Αν αποδεχθούμε ότι αυτός που βιάζει ένα παιδί το κάνει επειδή είναι "παιδόφιλος" τότε κάνουμε ένα βήμα για να αποδεχθούμε ότι αυτός που βιάζει μια γυναίκα το κάνει επειδή είναι "στρέιτ"
Εντάξει λοιπόν, ας παίξουμε με τις λεπτομέρειες. Όχι "το κάνει επειδή είναι" αλλά το κάνει "
και επειδή είναι", και αυτό όχι με την έννοια ότι "εφόσον είναι, οδηγείται κατά ένα ποσοστό στο να το κάνει" αλλά με την έννοια ότι εφόσον είναι γεροντόφιλος
και βιαστής μάλλον θα βιάσει ηλικιωμένους/ες, εφόσον είναι γκέι
και βιαστής μάλλον θα βιάσει άντρα, εφόσον είναι στρέιτ
και βιαστής μάλλον θα βιάσει γυναίκες, εφόσον είναι λεσβία
και βιάστρια μάλλον θα βιάσει γυναίκες, εφόσον είναι στρέιτ
και βιάστρια μάλλον θα βιάσει άντρες, εφόσον είναι παιδόφιλη
και βιάστρια μάλλον θα βιάσει παιδιά.
-και είναι ένα κρίσιμο βηματάκι προς τη δικαίωση του βιαστή και για το άνοιγμα της συζήτησης: τι φορούσε αυτή; Μήπως τά'θελε;
Εσύ δεν ήσουν που έλεγες πριν για την παιδοφιλία των μίντια; Εφόσον πριν έλεγες στην ουσία ότι "τα 'θελαν" τα μίντια, γιατί τώρα πετάς αμέσως στον κάλαθο των αχρήστων αυτή την παράμετρο; Να θυμίσω ότι εκτός από φαντασιώσεις ενεργητικού βιασμού υπάρχουν και φαντασιώσεις παθητικού βιασμού, και ότι τα "παιδοφιλικά" μίντια τα παρακολουθούν και οι βιαστές/τριες και οι βιαζόμενοι/ες.
Ενώ νομίζω ο politically correct τρόπος αντιμετώπισης είναι να αποσυνδέσεις τη σεξουαλικότητα και να το αντιμετωπισεις σαν ένα κρούσμα βίας. Αν είναι σε βάρος μιας γυναίκας είναι α' μεγέθους, αν είναι σε βάρους ενός παιδιού μπορεί να είναι α^2 μεγέθους. Αλλά το ζήτημα των σεξουαλικών προτιμήσεων δεν θα πρέπει να μας απασχολήσει κατά την κρίση μας. Δεν μας ενδιαφέρει αν αυτός που βίασε ένα παιδί βλέπει στα όνειρά του παιδάκια ή γυναίκες ή άντρες ή τη μάνα του. Οπως δεν μας ενδιαφέρει αν μια γυναίκα που βιάστηκε φορούσε διχτυωτό καλσόν και κοντή φούστα και άρα ερέθιζε τη σεξουαλικότητα κάθε "στρέιτ".
Καταρχήν, η ανηλικότητα διαφοροποιεί τα πράγματα αποφασιστικά, γιατί το χούφτωμα μεταξύ ενηλίκων μπορεί να είναι μέρος του παιχνιδιού, του "κολλήματος", και άρα δεν υπάρχει, στην αρχή τουλάχιστον, θέμα βίας. Αντιθέτως, το χούφτωμα ενός παιδιού αποτελεί αυτομάτως αδίκημα και οιονεί βία, με την έννοια του βιασμού της προσωπικότητάς του. Άρα, με το να μιλάς γενικά για "κρούσμα βίας" συσκοτίζεις την ποιοτική διαφορά ανάμεσα σε σεξουαλικά ώριμο και σεξουαλικό ανώριμο στόχο, προκειμένου για "σοφτ" πέσιμο.
