Γιατί ενοχλούνται τώρα οι χρυσαυγίτες όταν τους λένε νεοναζί;

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Οι δηλώσεις της κυρίας Ζαρούλια στη Βουλή εμπίπτουν στον 927 και θα έπρεπε να έχει ήδη κινηθεί η διαδικασία άρσης της ασυλίας της.
Αν οι δηλώσεις έγιναν από το βήμα της Βουλής, νομίζω πως όχι. Νομίζω ότι το βήμα πρέπει να το θεωρούμε σαν άβατο της μεγαλύτερης βλακείας (συμπληρώνω: με τους όποιους κινδύνους αυτό μπορεί να συνεπάγεται) και την προστασία του πρέπει να ασκεί άμεσα η Βουλή δια των κοινοβουλευτικών οργάνων της. Αλλά προφανώς δεν θα λέγονται όλα μέσα στο άβατο...
 

bernardina

Moderator
Μαθήματα θράσους στα σχολεία από τη Χρυσή Αυγή
Της Λινας Γιανναρου


Στο θρανίο είναι γραμμένο με μπλάνκο «Εδώ είναι Ελλάς». Δίπλα, ένας ζωγραφιστός αετός σκίζει την τουρκική σημαία. Η εικόνα συνοδεύει μία από τις τελευταίες αναρτήσεις στην επίσημη ιστοσελίδα της Χρυσής Αυγής, όπου έπειτα από ένα απόσπασμα του λόγου του Ι. Μεταξά(!) προς την ελληνική νεολαία αναφέρονται τα εξής: «Αυξάνει ραγδαία τη δύναμή της η Χρυσή Αυγή στα σχολεία, όπου βρίσκεται το μέλλον του ελληνισμού. Το γεγονός αυτό έχει προκαλέσει τρόμο και πανικό στους (ουκ ολίγους...) αριστεριστές καθηγητές, που δεν ξέρουν πώς να το αντιμετωπίσουν... Αλλαξαν οι καιροί και πέρασε η μπογιά σας, “σύντροφοι”. Οχι μόνο “δύσκολη” αλλά τελείως απίθανη είναι η “μείωση” ή η “εκμηδένιση” της επιρροής της Χρυσής Αυγής στην ελληνική νεολαία! Πάρτε το απόφαση, ΤΕΛΕΙΩΣΑΤΕ, οριστικά και αμετάκλητα! Γρήγορα στη χωματερή της Ιστορίας!».

Το άρθρο με ωμότητα αποκαλύπτει μια πραγματικότητα που πολλοί αρνούνται να αντικρίσουν: τη βαθιά διείσδυση της Χρυσής Αυγής στα ελληνικά σχολεία, τις συνθήκες τρόμου υπό τις οποίες πολλές φορές γίνεται το μάθημα, τις βαθιές διαχωριστικές γραμμές που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στις τάξεις, στο προαύλιο, στα μαθητικά γκρουπ του facebook. Το πρόβλημα είναι εντονότερο στην επαρχία.

Ο Μιχάλης (ουδείς σε αυτές τις συνθήκες νιώθει άνετα να αποκαλύψει την ταυτότητά του) είναι καθηγητής σε λύκειο της Κοζάνης, μιας πόλης όπου όταν πρόσφατα άνοιξε γραφεία η Χρυσή Αυγή στα εγκαίνια παραβρέθηκαν και πολλοί μαθητές. «Ναι, έχω μαθητές χρυσαυγίτες», λέει. «Είναι πολύ φανατισμένοι, πωρωμένοι θα έλεγα, σε στυλ Ολυμπιακός - Παναθηναϊκός. Μόνο που τώρα είναι οι Χρυσαυγίτες και όλοι οι άλλοι».

