Οι νεκροί από μολότοφ / Οι νεκροί στη Marfin

Το κύριο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η τυφλή βία.

Συμφωνώ: πρώτ' απ' όλα η τυφλή βία που άσκησε η κυβέρνηση (και η βία που αποπνέει η κυνική εκμετάλλευση των 3 θυμάτων από τον ίδιο τον Γ. Παπανδρέου στη βουλή χτες). Είναι η απαράδεκτη τυφλή βία των μπαχαλάκηδων που είχε τα γνωστά αποτελέσματα. Είναι και η τυφλή βία των δυνάμεων καταστολής (πάλι της κυβέρνησης δηλαδή) που κάνει πογκρόμ στα Εξάρχεια και που θα συνοδεύει και όλες τις υπόλοιπες κινητοποιήσεις του κόσμου, υποθέτω. Και πρέπει στα σοβαρά να σκεφτεί ο κόσμος πώς θα αντιμετωπίσει όλες αυτές τις καταστάσεις βίας.
 
Μάλλον κομίζω γλαύκας εις τας Αθήνας, αλλά είναι τόσο φοβερή η αρνητικότητα των ημερών -για να μην πω των μηνών- που φουσκώνει, φουσκώνει, φουσκώνει το ποτάμι και στο τέλος φοβάμαι ότι θα σπάσει και θα τα παρασύρει όλα. Πιστεύω ότι πρέπει να ηρεμήσουμε όλοι μας και να στρέψουμε την προσοχή μας σε πιο θετικά κι ελπιδοφόρα πράγματα. Η νοητική μας στάση μπορεί να κάνει κάποια διαφορά.
 
τα περί «δόλου του Βγενόπουλου», που μπορούμε να καταλάβουμε τι σημαίνει (τους έστειλε εκεί για να καούν και να μπορεί να κάνει τις δηλώσεις που έκανε και ό,τι άλλο προκύψει για τα σχέδια που του αποδίδονται)
Ναι, δόλος αυτό σημαίνει. Και μου φαίνεται κι εμένα εξαιρετικά τραβηγμένη η καταληκτική παράγραφος, και εντασσόμενη στις θεωρίες συνωμοσίας. Ή έστω απλώς αμετροεπής, ίσως υπό το κράτος της οργής, ίσως όχι. Ωστόσο παραθέτω τη δήλωση της Μάρφιν αργά χτες το βράδυ:

Στην οικογένεια της MARFIN θρηνούμε σήμερα για την δολοφονία τριών νεαρών συναδέλφων μας.

Εκφράζουμε την οργή μας κατά της πολιτείας που εγνώριζε ότι μόνο από τύχη δεν είχαν συμβεί μέχρι σήμερα τέτοια τραγικά περιστατικά. Εκφράζουμε ακόμα την οργή μας για τα ξύλινα πολιτικά λόγια και τις αντιδικίες σκοπιμότητας ορισμένων πολιτικών στη Βουλή την ώρα που οι σοροί των συναδέλφων μας δεν είχαν αποσυρθεί από το κατάστημά μας που επολιορκείτο ακόμα από τους διαδηλωτές ή και αναρχικούς.

Οι αυτουργοί μακάρι να συλληφθούν και να τιμωρηθούν. Την μεγαλύτερη ευθύνη όμως έχουν οι ηθικοί αυτουργοί που δυστυχώς δεν θα τιμωρηθούν ποτέ.


Προσέξτε την πρώτη πρόταση της δεύτερης παραγράφου. Αν, λέω αν, προκύψει ότι δεν υπήρχε σοβαρή πυρασφάλεια στο κτίριο, δεν αποτελεί απύθμενο θράσος η φράση "που εγνώριζε ότι μόνο από τύχη δεν είχαν συμβεί μέχρι σήμερα τέτοια τραγικά περιστατικά"; Αν πάλι αποδειχτεί ότι υπήρχε σοβαρή πυρασφάλεια, τότε γιατί δεν δούλεψε;

Προσέξτε επίσης την τελευταία παράγραφο. Μιλά ή δε μιλά εδώ για ηθικούς αυτουργούς, δηλαδή για δόλο, ο Βγενόπουλος; Με τι στοιχεία; Άρα, δημιουργεί ή δεν δημιουργεί την υπόνοια ότι εκμεταλλεύεται εκ των υστέρων τους νεκρούς για να εξυπηρετήσει την πολιτική ατζέντα του; Από κει ως το να υποθέσει κανείς ότι τα σχεδίασε όλα αυτά ο ίδιος, η απόσταση είναι βέβαια τεράστια και εγώ προσωπικά δεν τη διανύω σε καμιά περίπτωση, ωστόσο όμως για τη διάνυσή της το πρώτο σκαλοπάτι το έβαλε ο ίδιος με την ιταμή δήλωσή του περί ηθικών αυτουργών. Προσοχή: όχι περί ολιγωρούσας πολιτείας ή περί κομμάτων λεκτικών εμπρηστών, αλλά περί ηθικών αυτουργών. Οι λέξεις έχουν τη σημασία τους. Και αν από μια ανώνυμη κατά δήλωσή της εργαζόμενη απαιτούμε τεκμηρίωση των κατηγοριών της περί δόλου, από την ανακοίνωση μιας ολόκληρης τράπεζας δεν πρέπει να απαιτούμε την ίδια τεκμηρίωση και εκατό φορές περισσότερη;

Υπάρχει επίσης η άποψη ότι ο Βγενόπουλος στοχοποιήθηκε συγκεκριμένα, συγκεκριμένα η δική του τράπεζα. Άντε βγάλε άκρη.

