Σε τούτα εδώ τα μάρμαρα

cougr

¥
... The Archaeologists need to reveal the reasons that they built such a monument and what it includes inside. An appeared through reason, a cause for which this monument had been designed and built, seems to be above a simple, opulent tomb. The monument design indicates that it touches a metaphysical structure.

Worry not, then. All will be revealed by the "Archaeologists". After all, they built the bloody monument in the first place. :twit:

Does anyone make sense of the second sentence, though? The third one is obvious: it touches a metaphysical structure, as does the syntax of the whole piece.

Γκράμαρ, ρεεεε! Και σύνταξ, γιατί δεν είν' εντάξ'!
Παρακάτω δε διαβάζω, δεν αντέχω να στραμπουλάω τα μάτια μου και το μυαλό μου.

I think we have another stoned one.:D Talk about scribblers of syntax, the lady's a scrambler of one, to boot! (Not to mention the grammar). :devil:
 

nickel

Administrator
Staff member
Λιτότατος!

Εμένα μου πήρε τέσσερις αράδες.

  1. Alexander the A’ should be written ‘Alexander I’.
  2. However, Alexander the Great was Alexander III (of Macedon).
  3. He was never the founder of Macedon or the Macedonian kingdom.
  4. The Macedonian dynasty ruled the Byzantine Empire from 867 to 1056. No connection to Alexander.
 
Να σημειώσουμε εδώ όμως ότι τα spoilers εμφανίζονται κανονικότατα στο Activity stream!
 

nickel

Administrator
Staff member
Να σημειώσουμε εδώ όμως ότι τα spoilers εμφανίζονται κανονικότατα στο Activity stream!

Το οποίο σπανιότατα παρακολουθώ, so I'm hardly ever spoiled. :-)
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Με χιουμοριστική διάθεση
Στο στοίχημα ο «ένοικος» του τάφου της Αμφίπολης



Αθήνα
Ιστοσελίδα στοιχημάτων έβαλε στο στοίχημα τον ένοικο του τάφου στην Αμφίπολη. Η διάθεση του στοιχήματος είναι άκρως χιουμοριστική, καθώς εκτός από τους συνήθεις «υπόπτους» (Νέαρχος, Ολυμπιάδα, Ρωξάνη και Αλέξανδρος Δ') περιλαμβάνει τον Τζίμι Χόφα, τον Ιντιάνα Τζόουνς και τον Οσάμα Μπιν Λάντεν!

Ο Νέαρχος δίνει τη μικρότερη απόδοση (3,65), ενώ για τους πιο «τολμηρούς» ο Ιντιάνα Τζόουνς δίνει απόδοση 251 και ο Τζίμι Χόφα 101, ενώ ο Λοχίας Νίκολας Μπρόντι της δημοφιλούς σειράς Homeland δίνει απόδοση 501.



Could be any number of people, though: from Spartacus whose body was never found, to the entire body of the Roanoke Colony, to Saint-Exupéry, or even Glenn Miller. Although, with such grandeur and opulence, I'd bet on a feller from the Rockes (Michael Rockefeller perhaps). :twit: Here's a non comprehensive list. The Bermuda Triangle Amphipolis Circle.

Oh, and Indy's full name is Dr. Henry Walton "Indiana" Jones, Junior, as opposed to the Senior Sean:

 
Η μεγάλη έκπληξη θα είναι να βρίσκεται στον τάφο κάποιος που είναι τώρα ζωντανός, που θα σημαίνει ότι στα επόμενα χρόνια θα ανακαλύψουμε την χρονομηχανή.:p
 

daeman

Administrator
Staff member
Η μεγάλη έκπληξη θα είναι να βρίσκεται στον τάφο κάποιος που είναι τώρα ζωντανός, που θα σημαίνει ότι στα επόμενα χρόνια θα ανακαλύψουμε την χρονομηχανή.:p

Ο επίτιμος π.χ.; Θρίλερ ζομπιδρακουλιάρικο μυρίζει: Escape of the Living Dead, Part III*: The Tomb. :scared:

* Με χρονομηχανή, ασφαλώς το προσίκουελ θα προηγείται του μεταπρίκουελ και όλη η σειρά θα 'ναι πιο μπερδεμένη κι απ' τον Πόλεμο των Άστρων.
 

pidyo

New member
Δήλωση της Περιστέρη στους δημοσιογράφους:

Είναι χαρά μου που βρίσκεστε σήμερα εδώ. Θα ήθελα να ευχαριστήσω με όλη μου την καρδιά πρώτα πρώτα τους συνεργάτες μου που δουλεύουμε σε καθημερινή βάση με όλες τις δύσκολες συνθήκες.