Οπως λέει, στην τάξη σηκώνονται όρθιοι και είναι σαν να έχουν ψηλώσει δέκα πόντους. «Είμαι χρυσαυγίτης, λένε, και οι συμμαθητές τους φοβούνται να αντιδράσουν». Στα διαλείμματα φυσικά, αλλά και στις ονλάιν κοινότητες, γίνεται χαμός. «Θα πει ένας ότι οι μετανάστες μάς παίρνουν τις δουλειές, θα αντιδράσουν οι άλλοι και επειδή δεν έχουν πραγματικά επιχειρήματα, είναι εύκολο να ξεφύγει η κατάσταση». Ηδη καταγράφονται τα πρώτα κρούσματα βίας σε σχολεία. Μόλις πριν από λίγες ημέρες, σε λύκειο του Ηρακλείου συνεπλάκησαν άγρια ένας Ελληνας και ένας Αλβανός μαθητής με αφορμή ένα σύνθημα εναντίον της Χρυσής Αυγής στον τοίχο.

Το θέμα απασχολεί τους καθηγητές όλης της χώρας. «Εγώ έχω απαγορεύσει οποιαδήποτε πολιτική συζήτηση στην τάξη, αλλά δεν ξέρω εάν είναι λύση», λέει ο Μιχάλης. «Συζητάμε με συναδέλφους μήπως κάνουμε κάτι πιο δραστικό, αλλά υπάρχει πάντα ο φόβος μήπως φέρουμε το αντίθετο αποτέλεσμα και ενισχύσουμε αυτή την τάση». Κοινή είναι η πεποίθηση ανάμεσα στους διδάσκοντες πάντως ότι γίνεται ενός είδους «στρατολόγηση» μαθητών από τη Χρυσή Αυγή. Σύμφωνα με τους ίδιους, πρόκειται κυρίως για τους πιο παραβατικούς, τους μαθητές με τις μεγαλύτερες μαθησιακές δυσκολίες, τους οποίους συγκεντρώνουν στους κόλπους τους.

«Φοβάμαι ότι σύντομα θα αρχίσουν να δουλεύουν κανονικά ως νεολαία. Εάν δεν αλλάξει το κλίμα, φοβάμαι επίσης ότι θα μας ελέγχουν και στο έργο μας. Το λύκειο είναι ένας κατ’ εξοχήν προοδευτικός χώρος όπου συζητιούνται θέματα, όπως το έιτζ, η ομοφυλοφιλία, η θρησκεία. Εχω το άγχος ότι σύντομα θα παρεμβαίνουν ανοιχτά στο μάθημα». Ποτέ δεν περίμενε ότι θα είχε να αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα στο ελληνικό σχολείο. «Παλιά έρχονταν διάφοροι πολιτευτές στον αγιασμό και τα παιδιά αδιαφορούσαν. Τώρα δεν έρχεται κανείς, γιατί φοβούνται το γιουχάισμα. Η οργή των παιδιών είναι τεράστια».


Επειδή πιο πάνω λέγαμε κάτι για παιδεία και σχολεία.
Το πρόβλημα είναι πολύ πιο σοβαρό απ' όσο νομίζαμε.
 

nickel

Administrator
Staff member
Το πρόβλημα θα είναι σοβαρό και θα γίνεται σοβαρότερο όσο θα επιτρέπουμε στους παραβατικούς να κάνουν κουμάντο. Να δω πόσο θα το αφήσουμε να οξύνεται. Όταν θα μας πνίγουν πια οι αναθυμιάσεις, μπορεί να μαζευτούν αυτοί που δεν πιστεύουν στην παραβατικότητα και να βρουν τρόπους να προστατεύσουν τη λειτουργία της δημοκρατίας, των νόμων, των σχολείων, των σχολών, των θεάτρων, των αμφιθεάτρων, της καθημερινότητας. Αλλά, αν δεν κάνω λάθος, προ ημερών η Βουλή καβγάδιζε ακόμα για τη θεωρία των δύο άκρων.
 

