Δικαίωμα στην καύση

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Πρόσφατα πέθανε ένας θείος μου και τον πήγαν στη Βουλγαρία για καύση. Στοίχισε όσο μια μέτρια κηδεία, όχι πολυτελείας. Το γραφείο έφερε πίσω την τέφρα και τα ξαδέρφια μου την έθαψαν στη ρίζα ενός δέντρου στον κήπο τους. Και μάλιστα, τη μισή εδώ στην Ελλάδα και την άλλη μισή στην Αμερική όπου μένουν μόνιμα.
 

nickel

Administrator
Staff member
Γιατί δεν ξέρω πως θα πεθάνω [...]
Εγώ πάλι θα επιμείνω ότι κάποιες φορές θα πρέπει να προσέχουμε τους τόνους μας μια και μπορεί να υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο «εγώ δεν ξέρω με ποιον τρόπο θα πεθάνω» (πώς) και το «εγώ δεν ξέρω ότι θα πεθάνω, μπορεί και να μην πεθάνω» (πως). :-) Και την SBE την έχω να θέλει να πει το δεύτερο. :-) :-)
 

SBE

¥
Δυστυχώς, το πρώτο ισχύει για όλους, ακόμα και για μένα.
Και μπορεί να είναι και πιο κοντά απ'όσο λένε οι στατιστικές.
Σχετικά με την καύση: άμα είναι να γίνει όπως στην Ιλιάδα, με τελετουργίες και με όλο το σόι να παρακολουθεί το θέαμα, νο πρόμπλεμ. Άμα είναι να γίνει με τον τρόπο που γίνεται σήμερα, σε κλειστό κλίβανο που κάπου διάβασα ότι με το που κλείνει το κουρτινάκι σου βγάζουν τα δόντια (ψεύτικα ή με σφραγίσματα υδραργύρου) για να αποφευχθούν αναθυμιάσεις επιβλαβείς για το περιβάλλον κλπ κλπ, όχι ευχαριστώ. Αυτές είναι προσωπικές απόψεις και δεν πρόκειται να τις αλλάξετε, οπότε ελπίζω να μην πιάσουμε συζήτηση για το θέμα. Επιπλέον, για μένα υπάρχει και κάτι ακόμα: δεν έχω παιδιά, σκυλιά, στενούς συγγενείς. Δεν έχω προσφέρει τίποτα στην επιστήμη, στην τεχνολογία, στη λογοτεχνία κλπ. Κανένας δεν πρόκειται να με θυμάται καμιά δεκαετία μετά το θάνατό μου ή όταν θα πεθάνει κι ο τελευταίος που με έχει γνωρίσει. Οπότε μου αρέσει η ιδέα ότι μπορεί σε μερικές χιλιάδες χρόνια μπορεί να γίνει ό,τι έχει απομείνει από μένα αντικείμενο μελέτης από τους αρχαιολόγους του μέλλοντος. Ποιός ξέρει, μπορεί να με βάλουν σε κανέναν μουσείο να με βλέπουν οι μαθητές και να τρομάζουν. Ή μπορεί να γράψει κανέναν κανένα πέιπερ για τη διατροφή στον 21ο αιώνα και τα σφραγίσματα. Αν και το πιο πιθανό είναι ότι δεν πρόκειται να μείνει ούτε κοκκαλάκι για δείγμα.
Να προσθέσω και κάτι μακάβριο στη συζήτηση.
 
μου αρέσει η ιδέα ότι μπορεί σε μερικές χιλιάδες χρόνια μπορεί να γίνει ό,τι έχει απομείνει απο μένα αντικείμενο μελέτης από τους αρχαιολόγους του μέλλοντος. Ποιός ξέρει, μπορεί να με βάλουν σε κανέναν μουσέιο να με βλέπουν οι μαθητές και να τρομάζουν. Ή μπορεί να γραψει κανέναν κανένα πείπερ για τη διατροφή στον 21ο αιώνα και τα σφραγίσματα.
Ίσως σου αρέσει η ιδέα να γίνεις έργο τέχνης, όπως αυτοί εδώ. Επίσης ίσως σου αρέσει η ιδέα να δωρίσεις το σώμα σου στην επιστήμη για να το αξιοποιήσει από τώρα και να μην περιμένει κάτι χιλιάδες χρόνια. :)