Το υπουργείο Πολιτισμού και την πολιτική ηγεσία που είναι στο πλευρό μου αυτή τη στιγμή και τον ίδιο τον πρωθυπουργό. Αυτό πραγματικά μας δίνει δύναμη και όχι μόνο χρηματική δύναμη. Μας δίνει και την ψυχική δύναμη για να κάνουμε αυτές τις δουλειές.
Αισθάνομαι απόλυτα δικαιωμένη επειδή έλεγα ότι ήταν ταφικός περίβολος. Η δική μου νοοτροπία είναι διαφορετική από των υπολοίπων, η έρευνα δεν μπορεί να είναι κρυφή, πρέπει να μεταδίδεται.

Θα ήθελα να πω ότι νιώθω αγανάκτηση για συναδέλφους οι οποίοι χωρίς να ξέρουν ούτε την ανασκαφή, ούτε τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης, βγαίνουν και μιλάνε στις τηλεοράσεις, προσπαθώντας να έχουν 5 λεπτά τηλεθέασης, πέντε λεπτά για να φανούν και να δείξουν κάποια πράγματα. Αυτό για μένα δεν είναι καλό, προσβάλει όχι μόνο την ανασκαφή, όχι μόνο την έρευνά μας αλλά και τον τόπο. Γιατί αυτή η ανασκαφή γίνεται όχι μόνο για το καλό της αρχαιολογίας, αλλά και για το καλό του τόπου σε μια κρίσιμη χρονική περίοδο και την παρακολουθεί όλος ο κόσμος. Και χαίρομαι που συνάδελφοι, από όλη την Ελλάδα και τον κόσμο, από Αμερική, Ευρώπη κτλ με παίρνουν για να μου πουν τα καλά τους λόγια. Αυτό μου δίνει δύναμη και μας κάνει να πιστεύουμε ότι αξίζει η δουλειά που κάνουμε και μας δικαιώνει ακόμα πιο πολύ.

Από εκεί και πέρα εγώ πιστεύω ότι η επιμονή και το κουράγιο είναι απαραίτητα για να προχωρήσουμε και πιστεύω ότι αυτό το μνημείο είναι ακράδαντα του τελευταίου τετάρτου του 4ου αιώνα π. Χ. και έχουμε όλες τις αποδείξεις για αυτό. Για αυτό είναι μάταιο να βγαίνουν συνάδελφοι και να λένε για ρωμαϊκά χρόνια ή οτιδήποτε άλλο. Μιλάνε χωρίς να έχουν δει την ανασκαφή ποτέ ούτε την Αμφίπολη, ούτε χωρίς να έχω κάποια επαφή μαζί τους. Και κάτι ακόμα. Προσπαθούμε να ενημερώσουμε όχι μόνο τους αρχαιολόγους αλλά να ενημερώσουμε όλο τον κόσμο και τον πιο απλό άνθρωπο και τον αγρότη και τον μαθητή και όλους με τα δελτία τύπου, τα οποία βγάζουμε σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ, τη κ. Λίνα Μενδώνη, την κ. Άννα Παναγιωταρέα και από εκεί και πέρα τον υπουργό και όλους τους άλλους σχετικούς. Αυτό βοηθάει για να ξέρει τι γίνεται ο κόσμος κάθε στιγμή.

Μέχρι τώρα ξέραμε ότι οι ανασκαφές ήταν στα κρυφά, οι αποθήκες είναι γεμάτες ευρήματα και μετά από κάποιες δεκαετίες θα αναδειχθούν, χάνοντας έτσι την αξία τους. Για μας είναι καλό η επιστήμη και πολιτισμός να κυκλοφορεί γιατί είναι για το καλό όχι μόνο της ανασκαφής αλλά και ολόκληρης της Ελλάδας.