bernardina

Moderator
Το πρόβλημα θα είναι σοβαρό και θα γίνεται σοβαρότερο όσο θα επιτρέπουμε στους παραβατικούς να κάνουν κουμάντο.
Το πρόβλημα άρχισε να γίνεται άλυτο από τη στιγμή που από την ασυδοσία και τον παραλογισμό του αυταρχικού σχολείου περάσαμε εν μια νυκτί στην ασυδοσία και τον παραλογισμό του σχολείου που ο δάσκαλος και ο καθηγητής δεν έχουν την παραμικρή εξουσία και το παραμικρό κύρος, χωρίς ούτε στιγμή να αγγίξουμε έστω και φευγαλέα ένα σχολείο ευθύνης και σοβαρότητας. Με τι φόντα, με τι τρόπο, με τι μέθοδο, με ποια υποστήριξη από πού να απαγορεύσει τώρα στους παραβατικούς να κάνουν κουμάντο; Εδώ χρειάζεται καρότο και μαστίγιο... Αλλά αυτά τα συζητάμε αλλού.
 
Εν πρώτοις ευχαριστώ πολύ την Μελάνη και την Παλάβρα για την διόρθωση. Άρα υπάρχει νόμος που να το απαγορεύει. Ωραία. Θα ήθελα ωστόσο να πω κάποια πράγματα και συγχωρέστε μου την ακατάσχετη φλυαρία. Πρώτα απ' όλα, δεν πιστεύω καθόλου στην λύση διά της νομικής οδού, σε πράγματα που λύνονται -εύκολα ή με κόπο, δεν έχει σημασία- μέσω της εκπαίδευσης. Η εκπαίδευση είναι πραγματική λύση, γιατί αφενός φροντίζει για την εξάλειψη φαινομένων και όχι για τον κατ' οίκον περιορισμό τους, αφετέρου είναι μέτρο πρόληψης, όχι καταστολής, πράγμα που πάντα είναι προτιμότερο.

Δεύτερο θέμα: νόμοι σαν αυτόν που παραθέσατε, οδηγούν στον νόμο περί δημοσίας αιδούς, περί δημόσιας περιύβρισης, περί δημόσιας εξύβρισης, περί απαγορεύσης παιγνίων (βιντεοπαιχνιδιών), περί προσβολής μνήμης νεκρού (τέρμα οι κουβέντες για το τι έκαναν οι πεθαμένοι πολιτικοί μας) και στην ίδια την ύπαρξη του ΕΣΡ. Λογοκρισία, λογοκρισία και λογοκρισία με μια δόση ανελευθερίας και υποταγής στο τι θεωρεί ο καθένας ακόλαστο (κατά διάφορες γιαγιάδες, ακόμα και ένα φιλί στο στόμα). Μην και ξεχάσατε ότι στις ίδιες ακριβώς αρχές βασίστηκε και η λογοκρισία της δικτατορίας; Περιορισμός της ελευθεροτυπίας, κτλ; Ψηφίστηκε ή όχι, δείτε λίγο την διατύπωση αυτού του νόμου: "1. Όποιος από πρόθεση, δημόσια προφορικά ή διά του τύπου ή μέσω του διαδικτύου ή με οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο...". Δείτε πόσο εύκολα πέρασε από τον προφορικό λόγο στον τύπο, από εκεί στο Ίντερνετ κι από εκεί σε "οποιοδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο". Ειδικά αυτή η τελευταία διατύπωση συμπεριλαμβάνει κάθε εκδήλωση τέχνης. Πού καταλήγει λοιπόν η δημοκρατία μας; Στο ίδιο σημείο που κατέληξε η ΧΑ με το Χυτήριο, για να μην θυμηθώ τώρα τον Καζαντζάκη. Το κάθε μέσο ή τρόπος περιλαμβάνει τα πάντα.

