Αδιόριστοι εκπαιδευτικοί

@Elsa: Δικαίως απορείς. Ενώ την επετηρίδα δεν χρειαζόσουν ειδικές σπουδές για να την καταλάβεις, για να καταλάβεις το νέο σύστημα πρέπει να έχεις θητεύσει δίπλα στον Ντεριντά. Λοιπόν, πέραν από τους πίνακες του ΑΣΕΠ, υπάρχει ένας πίνακας "διοριστέων", στον οποίον εγγράφονται όσοι έχουν προϋπηρεσία αναπληρωτή ή ωρομίσθιου σε δημόσια σχολεία. Πέραν όμως από αυτόν τον πίνακα, υπήρχε και ένας ξεχωριστός πίνακας όπου εγγράφονταν όσοι είχαν συμπληρώσει 16 μήνες προϋπηρεσίας μέχρι το καλοκαίρι του 2002. Ο πίνακας αυτός λεγόταν "πίνακας 16μηνου". Μετά ο αντίστοιχος πίνακας έγινε "πίνακας 30μηνου" (για όσους είχαν συμπληρώσει 30 μήνες μέχρι το καλοκαίρι του 2004), και τώρα υπάρχει ένας νέος "πίνακας 30μηνου" (για όσους είχαν συμπληρώσει 30 μήνες μέχρι το καλοκαίρι του 2008), καθώς και ένας "πίνακας 24μηνου" (για όσους έχουν 24 μήνες + τουλάχιστον μία επιτυχία στον διαγωνισμό του ΑΣΕΠ).
Προφανώς μπορούσες να γραφτείς και στους δύο πίνακες (τώρα και στους τρεις). Βέβαια διορίζεσαι μία φορά, ανάλογα τι θα έρθει πρώτο.
 

Elsa

¥
Τώρα, μάλιστα! Τα κατάλαβα όλα! :eek:
 

Attachments

  • obelix_trelloi.jpg
    obelix_trelloi.jpg
    8 KB · Views: 187

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Από την Καθημερινή (20/11,14:50):

Στη Διαμαντοπούλου τα πορίσματα του διαλόγου για την Παιδεία
Το κυριότερο μήνυμα από τις δεκαέξι πολύωρες συνεδριάσεις του Συμβουλίου τόνισε ο κ. Μπαμπινιώτης, είναι να ανεβάσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης.

Τα πορίσματα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, παρέδωσε ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθηγητής Πανεπιστημίου Γιώργος Μπαμπινιώτης, σε ειδική τελετή στην υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Σύμφωνα με το 25σέλιδο πόρισμα προτείνονται: διετές υποχρεωτικό νηπιαγωγείο, αλλαγές των σχολικών βιβλίων με χρησιμοποίηση της σύγχρονης τεχνολογίας, λιγότερα μαθήματα, αλλαγή του τρόπου εξέτασης, ολοήμερο σχολείο μέχρι και το λύκειο, πιστοποίηση των ξένων γλωσσών και ηλεκτρονικών υπολογιστών.

Για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια: θεσπίζεται ειδικός κρατικός φορέας εξετάσεων, στον οποίο θα προσφεύγει ο τελειόφοιτος λυκείου περισσότερο από μία φορές και θα εισάγεται στις σχολές με βάση την επίδοσή του στις εξετάσεις αυτές και το βαθμό του εθνικού απολυτηρίου.

Για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται η προφορική και γραπτή εξέταση των μαθητών στις τρεις τελευταίες τάξεις του λυκείου.

Επίσης, προτείνονται ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ανάπτυξη βιβλιοθηκών.

Η υπουργός Παιδείας δήλωσε αμέσως μετά την παραλαβή του πορίσματος ότι οι προτάσεις είναι ένα σημαντικό πλαίσιο στο οποίο θα κινηθεί το υπουργείο, τόνισε ιδιαίτερα ότι προτεραιότητα του υπουργείου είναι το νηπιαγωγείο και το δημοτικό σχολείο και όσον αφορά το πότε θα εφαρμοστούν οι αλλαγές στο σύστημα εξετάσεων δεν έδωσε μεν χρονοδιάγραμμα, τόνισε όμως ότι δεν θα αιφνιδιαστούν οι μαθητές.

Ανακοίνωσε ακόμη, ότι θα συγκροτηθεί το νέο συμβούλιο με νέα δομή και πρόσωπα τα οποία θα επιλεγούν μέσω ανοιχτής διαβούλευσης.

Ο Γιώργος Μπαμπινιώτης, τόνισε ιδιαίτερα ότι μπορεί να ξεκινήσει από τώρα η μελέτη αρκετών ζητημάτων όπως για παράδειγμα μπορεί να ξεκινήσει η σύνταξη των νέων αναλυτικών προγραμμάτων.