Η έρευνα πρέπει να προχωράει, αυτά που ξέρουμε να τα δίνουμε στους άλλους όχι μόνο στους δημοσιογράφους , αλλά και σε όλο τον κόσμο.

Α΄ Γλωσσικά:

- «Θα ήθελα να ευχαριστήσω με όλη μου την καρδιά πρώτα πρώτα τους συνεργάτες μου που δουλεύουμε σε καθημερινή βάση με όλες τις δύσκολες συνθήκες». Άντε να περάσει οριακά το ψιλοασύντακτο «που δουλεύουμε», άντε να μην κάνω ζήτημα το «δουλεύουμε... με... συνθήκες»
- «πιστεύω ότι αυτό το μνημείο είναι ακράδαντα του τελευταίου τετάρτου του 4ου αιώνα π. Χ.» Ε, συγγνώμη, αυτό θα το κάνω ζήτημα...
- «Μιλάνε χωρίς να έχουν δει την ανασκαφή ποτέ ούτε την Αμφίπολη, ούτε χωρίς να έχω κάποια επαφή μαζί τους.». Άντε να μην το κάνω ζήτημα κι αυτό. Προφορικός λόγος, συμβαίνουν αυτά.
- «οι αποθήκες είναι γεμάτες ευρήματα και μετά από κάποιες δεκαετίες θα αναδειχθούν, χάνοντας έτσι την αξία τους.» Θα αναδειχθούν οι αποθήκες; Κι αν αναδειχθούν, πώς θα χάσουν την αξία τους;

Β΄ Επί της πολιτικής ουσίας:

- Στοιχηθείτε: πρωθυπουργός, υπουργός, Παναγιωταρέα, πολιτική ηγεσία υπουργείου, Περιστέρη.
- «με τα δελτία τύπου, τα οποία βγάζουμε σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ, τη κ. Λίνα Μενδώνη, την κ. Άννα Παναγιωταρέα και από εκεί και πέρα τον υπουργό και όλους τους άλλους σχετικούς.» Γίνεται σχεδόν χαριτωμένη η φράση αυτή με την αφέλεια που αποπνέει η άγνοια της Περιστέρη για τις εντυπώσεις που δίνει με τη φράση αυτή.

Γ΄ Επί της επιστημονικής ουσίας:

- Όσο επιστημονικά απαράδεκτη είναι η κάθε Παλαγγιά που βγαίνει και χρονολογεί με ακρίβεια χωρίς να έχει δει το μνημείο και χωρίς να ξέρει την ανασκαφή, άλλο τόσο (κι ακόμη περισσότερο, λόγω της θέσης ευθύνης στην οποία βρίσκεται) απαράδεκτη είναι η ανασκαφέας που πιστεύει ότι το μνημείο είναι ακράδαντα, μη σας πω και ασκαρδαμυκτί, του τελευταίου τετάρτου του 4ου αιώνα, επικαλούμενη αποδείξεις που δεν μας παρουσιάζει, ή έστω δεν μας περιγράφει. Ακόμη πιο απαράδεκτη θεωρώ τη στάση αυτή όταν η ανασκαφέας επαίρεται για την πλήρη και σφαιρική ενημέρωση όλων (με τα δελτία τύπου που της φτιάχνουν).

Δεν πάμε καθόλου μα καθόλου καλά.
 
Έγινε και η αρχαιολογία προϊόν μαζικής κατανάλωσης. Όχι, δεν είναι επιτρεπτό να εισβάλλει στην επιστημονική διαδικασία η εμπορευματοποίηση, τα κανάλια και τα μέσα ενημέρωσης γενικότερα. Τι είναι η διαδικασία ανασκαφής για να έχει breaking news; Σε λίγο θα κάνουν και ανασκαφή Live, που θα βλέπουμε μέσω της εφαρμογής iDig Archaeology.
 

nickel

Administrator
Staff member
Σε λίγο θα κάνουν και ανασκαφή Live, που θα βλέπουμε μέσω της εφαρμογής iDig Archaeology.