Αναρωτιέμαι λοιπόν αν αυτή τη στιγμή θα πρέπει να προβληματιστούμε σαν κοινωνία για την πυρασφάλεια ή για την τυφλή βία. Είναι αυτό που συνέβη η κατάλληλη ευκαιρία να συζητήσουμε για τις ευθύνες του κεφαλαίου στα εργατικά ατυχήματα; Ή μήπως για τις τυχόν πολιτικές φιλοδοξίες του Βγενόπουλου;
Και για τα δύο, για όλα· γιατί, πού είναι το πρόβλημα; Η πραγματικότητα είναι περίπλοκη. Έχουμε 3 νεκρούς και δεν είναι η κατάλληλη ευκαιρία; Πότε δηλαδή είναι κατά τη γνώμη σου η κατάλληλη ευκαιρία; Όταν δεν συμβαίνει τίποτα;

Και αν, ας πούμε, αποδειχτεί το κείμενο προβοκατόρικο και αναληθές, θα είναι ευκαιρία να απαλλάξουν κάποιοι άλλοι το κεφάλαιο από τις ευθύνες του και να αρχίσουμε συζήτηση για τα ανυπόγραφα κείμενα του διαδικτύου;
Ενώ η ενυπόγραφη ανακοίνωση της Μάρφιν περί ηθικών αυτουργών είναι εκ των πραγμάτων αδύνατο να αποδειχτεί προβοκατόρικη και αναληθής, οπότε θα επικρέμαται εις τον αιώνα...

Το κύριο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η τυφλή βία. Θα περιμένουμε πότε θα φτιάξουμε τη σωστή κοινωνία που οραματιζόμαστε ή να πάρουμε και κανένα μέτρο στο μεταξύ;
Σωστό, με μόνη ένστασή μου ότι το πρόβλημα είναι όχι η τυφλή βία αλλά η βία σκέτη. Και βία υπάρχει μπόλικη, παντού. Πέραν αυτού όμως, εκτός από την καταστολή υπάρχει και η πρόληψη. Η πυρασφάλεια είναι απαραίτητη για χίλιους δυο λόγους, και όχι μόνο για τους εμπρησμούς, πόσο μάλλον στο κέντρο της Αθήνας.
Το ερώτημα είναι αμείλικτο (όποια απάντηση κι αν του δοθεί): οι εγκληματίες έκαναν το απαίσιο έργο τους· η διεύθυνση της επιχείρησης και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί της Πολιτείας πόσο προστάτεψαν προληπτικά τους ανθρώπους (εργαζόμενους και πελάτες) από τον κίνδυνο κάθε είδους πυρκαγιάς; Και το θεωρεί κανείς αυτό έλασσον; Το ότι θέλει ένας πολίτης να ξέρει, σαν πελάτης ενός υποκαταστήματος της Μάρφιν στη ζώνη πυρός της πρωτεύουσας, αν κινδυνεύει να γίνει σουβλάκι ή καπνιστός δεδομένης πυρκαγιάς είτε από εγκληματίες είτε απ' οποιαδήποτε άλλη αιτία; Το ότι θέλει να γνωρίζει αν έχουν παρθεί μέτρα για την ασφάλειά του ή αν όλα επαφίονται στην τύχη και στην καλή θέληση κάποιων φανατικών δολοφόνων; Δηλαδή αν μπει μπόμπα σε κανένα αεροπλάνο δεν θα είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να συζητηθούν οι ευθύνες των αρχών ελέγχου αλλά η συζήτηση θα εξαντληθεί στην καταδίκη της Αλ Κάιντα;
Θα υιοθετήσω το ερώτημα: "Το κύριο πρόβλημα αυτή τη στιγμή είναι η τυφλή βία. Θα περιμένουμε πότε θα φτιάξουμε τη σωστή κοινωνία που οραματιζόμαστε ή να πάρουμε και κανένα μέτρο στο μεταξύ;" Όπου όμως το "θα φτιάξουμε τη σωστή κοινωνία" δεν σημαίνει "θα έχουμε πυρασφάλεια" αλλά "θα εξουδετερώσουμε τους εμπρηστές", και όπου το "να πάρουμε και κανένα μέτρο στο μεταξύ" δεν σημαίνει "να εξουδετερώσουμε τους εμπρηστές" αλλά "να έχουμε πυρασφάλεια". Απλή αντιστροφή των όρων.
 

nickel

Administrator
Staff member
Η ασφάλεια των πτήσεων μετά από εκείνες τις τρομοκρατικές επιθέσεις αντιμετωπίστηκε σαν νέο πρόβλημα. Για τα περί πυρασφάλειας τι να πούμε σαν πολιτεία ή σαν φόρουμ; Υπάρχουν νόμοι και υποχρεώσεις των καταστηματαρχών και της πολεοδομίας και, αν δεν έχουν τηρηθεί, έχουμε άλλη μια περίπτωση διαφθοράς στην Πολεοδομία και άλλη μια αταξία του κεφαλαίου. Σιγά το καινούργιο. Δείτε το, έστω, «δημοσιογραφικά». Πόσους στα ΜΜΕ είδατε να συζητάνε για την πυρασφάλεια; Δείτε το, έστω, σαν θέμα για διαφορετικό νήμα.
 