Αλλά ας υποθέσουμε ότι η τέχνη είναι στο απυρόβλητο. Ωραία. Άρα ο ρατσιστής μπορεί να φτιάξει θεατρικές παραστάσεις και να κάνει την προπαγάνδα του από εκεί. Τι έλυσε λοιπόν ο αντιρατσιστικός νόμος; Απολύτως τίποτα. Μήπως στην Γερμανία δεν έχει νεοναζί; Μήπως δεν γίνονται επεισόδια; Και τι είναι άραγε η προτροπή σε εγκλήματα; Κυριολεκτικά μπορείς να ποινικοποιήσεις τα πάντα με αυτήν την αιτιολογία. Μπορείς να ποινικοποιήσεις τις βίαιες ταινίες, τα βίαια βιντεοπαιχνίδια, ακόμα και τα ίδια τα δελτία ειδήσεων.

Για να απαντήσω λίγο σε αυτό που ρώτησε ο drsiebenmal: "Είναι θέμα ελευθερίας της άποψης να διδάσκεις ως επιστημονική θεωρία τη Βίβλο; Είναι θέμα ελευθερίας της άποψης να επαινείς αιματοβαμένες ιδεολογίες;"

Ναι και ναι. Εφόσον δεν το κάνεις μέσω της εκπαίδευσης, φυσικά και ναι. Τα βιβλία και τα προγράμματα της εκπαίδευσης δεν βγαίνουν με δημοκρατικές διαδικασίες, είναι δουλειά των αρχών. Άρα δεν βασίζονται στο τι πιστεύει ο κάθε ένας αλλά στο τι είναι επιστημονικά αποδεκτό. Τώρα, αιματοβαμμένες ιδεολογίες είναι σχεδόν όλες: και ο ναζισμός, ο απολυταρχισμός, ο φασισμός, η ίδια η δημοκρατία, ο κομμουνισμός, όλες οι θρησκείες. Θέλετε να μετρήσουμε πόσες προτροπές σε κακουργήματα έχει η Αγία Γραφή; Μην μου πείτε πάλι για συμψηφισμούς, η δημοκρατία αντιμετωπίζει τις ίδιες πράξεις με τον ίδιο τρόπο -ή έτσι οφείλει- όποιος κι αν είναι αυτός που τις διέπραξε.