Την κάναμε ήδη αυτή τη συζήτηση. Έχουν αλλάξει οι εποχές, θα αλλάξει και η αρχαιολογία. Γιατί να μη βάλουν ένα live feed στο YouTube να μαζεύουν κάτι από τις διαφημίσεις; Της κακομοίρας θα γινόταν. Με έναν καλό σκηνοθέτη, να ζουμάρει στις λεπτομέρειες, στην προσήλωση μιας αρχαιολόγου που καθαρίζει ένα άγαλμα εδώ, στον προβληματισμό για την αφαίρεση των χωμάτων αλλού, με τηλεδιάσκεψεις με άλλους αρχαιολόγους όπου θα λέει ο καθένας το μακρύ του και το κοντό του στο παράθυρο. Fly on the dig's wall.

Και (κάπως πιο σοβαρά): Ελπίζω να τραβάνε τις καίριες στιγμές με βιντεοκάμερα. Ένα καλό ντοκιμαντέρ θα το θέλαμε μετά. Για τώρα, θα μας αρκούσαν τακτικές ανακοινώσεις με περισσότερα καλά ελληνικά και λιγότερη Παναγιωταρέα.
 
Δυστυχώς τα καλά ελληνικά είναι πια είδος προς εξαφάνιση. Οι εξαιρέσεις απλώς επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Διάβαζα προηγουμένως το άρθρο του οικονομολόγου που λινκάρισε ο Δόκτωρ για τον φορολογικό τραγέλαφο του ελληνικού κράτους, και τα ελληνικά ήταν άθλια. Δεν υπάρχει και η παραμικρή φιλολογική επιμέλεια.
 
Και (κάπως πιο σοβαρά): Ελπίζω να τραβάνε τις καίριες στιγμές με βιντεοκάμερα. Ένα καλό ντοκιμαντέρ θα το θέλαμε μετά. Για τώρα, θα μας αρκούσαν τακτικές ανακοινώσεις με περισσότερα καλά ελληνικά και λιγότερη Παναγιωταρέα.

Κι εγώ τα ίδια ελπίζω. Θέλω απλά να μην χώνεται η μόδα και η "ενημέρωση" στην μούρη της επιστήμης.
 
Τα 'λεγα γω...Εδώ δεν αφήνουν τον κόσμο να τραγουδήσει, τις θεατρικές τάξεις να παίξουν λίγο θέατρο...

Matthias Langhoff poursuivi en Grèce pour une scène de nu filmé à Epidaure
(France TV Info)

Le metteur en scène franco-allemand Matthias Langhoff, connu pour ses audaces scéniques, est poursuivi en Grèce pour avoir "outragé un lieu sacré", en l'occurrence le théâtre antique d'Epidaure, en y tournant une scène de nu nocturne, a-t-on appris vendredi auprès du ministère grec de la Culture.

Outrage à un lieu sacré

Ce tournage dans la nuit de mercredi à jeudi s'est même terminé au poste de police de Nauplie (sud) pour l'homme de théâtre de 73 ans et son équipe qui avaient été arrêtés vers 02h00 locales (23h00 GMT) par les gardiens du théâtre d'Epidaure, l'un des monuments les plus célèbres de l'antiquité grecque.

Matthias Langhoff avait obtenu en juillet une autorisation pour tourner sur place des scènes d'un documentaire lui étant consacré mais le script original ne faisait pas mention d'une actrice déambulant nue dans les travées, lui reprochent les autorités grecques. "Des poursuites ont été ouvertes pour +outrage à un lieu sacré+. Une date de procès a été fixé", a indiqué à l'AFP une source au ministère de la Culture.

L'équipe s'était engagée par écrit à respecter le lieu

"Le conseil central de l'archéologie est très strict dans l'examen des autorisations (...) L'autorisation avait été donnée pour un documentaire biographique. L'équipe s'était engagée par écrit à respecter le lieu", a ajouté cette source. Situé dans le Péloponnèse, le théâtre d'Epidaure, à l'acoustique exceptionnelle, fait partie d'un sanctuaire dédié à Asclépios, dieu de la médecine, qui attirait de nombreux pèlerins dans l'antiquité.

