Εσείς τι είδατε στο επετειακό βίντεο του ΕΟΤ;

SBE

¥
Aπορίες: ποιό μέρος είναι στο 4:30 και ποιό στο 9:40;
Άλλες απορίες: οι ολυμπιακοί του '36 θα πρέπει να σβηστούν τελείως από την ιστορία; Να μην γίνεται καν αναφορά σε αυτούς;
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Στο 9:40 είναι το μοναστήρι της Χοζοβιώτισσας (ή Παναγίας των Σκαλών) στην Αμοργό.

Και το άλλο στο 4:30 κάτι μού θυμίζει, αλλά θέλουν δεικτοδότηση οι εικόνες στη μνήμη μου. Με επιτόπια έρευνα, κατά προτίμηση. Κι ας μη θυμάμαι πού είναι· έτσι θα βαστήξει πιο πολύ το ταξίδι.
 

SBE

¥
ΟΚ, τα νησιά του Αιγαίου είναι στα μελλοντικά σχέδια.
Ναι, το παραδέχομαι, είμαι η μόνη Ελληνίδα που δεν έχει πάει ποτέ στη Μύκονο, στη Σαντορίνη και στα γύρω μέρη.
Μη με λυπάστε, έχω πάει σε άλλα μέρη.
 

daeman

Administrator
Staff member
Φτου! :cry:

Μαζί, παρά ελάχιστα δευτερόλεπτα. Έρχεσαι μαζί όταν θα ξεκινήσω ν' ανακαλύψω το άλλο; :-)

Το «Σκαλών» πολύ μου άρεσε, αφιερωμένο σε όσους λένε ότι δεν χρησιμοποιείται η γενική πληθυντικού των θηλυκών.
Πολλοί κοτάμε, άλλοι... των κοτώ.

ΟΚ, τα νησιά του Αιγαίου είναι στα μελλοντικά σχέδια.
...

Το πλοίο θα σαλπάρει το βραδάκι, πάρε το μετρό για Πειραιά
A αά, Mύκονο και Σαντορίνη, χειμώνα όμως θέλει δραμαμίνη
 

daeman

Administrator
Staff member
Στο 4:30 πρέπει να είναι το βουνό πάνω από τον Μπάλο.
...

Ναι, αυτό, καβατζάροντας το Τηγάνι, δυτικά της Γραμβούσας. Φτου! Πέρυσι το περπάτησα τελευταία φορά, αλλά στην ανάβαση κοίταζα κάτω, την καταπληκτική θέα, τα πονεμένα μου πόδια και τα κουρασμένα μου παιδιά. Κακοτράχαλο. Μαδάρα κισσαμίτικη.



 

Earion

Moderator
Staff member
Παρακολουθώντας αυτά τα έντεκα λεπτά μπορεί κανείς να διαπιστώσει πώς μια διαδοχή από υπέροχες, ονειρεμένες εικόνες μπορεί να φτιάξει μια κακή διαφημιστική ταινία. Το ζητούμενο εδώ είναι να γίνει ελκυστικό ένα προϊόν, να κινητοποιηθούν δηλαδή αισθήσεις, συναισθήματα, συμβολισμοί και συνειρμοί, μαζί με τη λογική, ώστε να κάνουν το θεατή να ποθήσει ό,τι βλέπει (ή να το νοσταλγήσει αν το έχει ξαναδεί). Αυτό η ταινία δεν το καταφέρνει. Ο σημερινός θεατής πολύ λίγο θα συγκινηθεί από έντεκα λεπτά συνεχούς λόγου, γεμάτου παλιομοδίτικες αμπελοφιλοσοφίες του δέκατου ένατου (ούτε καν του εικοστού) αιώνα περί ελληνικού φωτός. Wide off the mark. Αυτό δεν ήταν διαφήμιση της Ελλάδας, ήταν δοξασμός του υπερτροφικού εγώ του σεναριογράφου και αφηγητή. Ο Ντον Νίλσεν, που έχει ζήσει δεκαετίες στην Ελλάδα (όχι λίγους μήνες, όπως λέει στην ταινία), είναι ένας ευφυέστατος άνθρωπος («τετραπέρατος» θα ήταν η σωστή λέξη) και με πολλή ευαισθησία (έχει τύχει να τον γνωρίσω). Αλλά η ευγνωμοσύνη που του οφείλουμε για την προσφορά του αυτή δεν ισοφαρίζει τον ψόγο για μια αποτυχημένη δουλειά (και την υποψία ότι κάπως κατάφερε την Όλγα ή τον ΕΟΤ να του κάνουν το χατήρι με το αζημίωτο). Η γνώμη μου; Ούτε στο ελάχιστο δεν μπορεί να παραβγεί με τα σποτάκια της Περιφέρειας που μας έβαλε ο Δαεμάνος εδώ (ή τα περσινά, π.χ. αυτό). Τελικά θα άξιζε να διδάσκονται σε σχολές διαφήμισης: εκείνα ως παράδειγμα προς μίμηση, ετούτο εδώ προς αποφυγή.

