Καλά, σοβαρά τώρα, πιστεύεις πως το κράτος -και ειδικότερα το δικό μας κράτος- παρεμβαίνει για να προασπίσει δικαιώματα πολιτών και εργαζομένων??? Ή πολύ αφελής είσαι ή υπουργός.
Ας ακολουθήσω τη λογική σου. Ας πούμε ότι αύριο ψηφίζεται ο νόμος όπως τον θέλεις εσύ, με χωρίσματα, 50-50 κλπ. Τότε πώς θα εξηγηθεί η ενέργειά του; ότι είδε το σωστό; ότι ανέκρουσε πρύμναν λόγω των αντιστάσεων; μα, τότε θα έρθω και θα σου απαντήσω, όπως μου λες τώρα εσύ: "Καλά, σοβαρά τώρα, πιστεύεις πως το κράτος -και ειδικότερα το δικό μας κράτος- παρεμβαίνει για να προασπίσει δικαιώματα καπνιζόντων πολιτών??? Ή πολύ αφελής είσαι ή υπουργός." Η ανάλυση αυτή του κράτους ας είναι συνεπής με τον εαυτό της. Ή το κράτος, αυτό το κράτος, το ταξικό, είναι επίσης πεδίο αντιπαράθεσης και σύνθεσης των αντίρροπων συμφερόντων διαφόρων κοινωνικών ομάδων, όπου αυτές καταφέρνουν να περάσουν τις απόψεις τους για μεγαλύτερο ή μικρότερο διάστημα και σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, ή είναι ένας μηχανισμός ανεξέλεγκτος και σκοτεινός, που ό,τι μέτρο και αν πάρει, το παίρνει για άλλους, δικούς του σκοπούς, και πάντοτε καταχθόνιους. Όχι όμως κατά πώς μας βολεύει κάθε φορά. Αν αύριο εκλεγεί μια κυβέρνηση που πάρει ένα μέτρο που σου αρέσει εσένα, που το εγκρίνεις, για το οποίο έχεις ματώσει ή κλάψει, π.χ. για τη χρήση κινητών μέσα στα λεωφορεία που έχεις υπαινιχθεί, ή για τα σκουπίδια ή οτιδήποτε άλλο, και κάποιος οπαδός της 'ελεύθερης' χρήσης τους σού πει "μα καλά, πιστεύεις πως πήρε αυτό το μέτρο για να προστατέψει τους πολίτες; ή αφελής είσαι ή υπουργός", τότε τι θα του απαντήσεις; Επαναλαμβάνω, η προσέγγισή σου είναι λογικά αντιφατική.
Αντιπαρέρχομαι την ιλαρή και ειρωνική σου διάθεση (έξυπνη κατά τα άλλα...) περί ακροαριστεράς και επανάστασης
Γιατί την αντιπαρέρχεσαι; Γιατί οι ξεσπαθωμένοι δεν πάνε να κάψουν τις αποθήκες του Καρέλια; Εντέλει, στον Πόλεμο του Οπίου με ποιους ήσουνα; Με τους Εγγλέζους ή με τους Κινέζους; Και για να εξηγούμαστε, στο συγκεκριμένο ζήτημα δεν έχω τίποτα με την ακροαριστερά αλλά με τους εσωκαπνίζοντες (ή τους υποστηριχτές της ελευθερίας τους να εσωκαπνίζουν), οι οποίοι υπερασπίζονται τα 'κεκτημένα' τους με ακροαριστερά λουμπεν-επιχειρήματα.
και στέκομαι στην ρήση σου περί ισορροπίας που θα έρθει αργότερα. Αυτή ακριβώς είναι η λογική της εσαεί ήττας. Ξέρεις, "έλα μωρέ τίποτα δεν αλλάζει" και τέτοια.