Προσωπικά, έχω επιλέξει να δωρίσω τα χρήσιμα, και τα ρέστα να καούν. Τώρα αν οι κληρονόμοι θελήσουν να τα χώσουν στη γλάστρα με το βασιλικό, να τα βάλουν στα μελομακάρονα ή να τα σκορπίσουν στο σιντριβάνι της πλατείας, δικός τους λογαριασμός. :)
 

SBE

¥
Νομίζω στους κουραμπιέδες βάζεις στάχτη, όχι στα μελομακάρονα, αλλά τώρα μου δίνεις ιδέες.
Έτσι θα γίνεται πράξη το "τον έφαγα, δεν πρόλαβε να με φάει" και λοιπές εκφράσεις.

Πάντως, για αν το συνδέσουμε με την επικαιρότητα, διάβαζα ότι η δολοφονημένη σύντροφος του Πιστόριους αποτεφρώθηκε και αναρωτιόμουν πώς γίνεται, από τη στιγμή που πρόκειται για έγκλημα, να δόθηκε τόσο γρήγορα η σχετική άδεια. Ναι, ξέρω, ο ιατροδικαστής έκανε τη δουλειά του, έγραψε την έκθεσή του, και μάλλον δεν σηκώνει αναθεώρηση, αλλά και πάλι...
 

Earion

Moderator
Staff member
Εκεί που παραπέμπεις Αόρατη Μελάνη (BODIES...The Exhibition) δεν λένε ότι το κάνουν για χάρη της τέχνης, αλλά για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Έχω όμως την υποψία ότι πήραν την ιδέα και ανταγωνίζονται ευθέως μιαν άλλη έκθεση, που είχε έρθει κι εδώ. Για εκείνην ο διοργανωτής της (Gunther von Hagens) έλεγε πως είναι τέχνη. Δεν με έπεισε, όπως δεν έπεισε και πολλούς άλλους. Πολλά ακούστηκαν, κι εδώ κι αλλού, διαμαρτυρίες για το αν μπορεί το ίδιο το ανθρώπινο σώμα μουμιοποιημένο, πλαστικοποιημένο, σαβανωμένο ή οτιδήποτε άλλο, να αποτελέσει τεχνούργημα, σε βάρος της ιερότητάς του. Το καλύτερο που άκουσα ήταν ένα καλαμπούρι: Αφού πρόκειται για έργα τέχνης, να μαζέψουμε λεφτά με έρανο και να παραγγείλουμε στον ιεροφάντη αυτής της τέχνης, τον Γκύντερ φον Χάγκενς, να φτιάξει την αυτοπροσωπογραφία του!
 

nickel

Administrator
Staff member
Η βαρβαρότητα του ελληνικού κράτους
Ανδρέας Ζαμπούκας (protagon.gr)

Ένας υπέροχος και κυρίως ελεύθερος άνθρωπος έφυγε από τη ζωή. Τόσο έπρεπε να ζήσει, τόσο έζησε. Ο Μηνάς Χατζησάββας πέθανε ενώ ακόμα είχε να προσφέρει πολλά στο θέατρο και στον κινηματογράφο.

Επιθυμία του ήταν να έχει μια πολιτική κηδεία και να αποτεφρωθεί. Οπως δικαιούται ο κάθε πολίτης που ζει και δημιουργεί σε μια συνταγματική Δημοκρατία με σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα και στις ελευθερίες του ατόμου. Κι όμως, ο Μηνάς Χατζησάββας θα «ταξιδέψει» αναγκαστικά στο εξωτερικό για να αποτεφρωθεί μετά την πολιτική κηδεία... Ο συνάδελφός του ηθοποιός Γιώργος Κοτανίδης κοινοποίησε την τελευταία επιθυμία του και αναφέρει: «Η κηδεία του θα είναι πολιτική όπως επιθυμούσε ο ίδιος και θα γίνει την Τετάρτη στις 12.00 στο Α’ Νεκροταφείο. Σύμφωνα με την επιθυμία του θα ακολουθήσει αποτέφρωση του νεκρού που θα γίνει εκτός Ελλάδας, λόγω βαρβαρότητας της ελληνικής πολιτείας που αρνείται να επιτρέψει την καύση των νεκρών...».