Το κυριότερο μήνυμα από τις δεκαέξι πολύωρες συνεδριάσεις του Συμβουλίου τόνισε ο κ. Μπαμπινιώτης, είναι να ανεβάσουμε την ποιότητα της εκπαίδευσης και αυτό επιτυγχάνεται με την πλήρη ανασύνθεση των αναλυτικών προγραμμάτων, αναδιάρθρωση της ύλης κλπ.

Ο τελικός στόχος είναι να αγαπήσει ο μαθητής το σχολείο. Το δε λύκειο να επανακτήσει το χαρακτήρα του αποδεσμευμένο από τις εισαγωγικές εξετάσεις.
 
Δεν θέλω να είμαι πεσσιμιστής ή μηδενιστής, αλλά με βάση αυτά που διαβάζω σε αυτό το άρθρο, μάλλον για σούπα που έχει ξαναζεσταθεί πολλές, μα πάρα πολλές φορές μού ακούγεται. Για την ουσία των προβλημάτων της εκπαίδευσης από το δημοτικό μέχρι το λύκειο (αποθάρρυνση ελεύθερης και κριτικής σκέψης, έλλειψη δημιουργικότητας, ελλιπής προετοιμασία για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, άχρηστα μαθήματα, δεινοσαυρισμός κλπ), καμία κουβέντα.

Με επιφύλαξη τα λέω όλα αυτά, ελλείψει περισσότερων στοιχείων.
 

SBE

¥
Τα πορίσματα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, παρέδωσε ο πρόεδρος του Συμβουλίου Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθηγητής Πανεπιστημίου Γιώργος Μπαμπινιώτης, σε ειδική τελετή στην υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου.

Μα ακόμα και γι' αυτό τελετή; αμάν πια, από τελετή σε τελετή πάμε!

Σύμφωνα με το 25σέλιδο πόρισμα προτείνονται: διετές υποχρεωτικό νηπιαγωγείο

Διαφωνών κάθετα. Μετά θα κάνουν υποχρεωτικό τον παιδικό σταθμό. Το νηπιαγωγείο δεν είναι σχολείο, αλλιώς θα είχαμε 11 χρόνια υποχρεωτική παιδεία.

Για την απόκτηση του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται η προφορική και γραπτή εξέταση των μαθητών στις τρεις τελευταίες τάξεις του λυκείου.

Κι αυτό υπερβολικό μου ακούγεται.

Επίσης, προτείνονται ουσιαστική αναβάθμιση της τεχνολογικής εκπαίδευσης, επιμόρφωση εκπαιδευτικών, ανάπτυξη βιβλιοθηκών.
Βιβλιοθήκες υποθέτω ηλεκτρονικές, γιατί από τις άλλες, χάσιμο χρόνου.
 

SBE

¥
Και τώρα μια συνολική απάντηση όσο μπορώ.
Κατ' αρχήν, ευχαριστώ για την επεξήγηση με το παράδειγμα των γυμναστών. Βλέπω ότι το πρόβλημα δε λύνεται με τίποτα και είναι και τα σχολεία το ίδιο με τις άλλες δημόσιες υπηρεσίες. Υπεράριθμο προσωπικό, που πληρώνεται για να κάθεται γιατί δεν χρειαζόταν να προσληφθεί, ενώ σε άλλες περιοχές υπάρχουν ελλείψεις.

Στο θέμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στα σχολεία με αντάλλαγμα διαφήμιση, να πω πρώτα ότι το να έχει μια ταμπελίτσα κάπου που να λέει "αυτό εδώ είναι δωρεά του τάδε" δεν είναι κακό πράγμα. Μας έχει βλάψει το Ζάππειο, το Τζάνειο και τόσες άλλες δωρεές του 19ου αιώνα που έχουν φαρδιά πλατιά το όνομα του ευεργέτη τους; Κι ο Ζάππας κι ο Τζάννες επιχειρηματίες ήταν.

Υπάρχει βιβλιογραφία μπόλικη που αναλύει το πως ο αποδέκτης της διαφήμισης μαθαίνει πολύ εύκολα τα κόλπα του διαφημιστή και αδιαφορεί για τη διαφήμιση, οπότε δεν υπάρχει κίνδυνος για τα παιδιά. όσο για το αν θα τους λέει μετά η κόκα κόλα ελάτε να δουλέψετε εδώ κλπ, ε, συγγνώμη, Μπέλλα, αλλά άμα είναι να ξεφύγει τόσο το νήμα πεστο μου να προετοιμαστώ κατάλληλα (το ίδιο και για τις εξυπνάδες περί Λάτση, Βαρδινογιάννη κλπ). Συγκεκριμένα με αυτά που λες για τα πιο πανω θέματα, έχω αμφιβολίες για το κάτα πόσο θα σε ήθελα να διδάξεις δικά μου παιδιά, όσο καλα και να ξερεις το αντικέιμενό σου.

