Και τώρα σκέψεις περί μπούρκας μαθητριών:
Η Ελλάδα έχει μουσουλμανική μειονότητα και έχει και είχε πάντα μουσουλμάνες μαθήτριες στα δημόσια σχολεία της Θράκης (όχι πολλές, αλλά αυτό είναι άλλο ζήτημα). Δεν τους επιβλήθηκε ποτέ κανένας ενδυματολογικός περιορισμός και υποθέτω αν κάποια μαθήτρια φόραγε μαντήλα δεν θα της ζητούσε το σχολείο να την βγάλει για την παρέλαση. Επομένως δεν χρειάζεται να ανακαλύπτουμε τον τροχό κάθε φορά. Ό,τι ισχύει στη Θράκη να ισχύει κι αλλού.
Δυστυχώς όταν ζούσα στην Ξάνθη δεν πήγαινα να δω τις παρελάσεις, και δεν ξέρω τί ακριβώς γινόταν. Η μόνη μουσουλμάνα μαθήτρια που ήξερα πήγαινε στο σχολείο με κάτι σι-θρου δικτυωτά πλεχτά και δεν ήταν μάλλον αντιπροσωπευτική αυτού του δείγματος. Και το ιντερνέτιο μου βρίσκει μόνο μια φωτογραφία από κάποιο Πομακοχώρι, που παρελαύνουν μαθήτριες με ομοιόμορφες μαντήλες.
Τώρα, τί θα έκανα εγώ αν ήμουνα υπεύθυνη του σχολείου: θα προσπαθούσα να βρω μια μέση λύση. Θα έλεγα π.χ. όλοι οι μαθητές μαντήλι στο λαιμό, κι αν κάποιος θέλει να το φορέσει στο κεφάλι με γειά του με χαρά του ΑΛΛΑ θα είναι ίδιο με των άλλων κι όχι ό,τι είχε πρόχειρο. Όλες οι φούστες φαρδιές και πέντε πόντους κάτω από το γόνατο, κι όποιος θέλει πιο κοντή ή πιο μακριά δεν πηγαίνει στην παρέλαση (υπάρχει λόγος άλλωστε που δεν παρελαύνουν ποτέ γυναίκες με μάξι, για να μην μπουρδουκλωθούνε). Και όχι, δεν έχω πρόβλημα με τους κεφαλόδεσμους, γιατί τί θα κάνεις αν έχεις μαθητή Σιχ;
Αν εξακολουθούσε να υπάρχει πρόβλημα, μπορεί να αποφάσιζα ότι σημαιοφόροι και παραστάτες θα παρελάσουν με ελληνική εθνική ενδυμασία, ο καθένας θα αντιπροσωπεύει μία περιοχή της χώρας. Έτσι η μαθήτρια μπορεί να ντυθεί Καραγκούνα με σεγκούνι και με φακιόλι και ο μακρυμάλλης θα συμπλήρωνε το λουκ Οδυσσέας Ανδρούτσος. Η λύση μου δηλαδή θα ήταν να αποφύγω το πρόβλημα, κι αυτό δεν το θεωρώ λύση δειλίας. Δεν είναι δουλειά του σχολείου να παίρνει θέση σε ζήτημα το οποίο έχει πολιτικές διαστάσεις.