Αν και με καλύπτει σε μεγάλο βαθμό το προηγούμενο ποστ του Κώστα, να πω ορισμένα πράγματα. Δεν ανέβασα αυτό το ποστ για να εκτρέψω τη συζήτηση, αλλά για να τονίσω ότι αν είναι αξιόπιστο αυτό το κείμενο συντελέστηκε ένα διπλό έγκλημα, με διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά, που αντικατοπτρίζει τους πόλους της ελληνικής (αλλά και της παγκόσμιας δυστοπίας). Από τη μια η κουλτούρα της αποκάλυψης -τύποι οπλισμένοι με μίσος και στιβαρό ιδεολογικό υπόβαθρο, στοιχεία που τους καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνους, που πιστεύουν ότι κάθε τι εξωτερικό του δικού τους κόσμου είναι αναλώσιμο και από την άλλη η κουλτούρα της συστημικής βίας, διοίκηση της τράπεζας που θεωρεί ότι μπορεί να εκβιάζει και να απειλεί, να ελέγχει και να υποχρεώνει ό,τι δεν εξυπηρετεί τα δικά της συμφέροντα, θεωρώντας το επίσης ως αναλώσιμο. Πώς αλλιώς μπορεί να ερμηνεύσει κάποιος ότι υπάλληλοι εξαναγκάζονται να δουλέψουν σε αυτές τις συνθήκες, σε αυτό το κτήριο και η διοίκηση με την εξωτερική ασφάλεια να απουσιάζουν; Το κοινό συστατικό των δύο πόλων είναι αυτή ακριβώς η έκφραση του ότι δεν είναι μαζί μας είναι αναλώσιμο. Ο δεύτερος πόλος μας παρουσιάζεται ως το κανονικό, ως η νόρμα και ο πρώτος ως μια εξωτερική ασθένεια που μπορεί να καταπολεμηθεί με φάρμακα. Έλα όμως που είναι αλληλένδετα, που, τα καρκινικά μορφώματα, η αρρώστια αυτή καθεαυτή, είναι εμμενή, έλα όμως που υπάρχει σφάλμα στο γενετικό κώδικα. Αν, λοπόν, δεν χαρτογραφηθεί και αποκωδικοποιηθεί το σφάλμα, τα φάρμακα θα γίνονται ολοένα και πιο αναποτελεσματικά και η έρημος θα μεγαλώνει.
 

nickel

Administrator
Staff member
Μου αρέσει η ανάλυσή σου και το δίπολο, αλλά είχα την εντύπωση ότι η επικαιρότητα επιβάλλει να συζητήσουμε τη δική μου βραχυπρόθεσμη ανάγκη για παυσίπονα, των παιδιών μου τη μεσοπρόθεσμη για επηρεασμό του γενετικού κώδικα, και, όταν θα περάσει η επικαιρότητα, μιλάμε και για το Τσερνόμπιλ. (Σόρι, το ’χω ρίξει στα τηλεγραφήματα.)
 

SBE

¥
Διαβάζοντας την είδηση στο in.gr είναι εμφανές ότι το μπλα μπλά περί πυρασφάλειας και ευθυνών της τράπεζας είναι τρίχες. Έσπασαν με λοστούς τη τζαμαρία, έβαλαν φωτιά, εμπόδιζαν τους μέσα να βγουν, λιθοβολούσαν την πυροσβεστική και εμπόδιζαν την πυρόσβεση. Ε, συγγνώμη, αλλά το αν είχε πυρασφάλεια το κτήριο μας μάρανε;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Ε, ναι, μας μάρανε. Γιατί με την ίδια λογική, αν είχαν μπει ληστές, θα κατηγορούσαμε μεν τους ληστές, αλλά θα κατηγορούσαμε και την τράπεζα που δεν είχε συναγερμό και φύλακες. Πόσο μάλλον όταν η συγκεκριμένη τράπεζα βρίσκεται στο κέντρο και προφανώς έχει σταθεί μάρτυρας και των περσινών Δεκεμβριανών, όταν πάλι καιγόταν η Αθήνα.
 