Στο ίδιο πνεύμα, ιδιωτικά πανεπιστήμια είναι και το Καλτέκ και το Χάρβαρντ και το ΜΙΤ. Δυστυχώς τα σχολεία που θέλουν τον τίτλο του ιδιωτικού πανεπιστημίου στην Ελλάδα δεν είναι αυτού του επιπέδου, αλλά δεν είναι ούτε του επιπέδου του δημόσιου ελληνικού πανεπιστημίου, ούτε διδάσκουν τα πιο ζόρικα και απαιτητικά μαθήματα, επομένως δεν απειλούν κανέναν, εκτός από αυτούς που περιμένουν διορισμό, γιατί θα αποκτήσουν δικαιώματα διορισμού και οι απόφοιτοι τους.

Ίσως εδώ πρέπει να προσθέσω ότι οι γενικεύσεις για τις ΗΠΑ είναι γενικεύσεις. Στο κάτω κάτω, άμα μας ενοχλούν οι ΗΠΑ, ας κοιτάξουμε τον Καναδά, που οι στατιστικές πάντα τον βγάζουν πρώτο στην παγκόσμια κατάταξη μαθητικών γνώσεων.

ΥΓ Ρε παιδιά, άμα δε διδάσκεται η εξέλιξη στα σχολεία, εγώ από πού την έμαθα; Βιολογία του λυκείου. Και για Μάλθους έλεγε και για Μέντελ και για ό,τι θέλετε.
 

nickel

Administrator
Staff member
Στον πυρήνα αυτού του νήματος είναι το θέμα των διορισμών. Μπερδευτήκαμε εμείς οι παραέξω με τα τερτίπια των νόμων, αλλά προφανώς ο μέσος γονιός επιθυμεί δασκάλους που, εκτός από τις σπουδές στο αντικείμενο που θα διδάξουν, θα το αγαπούν, θα έχουν την απαραίτητη παιδαγωγική κατάρτιση και θα είναι ενημερωμένοι για τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους διδασκαλίας του αντικειμένου. Προφανώς, οι αμέσως ενδιαφερόμενοι θέλουν και ένα δίκαιο σύστημα διορισμών, αλλά θα πρέπει να αντιλαμβάνονται και τη σκοπιμότητα των παραπάνω. Το τι θα γίνει όταν πια θα έχουν διοριστεί οι καθηγητές (συνεχής επιμόρφωση, έλεγχος κ.λπ.) είναι ένα δεύτερο θέμα. Και ένα εντελώς διαφορετικό θέμα είναι το περιεχόμενο των σπουδών ή η ιδιωτικοποίηση της παιδείας. Ας μην αχταρμοποιήσουμε περισσότερο το νήμα. Ας περιοριστούν τα επόμενα σχόλια στο θέμα των διορισμών και ας μεταφέρουμε τη συζήτηση για τα υπόλοιπα ενδιαφέροντα σε χωριστά νήματα. Ευχαριστώ.
 

LostVerse

Member
Μια σχετική είδηση, από τα Νέα χθες:

Πώς μπορείτε να διοριστείτε εκπαιδευτικός στην Κύπρο
20% Ελλαδίτες στον κατάλογο διοριστέων για τα κυπριακά σχολεία
ΕΡΕΥΝΑ του Χρήστου Κάτσικα
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη 7 Απριλίου 2010
Τελευταία ενημέρωση: 07/04/2010 14:18

Θέση εργασίας στα κυπριακά σχολεία αναζητούν χιλιάδες Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί, οι οποίοι σπεύδουν να εγγραφούν στους καταλόγους διοριστέων του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου. Ήδη φέτος οι Ελλαδίτες αποτελούν το 20% των υποψηφίων στους πίνακες της Μέσης Εκπαίδευσης -δηλαδή ένας στους πέντε - ενώ στη Δημοτική Εκπαίδευση το ποσοστό τους ξεπερνά το 10%. Συνολικά πάνω από 4.000 Ελλαδίτες εκπαιδευτικοί περιμένουν τη σειρά τους για διορισμό στα σχολεία.

Συνέχεια:

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=2&artid=4568615&ct=1
 
Η Διαμαντοπούλου έχει αναγγείλει ότι από φέτος οι πίνακες προϋπηρεσίας παύουν να ενημερώνονται, ώστε οι προσλήψεις σύντομα να γίνονται αποκλειστικά μέσω ΑΣΕΠ. Αν πραγματικά ισχύσει, τότε δεν έχει νόημα να αναζητήσει κανείς προϋπηρεσία στην Κύπρο ή αλλού (εκτός αν το κάνει για τον μισθό, που στην Κύπρο είναι σημαντικά υψηλότερος απ' ό,τι εδώ).
Αν, επαναλαμβάνω, ισχύσει, γιατί στην Ελλάδα η απόσταση των λόγων από τα έργα είναι συχνά χαώδης.
 

