεν μπορείς να διαλύσεις τον στρατό σου επειδή φοβάσαι ότι ίσως στραφεί εναντίον του κράτους. Επίσης, στρατιωτικές δικτατορίες έχουν υπάρξει κατά καιρούς και υπάρχουν ακόμα σε πολλά κράτη: Guess what: Σε καμία ευνομούμενη χώρα με υγιές σταθερό, δημοκρατικό πολίτευμα δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα. Προφανώς σ' αυτό θα πρέπει να προβληματιστούμε πρώτα εμείς οι πολίτες και ποιον ψηφίζουμε, υποννοώντας σαφώς περιπτώσεις πολιτικών (από όλους τους χώρους) που ενεπλάκησαν σε σκάνδαλα πρώτου μεγέθους, κι όμως επανεκλέχθηκαν.

Και καθόλου δε μου αρέσει να σκέφτομαι τον εκάστοτε στρατιώτη ως μπουλντόγκ, υποβιβάζοντάς τον δηλαδή σε κάτι μεταξύ ανθρώπου και φύλακα, οπωσδήποτε όμως κάτι διαφορετικό από εμένα. Στρατιώτης που δε σκέφτεται, μπορεί να γίνει υποχείριο προπαγάνδας. Η ιστορία η ίδια έχει δείξει ότι αυτό είναι κακό, δε χρειάζεται να το αναλύσουμε εμείς.

Άρα δεν θα είχες πρόβλημα όταν πας να στρίψεις δεξιά, το αυτοκίνητό σου να κάνει δεξιά επειδή σκέφτηκε και αποφάσισε ότι είναι καλύτερη απόφαση, σωστά; Φαντάζεσαι το '40 π.χ. οι παππούδες να σκέφτονταν "δεν βαριέσαι μωρέ, πού να τρέχω τώρα στα βουνά... κάνει και κρύο..." Δεν έχει λογική αυτό που λες. Ο στρατός υπάρχει για να εκτελεί διαταγές από τους ανωτέρους του, εν προκειμένω από τους πολιτικούς του προϊστάμενους. Και μην ανησυχείς καθόλου, σε διαβεβαιώνω ότι η χώρα ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχε τόσο φοβισμένους και γλύφτες ανώτατους αξιωματικούς, φαίνεται και από τις κρίσεις (=αποφάσεις για παραμονές/αποστρατεύσεις) κάθε χρόνο.

Εγώ πάλι θα μείνω λίγο στη μεταφορά με τη μηχανή, αφενός γιατί μου αρέσουν οι μεταφορές και αφετέρου γιατί αυτή η συγκεκριμένη συνοδεύεται και από εντυπωσιακή φωτογραφία, υποθέτω για να μη χάσουμε κάποια απόχρωση ή πινελιά της.

Χαίρομαι που σου άρεσε, την βρήκα τυχαία στο google images. Μπορείς να κάνεις και κλικ πάνω της για μεγαλύτερη ανάλυση και το άρθρο που την συνοδεύει. :)

Επίσης, μπορώ να τον φανταστώ σαν μέρος του προγράμματος μόνο σε έναν στρατό που θέλει να είναι επιθετικός –ακριβώς ως μέσο για να πειστούν οι στρατιώτες πως ο εχθρός δεν αξίζει να ζει. Για έναν αμυντικό στρατό, η φυσιολογική αγάπη που νιώθουμε όλοι για την πατρίδα μας θα έπρεπε να είναι αρκετή νομίζω.

Τελείως φιλικά, η συλλογιστική σου έχει ένα θεμελιώδες λάθος: Δεν υπάρχει αμυντικός στρατός. Ακόμα και η Ελβετία που είναι η χώρα που ισως δεν εμπλακεί ποτέ σε πόλεμο, έχει μαχητικά αεροσκάφη και άρματα μάχης, δηλαδή κατεξοχήν επιθετικά όπλα. Ο αμυντικός στρατός υπήρχε μια φορά κι έναν καιρό, στον Μεσαίωνα, που μπορούσαν να κλειστούν σε ένα κάστρο και να μην τους νοιάζει τίποτα. Όποιος το δοκίμασε από εκεί και πέρα, απλά έχασε.

Τέλος, από πότε π.χ. η Αλβανία και η ΠΓΔΜ είναι δυνητικοί εχθροί; Υπάρχει κάποια ένδειξη επιθετικότητας από την πλευρά αυτών των κρατών; Γιατί κι εμείς έχουμε κάποια θρασύδειλα φασιστοειδή ανθρωπάρια που θέλουν να πάρουν την Πόλη, δεν νομίζω όμως πως οι Τούρκοι αισθάνονται να απειλούνται από την Ελλάδα. Εκτός αν οι Αλβανοί εχθροί βρίσκονται εντός των τειχών.

Δεν είναι φασιστοειδή ανθρωπάρια (μόνο), αλλά ανώτατο στρατιωτικό επιτελείο. Υπάρχουν επιτελικά σχέδια για προέλαση εντός τουρκικού εδάφους στην ανατολική θράκη σε περίπτωση επίθεσης (και κατοχής...) στην Κύπρο ή κατάληψης νησιού του Αιγαίου. Φυσικά κάτι τέτοιο δεν είναι πιθανό, για την ακρίβεια είναι τόσο πιθανό όσο και ο πόλεμος (και εδώ ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι επιθυμεί).

Σημειώνω ότι τα παραπάνω δεν είναι ακριβώς... μυστικά ή πρωτάκουστα.