Όσο για το αν η δημοκρατία είναι τέλεια, σαφώς δεν είναι -και δεν μπορεί να είναι- τέλεια στην εφαρμογή της, αλλά οφείλει να είναι τέλεια στην θεωρία. Δεν είναι μακριά η μέρα που απαγορεύσεις επί απαγορεύσεων θα μας οδηγήσουν στο να μην μπορούμε να μιλάμε. Γιατί τι μου επιτρέπει τελικά η σημερινή δημοκρατία; Δεν μπορώ δημόσια να βρίσω πολιτικούς, αστυνομικούς, να προσβάλω το κράτος και τους θεσμούς του, να βρίσω κάποιον δημοσίως, να βγω έξω χωρίς μπλουζάκι, να μιλήσω δημόσια για πράγματα που μπορεί να θίγουν την σημερινή μορφή του πολιτεύματος, άρα και το να μιλήσω για κομμουνισμό, αναρχισμό, να γράψω στο Ιντιμίντια -που και η ίδια του η ύπαρξη τίθεται υπό αμφισβήτηση υπ' αυτές τις συνθήκες-, να κριτικάρω τον Παπανδρέου, τον Καραμανλή (τους πεθαμένους), ακόμα και τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Μου επιτρέπει να τα κάνω όλα αυτά στο σπίτι μου. Ευχαριστώ δημοκρατία, τρομερό προνόμιο. Κι αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι το σπίτι μου έχει καλή μόνωση, μην τυχόν με ακούσουν οι γείτονες, αλλιώς στην εξοχή. Αρκεί να μην έχει αντίλαλο, που φτάνει σε κατοικημένη περιοχή. Στην μέση του Αιγαίου τουλάχιστον μπορώ. Αρκεί να μην περνάει κανένα πλοίο και με ακούσει κανείς.
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ελληγενή, με όλο το θάρρος: έχεις μπλέξει ένα σωρό άσχετα πράγματα μεταξύ τους στο ίδιο ποστ, συνεχίζοντας μια συζήτηση που ξεκίνησε από την προτροπή σε εγκληματικές ενέργειες.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Όσο για το αν η δημοκρατία είναι τέλεια, σαφώς δεν είναι -και δεν μπορεί να είναι- τέλεια στην εφαρμογή της, αλλά οφείλει να είναι τέλεια στην θεωρία. Δεν είναι μακριά η μέρα που απαγορεύσεις επί απαγορεύσεων θα μας οδηγήσουν στο να μην μπορούμε να μιλάμε. Γιατί τι μου επιτρέπει τελικά η σημερινή δημοκρατία; Δεν μπορώ δημόσια να βρίσω πολιτικούς, αστυνομικούς, να προσβάλω το κράτος και τους θεσμούς του, να βρίσω κάποιον δημοσίως, να βγω έξω χωρίς μπλουζάκι, να μιλήσω δημόσια για πράγματα που μπορεί να θίγουν την σημερινή μορφή του πολιτεύματος, άρα και το να μιλήσω για κομμουνισμό, αναρχισμό, να γράψω στο Ιντιμίντια -που και η ίδια του η ύπαρξη τίθεται υπό αμφισβήτηση υπ' αυτές τις συνθήκες-, να κριτικάρω τον Παπανδρέου, τον Καραμανλή (τους πεθαμένους), ακόμα και τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Μου επιτρέπει να τα κάνω όλα αυτά στο σπίτι μου. Ευχαριστώ δημοκρατία, τρομερό προνόμιο. Κι αυτό βέβαια με την προϋπόθεση ότι το σπίτι μου έχει καλή μόνωση, μην τυχόν με ακούσουν οι γείτονες, αλλιώς στην εξοχή. Αρκεί να μην έχει αντίλαλο, που φτάνει σε κατοικημένη περιοχή. Στην μέση του Αιγαίου τουλάχιστον μπορώ. Αρκεί να μην περνάει κανένα πλοίο και με ακούσει κανείς.

Βρε Χέλλε μου, τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις; Δεν μπορείς να κάνεις όλα αυτά που λες, δημόσια, αρκεί να μη βρίζεις (=λεκτική βία) και να προτρέπεις ή να ασκείς σωματική βία; Είμαστε στα καλά μας; Δεν διαβάζεις καν τι συζητάμε εδώ στη Λεξιλογία; Δεν κριτικάρουμε ό,τι θεωρούμε στραβό; Μας ενόχλησε κανένας; Πρέπει να βρίζεις ή να δέρνεις για να πείσεις με τα επιχειρήματά σου; Μόνο η βία είναι επιχείρημα;

Είναι δυνατόν να μην καταλαβαίνεις τις διαφορές ή σκόπιμα κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Αχ, και ξανά αχ, Ελληγενή, τώρα το πρόσεξα που σε τσίταρε ο Ντοκ: η προσβολή νεκρού είναι διαδικασία που κινείται μόνο από τους συγγενείς πρώτου βαθμού. Γιατί δεν προσπαθείς να ψάξεις το νομοθετικό πλαίσιο, προτού γράψεις; Έχεις παραθέσει ένα σωρό ανακρίβειες!
 
Από πού προκύπτει οτι είμαι υπέρ της βίας; Και σε τι ακριβώς χρειάζεται ο αντιρατσιστικός νόμος για να καταστείλει την βία; Τι σχέση έχει το να δείρω κάποιον με το να τον βρίσω; Μην κάνετε συμψηφισμούς.

Δεν κριτικάρουμε ό,τι θεωρούμε στραβό; Μας ενόχλησε κανένας;

Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Το ότι δεν σας ενόχλησε κανείς δεν σημαίνει ότι δεν γίνεται να σας ενοχλήσει (νομικά).
 