Αναρωτιέμαι, πραγματικά, μέχρι πού μπορεί να φτάσει το θράσος αυτών των ανθρώπων που συντηρούν αυτό το πανίσχυρο φασιστικό δίκτυο της αυθαιρεσίας. Αναρωτιέμαι για άλλη μια φορά, με ποιο δικαίωμα επιτρέπουμε σε μια ευνομούμενη πολιτεία να συντηρεί ένα παράλληλο «εθιμικό φέουδο» μέσα στο συνταγματικό της κράτος. Από πού κι ως πού η Εκκλησία ασκεί τέτοια επιρροή σε θεσμούς και διοικήσεις, ώστε να μην μπορούν ακόμα οι πολίτες να διαχειριστούν το ίδιο τους το σώμα και μετά θάνατον;

Χάρη σε μια τροποποίηση της νομοθεσίας που έγινε πέρυσι, τα αποτεφρωτήρια δεν ανήκουν πλέον χωρικά στα νεκροταφεία. Ελα όμως που το δικαίωμα ίδρυσης αποτεφρωτηρίου νεκρών εξακολουθούν να έχουν μόνο οι δήμοι! Οι οποίοι δεν μπορούν να αντισταθούν επαρκώς στις αντιδράσεις της Εκκλησίας και ακραίων θρησκευτικών κύκλων. Και ο πλησιέστερος διαθέσιμος χώρος βρίσκεται στη Σόφια της Βουλγαρίας και είναι ιδιωτικός.

Ας μη γελιόμαστε. Έχουμε να κάνουμε με εμπόριο ψυχών και θανάτου. Πρόκειται για μια τεράστια βιομηχανία που δεν θέλει να χάσει ούτε έναν δήμο της χώρας. Ούτε μια περιοχή στην επικράτεια. Γιατί πολύ απλά γνωρίζει ότι θα ανοίξει ο ασκός του Αιόλου και θα σπάσουν χρυσοφόρα δίκτυα, με απώλειες εκατομμυρίων ευρώ.

Σε κάθε τέτοια όμως περίπτωση εκείνο που με τρομάζει είναι η στάση της πολιτείας και ειδικά των δημάρχων. Μα ούτε ένας δεν κατάφερε μέχρι τώρα να κερδίσει τη μάχη; Ούτε καν ο Μπουτάρης που ο ίδιος μετέφερε τη γυναίκα του στη Βουλγαρία;

Είναι ντροπή για μια Δημοκρατία να παραδίδεται στη δικτατορία «ομάδων ειδικών συμφερόντων». Είναι χρέος των δημάρχων και των τοπικών κοινωνιών να απαιτήσουν και σ' αυτό αλλά και σε άλλα πολλά ζητήματα, μικρές ή μεγάλες επαναστάσεις από τους πολίτες τους. Είναι χρέος και κάποιων φωτισμένων ανθρώπων της Εκκλησίας να αποστασιοποιηθούν από τον αξιακό αμοραλισμό της, μήπως και περισώσουν κάτι από τον αναχρονισμό της.
 

SBE

¥
Προχτές άκουσα στο ραδιόφωνο πρόγραμμα του Μπιμπισί για τον θάνατο στην Ελλάδα της κρίσης (όλα πλέον είναι «της κρίσης» εφόσον αναφέρονται στην Ελλάδα). Όποιος θέλει να το ακούσει, με τις γνωστές επιφυλάξεις ότι θα χρειαστείτε να ξεπεράσετε με κάποιον τρόπο τους περιορισμούς που βάζει το Μπιμπισί, βρίσκεται εδώ κι έχει κι ένα μικρό φιλμάκι.