Η φυσιολογική αγάπη για την πατρίδα μπορεί να εκδηλωθεί με πολλούς τρόπους. Η αγάπη που είχε π.χ. ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Χατζιδάκις και η Μερκούρη εκδηλώθηκαν με τους τρόπους που όλοι γνωρίζουμε. Αν τους έβαζες σε στρατιωτικό τάγμα η συγκεκριμένη αγάπη μάλλον δεν θα μπορούσε να εκφραστεί και καθόλου.

Έτερον εκάτερον, εννοείται αυτό. Δεν νομίζω ότι ο Θεοδωράκης θα βοηθούσε ιδιαίτερα αν φόραγε μια στολή και έδινε την ζωή του μαζί με τους άλλους 4.500 της ΕΛΔΥΚ που πέθαναν για να είναι σήμερα έστω η μισή Κύπρος ελεύθερη (τελικά να που χρησίμευσε ο στρατός, ε; ). Αντίθετα, από την θέση του και με τις πράξεις του στο εξωτερικό βοήθησε πολύ περισσότερο. Μακάρι να το έκαναν κι άλλοι αυτό, που σήμερα είναι αντιπρόεδροι της κυβέρνησης και δεν συμμαζεύεται...

Φιλικά. :)
 

LostVerse

Member
Και κάτι ακόμα:

Επιτέλους, ξεφορτωθήκαμε τον αξιωματικό των Ο.Υ.Κ. Ποιός ήταν;
...Ο λόγος για τους καταδρομείς του Λιμενικού Σώματος και ειδικότερα τα μέλη της Μονάδας Υποβρυχίων Αποστολών.
Ένα άξιο μέλος αυτής της μονάδας, το οποίο μάλιστα έχει παρασημοφορηθεί, είναι και ο Ανθυποπλοίαρχος που...

μόλις πρόσφατα τέθηκε σε διαθεσιμότητα με αφορμή τα όσα ατυχή έγιναν αλλά και επακολούθησαν της παρέλασης της 25ης Μαρτίου, στο κέντρο της Αθήνας.
Ο συγκεκριμένος αξιωματικός και σύμφωνα με τα ρεπορτάζ ετών του «ΑΤ», είναι ένα από τα καλύτερα στελέχη που διαθέτει το Λιμενικό και ο ελληνικός στρατός.

Μεταξύ άλλων έχει:

• Λάβει μετάλλιο ανδρείας μετά την επιτυχή επιχείρηση στην οποία ηγείτο τον Ιούλιο του 2000, όταν ένας πάνοπλος Τσέχος κακοποιός κατέλαβε ιστιοφόρο στο οποίο επέβαιναν 5 Ελβετοί και ένας Έλληνας.

• «Οργώσει» με τους άξιους συναδέλφους του, το Ιόνιο και το Αιγαίο συλλαμβάνοντας εμπόρους ναρκωτικών και διασώζοντας εκατοντάδες λαθρομετανάστες.

• Βρεθεί στην «πρώτη γραμμή» το βράδυ των Ιμίων, πραγματοποιώντας περιπολίες σε απόσταση 50 μέτρων από την βραχονησίδα.

• Παλέψει για τη διάσωση επιβατών του «Σάμινα» και ναυτικών του «Δύστος».

• Ήταν στην ίδια επιχείρηση -Μεγάλη Τετάρτη του 1996- ανοιχτά του Κόλπου της Παναγιάς, στη Θεσπρωτία, όταν Αλβανοί έμποροι ναρκωτικών, που επέβαιναν σε φουσκωτό, άνοιξαν πυρ στο ελληνικό σκάφος με αποτέλεσμα να πέσει νεκρός ο 25χρονος Λιμενικός Μαρίνος Ζαμπάτης.

Οι επιχειρήσεις στις οποίες τόσο ο συγκεκριμένος αξιωματικός όσο και οι συνάδελφοί του έπαιξαν τη ζωή τους κορώνα γράμματα είναι εκατοντάδες. Και το πράττουν δίχως ανταλλάγματα και μίζες, αλλά με μοναδικό τους στόχο την ασφάλεια και τη διατήρηση της ακεραιότητας της χώρας…
Αυτοί είναι οι καθημερινοί μας ήρωες, που αθόρυβα, νύχτα και μέρα, μάχονται για την πατρίδα. Και αν κάποιος πιστεύει ότι δεν είναι έτσι, τότε «ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλέτω".
Πηγή: http://www.adesmeytos.gr/news.php?aid=10122