SBE

¥
Σύντομα κι εγώ:
Από αυτά που διαβάζω και ακούω βλέπω ότι:
α. θεωρείται δεδομένο ότι οι υπάλληλοι της Μαρφίν βρίσκονται υπό καθεστώς απειλής από τη διοίκηση και ότι τους είχαν κλειδώσει μέσα μη φύγουν ή τους απείλησαν με απόλυση αν απεργήσουν κλπ. Σχόλιό μου: κολοκύθια. Δηλαδή κάθε εργοδότης είναι ντε και καλά Δρακουμέλ κι οι υπάλληλοι στρουμφάκια που τα έχει στριμώξει στη γωνία; Κανένας δεν εργάζεται στη Μαρφίν γιατί του αρέσει ή γιατί δίνει καλό μισθό ή γιατί είναι καλός εργοδότης;
β. Θεωρείται δεδομένο ότι το κτήριο είναι ιδιοκτησία της Μαρφίν, η οποία έκανε παραβάσεις. Που το ξέρουμε; Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν στεγάζονται σε ιδιόκτητα κτίρια, και ευθύνη έχει ο ιδιοκτήτης για την κατασκευή του κτιρίου και την ύπαρξη εξόδου κινδύνου.
γ. Στο μαγαζί του 40ακου ένας πολιτικός μηχανικός έγραψε ότι άδεια λειτουργίας δεν δίνεται χωρίς έκθεση πυροπροστασίας, με έγκριση της Πυροσβεστικής. Είναι γελοίο το να περνάει από το μυαλό κάποιου ότι η Μαρφίν ή οποιαδήποτε άλλη επιχείρηση σαν κι αυτή,που δίνει τόση σημασία στο δημόσιο πρόσωπό της και που διαχειρίζεται δις, έκανε οικονομία έναν πυροσβεστήρα. Δε λέω ότι είναι αδύνατο, αλλά ότι είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να σκεφτεί κανείς.
δ. Άκουγα στο ιν.γρ την διαδηλώτρια- εκπρόσωπο να λέει ότι ήταν μάρτυρας και όλα δούλεψαν ρολόι κι ο κόσμος συμπαραστάθηκε κλπκλπ (ο κόσμος που πέταγε πέτρες; ο κόσμος που εμπόδιζε την πυροσβεστική; ο κόσμος που φώναζε να καεί;). θα προτιμούσα να δω τα κόμματα και τις οργανώσεις να ξεφεύγουν πια από τη νοοτροπία αυτή και αμέσως να αποστασιοποιηθούν από τους δράστες. Ναι, είναι αδερφός μου, αλλά αφού έκανε τέτοιο πράγμα δεν θέλω να τον ξέρω. Είναι μέλος μου, τον διαγράφω. κλπκλπκλπ
 

SBE

¥
Ε, ναι, μας μάρανε. Γιατί με την ίδια λογική, αν είχαν μπει ληστές, θα κατηγορούσαμε μεν τους ληστές, αλλά θα κατηγορούσαμε και την τράπεζα που δεν είχε συναγερμό και φύλακες. Πόσο μάλλον όταν η συγκεκριμένη τράπεζα βρίσκεται στο κέντρο και προφανώς έχει σταθεί μάρτυρας και των περσινών Δεκεμβριανών, όταν πάλι καιγόταν η Αθήνα.

Δεν πρόκειται όμως για τέτοια περίπτωση, κι όπως είπα με τον τρόπο που λέγεται ότι έγινε το γεγονός δεν γλύτωναν από κανένα σύστημα πυρασφάλειας.
 

SBE

¥
Α, και ένα ακόμα, αφού ξέρουμε ότι δεν μπορεί να απολύσει η Μαρφίν υπάλληλο που απεργεί, και αφού ξέρουμε ότι αν κάποιος δεν θέλει ούτε να απεργήσει ούτε να πάει στο κέντρο μπορεί να πάρει άδεια την ημέρα της απεργίας- κανονική και νόμιμη ή αναρρωτική με χαρτί από τον κολλητό του το γιατρό. Τα περί "τους απειλούσαν ότι αν φύγουν θα τους απολύσουν" είναι προϊόν της φαντασίας αυτών που νομίζουν ότι επιχειρήσεις με χιλιάδες εργαζόμενους λειτουργούν σαν το περίπτερο της γειτονιάς με τον Αλβανό υπάλληλο και τον ελληναρά περιπτερά. Ομοίως, όσοι νομίζουν ότι ο Βγενόπουλος διευθύνει προσωπικά το κάθε υποκατάστημα της Μαρφίν και ο διευθυντής είναι εκεί για φιγούρα, μάλλον έχει μπλέξει τις τράπεζες με τα ψιλικατζίδικα.
 
Διαβάζοντας την είδηση στο in.gr είναι εμφανές ότι το μπλα μπλά περί πυρασφάλειας και ευθυνών της τράπεζας είναι τρίχες. Έσπασαν με λοστούς τη τζαμαρία, έβαλαν φωτιά, εμπόδιζαν τους μέσα να βγουν, λιθοβολούσαν την πυροσβεστική και εμπόδιζαν την πυρόσβεση. Ε, συγγνώμη, αλλά το αν είχε πυρασφάλεια το κτήριο μας μάρανε;

Μου κάνουν εντύπωση αυτά που διαβάζω, ειδικά από την SBE που διαμένει επί σειρά ετών στο ΗΒ, όπου οι κανόνες πυροπροστασίας και πυρασφάλειας όχι μόνο σε δημόσια κτίρια, αλλά και σε ιδιωτικά (στο ίδιο σου το σπίτι στην κυριολεξία) είναι αυστηρότατοι. Φυσικά και μας μάραναν. Δεν λέμε ότι ευθύνεται αυτό, αλλά ναι, έχει βάλει κι αυτό το δαχτυλάκι του. Πρόσφατα συζητούσαμε με μια φίλη για το νέο σύστημα ελεγχόμενης εισόδου με κάμερες που έχει εγκατασταθεί στις ελληνικές τράπεζες κι αναρωτιόμασταν σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς τι έχει να γίνει.