SBE

¥
Μπορούν όμως να πηγαίνουν σε άλλη χώρα και να αναζητούν εργασία στο αντικείμενό τους, αντί να κάθονται στην Ελλάδα και να γκρινιάζουν ότι είναι αδιόριστοι.
 
Φυσικά. Και πολλοί αυτό ακριβώς κάνουν (δόξα να 'χει η Ε.Ε.)
Πάντως, όταν ήμουν αποσπασμένος στο υπουργείο, έπαιρναν τηλέφωνο πολλοί απόφοιτοι εξειδικευμένων σχολών (π.χ. Μοριακής Βιολογίας, Βιοτεχνολογίας, Βιοχημείας κ.α.) και διαμαρτύρονταν, συχνά με πολύ έντονο ύφος, για το ότι δεν είχαν δικαίωμα να διδάξουν στο ελληνικό σχολείο. Αφού, πολύ ευγενικά πάντα, τους εξηγούσα ότι έτσι λέει ο νόμος και ότι δεν είχα ευθύνη γι' αυτό, η συζήτηση (συνήθως με τις μητέρες των ενδιαφερόμενων) συχνά στρεφόταν στις υπόλοιπες επαγγελματικές επιλογές που τους έδινε το πτυχίο τους. Και τότε τους εξηγούσα ότι οι επαγγελματικές επιλογές στην Ελλάδα για απόφοιτους σχολών με εξειδικευμένο ερευνητικό αντικείμενο είναι πολύ περιορισμένες, και ότι μια πιθανή επιλογή που ίσως έπρεπε να αναλογιστούν είναι το εξωτερικό. Τότε πολλές φορές προέκυπτε ξανά ένταση.
Δεν είναι εύκολη η ξενιτιά (ιδίως για τους γονείς που μένουν πίσω).
 

SBE

¥
Είναι θέμα φιλοσοφίας. Κάπως θα έπρεπε να τους κόβει να κάνουν τις ερωτήσεις εγκαίρως, αλλά όλοι περιμένουν με το σκεπτικό "μέχρι τότε θα έχει αλλάξει κάτι". Συνήθως δεν αλλάζει τίποτα. Φυσικά ο επαγγελματικός προσανατολισμός δεν έχει τη θέση που θα έπρεπε να έχει, κι από κει ξεκινάνε τα προβλήματα.
Σιγά την ξενιτειά πάντως, η Κύπρος όχι μόνο δίπλα αλλά μιλάνε την ίδια γλώσσα. Απλά όλοι όταν σκέφτονται να πάνε να δουλέψουν αλλού στην ΕΕ σκέφτονται αμέσως Αγγλία γιατί κουτσομιλάνε τα αγγλικά. Ενώ σε άλλες χώρες μπορεί να έχει πολύ καλύτερες ευκαιρίες. Ξέρω Έλληνες που πήγαν για δουλειά στην Ισλανδία, στη Φιλανδία και στη Ρουμανία. Πολύ ευχαριστημένοι ήταν.
 
Ένας καλός μου φίλος μου έστειλε με e-mail το παρακάτω μήνυμα. Ομολογώ ότι δεν έχω διαβάσει ακόμα τις προτάσεις του νομοσχεδίου. Δεν άντεξα όμως να μην απαντήσω σχετικά με ορισμένα σημεία που με ενοχλούν πολύ. Μετά το μήνυμα για κάλεσμα αγώνα θα βρείτε και την απάντησή μου.
Τα αναρτώ εδώ ως συνέχεια ορισμένων προβληματισμών που αναπτύχθηκαν σε αυτό το νήμα.

Θύματα του ΔΝΤ σχολεία και εκπαιδευτικοί

Tο νομοσχέδιο για το «νέο σχολείο» κατατίθεται ως συστατικό μιας γενικής επίθεσης στην εργαζόμενη κοινωνία, που αμφισβητεί και υπονομεύει δημόσια και κοινωνικά αγαθά κατακτημένα από τον κόσμο της εργασίας με αγώνες και θυσίες. Με το νομοσχέδιο-σκούπα, που ψευδεπίγραφα φέρει τον τίτλο "Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού", η κυβέρνηση καταργεί την έννοια του διοριστέου εκπαιδευτικού, κόβει και ράβει τους διορισμούς στην εκπαίδευση στα μέτρα του ΔΝΤ, καταδικάζει δεκάδες χιλιάδες νέους επιστήμονες σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, κοροϊδεύει τους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται ήδη στις λίστες αναμονής, απαξιώνει τις πανεπιστημιακές σπουδές και τα πτυχία, αυξάνει την πίεση στους μόνιμους εκπαιδευτικούς, εισάγει τον θεσμό της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας που θα συνδεθεί σε δεύτερη φάση με τη χρηματοδότηση και τέλος αμφισβητεί τη μονιμότητα. Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει τους εκπαιδευτικούς ως ένα φθηνό, εκμεταλλεύσιμο και ιδεολογικά υποταγμένο εργατικό δυναμικό. Οι διορισμοί και οι προσλήψεις μόνιμων, αναπληρωτών ή ωρομισθίων θα γίνονται μέσω διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, που θα πραγματοποιείται κάθε διετία και θα είναι ανοικτός! Το υπουργείο Παιδείας θα διορίζει όσους θέλει από τους υποψηφίους που έχουν πιάσει τη βαθμολογική βάση, ανάλογα με τις δημοσιονομικές αλλά και τις πελατειακές ανάγκες.