Επιτέλους, όπως λέει με σαφή δόση ειρωνείας ο τίτλος, τον ξεφορτωθήκαμε: Λύθηκαν όλα μας τα προβλήματα, έσπασε το "αυγό του φιδιού" (sic) μπορούμε τώρα να κοιμόμαστε ήσυχοι.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Point taken, αλλά βλέπω δεν είναι αμοιβαίο... Εξηγούμαι: Από την στιγμή που άρχισα να γράφω σε αυτό το θέμα αντιμετώπισα άγνοια και αμφισβήτηση (ευπρόσδεκτα αμφότερα), κακόπιστη κριτική (μμμμ... ας πούμε ότι τρώγεται) και ειρωνία (εκεί απλά προσπέρασα), αλλά όχι δεδομένα. Ε, μετά από όλα αυτά... ναι.
[...]
Φιλικά. :)
Το φιλικά ομολογουμένως δεν το έπιασα: κατά τα λεγόμενά σου, είμαστε όλοι αδαείς, σε αμφισβητούμε συνέχεια (το ενδεχόμενο απλώς να εκφράζουμε διαφορετική άποψη φαντάζομαι δε σου πέρασε από το μυαλό) και σε ειρωνευόμαστε (επειδή έχουμε μαζί σου προηγούμενα, φαντάζομαι). Μάλιστα.
Θα μου επιτρέψεις να πω ότι δεν ισχύει αυτό που λες, το διαψεύδω.
Α, μπα; Ως τι; Ως εκπρόσωπος σύσσωμης της αστυνομίας; Εμένα οι συμμαθητές μου που έγιναν αστυνομικοί και από φιλήσυχα παιδάκια ξαφνικά παινεύονται δεξιά κι αριστερά ότι κοπανάνε Κούρδους, πάντως, δεν το διαψεύδουν. Α, και παρεμπιπτόντως, μου έχουν εξιστορήσει λεπτομερώς την εκπαίδευσή τους στην αστυνομική ακαδημία.
Η λογική αυτή μπορεί να αποδειχτεί δίκοπο μαχαίρι. Δεν μπορείς να διαλύσεις τον στρατό σου επειδή φοβάσαι ότι ίσως στραφεί εναντίον του κράτους. Επίσης, στρατιωτικές δικτατορίες έχουν υπάρξει κατά καιρούς και υπάρχουν ακόμα σε πολλά κράτη: Guess what: Σε καμία ευνομούμενη χώρα με υγιές σταθερό, δημοκρατικό πολίτευμα δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα. Προφανώς σ' αυτό θα πρέπει να προβληματιστούμε πρώτα εμείς οι πολίτες και ποιον ψηφίζουμε, υποννοώντας σαφώς περιπτώσεις πολιτικών (από όλους τους χώρους) που ενεπλάκησαν σε σκάνδαλα πρώτου μεγέθους, κι όμως επανεκλέχθηκαν.
Δε θα διαφωνήσω για την πολιτική ηγεσία. Θα επαναλάβω όμως ότι ποσώς με ενδιαφέρει τι κάνουν οι άλλοι στις χώρες τους. Εγώ εδώ πληρώνω φόρους, για αυτή τη χώρα έχω άποψη.
Άρα δεν θα είχες πρόβλημα όταν πας να στρίψεις δεξιά, το αυτοκίνητό σου να κάνει δεξιά επειδή σκέφτηκε και αποφάσισε ότι είναι καλύτερη απόφαση, σωστά;
Δηλαδή ο στρατιωτικός είναι ένα ανεγκέφαλο πιόνι; Να με συγχωρείς πολύ, αλλά επειδή έχω στρατιωτικούς στην οικογένειά μου, και μάλιστα αξιωματικούς, θεωρώ το παράδειγμά σου ατυχέστατο. Υπάρχουν στρατιωτικοί που είναι άνθρωποι αξιοπρεπείς και μπορούν να είναι και γενναίοι χωρίς να είναι φασιστικά ανθρωπάρια.
 
Last edited:
Έτερον εκάτερον, εννοείται αυτό.

Όχι ακριβώς. Αυτό που ήθελα να πω είναι το πώς εκδηλώνεται η "φυσιολογική αγάπη προς την πατρίδα" που αναφέρθηκε. Εν προκειμένω, μια και μιλάμε για ΟΫΚ, ΛΟΚ κλπ, αυτή είναι λίγο-πολύ "η φυσιολογική αγάπη προς την πατρίδα" (γι' αυτούς τους ανθρώπους).
 

LostVerse

Member
Όχι ακριβώς. Αυτό που ήθελα να πω είναι το πώς εκδηλώνεται η "φυσιολογική αγάπη προς την πατρίδα" που αναφέρθηκε. Εν προκειμένω, μια και μιλάμε για ΟΫΚ, ΛΟΚ κλπ, αυτή είναι λίγο-πολύ "η φυσιολογική αγάπη προς την πατρίδα" (γι' αυτούς τους ανθρώπους).
Εντάξει. Αυτό που εννοούσα εγώ ήταν ότι ο καθένας μπορεί να αγαπάει και να υποστηρίζει την πατρίδα του με όποιον τρόπο μπορεί. Δεν μπορούν όλοι να πάρουν τα όπλα και να υπηρετήσουν στην κάθε ΟΥΚ, ούτε μπορούν όλοι να συνθέσουν μουσική που να στηλιτεύει τον φασισμό. Και τα δυο όμως είναι χρήσιμα και πολύτιμα. Πιστεύω ότι σε αυτό συμφωνούμε.

EDIT: Palavra, τώρα είδα το μήνυμά σου. Δεν έγραψα ούτε υπονόησα τίποτα από όσα αναφέρεις. Τέλος πάντων, έχω τοποθετηθεί ίσως υπερβολικά.


Το φιλικά ομολογουμένως δεν το έπιασα: κατά τα λεγόμενά σου, είμαστε όλοι αδαείς, σε αμφισβητούμε συνέχεια (το ενδεχόμενο απλώς να εκφράζουμε διαφορετική άποψη φαντάζομαι δε σου πέρασε από το μυαλό) και σε ειρωνευόμαστε (επειδή έχουμε μαζί σου προηγούμενα, φαντάζομαι). Μάλιστα.

Το φιλικά το εννοούσα, αλλιώς δεν θα το έγραφα. Δεν μπορώ να το αποδείξω φυσικά, αλλά με αδικείς αν με κρίνεις μόνο από το παρόν θέμα...

Δεν είναι κακό να μην ξέρεις κάτι - κανείς δεν γεννήθηκε ξερόλας. Κακό είναι να μένεις προσκολλημένος κάπου και να αρνείσαι να δεις κι άλλες πτυχές ενός θέματος...