Όσο για τις εργασιακές συνθήκες στη συγκεκριμένη τράπεζα, προφανώς και δεν είμαστε σε θέση να τις γνωρίζουμε, αλλά το φαινόμενο είναι τόσο συνηθισμένο που δεν θα έκανε εντύπωση σε κανένα. Κοινός τόπος.

Τέλος, είναι πασίγνωστο ότι πάμπολλα κτίρια είναι ακατάλληλα γι΄αυτό που επιτελούν (όπως π.χ. στον μεγάλο σεισμό που πολλά με το κατάλληλο λάδωμα από κόκκινα βγήκαν πράσινα), έλα όμως που με τον επόμενο σεισμό έχει να γίνει χαμός! Το απεύχομαι βέβαια.
 

Alexandra

Super Moderator
Staff member
Πρόσφατα συζητούσαμε με μια φίλη για το νέο σύστημα ελεγχόμενης εισόδου με κάμερες που έχει εγκατασταθεί στις ελληνικές τράπεζες κι αναρωτιόμασταν σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς τι έχει να γίνει.
Υποθέτω ότι η πόρτα απελευθερώνεται ακαριαία με ένα πάτημα κουμπιού από κάποιον υπάλληλο κοντά σ' αυτήν.
 

nickel

Administrator
Staff member
Βλέπετε ότι, ενώ το γεγονός που αξίζει να σχολιαστεί είναι ότι δυο-τρεις νεαροί με άγνωστη προέλευση και πρόθεση, έσπασαν ανενόχλητοι τη βιτρίνα μιας τράπεζας και έριξαν μέσα εμπρηστικό υλικό ενώ μέσα βρίσκονταν άνθρωποι (δηλαδή το αναμφισβήτητο και σπάνιο γεγονός), καταντάμε να συζητάμε τις αναπόδεικτες αιτιάσεις ενός ανυπόγραφου σημειώματος που προωθήθηκε σε πολλά μπλογκ με σκοπούς που ο καθένας μπορεί να φανταστεί ανάλογα με τις δικές του ερμηνευτικές. Το PR του Βγενόπουλου ωχριά μπροστά στις μεθόδους κάποιων άλλων.
 
Υποτίθεται ότι θρηνούμε για τις ζωές που χάθηκαν· και δεν μας μάρανε το αν υπήρχαν, ναι ή όχι, αυτόματοι καταιονιστήρες που θα έκαναν όλη την αίθουσα λούτσα, είτε σβήνοντας έτσι τη φωτιά είτε μειώνοντας κατά πολύ τους καπνούς και τις αναθυμιάσεις που σκότωσαν τους ανθρώπους; Η SBE επιμένει να μιλά για πυροσβεστήρες, λες και ζούμε στον 19ο αιώνα. Αν το κτίριο δεν πληροί τις προϋποθέσεις, είναι νόμιμο να χρησιμοποιείται για υποκατάστημα και δεν τρέχει κάστανο, αρκεί που το κτίριο δεν είναι ιδιοκτησίας της τράπεζας; Και είναι κανένας εδώ εμπειρογνώμονας ώστε να αποφαίνεται ότι αν υπήρχαν τέτοια συστήματα αυτόματης πυρόσβεσης οι άνθρωποι θα πέθαιναν παρ' όλα αυτά από ασφυξία; Κολοκύθια και μπλα μπλα. Ας περιμένουμε λοιπόν το πόρισμα, ναι. Αλλά όχι και να μη θέτουμε τα ερωτήματα επειδή τάχα αποπροσανατολίζουμε τη συζήτηση από την καταδίκη της βίας, που την καταδικάσαμε όλοι (τι άλλο να συζητήσουμε δηλαδή; να προχωρήσουμε σε συλλήψεις; ), και να ανοίξουμε λέει νέο νήμα με τίτλο "Ζητήματα προδιαγραφών πυρόσβεσης στα κτίρια και άλλες διατάξεις". Γιατί, αν το πάμε έτσι, τότε ας ανοίξουμε άλλο νήμα και για τους νεκρούς και τη βία, γιατί το θέμα αυτού του νήματος είναι η κρίση χρέους και όχι οι εμπρησμοί με μολότοφ.