Κατά δεύτερον, αυτό που λες δεν στέκει στην καθημερινή πραγματικότητα, άρα είναι άχρηστο. Σε μια δίκη, π.χ., μπορεί να μην υπάρχει ομολογία ή σύλληψη επ' αυτοφώρω. Συχνά βγαίνουν αποφάσεις με αποχρώσεις, επειδή υπάρχουν μόνο αποχρώσες ενδείξεις. Τι είδους δίκη μπορεί να υπάρξει αν τα πάντα αποστεώνονται σ' έναν/μια κατηγορούμενο/μένη χωρίς προφίλ, μια σκιά που υπάρχει από τη στιγμή και μόνο που διαπράττει μια εκληματική πράξη; Και πώς μπορεί να διεξαχθεί αστυνομική έρευνα πριν από τη δίκη, για την ανακάλυψη ενόχων, χωρίς υποθέσεις εργασίας, χωρίς σενάρια, χωρίς προφίλ, χωρίς λίστα υπόπτων; Άρα το μοντέλο σου, που το αποκαλείς --αυθαίρετα, θα έλεγα-- politically correct, είναι απλώς unworkable, είναι μια σκιά. Και το ότι το παραδέχεσαι αμέσως παρακάτω, λέγοντας:
Ξέρω ότι αυτός ο (politically correct) τρόπος σκέψης είναι στενός. Το παραδέχομαι. Γιατί σίγουρα εμπλέκεται η σεξουαλικότητα.
δεν αλλάζει τίποτα στην πράξη. Αφού το ξέρεις, πώς δεν αλλάζεις τα συμπεράσματά σου;
Αυτός που θα πει ότι δεν εμπλέκεται αντιμετωπίζει τη σεξουαλικότητα ως αποκαθαρμένη από τη βία. Ενώ στην πραγματικότητα η ίδια η κυρίαρχη σεξουαλικότητα (στον καπιταλισμό και στις ταξικές κοινωνίες λέω εγώ, αλλά είναι άλλη συζήτηση) περιέχει μπόλικη βία, μισογυνισμό, σεξισμό (και παιδοφιλία και ό,τι άλλο θες).
Ταξικές κοινωνίες είναι άραγε οι κοινωνίες διαφόρων (όχι όλων των) ανώτερων πρωτευόντων, όπου το επιδεικτικό στήσιμο κώλου είναι σημάδι υποταγής;
Αλλά ακριβώς επειδή περιέχει βία έτσι κι αλλιώς, δεν θεωρώ ότι είναι σωστό να ξεχωρίζουμε τις "παραφιλίες" ως ειδικές αιτίες που εξηγούν τα εγκλήματα βίας. Ολοι έχουν (έχουμε) τις παραφιλίες μας, κρυφές, φανερές, γνωστές σε μας ή καταχωνιασμένες, αλλά δεν μπορώ να δεχθώ ότι όταν εγκληματεί κάποιος, είναι αυτές οι παραφιλίες που δρουν ως ανεξάρτητες μεταβλητές και όχι ένα ολόκληρο σύστημα βίας που δημιουργεί βίαιους ανθρώπους -με βίτσια ή χωρίς.
Εδώ συμφώνησα εξαρχής μαζί σου, αλλά ποιος το είπε αυτό που λες ότι δεν μπορείς να δεχτείς; Ανεξάρτητα αν η βία έρχεται
αποκλειστικά επειδή υπάρχει "ένα ολόκληρο σύστημα βίας που δημιουργεί βίαιους ανθρώπους -με βίτσια ή χωρίς" (η δική μου πηγαία αντίδραση είναι: "αμάν πια μ' αυτό το περίφημο 'σύστημα'! Και το 'σύστημα' ποιος το έφτιαξε; Δεν το έφτιαξαν οι άνθρωποι; Ή μήπως είμαστε θεϊστές και οπαδοί του νοήμονος σχεδιασμού και πιστεύουμε ότι το έφτιαξε ο Θεός; "), ανεξάρτητα λοιπόν απ' αυτό, σίγουρα η βία είναι ποιοτικό άλμα όχι μόνο ως προς τη σκέψη και τη φαντασίωση, που μόνο προληπτικά μπορεί να ενδιαφέρει το νόμο (τι να κάνουμε; έτσι είναι: πρέπει να τον ενδιαφέρει, αν
ενδέχεται να οδηγήσει σε εγκληματικές σεξουαλικές πράξεις), αλλά και ως προς την παρενόχληση/ασέλγεια. Σαφώς και δεν είναι το ίδιο πράγμα και σαφώς και η απόσταση είναι μεγάλη από το να χουφτώσεις κάποιον/κάποια/κάποιο παιδί (το τελευταίο αυτό εννοείται ότι αποτελεί κιόλας σοβαρό αδίκημα) ως το να τον/την/το βιάσεις αν αντισταθεί ή αν κερώσει από το φόβο του ή αν έστω απλώς λουφάξει και αποδεχτεί την αδυναμία του. Άλλωστε έτσι νομίζω το βλέπει και ο νόμος: και το παιδεραστικό ίντερνετ όταν διώκει, ουσιαστικά διώκει, αν δεν απατώμαι, όχι τις ορέξεις αλλά τη φωτογράφιση/κινηματογράφηση σκηνών με παιδιά και, αντίστοιχα, τη θέασή τους.
