[...] Κατά την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου η σύνθεση των «υποστηρικτικών» δυνάμεων του στρατεύματος, εκτός των άλλων (τεχνιτών, μηχανικών, επιστημόνων, διανοούμενων, σοφών, ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών της εποχής του) τον ακολουθούσαν ιατροί κάτι σαν το σύγχρονο «εκστρατευτικό υγειονομικό στρατιωτικό σώμα», όπως ο Φίλιππος Ακαρνάνας, Κριτόδημος, Γλαυκίας, Αριστοτέλης, Παυσανίας Δράκων του Ιπποκράτους, Ιπποκράτης του Δράκοντος, Κριτόβουλος ο Κώος, Πείθων του Σωσικλέους κ.λ.π. Ιδιαίτερης εκτιμήσεως ,«προσωπικός» θα λέγαμε σήμερα, ιατρός του Μεγάλου Αλεξάνδρου ήταν μεταξύ άλλων ο Φίλιππος ο Ακαρνάν όπου αναφορές δια το κύρος και την εμπιστοσύνη που έτρεφε για την ιατρική παρακολούθηση και θεραπεία του και των εταίρων του (αναφορές στον θάνατο Κλείτου, Ηφαιστίωνα) είναι μνημονευμένα κατ΄ επανάληψη στο έργο «Αλεξάνδρου Ανάβαση» του Αρριανού στο κεφάλαιο IV. [...]
(με κάθε επιφύλαξη, διορθωμένο, από μία και μοναδική σχετική πηγή που βρήκα στο νέτι, εδώ)
Εννοεί άραγε τον Παυσανία ο ποιητής; Είναι τραβηγμένο να αποδώσεις τον άπαξ (μη) εμφανιζόμενο Paubanus ως Παυσανία; Απορία (εμού του) ψάλτου βηξ.