Selon la presse grecque, la scène de nu avait un caractère sexuel et s'inscrivait dans le cadre d'un second projet artistique du metteur en scène. Une source proche du dossier a indiqué que Matthias Langhoff avait quitté le poste de police jeudi après-midi. Jointe par l'AFP, son avocate ne pouvait s'exprimer dans l'immédiat.

Très influencé par Bertolt Brecht, Matthias Langhoff, d'origine allemande et naturalisé français, a monté des pièces dans toute l'Europe, dont le festival d'Avignon et la Volksbühne de Berlin, privilégiant les grands classiques du théâtre, comme Les Bacchantes d'Euripide, une oeuvre montée à Epidaure en 1998.
 

daeman

Administrator
Staff member
...
Αυτό θα πει «μη γνώτω η δεξιά σου τι ποιεί η αριστερά σου». Από τη μια η δεξιά τους κάνει ριάλιτι υπερπαραγωγή την τρέχουσα ανασκαφή, την ώρα που συμβαίνει, κι από την άλλη όταν βγουν στην επιφάνεια θένε να τα κρατάνε ανέγγιχτα, μη θιχτεί η ιερότητα του χώρου (λες και δεν είχε ξαναδεί γυμνό η Επίδαυρος στον καιρό της, λες και θα βγει ο Ασκληπιός να διαρρηγνύει τα ιμάτιά του), την ώρα που άλλοι τα παραχώνουν στο γιαπί μην τα δει η πολεοδομία και η αρχαιολογική υπηρεσία κι άλλοι πουλάνε ευρήματα σαν να μην τρέχει τίποτα. Ορίστε; Για την αριστερά τους δεν είπα τίποτα; Κάτσε να 'ρθει η ώρα της και τότε θα της σούρω κι αυτηνής. Τον αποπάνω βαράω πιο πολύ, τον αποκάτω όταν θα σηκώσει κεφάλι.
 

pidyo

New member
Είναι προφανές ότι η Αμφίπολη έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αναφέρονται στον τύπο, και ιδίως στον κιτρινίζοντα τύπο, τα αρχαιολογικά ευρήματα.

Νέα σπουδαία ανακάλυψη και δέος στο Μεσολόγγι: Ανακαλύφθηκε ολόκληρη αρχαία πόλη, διαβάζεις, λες και είναι πρώτη φορά που ανακαλύπτεται «ολόκληρη αρχαία πόλη» στο πλαίσιο μεγάλων δημοσίων έργων. Ένα παράδειγμα: κατά την κατασκευή της Εγνατίας ανακαλύφθηκε επίσης «ολόκληρη αρχαία πόλη», στον Πολύμυλο Κοζάνης, με συνεργείο 200 εργατών που πλήρωνε η Εγνατία (η Ελλάδα είχε να δει αρχαιολογικό εργοτάξιο με 200 εργάτες από τις ανασκαφές των Γάλλων στους Δελφούς τον 19ο αιώνα), αλλά τότε ούτε μονόστηλο δεν έγινε στα ΜΜΕ, ούτε περιφερειάρχες και πρώην υπουργούς είδε ο χώρος, ούτε «δέος» ένιωσαν οι επισκέπτες. Το αστικό κέντρο της πόλης στον Πολύμυλο παραμένει μη ανεσκαμμένο, επειδή βρίσκεται σε λόφο που δεν ενδιέφερε την Εγνατία. Μη ανεσκαμμένες παραμένουν και δεκάδες αρχαίες πόλεις τη θέση των οποίων γνωρίζουμε με απόλυτη ακρίβεια, απλώς δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ κανείς γι' αυτές (πέρα από κάποιους αρχαιοκάπηλους).
 

drsiebenmal

HandyMod
Staff member
Καλό δεν είναι όμως που κάτι μπορεί να μαθαίνει το ευρύτερο κοινό σε αυτά τα 15 λεπτά δημοσιότητας; Εγώ, π.χ. δεν το ήξερα (πού να το μάθω;}



(Εδώ, αναδημοσίευση από την Αρχαιολογία για την Αλίκυρνα, από όπου και η φωτογραφία).
 
Top