Ίσα-ίσα, εσύ χρησιμοποιείς αυτό το επιχείρημα, όταν λες "γιατί δεν σας ενοχλούν όλα τα άλλα; και αφού ανέχεστε [;;] όλα τα άλλα, ανεχτείτε κι αυτό". Μέσα σ' αυτό το επιχείρημά σου, εσύ ο ίδιος εξυπονοείς,
έστω κι αν δεν το λες, ότι, αφού
δεν είναι δυνατόν να τ' αλλάξουμε όλα, ώσπου να γίνει αυτό δυνατόν (δηλ. πιθανότατα ποτέ), ανεχτείτε
και αυτό, αλλιώς κάνετε κυνήγι μαγισσών. Η δική σου λογική, του 'ή όλα ή τίποτα', καταλήγει στην πράξη αφεύκτως στο 'ανεχτείτε τα πάντα, ή τουλάχιστον εμάς. Στη ζούλα να επιβιώσουμε κι εμείς'. Οι λεονταρισμοί ότι 'εσείς είστε ηττοπαθείς, εγώ/εμείς πιστεύουμε πως όλα μπορούν ν' αλλάξουν' είναι εύκολοι. Αλλά ακόμα κι απ' όλους όσους το πιστεύουν αυτό, οι λογικοί ανάμεσά τους ποτέ δεν ισχυρίστηκαν ότι όλα μπορούν ν' αλλάξουν
ταυτόχρονα. Συμβιβάζονται και με κατακτήσεις και νίκες μία-μία, σε βάθος χρόνου...
Να γιατί πιστεύω πως όσα λες μετατρέπουν τους καπνιστές σε εύκολο και βολικό στόχο.
Ούτε εύκολος ούτε βολικός είναι. Αυτό το ξέρει οποιοσδήποτε έχει έρθει σε ζωντανή αντιπαράθεση μαζί τους για το δικαίωμά του να αναπνέει σε κλειστό χώρο χωρίς καπνό, είτε είναι μαγαζί είτε εργασιακός χώρος. Το λιγότερο που εισπράττεις είναι μια μούρη ως εδώ κάτω. Αν είχαν τον ηθικό αυτοέλεγχο να μην καπνίζουν μέσα, δεν θα με έφερναν καν στη δύσκολη και άχαρη θέση να τους το ζητήσω· ούτε θα χρειάζονταν νόμοι. Δυστυχώς, η ανθρώπινη φύση δεν είναι φτιαγμένη έτσι. Οι δε καπνοβιομηχανίες είναι πανίσχυρες, καθώς και τα συμφέροντα των καλλιεργητών καπνού. Όλοι αυτοί δεν θέλουν να χάσουν άλλο ένα ποσοστό κατανάλωσης, γιατί ξέρουν πως το ατού του συγκεκριμένου εθισμού είναι η στενή του σύνδεση με την ανάγκη του ανθρώπου για κοινωνικότητα. Και φυσικά πληρώνουν αδρά στελέχη του κράτους, δημοσιογράφους, σινεματζήδες, καλλιτέχνες και διανοουμένους για να υπερασπίζονται τις απόψεις τους· το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Βλ. παραπάνω #331 και #332: έχω βαρεθεί να το γράφω το νούμερο, αλλά κι αυτό το "αντιπαρέρχεσαι".