Νίκελ, προκειμένου για τους νεκρούς, το βραχυπρόθεσμο είναι το τεχνικό πρόβλημα, η πυρασφάλεια, που καλύπτει χίλιους άλλους κινδύνους (αλήθεια: ήταν ασφαλισμένο το κτίριο; και κατά πυρκαγιάς; περιμένουμε τις κρίσιμες απαντήσεις, αν βέβαια τα ΜΜΕ δεήσουν να προβάλουν τα ερωτήματα) και το μεσομακροπρόθεσμο είναι το κοινωνικό πρόβλημα, η καταπολέμηση της βίας. Έχεις τελείως αντιστρέψει τις προτεραιότητες. Το τι είναι δημοσιογραφικά καινούργιο και τι πουλάει στα ΜΜΕ ποσώς με ενδιαφέρει. Εγώ θέλω να μάθω αν αυτοί οι άνθρωποι ήταν μοιραίο να πεθάνουν άπαξ και έπεσαν οι μολότοφ, που θα μπορούσε να είναι κι ένα βραχυκύκλωμα της καφετιέρας του διευθυντή ή η έκρηξη του κινέζικου εκτυπωτή :D ή οτιδήποτε άλλο. Έτσι κάνει και η κυβέρνηση τώρα: βραχυπρόθεσμα κοιτάει να μαζέψει λεφτά απ' ό,τι κινείται και δεν έχει νύχια να αντισταθεί, και μεσομακροπρόθεσμα θα πατάξει, θα αναμορφώσει, θα αναδιαρθρώσει, θα αλλάξει το γενετικό κώδικα (των Ελλήνων :D ) κλπ. κλπ. (να τα δούμε, να τα δούμε.)

Τελικά, από μία ορισμένη στάση αυτό που προκύπτει είναι ότι οι θάνατοι αυτοί είναι αξιοσημείωτοι μόνο και μόνο επειδή συνέβησαν λόγω των μολότοφ, ενώ αν είχαν συμβεί από μια μπανάλ πυρκαγιά θα περνούσαν στα ψιλά των εφημερίδων, αφού θα εντάσσονταν στη νορμάλ δυστοπία του somnambulist.
 

SBE

¥
Μου κάνουν εντύπωση αυτά που διαβάζω, ειδικά από την SBE που διαμένει επί σειρά ετών στο ΗΒ, όπου οι κανόνες πυροπροστασίας και πυρασφάλειας όχι μόνο σε δημόσια κτίρια, αλλά και σε ιδιωτικά (στο ίδιο σου το σπίτι στην κυριολεξία) είναι αυστηρότατοι.

Αμβρόσιε, στο ΗΒ τα κτίρια είναι πολύ πιο εύφλεκτα απ'ότι στην Ελλάδα και ο κίνδυνος μεγαλύτερος. Δεν βλέπω τι καθόμαστε και συζητάμε. Στην Ελλάδα μας απασχολεί πιο πολύ ο σεισμός παρά οι φωτιές. Η κάθε χώρα έχει τους δικούς της κινδύνους. Και όχι, στην Ελλάδα η φωτιά δεν είναι τόσο κοινός κίνδυνος. Δίπλα σε πυροσβεστείο μεγάλωσα και ξέρω πόσο σκληρά εργάζονται υπό ΚΣ οι έλληνες πυροσβέστες. Κι επειδή ζω πολύ κοντά σε πυροσβεστείο στο Λονδίνο ξέρω πόσο συχνά εργάζονται οι Άγγλοι πυροσβέστες.

Αλλα τελικά μ'αυτά ξεχνάμε την ουσία, που είναι ότι δολοφονήθηκαν εκ προμελέτης τρεις άνθρωποι. Χτες νόμιζα ότι ήταν εξ αμελείας, πέταξε κάποιος μια μολότωφ κι αυτή λοξοδρόμησε, αλλά μετά την προσεκτική ανάγνωση των δημοσιευμάτων, νομίζω ότι οι δράστες, αν τους πιάσουν, πάνε για ισόβια. Και φυσικά το θέμα είναι κατά πόσο θέλουμε να τους πιάσουμε. Νομίζω ότι θέλουμε, για να παραδειγματιστεί ο κάθε αναρχικός λάιτ που νομίζει ότι μπορεί να κάνει του κεφαλιού του.

Πηγαίνοντας πίσω στο κάποιο Πάσχα στην Πάτρα, εκεί που καθόμασταν στο τραπέζι, περασμένα μεσάνυχτα, για τη μαγειρίτσα, ακούστηκε έκρηξη λίγο πιο κάτω. Τι είχε συμβεί; Κάποιος από αυτούς με τις στρακαστρούκες είχε τυλίξει με δυναμιτάκια ένα δέντρο και το άναψε. Δεν έπαθε κανείς τίποτα, αλλά ποιος δίνει το δικαίωμα για τέτοια "αστειάκια", που είναι πρόβα για τα χτεσινά;
 