Όσον αφορά τώρα τη συγκεκριμένη παραφιλία, δηλ. την παιδοφιλία/παιδεραστία, σαφώς και έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να οδηγήσει στην εγκληματικότητα, όχι γιατί ο παιδόφιλος είναι εκ φύσεως πιο επιθετικός αλλά γιατί αυτό που σ' έναν άλλον επιτρέπεται, δηλ. το να "κολλήσει" με τον α ή β τρόπο, περισσότερο ή λιγότερο άγαρμπα αλλά χωρίς να μιλάμε για βία και βιασμό, σ' έναν ερωτικό στόχο, για τον παιδόφιλο απαγορεύεται ήδη. Ακόμα και το να κάνει λεκτικά ανοίγματα σ' ένα παιδί θεωρείται κολάσιμο, ενώ δεν θεωρείται κολάσιμο το αντίστοιχο προς ένα ενήλικο άτομο. Τόσο απλά. Αντικειμενικά λοιπόν η συγκεκριμένη παραφιλία είναι πιο κοντά στο εν ευρεία εννοία έγκλημα, και όχι υποκειμενικά, όπως φοβήθηκες εσύ ότι υποστηρίχτηκε. Με δυο λόγια, οι άνθρωποι αυτοί έχουν την ατυχία να έχουν μια σεξουαλική προτίμηση που τους βάζει αντιμέτωπους, από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα θελήσουν να εξωτερικεύσουν τον πόθο τους, με ένα πολύ ισχυρό κοινωνικό αγαθό, δηλ. με τα παιδιά. Από κει και πέρα, όλα εξαρτώνται από το πώς αντιμετωπίζει η κάθε κοινωνία το συγκεκριμένο ζήτημα, την παιδεραστία. Μια σύγκριση ανάμεσα στις διάφορες κοινωνίες, με πρώτη-πρώτη την αρχαιοελληνική, δείχνει ότι τίποτα ή σχεδόν τίποτα δεν είναι απόλυτο. Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα δικαιώματα του παιδιού και της παιδικής ηλικίας σήμερα, σε σχέση με τα αντίστοιχα δικαιώματα στις παλιές κοινωνίες, συμπεριλαμβανομένης της αρχαιοελληνικής, είναι απείρως περισσότερα. Και επειδή οι περισσότεροι συμφωνούμε στη διεύρυνση των δικαιωμάτων, και μάλιστα των ασθενεστέρων, ως βασικό θετικό στοιχείο της σύγχρονης εποχής (υπάρχουν βέβαια και οι διαφωνούντες), πάλι καταλήγουμε στο ίδιο: όσο κι αν αυξήσουν τα δικαιώματά τους οι παιδόφιλοι (θυμηθείτε το Κόμμα Παιδοφίλων που είχε ιδρυθεί στην Ολλανδία), πάλι τα δικαιώματα των παιδιών θα θεωρούνται απείρως πιο σπουδαία. Άρα, το μόνο που μπορώ να φανταστώ είναι μια αποδαιμονοποίηση της παιδοφιλίας, μια πιο ψύχραιμη αντιμετώπισή της --μέσα στα πλαίσια της γενικότερης έλλογης αντιμετώπισης των παραφιλιών που ιστορικά συντελείται εδώ και δεκαετίες--, και μια μικρή μείωση του ορίου ενηλικότητας (αυτό είχε ζητήσει και ο ιδρυτής του συγκεκριμένου κόμματος, που το ήθελε αν θυμάμαι καλά στα 14, συμφωνώντας λίγο-πολύ σ' αυτό με τους αρχαίους), και τίποτα παραπάνω. Δυστυχώς για τους παιδόφιλους και ευτυχώς για τα παιδιά, η παραφιλία αυτή θα παραμείνει στο στόχαστρο, υπό ολοένα μάλιστα στενότερη παρακολούθηση, μην τυχόν και από τη θεωρία περάσουν στην πράξη, πράγματα απολύτως αλληλένδετα!