Πράσινο φως για άρση της μονιμότητας

Ο νεοδιόριστος για δύο χρόνια είναι δόκιμος υπό την καθοδήγηση ενός…μέντορα (!!!) και μόνο αφού περάσει από αξιολόγηση γίνεται μόνιμος ή, αν κριθεί ακατάλληλος, μετατάσσεται σε κάποια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας. Με τον θεσμό αυτό, ξεκάθαρα ανοίγει ο δρόμος για την άρση της μονιμότητας και τη χειραγώγηση του εκπαιδευτικού. Παράλληλα, θεσμοθετείται η υποχρεωτική παραμονή των εκπαιδευτικών για 3 χρόνια στην οργανική θέση του πρώτου διορισμού που θα λειτουργήσει ουσιαστικά σαν στρατιωτική θητεία για το νέο εκπαιδευτικό.

Αξιολόγηση

Τα κριτήρια, οι φορείς αλλά και το πώς θα χρησιμοποιήσει η κυβέρνηση τα αποτελέσματα της (αυτό-) αξιολόγησης παραμένουν σκοπίμως ασαφή. Πολλά τα ερωτήματα που εγείρονται: αν είναι καλή η μαθητική επίδοση θα πριμοδοτηθεί το σχολείο ενώ αν είναι κακή θα «τιμωρηθεί» ή θα κλείσει; Και για ποια επίδοση μιλάμε; Να διστάσουμε να βάλουμε «κακούς» βαθμούς για να μη δυσφημιστεί το σχολείο; Να βάλουμε σε όλους 20; Θα μετράνε τα γραπτά των πανελλαδικών; Θα συνεκτιμηθεί σε αυτά η…συμβολή των φροντιστηρίων; Αστεία πράγματα που σκοπό έχουν μόνο να δημιουργήσουν εντυπώσεις στην κοινωνία και να στοχοποιήσουν πάλι τον εκπαιδευτικό. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι εκεί που σου κόβουν μισθούς, επιδόματα και «δώρα» θέλουν να σε αξιολογήσουν κιόλας. Αυτό θα πει θράσος!!!

Για ένα κομμάτι ψωμί...

Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται σε συνεχείς εξετάσεις για να διοριστούν ή να προσληφθούν ως αναπληρωτές. Tο Πτυχίo και τα μεταπτυχιακά δεν είναι αρκετά αφού "οι υποψήφιοι που συγκεντρώνουν τη βαθμολογική βάση στους εκάστοτε διαγωνισμούς ή σε δύο προηγούμενους θα εντάσσονται σε ενιαίο πίνακα υποψηφίων για διορισμό ή πρόσληψη". Δηλαδή θα πρέπει να είναι έτοιμοι για νέες εξετάσεις αν δεν διοριστούν στο προβλεπόμενο διάστημα. Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί, εφόσον επιτύχουν τη βάση στον διαγωνισμό, μοριοδοτούνται σύμφωνα με τις ακόλουθες κατηγορίες κριτηρίων: επιτυχία σε διαγωνισμούς ΑΣΕΠ (προϋποθέτει δηλαδή να καθίσουν σε εξετάσεις παραπάνω από μία φορά) ακαδημαϊκά προσόντα, προϋπηρεσία και κοινωνικά κριτήρια που επιμελώς δεν προσδιορίζονται. Η Υπουργός Παιδείας όχι μόνο δεν καταργεί το καθεστώς της μαύρης εργασίας στην εκπαίδευση, αλλά το «αναβαθμίζει» θεσμοθετώντας προσλήψεις αναπληρωτών και ωρομισθίων μέσω διαγωνισμών του ΑΣΕΠ. Ο απαράδεκτος θεσμός της ωρομισθίας διατηρείται, αναβαθμίζεται και οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται με την ώρα βαφτίζονται αναπληρωτές με μειωμένο ωράριο. Οι παραπάνω προσλαμβάνονται μόνο αν και μετά το ξεζούμισμα των μόνιμων εκπαιδευτικών (υπερωρίες, δεύτερες αναθέσεις, βάρδιες και σε άλλα σχολεία) δεν έχει βρεθεί λύση στα κενά. Επιχειρείται η αύξηση του ωραρίου των μονίμων εκπαιδευτικών μέσω της υποχρέωσης για 5ωρη υπερωρία ως προϋπόθεση για να προσληφθούν αναπληρωτές.
Οι μεταβατικές διατάξεις που προβλέπονται αποτελούν εμπαιγμό για τους δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που έχουν οργώσει την Ελλάδα για να μαζέψουν κάποια μόρια προϋπηρεσίας. Δεδομένου ότι δεν θα προκηρύσσονται πλέον θέσεις διοριστέων και οι διορισμοί περικόπτονται δραστικά, ελάχιστοι θα είναι οι τυχεροί που θα προσληφθούν. Αν εφαρμοστεί η προϋπόθεση του Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης (ενταγμένου στα πανεπιστημιακά τμήματα ή ως μάστερ), δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί με προϋπηρεσία θα πρέπει να επιστρέψουν στα πανεπιστήμια για να αποκτήσουν το Πιστοποιητικό μπλοκάροντας τα παιδαγωγικά τμήματα και τις λεγόμενες καθηγητικές σχολές.

ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΓΩΝΑ
Η Αγωνιστική Συνεργασία καλεί όλους τους εκπαιδευτικούς, μόνιμους, ωρομίσθιους και αναπληρωτές, να εντείνουν τον αγώνα σε συμπόρευση με όλους τους εργαζόμενους, για να ανατρέψουν τα κυβερνητικά μέτρα και το πρόγραμμα σταθερότητας. Για να διεκδικήσουν μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους τους νέους καθώς και τη στήριξη της Δημόσιας και Δωρεάν εκπαίδευσης. Εδώ στην Χ θα επιδιώξουμε άμεσα συνεργασίες που δίνουν αγωνιστικό, κινηματικό διέξοδο στην αδράνεια του κλάδου. Με εκδηλώσεις, μαζικές παρεμβάσεις, συλλαλητήρια, παραστάσεις διαμαρτυρίας, στάσεις εργασίας, απεργίες. Δεν πρέπει να περάσει το καταστροφικό πρόγραμμα «σταθερότητας». Και ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΤΟΥΣ!
ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥΣ!!!
(και όλοι ξέρουμε πια ποιοι πρέπει να πληρώσουν…)





Ρε Σ., αναμφίβολα θα σε τσαντίσω, αλλά έχω ορισμένες σοβαρές ενστάσεις σε αυτό το κείμενο που μου έστειλες και θέλω να στις πω.

"Πράσινο φως για άρση της μονιμότητας"
1. Ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού δεν είναι καινούργιο φρούτο. Ισχύει εδώ και πολλά χρόνια, απλά δεν εφαρμόζεται. Πιστεύω ότι, θεωρητικά τουλάχιστον, πρόκειται για καλό θεσμό. Το πρόβλημα, όπως συμβαίνει και σε πολλά άλλα πράγματα στην πολύπαθη χώρα μας, είναι το πώς ακριβώς θα εφαρμοστεί. Και αυτό ξέρεις πολύ καλά ότι δεν αφορά κανέναν υπουργό, υφυπουργό ή γενικό γραμματέα, αλλά διευθυντές σχολείων, διευθυντές εκπαίδευσης, αιρετούς ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ, συνδικαλιστές, αλλά και απλούς εκπαιδευτικούς. Εκεί βρίσκεται το πρόβλημα και όχι στον θεσμό. Θα ήθελα για μια φορά να δω την αριστερά να ασχολείται πραγματικά με τη ρίζα του προβλήματος και να προτείνει κάποιες συγκεκριμένες λύσεις, αντί να νίπτει τα χέρια της χαρακτηρίζοντας ανεφάρμοστη κάθε καινοτομία λόγω του στρεβλού υπάρχοντος συστήματος, το οποίο κατά τα άλλα υπερασπίζεται λυσσαλέα.
2. Γιατί είναι κακή η υποχρεωτική παραμονή του νεοδιόριστου επί 3 χρόνια στη θέση πρώτου διορισμού; Αν δεν κάτσει ο νεοδιόριστος στα δυσπρόσιτα, ποιος ακριβώς θα κάτσει; Φαντάζομαι κανείς. Το υπάρχον σύστημα, που επιτρέπει να υπάρχουν 15 θεολόγοι διορισμένοι στη Λήμνο αλλά να μην υπηρετεί κανείς, είναι καλύτερο; Επίσης, εδώ κρύβεται και το πιο ενοχλητικό, κατ' εμέ, στοιχείο της όλης στάσης των συνδικαλιστών της εκπαίδευσης κάθε χρώματος. Δεν τους ενδιαφέρει καθόλου η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις ακριτικές περιοχές (ή οπουδήποτε αλλού, εδώ που τα λέμε). Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι τα "δικαιώματα" των εκπαιδευτικών.