Και η αμφισβήτηση είναι καλοδεχούμενη, δεν είπα πουθενά ότι κατέχω την απόλυτη αλήθεια, απλά από την θέση μου τυχαίνει να ξέρω δυο πράγματα παραπάνω. Αν δεις στον nickel παραπάνω είπα σαφώς "δεν χρειάζεται να συμφωνήσεις, απλά δες το παράδειγμα και αναλογίσου το"...

Για την ειρωνεία, δεν είπα πουθενά κάτι για όλους τους συνομιλητές. Δες όμως το #128... όχι ακριβώς το θερμότερο καλωσόρισμα, δεν βρίσκεις;

Α, μπα; Ως τι; Ως εκπρόσωπος σύσσωμης της αστυνομίας; Εμένα οι συμμαθητές μου που έγιναν αστυνομικοί και από φιλήσυχα παιδάκια ξαφνικά παινεύονται δεξιά κι αριστερά ότι κοπανάνε Κούρδους, πάντως, δεν το διαψεύδουν. Α, και παρεμπιπτόντως, μου έχουν εξιστορήσει λεπτομερώς την εκπαίδευσή τους στην αστυνομική ακαδημία.
Δεν χρειάζεται να είμαι εκπρόσωπος όλης της αστυνομίας για να πω ότι σε μια αστυνομική σχολή δεν διδάσκεται ο φανατισμός και το μίσος εναντίον δυνητικών αντιπάλων, αντίθετα, αυτό που ξέρω εγώ και μπορώ να καταθέσω, είναι ότι όλοι οι εκπαιδευτές απαγορεύουν συνθήματα και "περίεργες" συμπεριφορές και φοβούνται και τον ίσκιο τους μην τυχόν γίνει τίποτα και μαθευτεί προς τα έξω...

Αν οι συμμαθητές σου αντλούν ευχαρίστηση με το να βαράνε Κούρδους είναι αξιολύπητοι. Γνώμη μου.

Δηλαδή ο στρατιωτικός είναι ένα ανεγκέφαλο πιόνι; Να με συγχωρείς πολύ, αλλά επειδή έχω στρατιωτικούς στην οικογένειά μου, και μάλιστα αξιωματούχους, θεωρώ το παράδειγμά σου ατυχέστατο. Υπάρχουν στρατιωτικοί που είναι άνθρωποι αξιοπρεπείς και μπορούν να είναι και γενναίοι χωρίς να είναι φασιστικά ανθρωπάρια.
Δεν είπα πουθενά κάτι τέτοιο. Και αν όντως έχεις αξιωματικούς (και όχι αξιωματούχους) στην οικογένειά σου, θα πρέπει να ξέρεις τι σημαίνει ιεραρχία και πειθαρχεία στον στρατό. Ό,τι σημαίνει τιμόνι και μηχανή στο αυτοκίνητο...
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Δεν είπα πουθενά κάτι τέτοιο. Και αν όντως έχεις αξιωματικούς (και όχι αξιωματούχους) στην οικογένειά σου, θα πρέπει να ξέρεις τι σημαίνει ιεραρχία και πειθαρχεία στον στρατό. Ό,τι σημαίνει τιμόνι και μηχανή στο αυτοκίνητο...
Μα φυσικά το είπες. Όταν παρομοιάζεις ένα σώμα ανθρώπων με μια μηχανή, δηλαδή με κάτι που δε σκέφτεται από μόνο του, τι λες;
Και ευχαριστώ για τη διόρθωση, την έκανα και στο ποστ μου. Όσο για την πειθαρχία (με γιώτα, για να ανταποδώσω :)), άλλο πειθαρχία, άλλο μισαλλοδοξία, φανατισμός και ρατσισμός. Δε θυμάμαι κανέναν από τους ανθρώπους που αναφέρω να θέλει να φορέσει δέρμα Αλβανού, για παράδειγμα.
 
Δεν υπάρχει αμυντικός στρατός.
Συμφωνώ απόλυτα.
Και γι αυτό ακριβώς είμαι από αυτούς που θα ήθελαν να καταργηθεί. Νομίζω ότι αυτή θα έπρεπε να είναι η συζήτηση και όχι τα συνθήματα. Όσο κι αν αηδίασα όταν τα άκουσα, ειδικά το θεόπνευστο, «Τους λένε "Σκοπιανούς", τους λένε Αλβανούς, τα ρούχα μου θα ράψω με δέρματ' απ' αυτούς» (ιαμβικός δωδεκασύλλαβος είναι αυτό; ) εκεί πείστηκα ακόμη περισσότερο πως ναι, πρέπει άμεσα να καταργηθεί.
Μα είναι απλό: με ποιον άλλο τρόπο θα «πείσεις» έναν άνθρωπο ότι έχει κάθε «δικαίωμα» να αφαιρέσει τη ζωή ενός συνανθρώπου του; Αν δεν τον ποτίσεις με μίσος απέναντι στον χ, ψ (αόρατο) εχθρό, δεν θα σου κάνει τη δουλειά. Έτσι εύκολα πιάνει κάποιος όπλο στα χέρια του; Έτσι εύκολα πείθεται να το χρησιμοποιήσει; Η μηχανή για να δουλέψει (για να συνεχίσω τη μεταφορά) χρειάζεται βενζίνη (ή κάποιο καύσιμο τέλος πάντων), ή μια μίζα για να βάλει μπρος τον κινητήρα. Από μόνη της δεν κάνει τίποτα. «Φούλαρέ» την με μίσος 100 οκτανίων λοιπόν και θα σου πάει…βολίδα.
Υπάρχουν αυτά τα συνθήματα, απλώς βγήκαν προς τα έξω. Τι είναι αυτό που μας ενοχλεί λοιπόν; Το ότι υπάρχουν ή το ότι τα ακούσαμε; Αν μας ενοχλεί το ότι τα ακούσαμε, τότε κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Αν το ότι υπάρχουν, τότε ας σκεφτούμε τι σημαίνει «στρατός» για τον καθένα μας και για ποιο λόγο υπάρχει.
Προσωπικά, lost verse, θα συμφωνήσω μαζί σου. Ναι, αυτός είναι ο στρατός (μια καλογυαλισμένη μηχανή) και για αυτό ακριβώς δεν τον θέλω.
 
