Φτου!
ΟΚ, τα νησιά του Αιγαίου είναι στα μελλοντικά σχέδια.
...
Στο 4:30 πρέπει να είναι το βουνό πάνω από τον Μπάλο.
...
... Ο σημερινός θεατής πολύ λίγο θα συγκινηθεί από έντεκα λεπτά συνεχούς λόγου, γεμάτου παλιομοδίτικες αμπελοφιλοσοφίες του δέκατου ένατου (ούτε καν του εικοστού) αιώνα περί ελληνικού φωτός. Wide off the mark. Αυτό δεν ήταν διαφήμιση της Ελλάδας, ήταν δοξασμός του υπερτροφικού εγώ του σεναριογράφου και αφηγητή. ...
Και στο 5:25 (δεν ξέρω καν αν είναι δυνατόν να βάλω σύνδεσμο για συγκεκριμένο χρονικό σημείο. Αν υπάρχει εδιτάρετε ελεύθερα), όπως έχουν σημειώσει άλλοι πολλοί (πρώτα απ' όλα στα σχόλια από κάτω από το γιουτιούμπι), έχει τους 12 Αποστόλους της γειτονικής Αυστραλίας.
Στο 4:30 πρέπει να είναι το βουνό πάνω από τον Μπάλο.
Και στο 5:25 (δεν ξέρω καν αν είναι δυνατόν να βάλω σύνδεσμο για συγκεκριμένο χρονικό σημείο. Αν υπάρχει εδιτάρετε ελεύθερα), όπως έχουν σημειώσει άλλοι πολλοί (πρώτα απ' όλα στα σχόλια από κάτω από το γιουτιούμπι), έχει τους 12 Αποστόλους της γειτονικής Αυστραλίας.
Παρακολουθώντας αυτά τα έντεκα λεπτά μπορεί κανείς να διαπιστώσει πώς μια διαδοχή από υπέροχες, ονειρεμένες εικόνες μπορεί να φτιάξει μια κακή διαφημιστική ταινία. Το ζητούμενο εδώ είναι να γίνει ελκυστικό ένα προϊόν, να κινητοποιηθούν δηλαδή αισθήσεις, συναισθήματα, συμβολισμοί και συνειρμοί, μαζί με τη λογική, ώστε να κάνουν το θεατή να ποθήσει ό,τι βλέπει (ή να το νοσταλγήσει αν το έχει ξαναδεί). Αυτό η ταινία δεν το καταφέρνει. Ο σημερινός θεατής πολύ λίγο θα συγκινηθεί από έντεκα λεπτά συνεχούς λόγου, γεμάτου παλιομοδίτικες αμπελοφιλοσοφίες του δέκατου ένατου (ούτε καν του εικοστού) αιώνα περί ελληνικού φωτός. Wide off the mark. Αυτό δεν ήταν διαφήμιση της Ελλάδας, ήταν δοξασμός του υπερτροφικού εγώ του σεναριογράφου και αφηγητή. Ο Ντον Νίλσεν, που έχει ζήσει δεκαετίες στην Ελλάδα (όχι λίγους μήνες, όπως λέει στην ταινία), είναι ένας ευφυέστατος άνθρωπος («τετραπέρατος» θα ήταν η σωστή λέξη) και με πολλή ευαισθησία (έχει τύχει να τον γνωρίσω). Αλλά η ευγνωμοσύνη που του οφείλουμε για την προσφορά του αυτή δεν ισοφαρίζει τον ψόγο για μια αποτυχημένη δουλειά (και την υποψία ότι κάπως κατάφερε την Όλγα ή τον ΕΟΤ να του κάνουν το χατήρι με το αζημίωτο). Η γνώμη μου; Ούτε στο ελάχιστο δεν μπορεί να παραβγεί με τα σποτάκια της Περιφέρειας που μας έβαλε ο Δαεμάνος εδώ (ή τα περσινά, π.χ. αυτό). Τελικά θα άξιζε να διδάσκονται σε σχολές διαφήμισης: εκείνα ως παράδειγμα προς μίμηση, ετούτο εδώ προς αποφυγή.
Κι επιπλέον, τα άλογα που τρέχουν ελεύθερα στα νερά (6:44-6:49) είναι εικόνα ανύπαρκτη στην παραδοσιακή ελληνική εικονογραφία. Ελλάδα δεν είναι. Ιρλανδία, ναι, ίσως.
Εννοούσα το σημείο που περνάει η βάρκα, σόρι, το ταχύπλοο, κάτω από το βράχο.
Έχει κι άλλο αλλά θα βγει σεντόνι από το κοπιπάστωμα. Λέω να μην σχολιάσω γιατί μετακομίζω για δεύτερη φορά μέσα σε 5 μήνες και παρόλο που είναι για καλό, αν με πιάσεις απ' τη μύτη θα έχουμε νέα Χιροσίμα οπότε τα σχόλια θα είναι άκοσμα.Σε δημοσίευμά της, η μεγάλης κυκλοφορίας αυστραλιανή εφημερίδα Sydney Morning Herald βάλλει κατά της Ελλάδας επικαλούμενη την απάντηση του υπουργείου Τουρισμού, σύμφωνα με την οποία: "Όπως έχει ανακοινωθεί, το video είναι μια δραματοποιημένη διήγηση που αφορά στην παρουσίαση της Ελλάδας από μία οικεία οπτική γωνία σε όλη την ανθρωπότητα, τη μυθολογία, τους Θεούς, τους ήρωες και όλα τα στοιχεία εκείνα που «έδωσε» η Ελλάδα στην ανθρωπότητα. Ο καλλιτεχνικός δημιουργός και σκηνοθέτης της παραγωγής κ. Α. Κιούκας, εξηγεί ότι σύμφωνα και με την ηχητική διήγηση της συγκεκριμένης σκηνής,χρησιμοποιήθηκε συνειδητά ένα πλάνο από την Αυστραλία, το πλάνο του έναστρου ουρανού, για να υποστηρίξει καλλιτεχνικά, αυτό που περιγράφει ο αφηγητής. Ότι σχεδόν σε όλη την υφήλιο, όπου και να γυρίσεις το βλέμμα σου, θα συναντήσεις μία ιδέα, ένα όνομα που έλκει την καταγωγή του από την Ελλάδα. Ακόμα και στον ουρανό της Αυστραλίας, στο νότιο ημισφαίριο, εξηγεί ο καλλιτεχνικός δημιουργός, όταν σηκώσεις τα μάτια σου ψηλά, θα δεις αστέρια και αστερισμούς που κουβαλούν ελληνικά ονόματα. Η μυθολογία του Ουρανού, σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της γης είναι Ελληνική."