Κι επιπλέον, τα άλογα που τρέχουν ελεύθερα στα νερά (6:44-6:49) είναι εικόνα ανύπαρκτη στην παραδοσιακή ελληνική εικονογραφία. Ελλάδα δεν είναι. Ιρλανδία, ναι, ίσως.
 
Και στο 5:25 (δεν ξέρω καν αν είναι δυνατόν να βάλω σύνδεσμο για συγκεκριμένο χρονικό σημείο. Αν υπάρχει εδιτάρετε ελεύθερα), όπως έχουν σημειώσει άλλοι πολλοί (πρώτα απ' όλα στα σχόλια από κάτω από το γιουτιούμπι), έχει τους 12 Αποστόλους της γειτονικής Αυστραλίας.
 

daeman

Administrator
Staff member
... Ο σημερινός θεατής πολύ λίγο θα συγκινηθεί από έντεκα λεπτά συνεχούς λόγου, γεμάτου παλιομοδίτικες αμπελοφιλοσοφίες του δέκατου ένατου (ούτε καν του εικοστού) αιώνα περί ελληνικού φωτός. Wide off the mark. Αυτό δεν ήταν διαφήμιση της Ελλάδας, ήταν δοξασμός του υπερτροφικού εγώ του σεναριογράφου και αφηγητή. ...
Και στο 5:25 (δεν ξέρω καν αν είναι δυνατόν να βάλω σύνδεσμο για συγκεκριμένο χρονικό σημείο. Αν υπάρχει εδιτάρετε ελεύθερα), όπως έχουν σημειώσει άλλοι πολλοί (πρώτα απ' όλα στα σχόλια από κάτω από το γιουτιούμπι), έχει τους 12 Αποστόλους της γειτονικής Αυστραλίας.

Always hoped that I'd be an Apostle
Knew that I would make it if I tried
Then when we retire, we can write the Gospels
So they'll still talk about us when we've died

One of you denies me
One of you betrays me
like a jaded, faded, faded, jaded, jaded mandarin

Everytime I look at you I don't understand
why you let the things you did get so out of hand
you'd have managed better if you'd had it planned

JCS - Australian cast :whistle:
 

SBE

¥
Στο 4:30 πρέπει να είναι το βουνό πάνω από τον Μπάλο.

Εννοούσα το σημείο που περνάει η βάρκα, σόρι, το ταχύπλοο, κάτω από το βράχο.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Και στο 5:25 (δεν ξέρω καν αν είναι δυνατόν να βάλω σύνδεσμο για συγκεκριμένο χρονικό σημείο. Αν υπάρχει εδιτάρετε ελεύθερα), όπως έχουν σημειώσει άλλοι πολλοί (πρώτα απ' όλα στα σχόλια από κάτω από το γιουτιούμπι), έχει τους 12 Αποστόλους της γειτονικής Αυστραλίας.

Προσθέτω την εικόνα (σταματάμε το γιουτούμπι, παίρνουμε το Εργαλείο αποκομμάτων από τα Utilities των Windows και έτοιμο)...

 

Attachments

  • 0525.JPG
    0525.JPG
    38.4 KB · Views: 223

cougr

¥
Παρακολουθώντας αυτά τα έντεκα λεπτά μπορεί κανείς να διαπιστώσει πώς μια διαδοχή από υπέροχες, ονειρεμένες εικόνες μπορεί να φτιάξει μια κακή διαφημιστική ταινία. Το ζητούμενο εδώ είναι να γίνει ελκυστικό ένα προϊόν, να κινητοποιηθούν δηλαδή αισθήσεις, συναισθήματα, συμβολισμοί και συνειρμοί, μαζί με τη λογική, ώστε να κάνουν το θεατή να ποθήσει ό,τι βλέπει (ή να το νοσταλγήσει αν το έχει ξαναδεί). Αυτό η ταινία δεν το καταφέρνει. Ο σημερινός θεατής πολύ λίγο θα συγκινηθεί από έντεκα λεπτά συνεχούς λόγου, γεμάτου παλιομοδίτικες αμπελοφιλοσοφίες του δέκατου ένατου (ούτε καν του εικοστού) αιώνα περί ελληνικού φωτός. Wide off the mark. Αυτό δεν ήταν διαφήμιση της Ελλάδας, ήταν δοξασμός του υπερτροφικού εγώ του σεναριογράφου και αφηγητή. Ο Ντον Νίλσεν, που έχει ζήσει δεκαετίες στην Ελλάδα (όχι λίγους μήνες, όπως λέει στην ταινία), είναι ένας ευφυέστατος άνθρωπος («τετραπέρατος» θα ήταν η σωστή λέξη) και με πολλή ευαισθησία (έχει τύχει να τον γνωρίσω). Αλλά η ευγνωμοσύνη που του οφείλουμε για την προσφορά του αυτή δεν ισοφαρίζει τον ψόγο για μια αποτυχημένη δουλειά (και την υποψία ότι κάπως κατάφερε την Όλγα ή τον ΕΟΤ να του κάνουν το χατήρι με το αζημίωτο). Η γνώμη μου; Ούτε στο ελάχιστο δεν μπορεί να παραβγεί με τα σποτάκια της Περιφέρειας που μας έβαλε ο Δαεμάνος εδώ (ή τα περσινά, π.χ. αυτό). Τελικά θα άξιζε να διδάσκονται σε σχολές διαφήμισης: εκείνα ως παράδειγμα προς μίμηση, ετούτο εδώ προς αποφυγή.