Δεν σε νοίαζει πώς λειτουργεί, αρκεί να λειτουργήσει όταν χρειαστεί.
Θεμελιώδες θεωρητικό λάθος και προβληματική άποψη, είτε πρόκειται για το στρατό είτε για οτιδήποτε άλλο στη ζωή. Προβάλλεται εδώ σαν πρότυπο φυσιολογικού χρήστη ενός μηχανισμού (του στρατού, ενός αυτοκινήτου, ενός υπολογιστή...) ο αδαής χρήστης, που απλώς ξέρει να πατάει κάποια κουμπάκια. Αν το "μηχάνημα" (είναι άραγε οι άνθρωποι και τα ανθρώπινα μορφώματα μηχανήματα;) για κάποιο λόγο δεν λειτουργήσει, ο χρήστης αυτός είναι στον αέρα, δεν μπορεί να επισκευάσει τίποτα. Μόνο μια κλωτσιά ξέρει να δώσει, και να αναφωνήσει "άι σιχτίρ!" Είναι δηλαδή ουσιαστικά ανίσχυρος απέναντι στο μηχάνημα, πόσο μάλλον αν το "μηχάνημα" είναι εντέλει ένας ανθρώπινος οργανισμός όπως ο στρατός.

Ακόμα δε δεν έχω καταλάβει πώς όλες αυτές οι φράσεις περί ετοιμότητας των στρατιωτικών και των σωμάτων ασφαλείας για θυσία της ζωής τους, για παίξιμό τους κορόνα-γράμματα (ο εναερίτης της ΔΕΗ, ας πούμε, ή ο εργάτης χειριστής ενός θηριώδους μηχανήματος ή αυτός που δουλεύει στο χυτήριο και κινδυνεύει να εξαερωθεί σε περίπτωση ατυχήματος ή ο ορύχος 500 μέτρα κάτω από τη γη, αυτοί δεν παίζουν τη ζωή τους κορόνα-γράμματα;), πώς δικιολογούν ένα σύνθημα σαν το "γουρούνι Αλβανέ...", που, επαναλαμβάνω, δεν απευθύνεται στον περίφημο "εξωτερικό εχθρό" αλλά σε άοπλους ανθρώπους που μπορεί και να παρακολουθούσαν την παρέλαση ζωντανά ή από την τηλεόρασή τους, ελπίζοντας κάποιοι απ' αυτούς να "μετάσχουν" μια μέρα "της ελληνικής παιδείας".

Για τον αξιωματικό που τέθηκε σε διαθεσιμότητα: καταρχήν, όπως γνωρίζουν οι πάντες, η διαθεσιμότητα δεν είναι και ποινή. Διαθεσιμότητα σημαίνει ότι βρίσκεσαι στον αέρα μέχρι να ολοκληρωθεί μια έρευνα που σε αφορά. Δεύτερον, την ίδια ατιμωρησία που καταγγέλλουμε για τους πολιτικούς και μας εξοργίζει, την επιθυμούμε άραγε για τους στρατιωτικούς και τους "σωματασφαλίτες"; Μέσα στο πνεύμα της ιεραρχίας, που τόσο ενθουσιάζει ορισμένους, δεν περιλαμβάνεται και η αντικειμενική (ας ξεχάσουμε για λίγο την υποκειμενική) ευθύνη του διοικητή για τα τεκταινόμενα στη μονάδα του; Ή ξαφνικά ξεχάσαμε το "φιλότιμο του αξιωματικού" και γίναμε κότες και αποποιούμαστε κάθε ευθύνη για την ίδια τη μονάδα που διοικούμε; Όσο για το "αφιλοκερδώς": χωρίς να εννοώ προς Θεού τίποτε για τον συγκεκριμένο, ας γελάσω γενικότερα: 5% ήταν λέει οι μίζες για το υποβρύχιο Παπανικολής... πάντα με το αζημίωτο η άμυνα της πατρίδας, για ορισμένους βεβαίως, όχι για όλους.

