Στο χορό μπήκε και ο ευρωβουλευτής του Πειρατικού Κόμματος (7,13% στη Σουηδία) (από το σάιτ των
ΟΠ):
Σχολιάζοντας τη σύλληψη των 6 ατόμων στην Ελλάδα για την υπόθεση της ιστοσελίδας ανταλλαγής αρχείων, ο κος Christian Engström δήλωσε τα εξής:
«Η δίωξη των διαχειριστών του ιστότοπου αποτελεί πηγή ανησυχίας για τις ελευθερίες στο διαδίκτυο σε όλη την Ευρώπη. Οι σημερινοί νόμοι για την πνευματική ιδιοκτησία είναι αναχρονιστικοί για την εποχή μας. Έχουν μετατρέψει όλη τη νέα γενιά σε εγκληματίες στα μάτια του νόμου σε μια μάταιη προσπάθεια να σταματήσουν την τεχνολογική πρόοδο. Ο μόνος τρόπος να προσπαθήσει κανείς να περιορίσει την κοινή χρήση αρχείων είναι να εισάγει πλήρη επιτήρηση στις ιδιωτικές επικοινωνίες του καθενός. Δεν υπάρχει τρόπος να διαχωρίσεις τα ιδιωτικά μηνύματα από το copyrighted υλικό χωρίς να ελέγξεις τα περιεχόμενα του ίδιου του μηνύματος. Το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα είναι σημαντικότερο από το δικαίωμα των μεγάλων επιχειρήσεων των media να συνεχίσουν να βγάζουν χρήματα με τον ίδιο τρόπο όπως μέχρι τώρα.»
Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος δήλωσε: «Οι σημερινοί νόμοι για τα πνευματικά δικαιώματα αποτρέπουν ή περιορίζουν πολλές σύγχρονες και συναρπαστικές μορφές πολιτισμικής έκφρασης, όπως για παράδειγμα το sampling ή το mixing μουσικής και βίντεο, η χρήση εικόνων σε ιστοσελίδες. Δεν θέλουμε να καταργήσουμε την εμπορική αποκλειστικότητα αλλά με έναν τρόπο που θα σέβεται τα σύγχρονα δικαιώματα και ταυτόχρονα θα επιτρέπει τα περισσότερα επιχειρηματικά μοντέλα να συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται. Στηρίζουμε τα αιτήματα του Πειρατικού Κόμματος για κατοχύρωση των ηθικών δικαιωμάτων των αρχικών δημιουργών, ελεύθερη χρήση για μη-εμπορικούς σκοπούς, πενταετή εμπορική αποκλειστικότητα, νομιμοποίηση της δυνατότητας αξιοποίησης επιμέρους τμημάτων έργων για τη δημιουργία νέων και κατάργηση των τεχνολογιών Διαχείρισης Ψηφιακών Περιορισμών (Digital Restrictions Management)».
Η άμεση επέμβαση πάντως των διωκτικών αρχών σχολιάζεται ειρωνικά από την αφίσα που υπάρχει στο Facebook:
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την άμεση σύλληψη:
των ληστών ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ
των υπευθύνων ΤΩΝ ΥΠΟΚΛΟΠΩΝ
των ληστών ΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΤΑΜΕΙΩΝ
των μιζαδόρων ΤΗΣ SIEMENS
των ληστών ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
των υπευθύνων ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ
με φόντο, βεβαίως, το κτίριο της Βουλής των Ελλήνων...
Πάντως, ιστορικά, πριν από την τεχνολογία της αναπαραγωγής του ήχου (αλλά και κάμποσο μετά), πού ήταν η πνευματική ιδιοκτησία; Ανύπαρκτη. Οι μουσικοί ζούσαν κυρίως από τις ζωντανές εμφανίσεις τους. Η τεχνολογία τούς έκανε (όσους ελάχιστους έκανε) ζάπλουτους, και συντριπτικά περισσότερο τις εταιρείες, η τεχνολογία πάλι (μια άλλη φάση της) τους αναγκάζει ίσως να μειώσουν τα υπερκέρδη τους και να προσαρμοστούν. Και από πού κι ως πού ο κληρονόμος του τάδε μουσουργού απαγορεύει, λέει, την εκτέλεση της μουσικής του μακαρίτη, όχι γιατί δεν του πληρώνουν δικαιώματα αλλά γιατί έτσι του κάπνισε; Και πόσο συμπαθητικό είναι να βλέπεις ανθρώπους να εισπράττουν δικαιώματα του δημιουργικού γονιού τους 70 χρόνια μετά το θάνατό του; Όχι περισσότερο απ' οποιονδήποτε άλλο πλούσιο κληρονόμο.
Πάντως, πάρα πολλή καλή μουσική, ειδικά μη mainstream, παραμένει τελείως ή σχετικά εκτός πειρατικού κυκλώματος. Η πιο εκτεθιμένη στην πειρατεία είναι και η πιο πετυχημένη εμπορικά, οπότε ναι μεν τα κέρδη της μειώνονται αλλά όχι δραματικά (το "δραματικά" βέβαια εξαρτάται από το ποιος μιλάει...), γιατί, παρά τα λεγόμενα, πάρα πολύς κόσμος εξακολουθεί να αγοράζει.
Να κάνω επίσης διάκριση ανάμεσα στο πειρατικό CD (ακόμα μεγαλύτερη, καθαρά παρασιτική μαφία αυτή) από τη δωρεάν ανταλλαγή αρχείων στο διαδίκτυο. Είναι ασυγχώρητο να τα βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι.
Αμβρόσιε, θενκς για τη σύσταση. :)