Ελληγενή, με όλο το θάρρος: έχεις μπλέξει ένα σωρό άσχετα πράγματα μεταξύ τους στο ίδιο ποστ, συνεχίζοντας μια συζήτηση που ξεκίνησε από την προτροπή σε εγκληματικές ενέργειες.

Γιατί ρε συ Παλάβρα, τι μπερδεύω; Όλα αυτά δεν είναι εκφάνσεις του ίδιου πράγματος;

Αχ, και ξανά αχ, Ελληγενή, τώρα το πρόσεξα που σε τσίταρε ο Ντοκ: η προσβολή νεκρού είναι διαδικασία που κινείται μόνο από τους συγγενείς πρώτου βαθμού. Γιατί δεν προσπαθείς να ψάξεις το νομοθετικό πλαίσιο, προτού γράψεις; Έχεις παραθέσει ένα σωρό ανακρίβειες!

Έτερον εκάτερον. Δεν είπα ότι όλα αυτά διώκονται αυτεπάγγελτα. Το θέμα είναι ότι διώκονται. Δηλαδή ο Παπανδρέου -γιος- μπορεί να μου κάνει μήνυση, έτσι δεν είναι;
 
Κι εγώ το ίδιο. Δεν καταλαβαίνετε τι είναι δημοκρατική και ελεύθερη κοινωνία (hint: δεν είναι να απαγορεύεις ό,τι σε ενοχλεί ή νομίζεις ότι σε ενοχλεί ή σε προσβάλλει).
 

nickel

Administrator
Staff member
Helle, απλά πράγματα: οι νόμοι και οι ποινές υπάρχουν επειδή, μέχρι να μάθουν όλοι μέσα από την παιδεία να μη σκοτώνουν, δοκιμάζουμε και άλλες μεθόδους να λιγοστέψουμε τους φόνους. Τα πάντα διαφέρουν ως προς το πού θα σύρεις τις γραμμές. Και το #286 σε αδικεί γιατί πραγματικά έχεις μπουρδουκλώσει πολλά πράγματα.
 
Helle, απλά πράγματα: οι νόμοι και οι ποινές υπάρχουν επειδή, μέχρι να μάθουν όλοι μέσα από την παιδεία να μη σκοτώνουν, δοκιμάζουμε και άλλες μεθόδους να λιγοστέψουμε τους φόνους. Τα πάντα διαφέρουν ως προς το πού θα σύρεις τις γραμμές. Και το #286 σε αδικεί γιατί πραγματικά έχεις μπουρδουκλώσει πολλά πράγματα.

Μα νομίζω πως έχουμε νόμους σχετικά με έμπρακτη βία, που καλύπτουν από δολοφονίες μέχρι απλή χειροδικία. Δεν είμαι κατά της απαγόρευσης της βίας. Δεν είπα πουθενά κάτι τέτοιο· δεν προκύπτει από πουθενά. Αλλά η ελευθερία του λόγου, ό,τι κι αν αυτός περιέχει, οφείλει να προστατεύεται. Όταν αρχίζεις να ορίζεις μέτρα και σταθμά στο τι είναι επιτρεπτό να ειπωθεί, ανοίγεις το κουτί της Πανδώρας· πας γυρεύοντας να βρεις τον μπελά σου. Με ενοχλεί ο ρατσιστικός λόγος; Ναι, με ενοχλεί και με προσβάλλει βαθύτατα σαν άνθρωπο. Αλλά αν πω ότι τον απαγορεύω, δεν μπορώ να τραβήξω σαφή γραμμή στο τι είναι ρατσισμός, επακριβώς, και, ακόμη κι αν μπορούσα, θα είχα τεράστιο πρόβλημα με την αιτιολόγηση της απαγόρευσής του. Ξαναλέω ότι είναι πολύ γενικό το "προτρέπει στην βία". Πάρα πολλά πράγματα προτρέπουν στην βία, μην μπούμε τώρα στα χωράφια της ψυχολογίας. Άρα αυτή η αιτιολόγηση ανοίγει τον δρόμο και για άλλες απαγορεύσεις. Μα το βλέπουμε! Δεν είναι η ύπαρξη του ΕΣΡ απόρροια αυτού του πράγματος; Δεν βλέπετε τον κίνδυνο της απαγόρευσης πραγμάτων που προτρέπουν σε βία; Η απαγόρευση κυκλοφορίας συγκεκριμένων βιντεοπαιχνιδιών για τι νομίζετε ότι πρόκειται; Όταν θα έρθει κατακούτελα η απαγόρευση διαδηλώσεων γιατί προτρέπουν σε βία, ποιος θα φταίει;