Επεσήμανα ένα λάθος στο πρόγραμμα, το οποίο υποψιάζομαι ότι η ρεπόρτερ το άφησε επίτηδες, γιατί δε νομίζω να μην είχε σχετική πληροφορία: το πρόγραμμα ξεκινάει εξηγώντας μας το πρόβλημα της έλλειψης χώρου και αναφέρει ότι σε κάποια νεκροταφεία μετά την τριετία τα τέλη πολλαπλασιάζονται, με αποτέλεσμα να εκβιάζεται στην ουσία η οικογένεια του νεκρού για εκταφή. Σε αυτό έχει δίκιο, σχετικά με το Α΄ Νεκροταφείο στην Αθήνα, που το έψαξα στο Γκουγκλ. Μετά όμως η ρεπόρτερ πηγαίνει στη Θεσσαλονίκη και παίρνει συνέντευξη από έναν κληρικό (επίσκοπο τον λέει, αλλά δεν ξέρω ποιος επίσκοπος), και τον ρωτάει «γιατί αναγκάζετε τον κόσμο να ξεθάβει τους νεκρούς του με το να ανεβάζετε τα τέλη;». Ο ιερέας τής λέει ότι κάνει λάθος και αρνείται ότι συμβάινει κάτι τέτοιο. Και επειδή το κοίταξα, όντως, στη Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει καμία διαφορά στα τέλη όσα χρόνια και να χρησιμοποιείς τον τάφο και μάλιστα τα τέλη μειώθηκαν λόγω οικονομικής κρίσης. Δηλαδή ο κληρικός έχει δίκιο σε αυτό το σημείο (και αν είχα χρόνο θα έγραφα στο Μπιμπισί και θα παραπονιόμουνα ότι η ρεπόρτερ τους δεν έχει κάνει καλή έρευνα).

Αλλά πέρα από αυτό, η εκπομπή ασχολείται για λίγο με την αποτέφρωση και για πολύ με άλλα ζητήματα που έχουν να κάνουν με το ελληνικό φολκλόρ που ακούγεται πολύ εξωτικό στου ακροατές του Μπιμπισί.

Αυτό που μου έμεινε από την εκπομπή ήταν το ότι ακούσαμε από τη μια για ανθρώπους που δεν έχουν ξεπεράσει το θάνατο του συγγενή τους μετά από μια τριετία (που σίγουρα χρειάζονταν ψυχική υποστήριξη), κι από την άλλη για ανθρώπους που αδιαφορούν πλήρως για τους νεκρούς --με μια ακόμα δικαιολογία πλέον, το οικονομικό.

ΥΓ. Βέβαια η αδιαφορία δεν είναι προνόμιο των φτωχών. Θυμάμαι κάποτε οργάνωνα μια εκδρομή/ ξενάγηση στο ελληνικό νεκροταφείο του Λονδίνου και μια απο τις κυρίες της φιλοπτώχου προσπάθησε να με αποτρέψει. Ο λόγος, όπως μου είπε κάποιος, ήταν γιατί το μαυσωλείο της οικογένειάς της, διατηρητέο έργο κάποιου διάσημου αρχιτέκτονα του 19ου αιώνα, είναι στο χάλι του το μαύρο. Η απόγονος του μεγιστάνα (ο οποίος όταν πέθανε άφησε περιουσία σημερινής αξίας κάτι δις) δεν ήθελε να πληρώσει για τη συντήρηση μεν, ντρεπόταν δε που ήταν ο τάφος χάλια.
 

nickel

Administrator
Staff member
Ας προσθέσουμε εδώ και το σχόλιο του Ανδρέα Παππά, στο athensvoice.gr.

Στη Σόφια, αδελφοί μου, στη Σόφια
http://www.athensvoice.gr/article/city-news-voices/πολιτικη/στη-σόφια-αδελφοί-μου-στη-σόφια

Σκέφτεσαι μήπως η σημερινή κυβέρνηση αποφασίσει να το σπρώξει το θέμα, θυμάσαι μετά ότι δεν είναι πρώτη ή δεύτερη φορά Αριστερά, είναι Συριζανέλ, ότι δίπλα στις ισορροπίες με τον στρατό κρατά και τις ισορροπίες με την Εκκλησία, και παύεις να ελπίζεις για πολλά πολλά προοδευτικά.
 