Και καλά, ας πούμε πως έχεις δίκιο ότι όλοι οι μαγαζάτορες θα επιλέξουν να γίνουν τα μαγαζιά τους "για καπνίζοντες" (κάτι που αντιβαίνει στη λογική που απορρέει από τα γραπτά σου περί αυτορύθμισης και ισορροπίας). Γιατί να μην τους δοθεί το δικαίωμα να χωρίσουν τα μαγαζιά τους -αν το επιθυμούν- σε δύο τμήματα, ίσα ή άνισα υπέρ των μη καπνιζόντων, σαφώς διαχωρισμένα, που δε θα επικοινωνούν και δε θα μολύνει ο αέρας των καπνιστών αυτόν των υπολοίπων;
Το εξήγησα παραπάνω, ότι αφού ξεκινάμε από σκορ 1000-0, χρειάζεται affirmative action. Και έφερα και παράλληλα από άλλους κοινωνικούς τομείς, όπου το κράτος παρεμβαίνει "αυταρχικά" για να αποκαταστήσει αδικίες δεκαετιών ή και αιώνων. Δεν σχολίασες. Άσε που άρχισαν αμέσως τα "μα δεν μπορούμε να μπούμε στο έξοδο, μα δεν γίνεται πρακτικά γιατί το μαγαζί είναι μικρό, άρα θα είναι ή το ένα ή το άλλο, ή καπνιζόντων ή μη καπνιζόντων,
δηλ. καπνιζόντων". Γιατί να μην εφαρμόζεται λοιπόν ελεύθερα στον Αμερικανικό Νότο, κατά τη βούληση του μαγαζάτορα, ο διαχωρισμός ανάλογα με το χρώμα του πελάτη; "Τους έγχρωμους τους σερβίρουμε από πίσω, κύριε". Ή: "δεν τους σερβίρουμε καθόλου, υπάρχουν ειδικά μαγαζιά γι' αυτούς". Πρέπει να συνυπάρξουμε λοιπόν. Αρκετά με τα identity politics. Υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων. Ποιο συμφέρον είναι ισχυρότερο; Το συμφέρον των μη καπνιζόντων. Οι καπνίζοντες, ας καπνίζουν έξω και ας ξαναμπαίνουν, όπως σε πολλά "μη νεοελληνικά κράτη". Αλήθεια, γιατί ειρωνεύεσαι "ειδικά" το ελληνικό κράτος, αφού θεωρείς ότι η καταχθόνια "ναζιστική" εκστρατεία εκπορεύεται από τα "μη ελληνικά" κράτη; Θα 'πρεπε να σ' αρέσει η ανημπόρια του να είναι συνεπώς "ναζιστικό". Άλλη μια αντίφαση.
Έτσι και οι "αυτοκαταστροφικοί" καπνιστές θα μπορούν να καπνίζουν
Το αν οι καπνιστές είναι αυτοκαταστροφικοί ή όχι και αν αυτό είναι δικαίωμά τους είναι άλλου παπά βαγγέλιο. Μπορεί να συζητηθεί αυτοτελώς, στα πλαίσια της γενικότερης συζήτησης περί εθισμών, περί έννοιας της ελευθερίας κλπ., εφόσον οι καπνιστές δεχτούν να μην καπνίζουν σε κλειστούς δημόσιους χώρους· εσύ καληώρα, κατά δήλωσή σου. Από τη στιγμή που δεν το δέχονται αυτό, καταπατούν δικαιώματα άλλων και εκεί αρχίζει το πρόβλημα.
και οι υπόλοιποι να πίνουν τα ποτά-μπόμπες, ακούγοντας μουσική στη διαπασών λίγο πριν αποχωρήσουν με το τζιπ τους με τον χαλασμένο καταλύτη και αρχίσουν να κορνάρουν στον μπροστινό τους δαιμονισμένα, λίγο πριν πετάξουν τα σκουπίδια τους στο δρόμο, λίγο πριν ανοίξουν εικοσιεπτά ηλεκτρικές συσκευές ταυτόχρονα και πετάξουν ενάμιση κιλό κρέας στα σκουπίδια;
Γιατί, μόνο οι 'υπόλοιποι' τα κάνουν αυτά; Οι καπνιστές και οι εξ αυτών εσωκαπνίζοντες δεν τα κάνουν; Αλλά και ποιος σου είπε ότι για όλα αυτά δεν υπάρχουν άνθρωποι, καπνιστές και μη, που φωνάζουν, που διαμαρτύρονται, που καταγγέλλουν, που αγωνίζονται; Μια και αναφέρεις όμως όλα αυτά τα κακώς κείμενα, να σε ρωτήσω κάτι: Έχεις εσύ φορητό τασάκι, ή πετάς τις γόπες σου στο δρόμο; Γιατί να ξέρεις ότι με ενοχλεί αφόρητα, ειδικά στις αμμουδιές, όπου αντί να παίζω στα δάχτυλά μου την άμμο παίζω στα δάχτυλά μου τις γόπες. Στη Σιγκαπούρη το φορητό τασάκι είναι υποχρεωτικό, και έχει πρόστιμο. "
Ναζισμός"!.....
Υ.Γ. Παλάβρα, μη νομίζεις ότι δεν συμφωνώ με το συμπέρασμά σου!...