Πού τελειώνει η ελευθερία μου και που αρχίζει ο λόγος του κράτους και του νόμου; Είναι δυνατόν να τελειώνει, όχι εκεί που δεν ενοχλώ άμεσα τον άλλον, αλλά εκεί που τον ενοχλώ έμμεσα; Ξέρεις πόσα πράγματα με ενοχλούν; Οι γείτονες που μιλάνε από τα απέναντι μπαλκόνια, όταν δουλεύω, η έλλειψη αισθητικής, η αγένεια κι ένα σωρό άλλα πράγματα. Ναι, είναι αγενές και άσχημο να βρίσω δημόσια κάποιον, αλλά δεν θέλω το κράτος να μου πει ότι μου το απαγορεύει. Θέλω να έχω την επιλογή, την χρησιμοποιώ ή όχι.

Όταν πέθανε η μητέρα μου, το '98, άκουγα γείτονες να λένε πράγματα γι' αυτήν που δεν ίσχυαν καθόλου. Πράγματα που ούτε καν θέλω να μπω στην διαδικασία να πω. Θέλησα τότε να τους κάνουμε μήνυση, με τον πατέρα μου, καθώς ήμουν ανήλικος και δεν μπορούσα ο ίδιος. "Και τι θα κερδίσουμε;" μού είπε ο πατέρας μου. Και είχε δίκιο, δεν θα κερδίζαμε τίποτα. Ο νεκρός είναι νεκρός και όσο κι αν με ενοχλούσε και με πρόσβαλλε να ακούω άσχημα πράγματα για την μάνα μου, αντιλήφθηκα ότι ο νόμος αυτός άγγιζε τα όρια του μεταφυσικού. Και μετά άρχισα να αντιλαμβάνομαι ότι δεν μπορώ να απαιτώ να με προστατεύει το κράτος από κάθε τι που θεωρώ ότι με ενοχλεί και με προσβάλλει. Το κράτος δεν μπορεί να παίζει τον διαιτητή ηθικολογίας και να τα βάζει με τα φιλοσοφικά και ηθικολογικά πρότυπα του καθενός μας.
 

nickel

Administrator
Staff member
Κακώς συμμετέχω σήμερα. Βιάζομαι, τα λέω πρόχειρα και δεν γίνομαι κατανοητός. Προσπαθούσα να πω ότι, μέχρι να έρθει εκείνη η εποχή όπου η παιδεία θα έχει φωτίσει τους πάντες και οι συνθήκες θα επιτρέπουν να μη μπαίνει σε συνεχή δοκιμασία αυτή η φώτιση, έχουμε τους νόμους στην προσπάθεια να μη γίνουμε ζούγκλα. Τώρα έχετε εδώ μια διελκυστίνδα για το θέμα της Χρυσής Αυγής, και ξαφνικά διαβάζω για το θέμα με τη μητέρα σου. Θα πρέπει να νιώσεις πρώτα πόσο λεπτό και πόσο επικίνδυνο είναι για ένα «αποτυχημένο κράτος» το ζήτημα του φασισμού. Απαιτεί εξαιρετικά προσεκτικούς χειρισμούς έτσι ώστε οι ελευθερίες να μη γίνουν όπλο του φασίστα κατά της δημοκρατίας και οι νόμοι κατά του φασίστα να μη γίνουν μπούμερανγκ σε βάρος της δημοκρατίας. Είναι ζήτημα αναζήτησης της χρυσής τομής (προσοχή, μην μπερδέψουμε τις χρυσές...). Αλλά μην είσαι απόλυτος, δεν φτάνει η παιδεία, άσε και τους μεγαλύτερους να έχουν μια άποψη, πάμε να κάνουμε μια δημοκρατική συζήτηση και πρέπει σώνει και καλά να μας επιβάλεις τη δική σου άποψη, ρε τι πάθαμε...
 