“Ναι” στην αποτέφρωση είπε ο Δήμος Θεσσαλονίκης,

Δεκεμβρίου 17, 2015
Mε ομόφωνη απόφαση το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θεσσαλονίκης ενέκρινε το βράδυ της Τετάρτης 16 Δεκ. 2015 την αγορά οικοπέδου, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί για την εγκατάσταση και λειτουργία Κέντρου Αποτέφρωσης Νεκρών.
Για το σκοπό αυτό προβλέφθηκε στον προϋπολογισμό από το Αυτοτελές Τμήμα Διαχείρισης Κοιμητηρίων το ποσό των 400.000 ευρώ, ενώ οι όροι για τη διενέργεια δημοπρασίας αναμένεται να οριστικοποιηθούν στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής.
Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, υπενθύμισε πως οι συζητήσεις για το αποτεφρωτήριο ξεκίνησαν το 2011, ωστόσο παρουσιάστηκαν δυσκολίες. «Είμαστε διατεθειμένοι να το κάνουμε, τα λεφτά υπάρχουν» είπε χαρακτηριστικά φτάνοντας στο σήμερα.
Ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Σταύρος Καλαφάτης, ζήτησε να αναβληθεί το θέμα για να μπορέσει να απαντήσει στα ερωτήματα ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, που αναχώρησε για την Αθήνα. Ασκήθηκε κριτική στο δήμαρχο για «επικοινωνιακή χρυσόσκονη» όσον αφορά το συγκεκριμένη θέμα.
Νωρίτερα, στην τοποθέτησή του ο κ. Καλαφάτης τάχθηκε υπέρ του αποτεφρωτηρίου, ωστόσο υποστήριξε πως το ζήτημα «θέλει συγκεκριμένη προσπάθεια, προγραμματισμό, μελέτη και όχι να πάει στις καλένδες».
Η Ρία Καλφακάκου, επικεφαλής της παράταξης «Ανοιχτή Πόλη» δήλωσε πως «είναι φανατικά υπέρ του αποτεφρωτηρίου» και πρότεινε να αγοραστεί οικόπεδο στην περιοχή της Θέρμης, ενώ ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση», Μιχάλης Κωνσταντινίδης, δήλωσε υπέρ της αγοράς οικοπέδου.
Η Ελεάννα Ιωαννίδου από τις «Γειτονιές σε Δράση» ανέφερε πως η αγορά οικοπέδου για τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου «είναι μια πρώτη κίνηση που έπρεπε να γίνει εδώ και καιρό», ενώ υπέρ τάχθηκε και ο Γιώργος Ρακκάς από την παράταξη «Μένουμε Θεσσαλονίκη».
Σύμφωνα με την εισήγηση για την αγορά οικοπέδου «η εγκατάσταση και λειτουργία αποτεφρωτηρίων ως δραστηριότητα χαμηλής όχλησης δεν επιβαρύνει το περιβάλλον με θορύβους ή ρύπους, συμβάλλει στην αποσυμφόρηση των κοιμητηρίων και συντελεί στην προστασία του υδροφόρου ορίζοντα».



Ο Δ. Αθηναίων ψάχνει χώρο για αποτεφρωτήριο
05.01.2016 : 08:03
ΤΑΝΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ

Ακίνητο για τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου αναζητά και επισήμως ο Δήμος Αθηναίων με διακήρυξη-εκδήλωση ενδιαφέροντος που δημοσιοποιήθηκε χθες.
Το ακίνητο, το οποίο μπορεί να νοικιαστεί ή να αγοραστεί, θα πρέπει να έχει έκταση 2.000 έως 4.000 τ.μ. και να βρίσκεται εντός των ορίων του Λεκανοπεδίου Αττικής. Ο Δήμος Αθηναίων προχωρά στην αναζήτηση χώρου μετά την άρση του περιορισμού όσον αφορά στη δημιουργία αποτεφρωτηρίου μόνον εντός των υφιστάμενων κοιμητηρίων. Στον νόμο 4277 το Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αθήνα, που ψηφίστηκε το καλοκαίρι του 2014, έπειτα από αίτημα των δημάρχων Αθηναίων Γιώργου Καμίνη και Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη, εμπεριείχετο διάταξη που επιτρέπει τη δημιουργία αποτεφρωτηρίων και σε άλλες περιοχές, εφόσον αντιμετωπίζεται ως μηχανολογική εγκατάσταση χαμηλής όχλησης, όπως και είναι. «Ηταν ένας περιορισμός που έκανε τόσο δύσκολη τη χωροθέτηση αποτεφρωτηρίου, ώστε πρακτικά την καθιστούσε αδύνατη», λέει στην «Κ» η δικηγόρος Λούσυ Κιουσοπούλου, η οποία και είχε συντάξει το νομοθέτημα λίγα χρόνια νωρίτερα, μετά από παράκληση του κ. Αντώνη Αλακιώτη, προέδρου της Επιτροπής για το Δικαίωμα της Αποτέφρωσης των Νεκρών στην Ελλάδα. «Χώροι αποτέφρωσης μέσα σε νεκροταφεία μπορούσαν να δημιουργηθούν μόνο με αλλαγή του ρυμοτομικού σχεδίου, δηλαδή ποτέ», εξηγεί.

Οι ενδιαφερόμενοι να πουλήσουν ή να νοικιάσουν το ακίνητό τους στον Δήμο Αθηναίων θα πρέπει να καταθέσουν εγγράφως την πρότασή τους έως και τις 24 Ιανουαρίου. Περισσότερες πληροφορίες στη Διεύθυνση Οικονομικών, στο Τμήμα Δημοτικής Περιουσίας του Δήμου, Λιοσίων 22, στο τηλέφωνο 210-52.77.381

Βαστάτε γερά. Κοντεύουμε. :p
 

nickel

Administrator
Staff member
Η ενημέρωση άρχισε από σταθμό που άκουγα.

Συνήλθε σήμερα, Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016, στην τρίτη Συνεδρία Της για τον μήνα Ιανουάριο, η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

http://www.ecclesia.gr/epikairotita/main_epikairotita_next.asp?id=1687

Κατά την σημερινή Συνεδρία:

[...] Με την παραπάνω γενική διατύπωση παραβιάζεται η θρησκευτική ελευθερία της ορθόδοξης Εκκλησίας, οι ιερείς της οποίας δεν μπορούν διά νόμου να υποχρεωθούν να τελέσουν εξόδιο ακολουθία, εάν κάποιος ζήτησε θρησκευτική κηδεία, αλλά με την ίδια ή άλλη δήλωση είχε επιλέξει την αποτέφρωση της σωρού του.

Άμα αρχίσουμε να έχουμε τέτοια ορθογραφικά προβλήματα και με τη γραμματεία της Ιεράς Συνόδου...

Αλλά ας έρθω στην ουσία:

Υπενθυμίζεται ότι κατά την σύγχρονη διαδικασία της κατ’ ευφημισμόν «αποτεφρώσεως» μετά την καύση της σωρού σε κλίβανο, ο ανθρώπινος σκελετός ρίχνεται σε ηλεκτρικό σπαστήρα (μίξερ, cremulator), θρυμματίζεται και μετατρέπεται σε σκόνη. Η Ιερά Σύνοδος αρνείται ότι είναι αξιοπρεπές για τον νεκρό να καεί σε κλίβανο και να θρυμματισθεί σε μίξερ και δεν διακρίνει ιδιαίτερες διαφορές της σύγχρονης «αποτέφρωσης νεκρών» και της «διαδικασίας ανακύκλωσης απορριμμάτων». Η Εκκλησία θεωρεί το ανθρώπινο σώμα ως ναό του Αγίου Πνεύματος (Α’ Κορ. 6,19) στοιχείο της υποστάσεως του ανθρώπου, που έχει πλασθεί κατ’ εικόνα και ομοίωση του Θεού (Γεν. 1,24) και για τον λόγο αυτό η ορθόδοξη χριστιανική παράδοση αντιμετωπίζει το νεκρό σώμα όχι ως «στερεό απόβλητο», όπως οι απολογητές της αποτέφρωσης, αλλά το περιβάλλει με σεβασμό και τιμή ως έκφραση αγάπης προς το κεκοιμημένο μέλος Της.

