Η καλλιτεχνική αξία ενός έργου είναι συνάρτηση πολλών πραγμάτων, όμως η διαφήμιση του ΙΚΕΑ ήθελε να καταδείξει μία κυρίαρχη πεποίθηση της σύγχρονης τέχνης, πως είναι ο χώρος που κάνει το καλλιτεχνικό έργο και ο σκοπός δημιουργίας που μετατρέπει το έργο σε καλλιτέχνημα. Δηλαδή μια κοινή λάμπα στο σπίτι σου είναι μια κοινή λάμπα. Αν την εκθέσεις σε εκθεσιακό χώρο με σκοπό να προβάλλεις κάτι, είναι καλλιτεχνικό έργο. Ο χώρος δημιουργεί το καλλιτεχνικό βάθος και το καλλιτεχνικό βάθος πιστοποιεί τον χώρο ως έκθεση έργων τέχνης. Αν φαίνεται κυκλικό επιχείρημα είναι γιατί είναι.
Μια άλλη θεώρηση της τέχνης λέει ότι το καλλιτεχνικό έργο αποκτά αξία από τον χρόνο που δαπανά ο καλλιτέχνης ή την προσοχή που δίνει ή το πόσο συστηματικά έχει αποτυπώσει τον σκοπό του δημιουργήματος στο δημιούργημα. Ένα έργο που φτιάχνεται για εργοστασιακή παραγωγή είναι μάλλον απίθανο να πρόκειται για κάποια μεμονωμένη καλλιτεχνική δημιουργία που ξέθαψε η παραγωγός εταιρεία. Θα είναι μάλλον έργο κατά παραγγελία (ράντομ έργο ή στοχευμένο, δεν έχει σημασία), πράγμα που σημαίνει ότι ο δημιουργός πληρώθηκε για να φτιάξει κάτι για εργοστασιακή παραγωγή και με μικρό αντίτιμο. Οπότε δεν θα μπήκε στον κόπο να δαπανήσει περισσότερο χρόνο, αγωνία, να νοηματοδοτήσει το έργο του, κτλ, χωρίς να αποκλείεται κάτι τέτοιο.
Πάντως στις εικαστικές τέχνες είναι πιο δύσκολο να γίνει αυτή η διάκριση, αλλά υπάρχουν τα έργα που φτιάχνονται με σκοπό το οπτικό αποτέλεσμα και άλλα που φτιάχνονται για να πάνε μπροστά την τέχνη, ως καλλιτεχνικές δημιουργίες. Στην μουσική είναι πιο εμφανές τι φτιάχνεται για διασκέδαση και τι ως καλλιτεχνικό έργο.