Θα πρέπει να νιώσεις πρώτα πόσο λεπτό και πόσο επικίνδυνο είναι για ένα «αποτυχημένο κράτος» το ζήτημα του φασισμού. Απαιτεί εξαιρετικά προσεκτικούς χειρισμούς έτσι ώστε οι ελευθερίες να μη γίνουν όπλο του φασίστα κατά της δημοκρατίας και οι νόμοι κατά του φασίστα να μη γίνουν μπούμερανγκ σε βάρος της δημοκρατίας. Είναι ζήτημα αναζήτησης της χρυσής τομής (προσοχή, μην μπερδέψουμε τις χρυσές...).

Ωραία, ακριβώς αυτό λέω. Πού είναι η διαφωνία μας σ' αυτό; Αναγνωρίζω το πρόβλημα του φασισμού, αναγνωρίζω το πρόβλημα του ανοργάνωτου και ασυμμάζευτου κράτους και θεωρώ ότι το ζήτημα είναι δύσκολο και δίκοπο. Είναι ακριβώς όπως το είπες, θέλει χειρισμούς που να μην επιτρέπουν στον φασίστα να καταπατά τα δικαιώματα άλλων και ταυτόχρονα να μην δίνει πάτημα στο κράτος να καταπατήσει τα δικαιώματά μας, ιδιαίτερα μιας που ξέρουμε πόσο αποτυχημένο είναι και επιρρεπές στην αντισυνταγματικότητα. Η δημοκρατία κινδυνεύει κι απ' τα δυο μέτωπα.

Και μιας που είμαστε σε γλωσσικό φόρουμ, να θυμίσω τι τραβήξαμε με την υπόθεση του λεξικού Μπαμπινιώτη, για τους "Βούλγαρους". Ένα λεξικό, ένα επιστημονικό εργαλείο στην ουσία, βρέθηκε να κατηγορείται για προσβολή πληθυσμιακής ομάδας. Προσέξτε! Κατηγορήθηκε για ρατσισμό, έτσι;

Αλλά μην είσαι απόλυτος, δεν φτάνει η παιδεία, άσε και τους μεγαλύτερους να έχουν μια άποψη, πάμε να κάνουμε μια δημοκρατική συζήτηση και πρέπει σώνει και καλά να μας επιβάλεις τη δική σου άποψη, ρε τι πάθαμε...


Δεν επιβάλλω τίποτα, συζητάμε. Τι θέλετε, να βάζω disclaimer κάθε φορά ότι μπορεί η άποψή μου να μην είναι σωστή; Μα όλοι με τον ίδιο τρόπο δεν εκφράζουμε την άποψή μας; Δεν βλέπω κανέναν να κολλάει σε κάθε φράση του το "μπορεί να μην είναι σωστή αυτή η θεώρηση". Εγώ πιστεύω ότι μόνο η παιδεία είναι λύση. Τι να κάνουμε, αυτή είναι η άποψή μου. Όταν με πείσει κάποιος ότι δεν είναι ικανοποιητική, θα το αποδεχτώ και θα αλλάξω άποψη. Το ίδιο βέβαια ισχύει για όλους μας.
 
Top