Ο Γρηγόρης Φαρμάκης έχει αναρτήσει στο FB θέματα εκθέσεων από γαλλικές εξετάσεις. Τα γαλλικά μου δεν με βοηθούν ιδιαίτερα, οπότε αν θέλει κάποιος τους μεταφράζει κιόλας, για να δούμε τι γίνεται και αλλού. Αντιγράφω:
Τα θέματα των εξετάσεων στην έκθεση, στην Γαλλία. Εδώ για τα μισά θα είχε βάλει βέτο η αλλοπρόσαλλη αριστερά, υποκινώντας σε απεργία την ΟΛΜΕ. Για τα ίδια, αλλά και τα περισσότερα από τα υπόλοιπα, θα είχαν ξεσηκωθεί οι εφημερίδες, οι γονείς και τα τηλεπαράθυρα, επειδή τα καμάρια τους δεν θα ήξεραν ούτε πως να ξεκινήσουν να γράφουν. Κάποια λίγα θα περνούσαν (αυτά για τα οποία θα νόμιζε το τυπικό βλαστάρι και ο τυπικός εκθεσάς του στο φροντιστήριο, ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με πατροπαράδοτη φασόν ετοιματζίδικη μπουρδολογία), αλλά τρομάζω και στην ιδέα για το τι θα διαβάζαμε αν τα γραπτά διέρρεαν. Οι γαλλομαθείς μπορούν να κάνουν το τεστ για το ποια εμπίπτουν σε ποια κατηγορία.
- "L'artiste est-il maître de son oeuvre?"
- "Vivons-nous pour être heureux?"
Les élèves doivent aussi commenter un texte de Descartes, tiré de Règles pour la direction de l'esprit.
Pour la série L, les élèves sont invités à réfléchir sur ces deux sujets de dissertations:
- "Les œuvres éduquent-elles notre perception?"
- "Doit-on tout faire pour être heureux?"
Le commentaire de texte est un extrait de La connaissance objective de Karl Popper.
Enfin, pour la série ES, les élèves ont dû choisir entre:
- "Suffit-il d'avoir le choix pour être libre?"
- "Pourquoi chercher à se connaître soi-même?"
Enfin, le commentaire de texte porte sur un extrait de Condition de l'Homme moderne d'Hannah Arendt.
Τα θέματα των εξετάσεων στην έκθεση, στην Γαλλία. Εδώ για τα μισά θα είχε βάλει βέτο η αλλοπρόσαλλη αριστερά, υποκινώντας σε απεργία την ΟΛΜΕ. Για τα ίδια, αλλά και τα περισσότερα από τα υπόλοιπα, θα είχαν ξεσηκωθεί οι εφημερίδες, οι γονείς και τα τηλεπαράθυρα, επειδή τα καμάρια τους δεν θα ήξεραν ούτε πως να ξεκινήσουν να γράφουν. Κάποια λίγα θα περνούσαν (αυτά για τα οποία θα νόμιζε το τυπικό βλαστάρι και ο τυπικός εκθεσάς του στο φροντιστήριο, ότι μπορούν να αντιμετωπιστούν με πατροπαράδοτη φασόν ετοιματζίδικη μπουρδολογία), αλλά τρομάζω και στην ιδέα για το τι θα διαβάζαμε αν τα γραπτά διέρρεαν. Οι γαλλομαθείς μπορούν να κάνουν το τεστ για το ποια εμπίπτουν σε ποια κατηγορία.
- "L'artiste est-il maître de son oeuvre?"
- "Vivons-nous pour être heureux?"
Les élèves doivent aussi commenter un texte de Descartes, tiré de Règles pour la direction de l'esprit.
Pour la série L, les élèves sont invités à réfléchir sur ces deux sujets de dissertations:
- "Les œuvres éduquent-elles notre perception?"
- "Doit-on tout faire pour être heureux?"
Le commentaire de texte est un extrait de La connaissance objective de Karl Popper.
Enfin, pour la série ES, les élèves ont dû choisir entre:
- "Suffit-il d'avoir le choix pour être libre?"
- "Pourquoi chercher à se connaître soi-même?"
Enfin, le commentaire de texte porte sur un extrait de Condition de l'Homme moderne d'Hannah Arendt.