Θα μπορούσα να πω ότι και η ταφή των νεκρών δεν διαφέρει από την υγειονομική ταφή απορριμμάτων, αλλά υπάρχει διαφορά: τα απορρίμματα δεν τα ξεθάβουν στα τρία-τέσσερα χρόνια.
:mad:
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Ναι, αλλά επειδή εσύ δεν έχεις πίσω σου την πείρα της επί χίλια εφτακόσια χρόνια κυβερνώσας εκκλησίας επικεντρώνεσαι στο προφανές και το λογικό και δεν βλέπεις την ουσία στο πεδίο της μάχης. Η ουσία είναι λοιπόν κτγμ ότι η ανακοίνωση εξηγεί για πρώτη φορά δημόσια τι σημαίνει «σύγχρονη αποτέφρωση νεκρών», την ωμή επεξεργασία του νεκρού σώματος· ως πτώματος και όχι ως σορού.

Σε επόμενη φάση, ένας λαός που μυραίνει και λατρεύει τον νεκρό του θα πρέπει να απαντήσει τι ακριβώς θέλει μ' αυτές τις καύσεις και γιατί δεν αφήνει το κορμάκι του ανθρώπου του να ξεκουραστεί επιτέλους.

Σε επίπεδο πολιτικής και κοινωνικής αποτελεσματικότητας, βαθμολογώ την ανακοίνωση της ΔΙΣ με άριστα 10 με τόνο και cum laude. Καύση θα υπάρξει στην Ελλάδα (δεν γίνεται αλλιώς) αλλά δεν θα λειτουργήσει με (πολλούς) Έλληνες.
 
[...] Με την παραπάνω γενική διατύπωση παραβιάζεται η θρησκευτική ελευθερία της ορθόδοξης Εκκλησίας...
Τι άλλο θα ακούσουμε...
...της ορθόδοξης Εκκλησίας, οι ιερείς της οποίας δεν μπορούν διά νόμου να υποχρεωθούν να τελέσουν εξόδιο ακολουθία, εάν κάποιος ζήτησε θρησκευτική κηδεία, αλλά με την ίδια ή άλλη δήλωση είχε επιλέξει την αποτέφρωση της σωρού του.
Δηλαδή τώρα ο νόμος υποχρεώνει τους ιερείς να τελούν εξόδιο ακολουθία σε όποιον το ζητήσει;

Ας με διαφωτίσει κάποιος.
 

SBE

¥
τα απορρίμματα δεν τα ξεθάβουν στα τρία-τέσσερα χρόνια.

Ούτε τους νεκρούς τους ξεθάβουν μετά από τρία- τέσσερα χρόνια, όπως πολύ ξεκάθαρα μου θυμίζει ο τάφος του παππού μου (ο οποίος είναι και τάφος των προπαππούδων μου, που πέθαναν πριν 100 χρόνια σχεδόν). Αλλά άλλο μου κάνει εντύπωση:

...οι ιερείς της οποίας δεν μπορούν διά νόμου να υποχρεωθούν να τελέσουν εξόδιο ακολουθία...

Οι ιερείς δεν είναι υποχρεωμένοι δια νόμου ούτε να παντρεύουν, να βαφτίζουν ή να τελούν θρησκευτικές τελετές, τί σόι φρούτο είναι αυτό; Είπε κανείς ότι θα κάνει νόμο για να κάνουν κηδείες με το ζόρι οι παπάδες;
Μήπως ακόμα καλύτερα να τις κάνουν προκαταβολικά, ενώ είμαστε εν ζωή και πριν κάνουμε δηλώσεις για το να θέλουμε να καούμε, κατά την παροιμία τώρα που βρήκαμε παπά, θα θάψουμε και τους ζωντανούς (θα κάψουμε και τον αμίαντο/ όλα στα κάρβουνα) ;