"Αξιολόγηση"
Τα ερωτήματα που αναπτύσσονται στο κείμενο είναι εν μέρει βάσιμα, και θα μπορούσα να τα συμμεριστώ αν δεν τα χρησιμοποιούσαν τεχνηέντως οι συντάκτες για να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι είναι "θράσος" να "θέλουν να σε αξιολογήσουν". Και αυτό επειδή οι συνδικαλιστές της εκπαίδευσης, με την αριστερά δυστυχώς να πρωτοστατεί, δεν θέλουν επ' ουδενί την αξιολόγηση. Λένε ότι το πρόβλημά τους δεν είναι ο θεσμός της αξιολόγησης αυτός καθαυτός, αλλά ο τρόπος εφαρμογής τους. Όμως ουδέποτε κατέθεσαν δικές τους προτάσεις εφαρμογής της αξιολόγησης. Αυτό που συστηματικά κάνουν είναι να αποχωρούν από διαλόγους, να βαπτίζουν την αξιολόγηση "στοχοποίηση", "χειραγώγηση" κ.α., και να αρνούνται πεισματικά να συζητήσουν επ' αυτού. Το μόνο συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι δεν θέλουν την αξιολόγηση, τελεία.
"Το σημαντικότερο όμως είναι ότι εκεί που σου κόβουν μισθούς, επιδόματα και δώρα, θέλουν να σε αξιολογήσουν κιόλας. Αυτό θα πει θράσος!!!"
Όχι, φίλε μου. Θράσος θα πει να είσαι εκπαιδευτικός, να αξιολογήσεις καθημερινά τους μαθητές σου, και να αρνείσαι πεισματικά να σε αξιολογήσει ο οποιοσδήποτε. Αυτό θα πει θράσος.

"Για ένα κομμάτι ψωμί..."
1. Ο θεσμός του ΑΣΕΠ υπήρξε ένα θετικό βήμα για τη χώρα μας, και ακούγεται αν μη τι άλλο οξύμωρος ο ισχυρισμός ότι οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ εξυπηρετούν "πελατειακές ανάγκες". Τέλος πάντων, θα ήθελα να μάθω τι αντιπροτείνει η Αγωνιστική Συνεργασία αντί των προσλήψεων μέσω ΑΣΕΠ. Επετηρίδα, όπως το ΠΑΜΕ; Διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος;
2. Όπως και ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού, η υποχρέωση των μόνιμων εκπαιδευτικών για 5ωρη υπερωρία είναι επίσης παλιά (προβλέπεται από τον βασικό νόμο της εκπαίδευσης, τον Ν.1566 του 1985, ο οποίος ισχύει μέχρι τις μέρες μας), αλλά φυσικά εφαρμόζεται κατά το δοκούν, κάτι που βασικά σημαίνει σπάνια έως ποτέ. Η πραγματικότητα, όπως τη ζω τα τελευταία 7 χρόνια, είναι ότι στα περισσότερα σχολεία οι εκπαιδευτικοί όχι μόνο δεν κάνουν υπερωρίες, αλλά έχουν κατά μέσο όρο 2-3 ώρες μειωμένο ωράριο.
3. Και κλείνω με μια απορία: Η αντίδραση απέναντι στο Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης (το οποίο επίσης προβλέπεται από νόμο του 1997, ο οποίος ουδέποτε εφαρμόστηκε) σημαίνει ότι η Αγωνιστική Συνεργασία θεωρεί πως οι λεγόμενες "καθηγητικές" σχολές παρέχουν επαρκή παιδαγωγική κατάρτιση;
 

nickel

Administrator
Staff member
Σε ευχαριστούμε πολύ για την ενημέρωση. Στο πολύ δύσκολο αύριο οι οργανωμένες επαγγελματικές ομάδες (όχι, οι μεταφραστές δεν ανήκουν σ’ αυτές) θα πρέπει να κατεβάσουν ιδέες για τους καλύτερους τρόπους επένδυσης από τα μέλη τους — νέας, μεγαλύτερης επένδυσης από εκείνη που έχει γίνει μέχρι σήμερα, δηλαδή πώς θα κοπιάσουν περισσότερο αλλά και πιο έξυπνα για τη βελτίωση των συνθηκών του κλάδου τους. Να μην περιμένουν πολλές ιδέες από την όποια κυβέρνηση. Ούτε να περιμένουν να δουν πρόοδο από το τέλμα. Θα προκόψουν από το ανασκούμπωμα και από τη φαντασία στο επίπεδο της ομάδας (η εξουσία, και να τη βρει τη φαντασία, ποιον να πρωτοπρολάβει). Όποιες συντεχνίες ξέρουν μόνο να στυλώνουν τα πόδια, απλώς θα θυμίζουν μουλάρια.
 