SBE

¥
Συμφωνώ να ανοίξουμε άλλο θέμα και να μείνουν εδώ τα οικονομικά. Μάλιστα το περίμενα αυτό όλο στη συζήτηση για τις διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας.
Όσο για την ασφάλιση του κτιρίου, η Μαρφίν έχει και ασφαλιστικό τμήμα, οπότε προφανώς το κτήριο είναι ασφαλισμένο στη Μαρφίν.
Αλλά γιατί να μη μιλήσουμε για το αν όντως καθυστέρησε η πυροσβεστική γιατί την εμπόδισαν διαδηλωτές; Γιατί να μη μιλήσουμε για την ευθύνη της αστυνομίας, που θα έπρεπε σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις του κέντρου να τις υποχρεώνει να κλείνουν όταν γίνονται επεισόδια ή να εκκενώνει τα κτήρια όταν τα επεισόδια αγριεύουν; Γιατί θα πρέπει να στηρίζεται ο καθένας που είναι στο γραφείο του στην προσωπική του εκτίμηση των γεγονότων κι όχι στην αστυνομία;
Στην Ισλανδία με το ηφαίστειο διάβαζα ότι η αστυνομία τηλεφώνησε στους αγρότες και τους είπε να φύγουν από τα σπίτια τους. Και τους τουρίστες. Αν δεν έχει η αστυνομία εικόνα της κατάστασης καλύτερη από την εικόνα που έχω εγώ που, ποιός έχει;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Αμβρόσιε, στο ΗΒ τα κτίρια έιναι πολύ πιο έυφλεκτα απ'ότι στην Ελλάδα και ο κίνδυνος μεγαλύτερος. Δεν βλέπω τι καθόμαστε και συζητάμε. Στην Ελλάδα μας απασχολεί πιο πολύ ο σεισμός παρά οι φωτιές. Η κάθε χώρα έχει τους δικούς της κινδύνους. Και όχι, στην Ελλάδα η φωτιά δεν είναι τόσο κοινός κίνδυνος.
Μας απασχολεί; Δε νομίζω ότι, εφόσον διαμένεις σε άλλη χώρα, συγκαταλέγεσαι στο μας. Πόσο μάλλον όταν είναι προφανές από τα λεγόμενά σου ότι δεν έχεις βρεθεί ποτέ στο κέντρο όταν μαίνονται επεισόδια. Φυσικά και η πυρκαγιά είναι άμεσος κίνδυνος. Άσε που δηλαδή και να μην ήταν άμεσος αλλά, ξερωγώ, μακρινός, δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να προετοιμαζόμαστε. Και να σε χτυπήσει κεραυνός είναι μικρός ο κίνδυνος, αυτό δε σημαίνει όμως ότι δε θα βάζουμε και αλεξικέραυνα. Αν είναι δυνατόν!

Αλλα τελικά μ'αυτά ξεχνάμε την ουσία, που είναι ότι δολοφονήθηκαν εκ προμελέτης τρεις άνθρωποι. Χτες νόμιζα ότι ήταν εξ αμελείας, πεταξε καποιος μια μολότωφ κι αυτή λοξοδρόμησε, αλλά μετά την προσεκτική ανάγνωση των δημοσιευμάτων, νόμιζω ότι οι δράστες, αν τους πιάσουν, πανε για ισόβια. Και φυσικά το θέμα είναι κατά πόσο θέλουμε να τους πιάσουμε. Νομίζω ότι θέλουμε, για να παραδειγματιστεί ο κάθε αναρχικός λάιτ που νομίζει ότι μπορεί να κάνει του κεφαλιού του.
Εξ αμελείας ή εκ προμελέτης δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι πέθαναν τρεις άνθρωποι. Όμως έτσι όπως το θέτεις, επειδή έχει μεγαλύτερη σημασία να συλληφθούν αυτοί που πέταξαν τις μολότοφ, δεν πρέπει να συζητάμε για το ότι το κτίριο ήταν στα κακά του τα χάλια και δεν είχε σύστημα πυρόσβεσης. Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Αν δηλαδή κάποιος τρακάρει με αυτοκίνητο επειδή ο δρόμος είναι σε κακά χάλια και πεθάνει επειδή το αμάξι του δεν είχε αερόσακο και ζώνη ασφαλείας, οι συγγενείς του πρέπει να κυνηγάνε μόνο τον εργολάβο;

Πηγάινοντας πίσω στο κάποιο Πάσχα στην Πάτρα, εκεί που καθόμασταν στο τραπεζι, περασμένα μεσάνυχτα, για τη μαγειρίτσα, ακούστηκε έκρηξη λίγο πιο κάτω. Τι είχε συμβεί; Κάπόιος από αυτους με τις στρακαστρουκες έιχε τυλίξει με δυναμιτάκια ένα δέντρο και το άναψε. Δεν έπαθε κανείς τιποτα, αλλά ποιός δίνει το δικαίωμα για τέτοια "αστειάκια", που είναι πρόβα για τα χτεσινά;
Προφανέστατα αστειεύεσαι. Το ίδιο είναι ο φαρσαδόρος με ανθρώπους που (καλώς ή κακώς, δεν το εξετάζω τώρα) νιώθουν τόση οργή εναντίον των πάντων ώστε είναι έτοιμοι να σκοτώσουν άλλους ανθρώπους; Το ίδιο;
 

SBE

¥
Στα γρήγορα γιατί βιάζομαι:

Εξ αμελείας ή εκ προμελέτης δεν έχει σημασία.

Και όμως, έχει. Είναι η διαφορά ανάμεσα σε δέκα χρόνια και σε ισόβια.
Επίσης η φράση σου περιέχει τη νοοτροπία της ατιμωρησιάς που επικρατεί στην Ελλάδα. Η νοοτροπία που μας έχει οδηγήσει σε τόση ανοχή. Δεν πρόκειται να επιστρέψει ο νεκρός, οπότε τι σημασία έχει η τιμωρία του δράστη. Δεν πρόκειται να ξε-βιαστεί η βιασθείσα, οπότε γιατί να ψάχνουμε να βρούμε τον βιαστή; Και πάει λέγοντας. Να καταργήσουμε τον ποινικό κώδικα αφού ό,τι γίνεται δεν ξεγίνεται.