Πάντως ναι, συμφωνώ με τον δόκτορα. Δεν είχα ιδέα πώς γίνεται η καύση μέχρι που διάβασα το πιο πάνω και το έψαξα στο γκουγκλ. Νόμιζα ότι σε βάζουν στον κλίβανο αφού σε γδύσουν και ότι γίνεσαι φρύγανο σε λίγα λεπτά και μετά αρκεί ένα φου και έγινες ένας σωρός άσπρη σκόνη σαν του τζακιού. Αλλά μάλλον δεν το είχα σκεφτεί καλά.
 

nickel

Administrator
Staff member
Ούτε τους νεκρούς τους ξεθάβουν μετά από τρία- τέσσερα χρόνια

Εξαρτάται από το οικόπεδο και τα τετραγωνικά που μπορεί να αγοράσει ο καθένας.
 

SBE

¥
Στα χωριά δεν αγοράζει κανένας.
Ας μην έκοβες τους δεσμούς με τον τόπο καταγωγής σου αν δεν ήθελες να πληρώνεις :-)
 

Earion

Moderator
Staff member
Αποτελεσματική η ανακοίνωση της Εκκλησίας; Ναι, αν το ζητούμενο είναι να προκαλέσει αίσθημα αναγούλας, στην παράδοση των σπλάτερ ταινιών. Ναι, αν αυτός είναι ο μόνος τρόπος να πετύχει το στόχο της και όχι η επιχειρηματολογία διά της λογικής. Γιατί να σε πείσει, ενώ μπορεί απλώς να σε κάνει να αηδιάσεις; Το αντεπιχείρημα σε αυτά είναι να αναρωτηθείς προς τι η παροχή τόσης λεπτομέρειας. Σε τι ωφελεί να μάθουμε πώς ακριβώς συντρίβονται τα κόκκαλα αντί «με ένα φου να γίνει ένας σωρός άσπρη σκόνη σαν του τζακιού»; Μήπως σε τόσες άλλες περιστάσεις στη ζωή μας, σε πράγματα καθημερινά, ωφέλιμα και ευχάριστα, είναι απαραίτητο να μαθαίνουμε όλες τις γραφικές λεπτομέρειες που προηγούνται; Όταν καταβροχθίζουμε ένα νοστιμότατο κοτοπουλάκι είναι απαραίτητο να έχουμε επίγνωση πώς σκοτώνεται με ηλεκτροσόκ στη γραμμή παραγωγής; Ή το μοσχάρι πώς το σκοτώνει ο μπάτερ (το ξαναθυμήθηκα στο Γκιακ); Και ακολουθεί η δεύτερη λαθροχειρία: η επίκληση της ιερότητας του σώματος. Τι θέλει να πει; Ότι οι αρχαίοι Έλληνες, που εφάρμοζαν την καύση, δεν μύραιναν και δεν λάτρευαν το νεκρό σώμα; Ίσα ίσα εκείνοι ήταν που λάτρευαν το ανθρώπινο σώμα είτε νεκρό είτε ζωντανό (και το λάτρευαν πολύ περισσότερο απ' όσο η χριστιανική Εκκλησία). Ή μήπως δεν υπάρχουν άλλοι λαοί και πολιτισμοί που εξαγνίζουν το σώμα στην πυρά; Από ασέβεια προς το νεκρό το κάνουν;
 
Ναι, η ανακοίνωση είναι εξαιρετική από πλευράς μάρκετιν. Πράγμα που μας δείχνει καθαρά ποιο είναι το βασικό μέλημα του εν λόγω οργανισμού: να κρατήσει τους πελάτες. Μπόλικο πάτημα συγκινησιακών κουμπιών με ολίγον από παραπληροφόρηση.
Οραματίζομαι ένα ανταγωνιστικό δελτίο τύπου με λεπτομερή περιγραφή της σήψης μέσα στον τάφο.
Ίσως και μια κρυφή κάμερα με απευθείας σύνδεση, ένα λάιβ - ή μήπως ένα ντεντ; :devil:
Μάλλον δεν καλοκοιμήθηκα και ξύπνησε το τρολάκι μέσα μου.
 
Top