Τέλος, σε σχέση πάντα με το μιλιταριστικό άρθρο του Αδέσμευτου Τύπου: από πότε τα παράσημα και οι ανδραγαθίες απαλλάσσουν κάποιον από την πολιτική ευθύνη; Τον Παυσανία τον καταδίκασαν σε θάνατο, αν δεν κάνω λάθος. Ο Μιλτιάδης, ο νικητής του Μαραθώνα, εξορίστηκε στη συνέχεια. Επίσης, τα παράσημα κρίνονται κατά περίπτωση. Πώς τα κέρδισες, και υπηρετώντας ποιον αγώνα. Αλλιώς, απλά χάβουμε τη μιλιταριστική ιδεολογία. Αλλιώς, ποιος είχε περισσότερα παράσημα από τον Λούντεντορφ, το διχτάτορα της Γερμανίας; ή από τον Χίντενμπουργκ, ο οποίος έδωσε τον αρραβώνα στον Χίτλερ; Και οι παρασημοφορημένοι μαχαιροβγάλτες των Freikorps, για να κατέβουμε τα σκαλιά της στρατιωτικής ιεραρχίας, μήπως δεν είχαν "ατσαλωθεί" με τις σφαγές στη Λετονία το 1919; Είδαμε μετά τις αγαθοεργίες τους. Οι πιο καλοί στρατιώτες σκίσαν πολλές φορές κάποια στιγμή τα παράσημά τους, γιατί αντίκρισαν the broader picture. Επομένως η επιχειρηματολογία αυτή δεν καταφέρνει καν να αρθεί στο επίπεδο έργων όπως το "Born in the 4th of July". Μόνο τους κινηματογραφικούς "300" μού θυμίζει.

Για την Κύπρο: ώστε χάρη στη θυσία εκείνων (των προδομένων από τη χούντα φαντάρων) έμεινε η μισή τουλάχιστον Κύπρος ελεύθερη; Εγώ έχω άλλη άποψη: την άποψη ότι η ιστορία της ελληνικής στρατιωτικής παρουσίας στην Κύπρο αποτελεί τρανή, τρανότατη απόδειξη του ότι ένας στρατός που, χωρίς πολιτική-συνταγματική (όχι κομματική) συνείδηση, απλώς εκτελεί εντολές, όπως ο κινητήρας ενός αυτοκινήτου, είναι ικανός για το καλύτερο και για το χειρότερο. Τι θα αποτελούσε εκείνες τις μέρες του '74 πιο ονειρεμένη (εντελώς φανταστική, εννοείται) είδηση από μιαν άρνηση του εκεί στρατού να ανατρέψει τον Μακάριο; από την πολιτική ανυπακοή του; Τότε ναι, ίσως να είχε μείνει η Κύπρος ελεύθερη, όχι η μισή παρά ολόκληρη... Και τι πιο υπέροχο από την άρνηση των ναυτών του Κιέλου, το Νοέμβρη του 1918, να πορευτούν σαν τα ζώα, σαν τον κινητήρα αυτοκινήτου, προς τον μάταιο θάνατο όπου τους έστελνε η στρατοκρατική ματαιοδοξία των ναυάρχων τους; Και, για να περάσουμε στα σώματα εσωτερικής καταστολής, τι πιο ευτυχές από την άρνηση των έφιππων Κοζάκων να χτυπήσουν το πλήθος, εκείνο το Φλεβάρη του 1917 στο Πέτρογκραντ; Και ποια πιο υπέροχη είδηση θα είχε υπάρξει από την άρνηση των στρατών (των φαντάρων, δηλαδή) να πολεμήσουν το 1914;

Η όλη προσπάθεια του LostVerse να αποπολιτικοποιήσει και να εργαλειοποιήσει το θέμα "στρατός" είναι η ίδια βαθιά πολιτική, με στρατοκρατικό πρόσημο. Η δε επαγγελματικοποίηση της στρατιωτικής υπηρεσίας καθιστά όλο και πιο δύσκολη, αδύνατη μάλλον, την ανυπακοή. We're doing our job, έλεγαν οι Αμερικανοί στρατιώτες-μισθοφόροι στο Ιράκ.
 
Τελείως φιλικά, η συλλογιστική σου έχει ένα θεμελιώδες λάθος: Δεν υπάρχει αμυντικός στρατός. Ακόμα και η Ελβετία που είναι η χώρα που ισως δεν εμπλακεί ποτέ σε πόλεμο, έχει μαχητικά αεροσκάφη και άρματα μάχης, δηλαδή κατεξοχήν επιθετικά όπλα. Ο αμυντικός στρατός υπήρχε μια φορά κι έναν καιρό, στον Μεσαίωνα, που μπορούσαν να κλειστούν σε ένα κάστρο και να μην τους νοιάζει τίποτα. Όποιος το δοκίμασε από εκεί και πέρα, απλά έχασε.

Δεν μιλάμε για το ίδιο πράγμα: δεν εννοώ πως ο στρατός αυτός δεν ξέρει πώς να πραγματοποιήσει επίθεση, εννοώ πως έχει πολιτικό προϊστάμενο. Μια πολιτεία μπορεί να αποφασίζει αν θέλει στρατό ως αναγκαίο κακό γιατί κάποιοι άλλοι μπορεί να της επιτεθούν ή αν τον θέλει για να επεμβαίνει σε άλλες χώρες. Εννοώ αυτά που πολύ καλύτερα από μένα είπε ο Costas με ιστορικά παραδείγματα και με την καταληκτική του παράγραφο με την οποία συμφωνώ απολύτως.
 

SBE

¥
Σιγά- Σιγά Bella, μην τον καταργείς ακόμα το στρατό γιατί κανένας δεν έχει καταργήσει τον δικό του.
Όμως αυτό μου δίνει ευκαιρία για γιουτουμπικό διάλειμμα:
Yes Prime minister
(το ζουμί είναι μετά το πέμπτο λεπτό)
 

SBE

¥
Κανένας, ποιος; Καμία χώρα, εννοείς;

Κανένας λαός; Κανένας τόπος;

Δε νομίζω ότι μπερδεύει το αρσενικό επίθετο στην προκειμένη περίπτωση.
 