Όποιες συντεχνίες ξέρουν μόνο να στυλώνουν τα πόδια, απλώς θα θυμίζουν μουλάρια.

Η τριβή μου με το συνδικαλιστικό μου όργανο τα τελευταία χρόνια μού γεννά αισθήματα που ξεκινούν από την οργή και καταλήγουν στην θλίψη. Έχω δυστυχώς καταλήξει στο συμπέρασμα ότι αποτελεί μέρος του προβλήματος και όχι της λύσης. Ιδίως όταν, πέρα από κάτι αοριστολογίες και ευχολόγια, λείπουν παντελώς θετικές προτάσεις που θα μπορούσαν πραγματικά να συμβάλουν στη βελτίωση της σχολικής πραγματικότητας όπως τη βιώνουν τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές (στους οποίους παρεμπιπτόντως δεν γίνεται καμία απολύτως μνεία στο παραπάνω "κάλεσμα αγώνα").
Πρόσφατα μια συνάδελφος μου έλεγε ότι μεταξύ των προτάσεων της Διαμαντοπούλου συγκαταλέγεται και η αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα από 25 σε 30. (Δεν είμαι σίγουρος τι ακριβώς λέει το ισχύον νομικό καθεστώς. Έχω την εντύπωση ότι μιλάει για 25 μαθητές, αφήνοντας και ένα παράθυρο ο αριθμός να φτάσει τους 30 σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Στα περισσότερα σχολεία όπου έχω δουλέψει ομολογουμένως υπήρχαν λιγότεροι από 25 μαθητές ανά τμήμα, αλλά όταν πρωτοδιορίστηκα, το 2003, είχα πετύχει και τμήμα με 28 μαθητές). Πέρα από κάτι δημοσιεύματα στον Ριζοσπάστη, δεν το έχω επιβεβαιώσει. Αν πράγματι το υπουργείο προτείνει ή έστω συζητά το ενδεχόμενο αύξησης του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, τότε πρόκειται για μια εντελώς αντιπαιδαγωγική κίνηση και ένα μεγάλο πισωγύρισμα, για να μην πω τίποτα χειρότερο. Προσωπικά θεωρώ ότι σε τέτοια περίπτωση ο κλάδος θα έπρεπε να κατέβει σε απεργία με μοναδικό αίτημα να μην εφαρμοστεί μια τέτοια ιδέα που μας πάει χρόνια πίσω. Δεν διακρίνω βέβαια κανέναν τέτοιο προβληματισμό από μέρους της "Αγωνιστικής Συνεργασίας". Θα μπορούσα να δεχτώ το επιχείρημα ότι αυτό συμβαίνει επειδή, παρά τα όσα γράφονται στον Ριζοσπάστη, στην πραγματικότητα δεν έχει υπάρξει τέτοια πρόταση από μέρους της υπουργού παιδείας (και πράγματι πιστεύω ότι δεν έχει υπάρξει, διότι δεν θεωρώ τη Δ. τόσο χαζή ώστε να προβεί σε μια τόσο καταστροφική επικοινωνιακά κίνηση), αν οι εν λόγω συνδικαλιστές είχαν δείξει σημάδια ότι όντως ενδιαφέρονται για τέτοια τετριμμένα ζητήματα όπως η πραγματικότητα. Αντιθέτως, σε ένα κείμενο όπου το φαντασιακό δίνει και παίρνει, όπου τα "κακά" σχολεία τιμωρούνται και κλείνουν και πανικόβλητοι οι καθηγητές βάζουν σε όλους τους μαθητές 20 για να μην δυσφημιστεί το σχολείο τους, σίγουρα υπάρχει χώρος και για τα όσα δικαίως ή αδίκως καταγγέλλει ο Ριζοσπάστης. Εκτός αν δεν μας ενδιαφέρουν ιδιαίτερα.
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Σχετικά με τον αριθμό των μαθητών στην τάξη έγραψα ένα σύντομο σημείωμα εδώ, στο άλλο νήμα για την εκπαίδευση, κάποια πράγματα που άκουσα από ραδιόφωνα και τηλεοράσεις σχετικά με το θέμα του αριθμού των μαθητών στην τάξη. Είμαι βέβαιος ότι άκουσα την υπουργό να θέτει το θέμα σε τηλεοπτική της εμφάνιση (στην πρωινή εκπομπή του ΜΕGΑ), αλλά στη συνέχεια δεν μπόρεσα να καταλάβω τι ακριβώς συμβαίνει σήμερα και τι ακριβώς προτείνεται. Το υπονοούμενο περί μεθοδευμένης διάσπασης τα άκουσα από κάποιον υπηρεσιακό παράγοντα (δεν θυμάμαι πώς λεγόταν) σε ραδιοφωνική συνέντευξή του.
 
Top