Κι επιπλέον, τα άλογα που τρέχουν ελεύθερα στα νερά (6:44-6:49) είναι εικόνα ανύπαρκτη στην παραδοσιακή ελληνική εικονογραφία. Ελλάδα δεν είναι. Ιρλανδία, ναι, ίσως.

Earion, I was watching the video this morning and had shared similar sentiments to what you've written. Further to what you mention, the whole narration was cringingly cliched and parts of it were outright plagiarized. One instance of this occurs at around 2:30 where he talks about the light opening his eyes, penetrating his pores and expanding his whole being. This was taken word for word from Henry Millers "The Colossus of Marroussi". Rather pitiful, I think.

@ Irini: I'm super impressed that you picked the 12 apostles out, that's very observant of you. I was totally gobsmacked when I noticed them whilst watching the video earlier today and had to do a double take to make sure my eyes weren't playing tricks. I had actually entered the thread just now, intending to mention them - thinking that no one else would have picked it up - but you beat me to it. Good work!

As for using English, apologies, but with my Greek, I got stuck at the word "cringingly" and given that I'm slightly rushed for time I thought it would be easier to just write the whole thing in English.
 
To tell you the truth I didn't. It sort of reminded me of something I had seen in a documentary (I think) but I did not remember the name. Had to look into it. And then I felt absolutely silly because it's mentioned by someone in the comments below the youtube page. And there I was doing research (had fun looking through pictures of Australia though, you live in a stunning country!)
 

daeman

Administrator
Staff member
Εννοούσα το σημείο που περνάει η βάρκα, σόρι, το ταχύπλοο, κάτω από το βράχο.

Αν εννοείς στο 4:42 του βίντεο, είναι το Κλέφτικο στη Μήλο, προσβάσιμο μόνο από τη θάλασσα.
 

SBE

¥
Αυτό εννοούσα. Αν και από τη γωνία της φωτογραφίας που δίνεις δε δείχνει τόσο πολύ.
 
Για το γιουτουμπάκι με τους Αγιαπόστολους λέει εδώ (μη ρωτάτε πώς έφτασα στην συγκεκριμένη σελίδα του skai.gr, μεγάλη ιστορία :D )

Σε δημοσίευμά της, η μεγάλης κυκλοφορίας αυστραλιανή εφημερίδα Sydney Morning Herald βάλλει κατά της Ελλάδας επικαλούμενη την απάντηση του υπουργείου Τουρισμού, σύμφωνα με την οποία: "Όπως έχει ανακοινωθεί, το video είναι μια δραματοποιημένη διήγηση που αφορά στην παρουσίαση της Ελλάδας από μία οικεία οπτική γωνία σε όλη την ανθρωπότητα, τη μυθολογία, τους Θεούς, τους ήρωες και όλα τα στοιχεία εκείνα που «έδωσε» η Ελλάδα στην ανθρωπότητα. Ο καλλιτεχνικός δημιουργός και σκηνοθέτης της παραγωγής κ. Α. Κιούκας, εξηγεί ότι σύμφωνα και με την ηχητική διήγηση της συγκεκριμένης σκηνής,χρησιμοποιήθηκε συνειδητά ένα πλάνο από την Αυστραλία, το πλάνο του έναστρου ουρανού, για να υποστηρίξει καλλιτεχνικά, αυτό που περιγράφει ο αφηγητής. Ότι σχεδόν σε όλη την υφήλιο, όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου, θα συναντήσεις μία ιδέα, ένα όνομα που έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα. Ακόμα και στον ουρανό της Αυστραλίας, στο νότιο ημισφαίριο, εξηγεί ο καλλιτεχνικός δημιουργός, όταν σηκώσεις τα μάτια σου ψηλά, θα δεις αστέρια και αστερισμούς που κουβαλούν ελληνικά ονόματα. Η μυθολογία του Ουρανού, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης είναι Ελληνική."

Έχει κι άλλο αλλά θα βγει σεντόνι από το κοπιπάστωμα. Λέω να μην σχολιάσω γιατί μετακομίζω για δεύτερη φορά μέσα σε 5 μήνες και παρόλο που είναι για καλό, αν με πιάσεις απ' τη μύτη θα έχουμε νέα Χιροσίμα οπότε τα σχόλια θα είναι άκοσμα.
 
Top