Προφανέστατα αστειεύεσαι. Το ίδιο είναι ο φαρσαδόρος με ανθρώπους που (καλώς ή κακώς, δεν το εξετάζω τώρα) νιώθουν τόση οργή εναντίον των πάντων ώστε είναι έτοιμοι να σκοτώσουν άλλους ανθρώπους; Το ίδιο;

Προφανώς όχι γιατί μπορεί στον ένα να αναγνωριστεί το ελαφρυντικό της αμέλειας, ενώ στον άλλο όχι.
Ενδιαφέρον έχει η άποψή σου) ότι οι νεαροί που τα σπάνε είναι απλά οργισμένα νιάτα. είναι σίγουρο ότι δεν έχει συμβάλει στην εκδήλωση της οργής τους η ατιμωρισιά και το παραχάιδεμα από τις παρατάξεις;
 

Palavra

Mod Almighty
Staff member
Αυθαίρετα συμπεράσματα, βλέπω. Έχουμε και λέμε: είπα εγώ ότι δεν έχει σημασία να τιμωρηθούν οι δράστες; Πού ακριβώς το είδες αυτό; Εγώ πάντως βλέπω ότι είπα το παρακάτω:
Σημασία έχει ότι πέθαναν τρεις άνθρωποι. Όμως έτσι όπως το θέτεις, επειδή έχει μεγαλύτερη σημασία να συλληφθούν αυτοί που πέταξαν τις μολότοφ, δεν πρέπει να συζητάμε για το ότι το κτίριο ήταν στα κακά του τα χάλια και δεν είχε σύστημα πυρόσβεσης. Τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Αν δηλαδή κάποιος τρακάρει με αυτοκίνητο επειδή ο δρόμος είναι σε κακά χάλια και πεθάνει επειδή το αμάξι του δεν είχε αερόσακο και ζώνη ασφαλείας, οι συγγενείς του πρέπει να κυνηγάνε μόνο τον εργολάβο;

Ούτε είπα να μη βρούμε τους δράστες. Είπα απλώς ότι έχει σημασία αν πληρούνταν οι προδιαγραφές ασφαλείας του κτιρίου. Και σε ξαναρωτώ: τι σχέση έχει το ένα με το άλλο; Δεν μπορούν να γίνουν και τα δύο, δηλαδή;
Όσο για το παρακάτω, μάλλον δεν καταλαβαίνεις τι έγραψα.
Προφανώς όχι γιατί μπορει στον ένα να αναγνωριστεί το ελαφρυντικό της αμέλειας, ενώ στον άλλο όχι.
Ας σου εξηγήσω, λοιπόν:
Δεν έπαθε κανείς τιποτα, αλλά ποιός δίνει το δικαίωμα για τέτοια "αστειάκια", που είναι πρόβα για τα χτεσινά;
Ο φαρσαδόρος που σκάει στρακαστρούκες το Πάσχα δεν είναι ο διαδηλωτής που κατεβαίνει στις πορείες και τα σπάει.
Ενδιαφέρον έχει η άποψή σου) ότι οι νεαροί που τα σπάνε έιναι απλά οργισμένα νιάτα. είναι σίγουρο ότι δεν εχιε συμβάλλει στην εκδήλωση της οργής τους η ατιμωρισιά και το παραχάιδεμα από τις παρατάξεις;
Για μία ακόμα φορά, δεν είπα ότι είναι απλώς οργισμένα νιάτα. Από πού ακριβώς έβγαλες αυτό το συμπέρασμα; Συν τοις άλλοις, για να καταλαβαινόμαστε, μίλησα για οργή, γιατί τα επεισόδια, κατά την πτωχή και ταπεινή μου γνώμη, πάντα, οφείλονται σε βαθύτερα κοινωνικά φαινόμενα και σε συγκεκριμένες οικονομικές συγκυρίες.

Το ότι μιλάς όμως για οργισμένα νιάτα είναι σαν να εξισώνεις αυτόν που πέταξε τις μολότοφ με τους τεντιμπόηδες του Νόμου 4000, που πετούσαν γιαούρτια. Ε, δεν είναι το ίδιο, πώς να το κάνουμε;

Τέλος, έχω την αίσθηση ότι η άποψη που έχεις για τα πράγματα διαμορφώνεται από τις εφημερίδες και από όσα σου λένε γνωστοί και φίλοι, πράγμα λογικό, αφού ζεις σε άλλη χώρα και όχι στην Ελλάδα, την οποία από τα λεγόμενά σου προκύπτει ότι την επισκέπτεσαι μόνο στις διακοπές. Εμείς οι υπόλοιποι που συζητάμε όμως, διαμορφώνουμε την άποψή μας και από αυτά που βλέπουμε με τα ίδια μας τα μάτια, καθώς και από τα όσα ζούμε στο πετσί μας, επομένως είναι κάπως άχαρο να μας λες τι θα σκεφτούμε και τι όχι, και να μας εξισώνεις με μια αόρατη «κοινή γνώμη» και έναν υποθετικό «μέσο Έλληνα».
 
Top