Last edited by a moderator:

Earion

Moderator
Staff member
Κραυγές (και ψίθυροι) στη στρατιωτική εκπαίδευση

Το ότι ορισμένοι έχουν βαλθεί να μας αποδείξουν πως ισχύει το γνωστό ρητό ότι εκεί που τελειώνει η λογική αρχίζει ο στρατός δεν σημαίνει και ότι μπορεί να λείπει η λογική από τη συζήτησή μας. Ας την πιάσουμε λοιπόν από την αρχή.

Ακούστηκε το επιχείρημα: «Παραβλέψτε τις κραυγές, κι αφήστε τους να κάνουν καλά τη δουλειά τους», η οποία όντως είναι δουλειά σκληρή και με κίνδυνο ζωής. Που σημαίνει: «Δεν έκαναν δα και κανένα έγκλημα». Αν δηλαδή έφταναν μέχρι το έγκλημα, θα είχε νόημα η συζήτηση· τώρα δεν έχει. Με άλλα λόγια, αυξήστε το κατώφλι της ανοχής, έναντι του οφέλους που απολαμβάνει η χώρα από τις υπηρεσίες που προσφέρουν αυτοί οι άνθρωποι.

Θα ίσχυε αυτό αν είχαμε να κάνουμε με άλλες μονάδες που προσφέρουν άλλου είδους υπηρεσίες; Στις ένοπλες δυνάμεις υπάρχουν πλήθος άλλες μονάδες με τη δική της καθεμιά αποστολή, που όλες συνεισφέρουν το ό,τι τους αναλογεί, είτε λίγο είναι αυτό είτε πολύ. Αν κραύγαζαν δηλαδή οι τραυματιοφορείς, οι ταχυδρόμοι, οι μάγειροι, οι αλφαμίτες, σ’ αυτούς δεν θα επιτρέπαμε τέτοια συμπεριφορά γιατί δεν αντιμετωπίζουν κίνδυνο ζωής;

Αφήνω που η συγκεκριμένη μονάδα είναι μονάδα του Λιμενικού και το Λιμενικό δεν είναι στρατιωτικό σώμα (όπως δεν είναι ούτε η αστυνομία ούτε η πυροσβεστική), που σημαίνει ότι ενεργεί μέσα στην κοινωνία, όχι έξω από αυτήν, άρα υπόκειται σε άλλες αρχές και κρίνεται με άλλα κριτήρια, μη στρατιωτικά. Αλλά αυτό δεν έχει και μεγάλη σημασία για την εδώ συζήτηση, γιατί αυτού του είδους τα συνθήματα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της εκπαίδευσης σε όλο το στράτευμα, επομένως ό,τι πούμε ισχύει γενικά.

Φαντάζομαι ότι όσοι κάνουν την έκκληση για ανοχή δεν εννοούν ότι οι κραυγές συμβάλλουν στο να κάνουν οι άνθρωποι αυτοί καλά ή καλύτερα τη δουλειά τους (η οποία δουλειά τους συνίσταται στην αντιμετώπιση του εγκλήματος στη θάλασσα, στην καταδίωξη δηλαδή των παρανομούντων, που δεν προέρχονται αποκλειστικά από μια εθνότητα, δεν έχουν δηλαδή αντιπάλους τους Αλβανούς, εφόσον δεν παρανομούν μόνο οι Αλβανοί αλλά και πολλοί άλλοι, και μαζί με αυτούς και Έλληνες).

Τότε σε τι εξυπηρετούν οι κραυγές; «Στην εκπαίδευση», ακούω. Προσφέρουν οι κραυγές και τα συνθήματα στη σωματική βελτίωση του στρατιώτη, στην τεχνική του αρτιότητα, στη συνεργασία με τους υπόλοιπους ως μέλος ομάδας; Δεν νομίζω ότι μπορεί να το υποστηρίξει κανείς αυτό ειλικρινά, (μόνο ως πρόφαση).

«Όχι», έρχεται η απάντηση, «αυτό γίνεται για λόγους ηθικού». Για να καλλιεργηθεί πνεύμα μονάδας. Ναι, αυτό το καταλαβαίνω. Ο στρατός είναι μια κλειστή ομάδα, μια κοινωνία ολόκληρη. Ακόμη περισσότερο, είναι μια κοινωνία ανδρών με όλα τα συμπαρομαρτούντα. Χρειάζεται να τονίσει την αποκλειστικότητά του, να αναδείξει τη μοναδικότητά του. Είναι μια φυλή που σε παίρνει κουτορνίθι και άπραγο και σε βγάζει πολεμιστή, με όλες τις αρετές που σου χρειάζονται για να προστατέψεις τον εαυτό σου και τους άλλους, έτοιμο να παραδώσεις τη ζωή σου για το καλό όλων, άρα πρέπει να δεθείς με τους συμπολεμιστές σου, να γίνετε ένα σώμα, να διατρανώσετε την ενότητά σας συμβολικά και με ιεροτελεστίες. Μπράβο, αλλά —γιά μισό λεπτό— η γλώσσα που τώρα δα χρησιμοποιώ δεν είναι γλώσσα του στρατού, είναι γλώσσα της ανθρωπολογίας! Μα βέβαια, κάθε ομάδα τονίζει τη μοναδικότητά της και μετουσιώνει τη ύπαρξή της μέσα από την τελετουργία, από τους προσκόπους που τραγουδούν γύρω από τη φωτιά μέχρι τους χουλιγκάνους που πάλλονται εν χορώ στην εξέδρα, από τους μαφιόζους μέχρι τους μασόνους, και μέχρι το χωριό που βγαίνει στο χοροστάσι ανήμερα της μεγάλης γιορτής και ανταμώνεται με τους ξενιτεμένους. Το σύνθημα είναι που μας ενώνει. Το σύνθημα είναι που χτίζει το υπερεγώ μας. Και γι’αυτό μιλάει στην καρδιά και όχι στο μυαλό, κινητοποιεί το συναίσθημα κι όχι τη λογική.

Αλλά ακριβώς γι’αυτό το λόγο είναι λάθος να διοχετεύει το σύνθημα την ορμή μας σε λάθος κατεύθυνση. Άλλο να κραυγάζουμε ότι είμαστε οι άριστοι, οι επίλεκτοι, ότι όλοι μας σέβονται, μας ζηλεύουν, μας φοβούνται εντέλει για την ανδρεία μας, και άλλο να στοχεύουμε τον Άλλο (που —επιμένω στο παρανοϊκό του πράγματος— σήμερα είναι κι αύριο δεν είναι Άλλος· αύριο θα βαδίζει στον ίδιο στίχο με εμάς στην παρέλαση). Αν το έργο του στρατού είναι να αποτελεί την ασπίδα απέναντι στην εθνική απειλή, του χρειάζεται νηφαλιότητα και ψυχραιμία. Του χρειάζονται στελέχη με εμπειρία και αντίληψη. Του χρειάζονται φαντάροι που σκέφτονται, όχι βασιβουζούκοι που γρυλλίζουν.

Ο εχθρός της ειδικής μονάδας του Λιμενικού (αν μπορούμε να δεχθούμε ότι το Λιμενικό αντιμετωπίζει εθνικούς εχθρούς) δεν είναι η τάδε ή η δείνα εθνοτική ομάδα, είναι οι λαθρέμποροι και οι δουλέμποροι. Αλλά φαίνεται δεν βρέθηκε κανείς με ταλέντο να σκαρώσει στιχάκια κατά των δουλεμπόρων...

Και βεβαίως δεν μπορεί το Λιμενικό να εντοπίζει εχθρούς στο εσωτερικό της κοινωνίας. Αυτά ήταν έργα άλλων εποχών που θα έπρεπε από καιρό να τις έχουμε αφήσει να σβήσουν σιγά σιγά από τη μνήμη.
 
Last edited:
Δεν νομίζω ότι προσπάθησε κανείς να υποστηρίξει τη νομιμότητα των πράξεων του εν λόγω σώματος. Ούτε είπε κανείς να δείξουμε ανοχή. Δεν είναι ζήτημα ανοχής.
 
Κανένας λαός; Κανένας τόπος;

Τον έχει καταργήσει η Κόστα Ρίκα εδώ και δεκαετίες. Επίσης υπάρχουν και αρκετές χώρες που δεν έχουν καν στρατιωτική δύναμη και πολλές που έχουν καταργήσει την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία. Αλλά, αν οι ιδέες μου (σου) ακούγονται πολύ ριζοσπαστικές, μπορούμε να ξεκινήσουμε από κάτι πολύ πιο απλό: την κατάργηση των παρελάσεων.
 

SBE

¥
Τον έχει καταργήσει η Κόστα Ρίκα εδώ και δεκαετίες. Επίσης υπάρχουν και αρκετές χώρες που δεν έχουν καν στρατιωτική δύναμη και πολλές που έχουν καταργήσει την υποχρεωτική στρατιωτική θητεία. Αλλά, αν οι ιδέες μου (σου) ακούγονται πολύ ριζοσπαστικές, μπορούμε να ξεκινήσουμε από κάτι πολύ πιο απλό: την κατάργηση των παρελάσεων.

Και η Δυτική Γερμανία δεν είχε στρατό, αλλά είχε τις ΗΠΑ να "προστατεύουν", κι η Ισλανδία δεν έχει στρατό αλλά εγγυάται την άμυνά της η Αμερική. Δηλαδή, οι χώρες που έχουν καταργήσει το στρατό έχουν κάποια άλλη μορφή στρατού, εσωτερική (π.χ. αστυνομία, πολιτοφυλακή, στρατό με άλλο όνομα) ή εξωτερική "εγγυήτρια δύναμη". Δε νομίζω ότι εννοείς να αποκτήσουμε ψευδοστρατό, με άλλο όνομα στρατό δηλαδή. Η άλλη επιλογή εννοείται απορρίπτεται ασυζητητί, ποιος θα βάλουμε να εγγυηθεί την άμυνά μας; Τους αμερικανούς ή την ΕΕ;

Για τις στρατιωτικές παρελάσεις προτείνω να καταργηθούν μόλις καταργήσουν οι Γάλλοι τις δικές τους. Μέχρι τότε, θα μπορούσαμε ίσως να κάνουμε τις παρελάσεις μας και ελαφρώς σώου, όπως κάνουν οι Γάλλοι, με φιλοξενούμενα αγήματα από τρίτες χώρες κλπκλπ.
Εννοείται ότι οι μαθητικές παρελάσεις πρέπει να καταργηθούν αμέσως. Αντί για παρέλαση, ας πηγαίνουν τα σχολεία να καταθέτουν στεφάνι στον άγνωστο στρατιώτη, ή είναι πολύ μιλιταριστικό το να τιμάς τους νεκρούς;
:cool:
Ας αφήσουμε τη στρατιωτική θητεία εκτός, γιατί ούτε οι ΗΠΑ ούτε το ΗΒ έχουν στρατιωτική θητεία, αλλά εισβάλανε στο Ιράν και το Αφγανιστάν. Η κατάργηση της θητείας δεν είναι απαραιτήτως στροφή προς τον ειρηνισμό.
 
Top